kosten beugel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elizabeth85

kosten beugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 13:55

Vandaag de offerte voor de beugel van ons kind binnen gekregen. kosten 3600,- Is dat een normaal bedrag, ik vond het best wel heel erg veel? Ze krijgt eerst een kaak verbreding, dan een veer en schanier en dan een blokjes beugel. Traject duur ongeveer 2 jaar... ( ik krijg nog een financieel gesprek, ik had liever per behandeling betaald dan nu een offerte, maar ik weer ook niet wat precies de bedoeling is, of dat nu ook gebeurt of ze dit bedrag zobiezo gaan berekenen)

Matheno

Re: kosten beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:57

Dat is wel een beetje een normaal bedrag. Hier heeft het om en nabij de 2500 gekost. Dit was alleen een blokjesbeugel. Er bestaat trouwens wel een "beugel verzekering".

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:59

Orthodontie is ontzettend duur, dat is gewoon een feit :)
Als het goed is hebben orthodontisten ook gewoon wettelijk vastgestelde tarieven waar ze zich aan moeten houden. Ik zou je gesprek even afwachten, dan weet je hoe en wat.

Je kunt qua verzekering even kijken. Als je jouw verzekering goed omhoog gooit (en met goed bedoel ik, even goed kijken welke verzekering je afsluit), krijg je een deel vergoed. Misschien een overweging om het door te tillen naar volgend jaar, mits dat kan. Ik ken de situatie natuurlijk niet :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:00

Ja dat is wel realistisch. Alleen al het plaatsen kost zo’n 1000 euro. En dan maandelijkse controles à 40 euro. Foto’s zijn ook duur. Na een jaar zat ik al op +/- 2000 euro.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:02

Mijn dochter heeft ook een beugel ook met blokjes elke 2 maand naar de orthodontist.

Wordt bij ons gewoon vergoed uit de verzekering.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:48

Verzekeren per 1 januari 2021 en dan pas starten met het traject.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:52

Suzanne F. schreef:
Verzekeren per 1 januari 2021 en dan pas starten met het traject.

Kan niet zomaar.. bij de meeste verzekeraars moet je dan nog een jaar langer wachten.

Citaat:
De meeste verzekeraars hanteren een wachttijd van een jaar voor orthodontie. Dit betekent dat je eerst een jaar bij de verzekeraar verzekerd moet zijn, met het aanvullende pakket voor orthodontie. Pas na dit jaar kun je gebruik maken van de vergoeding voor een beugel. Dit geldt gelukkig niet voor alle zorgverzekeraars.

Citaat:
Wachttijd en medische selectie
De belangrijkste twee criteria waar je mee te maken kunt krijgen bij het kiezen van een zorgverzekering met dekking voor orthodontie is een wachttijd of medische selectie.

Wat betekenen deze termen?

Bij een wachttijd moet je een jaar (of langer) wachten voordat je gebruik kunt maken van de orthodontie-dekking uit de verzekering. Ondertussen betaal je wel 12 maanden lang premie.

Bij een medische selectie krijg je meerdere gezondheidsvragen voor je kiezen. Aan de hand daarvan bepaalt de verzekeraar of je wordt geaccepteerd of geweigerd voor de dekking. Je kunt wel raden dat een weigering voor handen ligt als je kind op korte termijn een beugel nodig heeft.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:53

Is een normaal bedrag. Ik was ervoor verzekert. En dat bedrag komt niet in één keer, je krijgt gewoon na een afspraak/behandeling een rekening gestuurd.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:13

Mijn moeder was ervoor verzekerd. Ik had een petjesbeugel en blokjes nodig, gedurende twee jaar. En die moest alsnog 1500€ bijbetalen.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:37

Dat is voor die behandeling wel een normale prijs. Heeft de tandarts nooit aangegeven dat dit eraan kwam?

Ben je wel verzekerd de offerte even doorsturen en vragen wat er voor je eigen rekening is.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 08:20

Dank jullie wel voor de reacties. Wij zijn er al wel voor verzekerd gelukkig. Onze andere dochter heeft ook al een beugel maar die betaal je gewoon per behandeling... Maar zij gaat naar een andere praktijk bij ons in het dorp. Mijn dochter waar ik nu een offerte voor heb zit op een cluster 3 school een uur rijden verder op in een grote stad. Dus gaan we ook daar naar een orthodontie praktijk, en die praktijk werkt met offertes. Dan lijkt het ineens zo'n enorm bedrag... Wij krijgen nu 75 procent vergoed tot een Max. Van 2000,-. Overstappen van verzekering is voor ons lastig omdat we door de handicap van haar allerlei machtigingen hebben lopen voor vergoedingen van speciale medische zorg die moet je dan allemaal weer opnieuw aanvragen... Maar volgens mij scheelde het niet zoveel met andere verzekeringen ik kon er tenminste niet een vinden die voor 100 % beugels vergoedde...

Dure geintjes die beugels zo ... Maar dan hebben ze straks wel een mooie lach en daar doen we het voor!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:30

Is inderdaad een normale prijs. Je wilt niet weten wat mijn ouders kwijt waren (zonder hetgene wat we terugkregen van de verzekering dan ;) ) voor 7 jaar beugels dragen...

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:32

Ja hier waren de prijzen ook zo, mijn beugel zou €4000 kosten en daar krijgen we de helft dan van vergoed door de verzekeraar. En een mooi gebit kan als de beugel er weer uit is ook weer veranderen dus hou er rekening mee dat het nog niet klaar is na de eerste beugel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:40

Ja het kost veel. Ik heb vroeger ook vanalles aan beugels gehad en kan me herinneren dat mijn ouders ook mopperden. Maar ik ben er super blij mee want het stond schots en scheef. Let trouwens wel op dat na het beugelen goed een spalk of retainer wordt gedragen. Anders staat het zo weer scheef. En dan zijn de centjes weggegooid. Dat zou erg zonde zijn.

Mijn dochter hoeft gelukkig geen beugel. De nieuwe tandarts zei zo mooi: “zo, ze is al klaar met beugelen zie ik.” Maar ze had er nooit eentje gehad, echt zo’n mazzel hebben we daarmee.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:46

Zou best wel kloppen hoor. Een jaar of 5 terug koste het bij mijn zoon ook al zo´n € 2500. Grotendeels betaald door de verzekering.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:43

Boompje1985 schreef:
En een mooi gebit kan als de beugel er weer uit is ook weer veranderen dus hou er rekening mee dat het nog niet klaar is na de eerste beugel.

Daarom krijgen ze een spalkje achter de tanden om de goede stand te behouden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:44

Ja, dat is ongeveer wat je kwijt zal zijn.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:29

Brainless schreef:
Boompje1985 schreef:
En een mooi gebit kan als de beugel er weer uit is ook weer veranderen dus hou er rekening mee dat het nog niet klaar is na de eerste beugel.

En tegenwoordig ook van die bitjes mee voor de onder en bovenkaak.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:45

Zertab schreef:

Mijn kinderen (vorig jaar) nog niet.
Mss bij een bepaalde correctie?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:34

Brainless schreef:
Zertab schreef:

Mijn kinderen (vorig jaar) nog niet.
Mss bij een bepaalde correctie?

Misschien dat het per orthodontist verschilt? Ik heb een plaatjes beugel gehad, 9 maanden. En nu boven en onder een draadje. Voor de bovenkaak een hawley retainer en voor de onderkaak een essix. Ik dacht dat dat vrij standaard was. Toen ik ongeveer 9 jaar geleden mijn eerste beugel eruit had, was dat idd nog niet.

Voor de bovenkaak heb ik zelf nog een essix laten maken. Hawley moet je eerste tijd 24/7 in, alleen bij eetmomenten uit. En de onderkaak elke dag een uurtje. Daarna afbouwen. Ik draag nu beide essix's elke dag 1 uur. En in de nacht de hawley.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:41

Brainless schreef:
Boompje1985 schreef:

Zelfs met een spalkje kunnen de elementen licht veranderen. Als je ouder wordt veranderen je kaken weer maar dat duurt nog wel even voor je dochter.

Ik zou zelf ook aanraden om een bitje te nemen die pakken de hele mond ipv alleen de voortanden

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:20

Ik beet mijn spalk steeds kapot. Nu heb ik een bitje wat ik s nachts draag.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:25

Ik heb zowel een spalk als nachtbeugel die ik een paar keer per week in doe. Better safe than sorry, zou het echt verschrikkelijk vinden als mijn tanden terug zouden verplaatsen :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:12

Amber_anne schreef:
Zelfs met een spalkje kunnen de elementen licht veranderen. Als je ouder wordt veranderen je kaken weer maar dat duurt nog wel even voor je dochter.

Ik zou zelf ook aanraden om een bitje te nemen die pakken de hele mond ipv alleen de voortanden

Gaat niet alleen om mijn dochter maar ook over mijn zoon..
De kaakchirurg raadde een bitje volledig af (hij is ondertussen ook alweer 21).

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:27

Brainless schreef:
Amber_anne schreef:

Gaat niet alleen om mijn dochter maar ook over mijn zoon..
De kaakchirurg raadde een bitje volledig af (hij is ondertussen ook alweer 21).

Bedoelde de dochter van ts zie dat ik het wat onhandig heb gequote.

Mag ik vragen waarom de kaakchirurg een bitje afraadde?