Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 22:24

Sirius_ schreef:
Hier ook keto uit de losse pols. Ik eet vooral veel groente, vlees, eieren, beperkt zuivel (kaas, mascarpone etc). Vaak met IF (afwisselend omad maar meestal 16:8)
Sinds april echt mee bezig en 10 kilo afgevallen. Ik tel geen koolhydraten, houd niets bij. Als ik even niet afval schrap ik tijdelijk wat zuivel.
Bij gebrek aan inspiratie heb ik alle boekjes van the new food <3 morgen staat bijv de cheese burger salade op het menu


Zou je wat favoriete recepten willen delen uit The new food :) ? Bijvoorbeeld het recept van je cheese burger salade haha

laura1987

Berichten: 7136
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:01

Sirius_ schreef:
Hier ook keto uit de losse pols. Ik eet vooral veel groente, vlees, eieren, beperkt zuivel (kaas, mascarpone etc). Vaak met IF (afwisselend omad maar meestal 16:8)
Sinds april echt mee bezig en 10 kilo afgevallen. Ik tel geen koolhydraten, houd niets bij. Als ik even niet afval schrap ik tijdelijk wat zuivel.
Bij gebrek aan inspiratie heb ik alle boekjes van the new food <3 morgen staat bijv de cheese burger salade op het menu


Uit welk boekje komt dat recept?
Ik heb 8 boeken geloof ik, dus zal hem vast kunnen vinden :)

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:33

Ik lees even mee.

Ik heb een tijdje kha beperkt gegeten en toen was ik ook wel een stukje slanker. Helaas nu weer terug gevallen in oude patronen. Ik probeer het wel weer op te pakken om minder kha te eten want ik merk dat ik het nu ook totaal geen toegevoegde waarde aan mijn eten meer vind. Dan heb ik het wel over rijst, pasta en brood. Bijvoorbeeld een keer chips of een pizza ga ik mezelf niet ontzeggen.

En daarnaast waar ik ook wel tegen aan liep.. duur!

Mijn favo recept:
Courgetti
Avocado
Rode ui
Creme fraiche
Knoflook
Kipfilet + kruiden
Kleine trostomaatjes
Peper en zout
Cayennepeper

Eerst ui aanfruiten, dan de kip mee bakken, tomaatjes er bij en een beetje zacht laten worden. Ondertussen guacamole maken. Courgetti kort opwarmen en dan tot slot de guacamole er door roeren. Echt super yummy, maar super makkelijk.

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 01:10

Hoezo duur? Voor mij is het niet duurder in ieder geval. Misschien als je allemaal van die speciale producten gaat bestellen.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:34

Ik heb eventueel voor de liefhebbers een boek die ik via email kan sturen. Koolhydraatarm 30 dagen menu. Leuk om mee te beginnen. Is niet keto. Maar mooie richtlijn om mee te beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:16

SophieO schreef:
Hoezo duur? Voor mij is het niet duurder in ieder geval. Misschien als je allemaal van die speciale producten gaat bestellen.


Ik vond het ook wel duur(der). Zeker gezien je gemiddeld wel meer vlees eet.
Gelukkig heb ik nu ook weer mn draai gevonden en ben ik +- 30 40 euro per week kwijt aan eten/drinken (ontbijt lunch avond en snacks). :)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:50

Ik vind het ook leuk mee te lezen en tips op te doen!

Ik ben best fanatiek krachtsporter, althans voor de corona dus helemaal zonder koolhydraten werkt niet voor mij.
Ja ik weet dat er mensen zijn die dit doen, maar ik geloof daar niet in. Als explosief ktachtsporter verbrand je nou eenmaal als eerste koolhydraten

Ik probeer dus de hele dag geen/nauwelijks koolhydraten te nemen, enkel met avondeten. Ik neem veel zuivel, eiwitten en vlees door de dag heen. Ik ben niet veel afgevallen door die periode heen, maar wel veel verschil in vet/spier ratio gekregen. Verder ben ik een enorm slechte groente eter (roerbak, rauwe groenten en sla krijg ik er NIET in)

Meestal bestaat mijn dag uit

Ontbijt
Kwark 250 gram

Lunch
Kwark 250 gram, soep, crackers, 2 sneetje kha brood of restje van avond eten op zware (after) sportdag

Tussendoor
2 eieren, kpfilet, beef jerkey of tonijn

Avond eten
Net wat de pot schaft, maar probeer wel goede keuzes te maken

Avond
Na sporten eiwit shake

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 12:59

Net een verwen lunch voor mij en m’n vriend . :)
Afbeelding

Vanavond eten we kipfilet gemarineerd in ketjap. Met sperziebonen en broccoli .
OF we gaan buiten bij het water eten en dan haal ik een salade hier van de Italiaan . Salade caprese <3

Piepiekuiken
Berichten: 240
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:17

_Caitlinnn schreef:
Net een verwen lunch voor mij en m’n vriend . :)
[ [url=m/mvUdui.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanavond eten we kipfilet gemarineerd in ketjap. Met sperziebonen en broccoli .
OF we gaan buiten bij het water eten en dan haal ik een salade hier van de Italiaan . Salade caprese <3



Oeeeh dat ziet er echt heeel goed uit!

Ik heb net ontbeten/geluncht met een salade van kropsla melange, komkommer, paar tomaatjes, olijven en feta en mayonaise. Met nog verse worst die over was van gisteren. :)

Vorige week beetje uit de bocht geschoten wtb chocola/chips, dus sinds een paar dagen weer wat strenger.. Plas me een ongeluk haha.

laura1987

Berichten: 7136
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:27

Ziet er goed uit je lunch.
Ik had mozzarella, tomaat, avocado en basilicum bah.

Ketjap is toch niet keto? Althans volgens mij zitten daar heel veel suikers in.

Matheno

Berichten: 7943
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:39

Peuk schreef:
En daarnaast waar ik ook wel tegen aan liep.. duur!


Haha, ik vind het juist goedkoop. Kan niet geloven hoe onwijs duur al die frisdrank en chips en pakjes saus etc zijn. Ik koop alles "groot". Een grote 20kg zak winterpeen is bijvoorbeeld een euro of 3. Daar kun je vanalles mee maken. In het voorjaar en in de zomer haal ik de meeste groente en fruit uit eigen tuin.
Eens per week ga ik naar een poelier, waar ik voor relatief weinig geld veel vlees kan halen. Eieren heb ik van eigen kippen.

Boras
Berichten: 9952
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:48

Hallo, ik let erg op de koolhydraten (-arm/-beperkt, niet keto) voor mijn gezondheid en om af te vallen.
Beiden lukt aardig goed. Bloedsuiker en gewicht dalen :)
Ik ben op en af bezig sinds maart, moest er echt wel inkomen. Nu gaat het heel goed. Intussen ben ik 9 kilo kwijt en dat gaat nu gestaag.

Het eten vind ik geen straf. In de ochtend houd ik het meestal snel en simpel: Griekse yoghurt en een eitje of een andere aanvulling. 's Middags vaak soep of een salade o.z.i.d.. Maar een Atinks boterham kan ook hoor. Voor 's avonds pas ik recepten aan of ga ik op zoek naar recepten. Ik heb gemerkt dat lowcarbchef recepten heeft die bijna nooit teleurstellen.

Ik heb de laatste tijd wat foto's gemaakt, ik zal ze eens even opzoeken..

Overigens vind ik kh arm eten ook wel duur hoor. Tassen vol groente komen er tegenwoordig binnen :Y) Dat is wel eens anders geweest. Vlees. En noten zijn duur, amandelmeel, Splenda stevia (hoewel gelukkig regelmatig in de aanbieding bij AH), kh-arm brood. En als je recepten uitprobeert, dan tikt dat ook nog best aan. Maar voor alles geldt, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:58

Ik ben erg streng met keto begonnen, en toen had ik moeite om in ketose te komen. Af en toe een lichte ketose, maar dat was het wel. Vooral in het begin ineens 5 kg afgevallen, maar dat is hoofdzakelijk vocht. Heel frustrerend als je zo streng bezig bent.

Ik miste brood ontzettend, ik heb van álles geprobeerd, maar kon geen goede vervanger vinden. Van zelf brood bakken van allerlei zaden, bolletjes die zo glibberig waren dat ik ervan moest kokhalzen, tot wafels met vage ingrediënten en kaaswafels (die laatste zijn lekker, maar ben je snel zat). En ik weiger om 3x per dag warm te eten, daar heb ik geen zin in. En is onhandig op kantoor. Dus uiteindelijk was ik het zat, en ben overgegaan op "koolhydraat-arm" en heb broodmix van Atkins gekocht. Dit bak ik zelf, en vries het per 2 boterhammen in. Een stuk beter te eten dan die vieze vervangers.

En toen... kwam ik ineens wél in ketose! Ik heb geen idee wat ik fout deed, maar zo werkt het in ieder geval. Dit is pas sinds een week ofzo, dus ik ben nog niet veel kwijt in die korte tijd: 1,1 kg. Maar liever zo, langzaam, dan niets en frustratie. Zelfs als ik eens wat slechts eet tussendoor, blijf ik in ketose, of val ik eruit maar kom er veel sneller weer in dan voorheen, zo cool! Ik moet alleen oppassen dat ik niet steeds vaker iets slechts eet tussendoor, want "ik kom er wel weer snel in"... dus ben ik vandaag, morgen en overmorgen weer even aan het "Egg vasten". Daar ben ik vorige keer precies 2 kg mee afgevallen in 3 dagen. Het is ook weer even een kickstart into ketose.

Ik meet nu ook wat vaker of ik in ketose ben of blijf, ik heb zo'n bloedmeter en prikpen.

Mijn ontbijt is standaard 2 gekookte eieren, en een lepel MCT olie in mijn koffie. (ik hou van eieren :') )

Lunch is 2 sneetjes Atkins brood met kaas.

Avondeten is vlees en groente.

Ik hou het simpel, zodra ik moeilijk moet gaan doen met recepten, lang koken etc geef ik het op, daar heb ik gewoon geen zin in.

Ik heb aan het begin wel het digitale boek gekocht en een receptenboek, waar ik een aantal recepten van gebruik. Om de variatie erin te houden. Anders eet ik altijd hetzelfde :')

Edit: héél belangrijk: veel water drinken! Ik vond er niks aan, kreeg amper 500 ml water weg op een dag (koffie niet meegerekend). Maar daar wen je echt aan, ik drink nu al zonder problemen 1,5 tot 2 liter water weg op een dag, soms nog wat meer.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 23-06-20 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:01

Matheno schreef:
Peuk schreef:
En daarnaast waar ik ook wel tegen aan liep.. duur!


Haha, ik vind het juist goedkoop. Kan niet geloven hoe onwijs duur al die frisdrank en chips en pakjes saus etc zijn. Ik koop alles "groot". Een grote 20kg zak winterpeen is bijvoorbeeld een euro of 3. Daar kun je vanalles mee maken. In het voorjaar en in de zomer haal ik de meeste groente en fruit uit eigen tuin.
Eens per week ga ik naar een poelier, waar ik voor relatief weinig geld veel vlees kan halen. Eieren heb ik van eigen kippen.

Nou dat dus. Als je allemaal speciale producten gaat kopen, kan je het duur maken ja, maar is nergens voor nodig. Ik gebruik ook gewoon zo veel mogelijk verse producten.

At hiervoor ook gewoon altijd groente en vlees bij het eten, dus dat is verder niet veranderd. En veel van de dingen die ik koop, kan ik voor meerdere dagen gebruiken.. Denk nu ook meer na over wat ik nodig heb, waardoor ik juist minder uitgeef.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 00:10

Niet iedereen is gezegend met een tuin en een grote koelkast en vriezer he. Maar fijn dat het voor jullie wel vanzelfsprekend is. :D

Voor mij was het meer groenten in huis waar je minder lang mee doet dan met rijst, pasta of andere koolhydraten. Daarnaast heb ik suikervervanger, amandelmeel, zaden, pitten en noten in huis en ik eet (of eigenlijk at) ook veel fruit en ei. En snackjes waren vaak ook prijzig zoals kaas, worstjes, snoepgroenten.

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 13:40

Mijn eerste dag is goed verlopen :)

O: Griekse yoghurt 2% + volle kwark 10% (griekse was op in de winkel) met wat aardbeien
L: De plank van de foto een stukje terug ^
A: Sperziebonen met gemarineerde kipfilet (in ketjap waar ik inderdaad later achterkwam dat dat niet heel erg KHA is :') , overigens blijft er vaak zo weinig van over ''aan/op'' je kip dat dat vast wel goed komt)

Vandaag werk ik van 09:00 tot 22:30 dus lastig te plannen. Maar denk dat het goed komt :Y)

O: Griekse yoghurt 2% + volle kwark 10% met aardbeien en blauwe bessen
L: Salade met ei, beetje spekjes, komkommer, pijnboombitten en balsamico (mag dat wel?!)
A: Salade van vitamine kantine (spinazie, kipfilet, avocado, kikkererwten)

De salade moet ik bestellen op werk, dus hoop dat ik mijn collega's zo ver krijg dat ze daar ook willen bestellen..

Wat voor tussendoortjes nemen jullie wel eens mee?

Matheno

Berichten: 7943
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:42

_Caitlinnn schreef:
Wat voor tussendoortjes nemen jullie wel eens mee?


Eigenlijk eet ik niet echt tussendoortjes, tenzij wat aardbeitjes geplukt. Die eet ik dan rond een uur of 16:00 tegen de flauwte.

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:11

Peuk schreef:
Niet iedereen is gezegend met een tuin en een grote koelkast en vriezer he. Maar fijn dat het voor jullie wel vanzelfsprekend is. :D

Voor mij was het meer groenten in huis waar je minder lang mee doet dan met rijst, pasta of andere koolhydraten. Daarnaast heb ik suikervervanger, amandelmeel, zaden, pitten en noten in huis en ik eet (of eigenlijk at) ook veel fruit en ei. En snackjes waren vaak ook prijzig zoals kaas, worstjes, snoepgroenten.

Ik heb een tafelmodel koelkast met een mini vriesvakje en mijn tuin is voor de honden.. :+
Ik at altijd groente bij mijn eten, ging zo een halve zak wokgroente in, dus dat maakt voor mij nu geen verschil. Nu zit er alleen geen rijst of pasta bij. En of ik nu koekjes eet of fruit en groente moet kopen, dat maakt ook niet veel uit. Gewoon slim boodschappen doen. Maar zoals ik al zei, ik koop ook geen dingen als amandelmeel enzo.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:26

Een tip: kikkererwten, wortels en aardbeien zijn niet low carb, integendeel.

Tussendoortjes: stukjes kaas, ook franse kaas, salami (de goedkope versie van bifi), opferolde worst (salami of ham) met Roomkaas erin. Komkommer met zelfgemaakte low carb knoflooksaus, jummie!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:34

Ik ben nu echt de dag aan het plannen en dat gaat best goed, maar ik zit niet super laag in de koolhydraten, komt ook door de eiwit shake na het sporten.
Ik zit nu steeds tussen de 35 en 40 gram en dat vind ik prima

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 19:10

Vandaag weer een goede dag gehad .

O: Griekse yoghurt 10% gemixt met Griekse yoghurt 2% met blauwe bessen
L: Zelfgemaakte Gehaktballetjes met komkommer en stukjes paprika
A: Paprika nachos van Gele en rode paprika , gehakt , mozzarella, zelfgemaakte guacamole , salsa en sour crème . Voor de “bite” had ik wat stukjes hard gebakken kaas toegevoegd (net als bij een kaas cracker)

Was heel lekker ! Alleen iets te veel Chili poeder en cayennepeper dus het brand nog steeds op m’n lippen .. oeps haha :+
Afbeelding

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 19:11

GamblersCup schreef:
Een tip: kikkererwten, wortels en aardbeien zijn niet low carb, integendeel.

Tussendoortjes: stukjes kaas, ook franse kaas, salami (de goedkope versie van bifi), opferolde worst (salami of ham) met Roomkaas erin. Komkommer met zelfgemaakte low carb knoflooksaus, jummie!


Tnkx !
Ik weet inderdaad dat dat niet de beste keus is . Net als bonen. In mijn salade zaten de kikkererwten al, dus dat vind ik dan oké en de aardbeien in de ochtend probeer ik eens in de vier dagen te doen. Anders gaat mijn ontbijt zo snel vervelen .

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 19:13

Nu vind ik net deze ?
Afbeelding

laura1987

Berichten: 7136
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:33

Bifi worstjes en blokjes kaas eten wij als tussendoortje, maar eigenlijk doen we dat nauwelijks.

Griekse yoghurt is hier geen succes.
Het is heerlijk om te eten, maar we krijgen daarna veel te snel weer trek.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:29

Afbeelding

Mijn avond eten vandaag...
Geen joehoe gevoel, dan moeten er eigenlijk wel aardappeltjes bij _O-