Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 06:38

_Caitlinnn schreef:
Nu vind ik net deze ?
[ [url=m/QL4jKN.png]Afbeelding[/url] ]



Houdt gewoon max 5gram koolhydraten per 100 gram aan. Dan zit je altijd goed. Dat doen ze op alle keto groepen waarin ik zit ook. Die eten allemaal alles wat eindigt op berry.

anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:57

_Caitlinnn schreef:
Nu vind ik net deze ?
[ [url=m/QL4jKN.png]Afbeelding[/url] ]



Wat eindigt op berry mag je eten :Y)

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 00:41

_Caitlinnn schreef:
Nu vind ik net deze ?
[ [url=m/QL4jKN.png]Afbeelding[/url] ]

Aardbeien alleen in een maximum van 2 of 3 stuks. En dan heb je best wat koolhydraten binnen. Bij keto wordt het afgeraden, of gezegd dat je het echt op een paar moet houden.

Je kunt er door uit ketose gegooid worden. Voor mij dus een no-go.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:19

Wat houdt dat in - uit Ketose gegooid worden? (wil graag meer over kha e.d.)

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:35

Door je aan het keto dieet te houden, gaat je lichaam ketonen verbranden ipv koolhydraten. Dan ben je in ketose, en in ketose val je af. Dat kan heel vlot gaan, terwijl je gewoon eet. Door teveel koolhydraten binnen te krijgen, wordt je er weer uit de ketose staat gegooid en kan het behoorlijk moeite kosten, weer terug in ketose te komen. De zeer korte, versimpelde versie. Voor details kun je googelen op keto dieet.

Daarom heb ik zo'n pen om bloed te prikken, om te checken of je in ketose bent of niet.

laura1987

Berichten: 7136
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:13

Ik kijk wel gewoon naar de weegschaal. Vind dat prikken maar niks hahah!

4 weken geleden ben ik begonnen en nu 8.7 kg kwijt. Ik hoopte de 10 te halen, maar helaas.
Nu vol goede moed verder naar de volgende (vele) kilo’s.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:23

Ik lees mee voor inspiratie! Ik probeer er vaker op te letten maar eet niet beperkt. Het is voor mij een manier om meer groente binnen te krijgen. :j Ik at eerst 2 x zoveel koolhydraten in grammen dan dat ik nu doe dus dat is al een hele verbetering.

Morgenvroeg ga ik bv een omelet maken van twee eieren, spinazie en champignons als ontbijt. Heerlijk!

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:29

Ik kom even binnenvallen met een tip voor degenen die het moeilijk vinden om te varieëren met het ontbijt: citroenmousse. Ik heb ook een periode het keto dieet gevolgd en vond dit erg lekker :9 En ik deed het eigenlijk altijd zonder de verse citroensap, ook dan nog heel lekker!

Afbeelding

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:32

Die ga ik maken! Thnx!

Ik wil van die test strips bestellen, want ondanks dat ik zei het is meer khb als kha, eet ik toch keto :D
Heb mn macro's uitgerekend via Gobento en dat komt al paar dagen lekker overeen.
Alleen op de camping is soms lastig, dronk zeer graag wijntjes, heb nu dit weekend 2 flesjes liefmans op
En ik ben geen sla en roerbak eter (echt vies vind ik dat...) dus ga meer soep maken. Broccoli, bloemkool en spinazie lust ik wel en stond dus afgelopen dagen op het menu

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:19

Super om alles te lezen. Ik ben ook koolhydraatarm aan aan het eten. En ik zoek ook goede alternatieve voor ontbijt en lunch. Maar ik las hier brood van atkins....misschien dat ik daar eens aan ga beginnen

laura1987

Berichten: 7136
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:21

MariaMaaike schreef:
Ik kom even binnenvallen met een tip voor degenen die het moeilijk vinden om te varieëren met het ontbijt: citroenmousse. Ik heb ook een periode het keto dieet gevolgd en vond dit erg lekker :9 En ik deed het eigenlijk altijd zonder de verse citroensap, ook dan nog heel lekker!

[ [url=m/gCmaPC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lekker is die he?
Ik zei alleen wel tegen mijn vriend “ dit zou ze lekker zijn met speculaaskruimels onderin” hahaha.
Heb het uiteraard niet gedaan, maar miste om het goddelijk te maken ipv lekker, wel iets afwisseling in de smaak.

Morgenochtend moeten wij de chocolademousse

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:33

maroes schreef:
Super om alles te lezen. Ik ben ook koolhydraatarm aan aan het eten. En ik zoek ook goede alternatieve voor ontbijt en lunch. Maar ik las hier brood van atkins....misschien dat ik daar eens aan ga beginnen


Kijk uit met atkins, ondanks de reclame en slogans past het niet in een keto/kus dieet
Dan moet een product onder de 5 gram kh per 100 gram zitten

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:54

Joanne1987 schreef:
maroes schreef:
Super om alles te lezen. Ik ben ook koolhydraatarm aan aan het eten. En ik zoek ook goede alternatieve voor ontbijt en lunch. Maar ik las hier brood van atkins....misschien dat ik daar eens aan ga beginnen


Kijk uit met atkins, ondanks de reclame en slogans past het niet in een keto/kus dieet
Dan moet een product onder de 5 gram kh per 100 gram zitten

Ja ik zag iets van 9.4 koolhydraten per 100 gram. Maar gaat het ook niet over je totaal aantal koolhydraten eind van de dag. Die mogen dan toch niet hoger zijn dan 30?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:56

Ruim genomen 20-50 overall maar heeft te maken met meerdere factoren en wat je zelf wil

Maar tevens geven ze aan dat de totaalwaarde per 100 gram niet boven de 5 gram mag liggen anders beïnvloed het alsnog je bloedsuiker te veel

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:57

MariaMaaike schreef:
Ik kom even binnenvallen met een tip voor degenen die het moeilijk vinden om te varieëren met het ontbijt: citroenmousse. Ik heb ook een periode het keto dieet gevolgd en vond dit erg lekker :9 En ik deed het eigenlijk altijd zonder de verse citroensap, ook dan nog heel lekker!

[ [url=m/gCmaPC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eet je dan alleen die mousse of ook nog iets anders daarbij? Want vult zoiets goed om dan de middag op te werken?

laura1987

Berichten: 7136
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:58

maroes schreef:
MariaMaaike schreef:
Ik kom even binnenvallen met een tip voor degenen die het moeilijk vinden om te varieëren met het ontbijt: citroenmousse. Ik heb ook een periode het keto dieet gevolgd en vond dit erg lekker :9 En ik deed het eigenlijk altijd zonder de verse citroensap, ook dan nog heel lekker!

[ [url=m/gCmaPC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eet je dan alleen die mousse of ook nog iets anders daarbij? Want vult zoiets goed om dan de middag op te werken?


Hij vult aardig hoor :)
Zelf had ik hem als ontbijt en dan in de middag salade ofzo.

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:59

Joanne1987 schreef:
Ruim genomen 20-50 overall maar heeft te maken met meerdere factoren en wat je zelf wil

Maar tevens geven ze aan dat de totaalwaarde per 100 gram niet boven de 5 gram mag liggen anders beïnvloed het alsnog je bloedsuiker te veel

Oké dan is het brood toch niet zo'n goed idee...

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:00

Leuk! Een keto topic! *\o/*

Ik eet sinds een half jaar Keto en ben nu 14 kilo afgevallen. Sinds vorige week heb ik mijn kh wel omhoog gegooid van 20 gram per dag naar 50 gram per dag.

Ik lees graag mee voor leuke tips!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:05

Ik kom even binnen vallen om de mensen die daadwerkelijk Keto willen gaan eten (en niet dus gewoon minder koolhydraten zoals de meesten in dit "Keto" topic doen) lees je goed in, leer goed wat je wel of niet kan eten, en kloot niet wat aan. Keto is iets wat je voor de volle 100% moet gaan doen, of niet. Je wil niet steeds in en uit ketose vliegen als een soort knipperlicht. De keto flu is echt niet grappig namelijk. Dus tenzij je 24/7 hoofdpijn wil, bereid je goed voor! :')

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:25

__Sannne schreef:
Ik kom even binnen vallen om de mensen die daadwerkelijk Keto willen gaan eten (en niet dus gewoon minder koolhydraten zoals de meesten in dit "Keto" topic doen) lees je goed in, leer goed wat je wel of niet kan eten, en kloot niet wat aan. Keto is iets wat je voor de volle 100% moet gaan doen, of niet. Je wil niet steeds in en uit ketose vliegen als een soort knipperlicht. De keto flu is echt niet grappig namelijk. Dus tenzij je 24/7 hoofdpijn wil, bereid je goed voor! :')


Constant In en uit ketose gaan Is ook echt niet goed voor je lijf.
Ik ben Keto gaan eten omdat ik gezonder wilde eten.
De hoeveelheid kh die je kunt eten en daarbij in ketose blijft, Is per persoon verschillend. Meten is weten in dit geval.
Er is ook een kha/khb topic op bokt, hier staan ook leuke recepten en tips. (Al ligt het topic al een paar weken stil)

Maar ik werd in elk geval erg blij van Keto. Het is (voor mij) een erg overzichtelijke manier van eten. Al moet ik zeggen dat ik geen strict keto/clean keto eet, maar meer richting lazy keto.
De laatste paar weken ben ik m’n macro’s En calorieën aan het tellen om mezelf meer duidelijkheid te geven van wat er nou eigenlijk binnenkomt. En om die laatste paar kilo’s kwijt te raken.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 00:44

Ik vraag mij wel af hoeveel eiwitten jullie dan eten. Teveel is echt slecht voor de nieren. En daar moet je je hele leven mee toe.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 06:44

senna21 schreef:
Ik vraag mij wel af hoeveel eiwitten jullie dan eten. Teveel is echt slecht voor de nieren. En daar moet je je hele leven mee toe.


Dit was volgens mij allang achterhaald. Het is alleen slecht als je al een nieraandoening hebt.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:20

Ik wil ook graag aanmelden

Deze week wordt nog beetje lastig omdat ik al voor de hele week eten heb gehaald.

Maar volg graag alvast dit topic voor iedeeen

laura1987

Berichten: 7136
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:22

Afbeelding

Mijn keto ontbijt
Chocolademousse met slagroom.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:25

Ziet er super uit!

Alleen is het vaak met avocado gemaakt en dat lust ik dus niet...
Ik moet voor ontbijt wel echt gaan variëren, ben vanuit voor corona gewend met Griekse yoghurt te ontbijten aangezien ik daarna meestal ging sporten. Maar ja dat moet ik nu beperken en dat vind ik nog lastig