Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:58

Ik vind drop echt vies hahahaha

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:55

als ik snack neigingen heb snack ik komkommer of een eitje. ik probeer het in ieder geval te vervangen voor wat gezonds. DAarnaast wil ik binnenkort een koolydraad arm cake gaan maken en dan plakjes van in vriezen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:10

Iemand nog tips voor tijdens een hele warme dag..? Ik werk in een grote dierenzaak met oa reptielen dus de temperatuur loopt hier op warme dagen al snel op tot rond de 40 graden.. :Y)

Vanochtend als ontbijt had ik een flinke smoothie en als lunch een maaltijdsalade.
In de winkel leef ik overdag op water, dus ik drink heel veel water op deze dagen.
Vandaag loopt de temperatuur dus ook al aardig op en dit merk ik heel erg.. Ik voel me een beetje flauwig. Niet zovan ik ga straks van mijn stokkie, maar gewoon zo'n flauwig gevoel.. Begin ook wat hoofdpijn te krijgen en mis vandaag eigenlijk gewoon wat brandstof..

Ik gooi straks in mijn pauze in elk geval een beetje limo door mijn water, in de hoop dat dat iets helpt, maar vraag me af of jullie nog wat tips hebben voor de komende warmte. Ik ga in elk geval even kijken naar de weekschema's om te zorgen dat ik wat meer dan een salade als lunch heb en een smoothie als ontbijt, want daar ga ik het blijkbaar niet zo goed op redden.. :=

Bootsiebob

Berichten: 5547
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:21

Ik post even een reactie op hierboven, ik lees wel al een tijdje mee :)

Ik merk dat ik naast het vele water drinken vooral ook voldoende (Keltisch zee)zout moet innemen met dit weer. Helpt tegen flauwte

Ook af een toe een paar gezouten nootjes tussendoor geeft al een opkikkertje, of wat bacon en peper en zout over je salade

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:29

Ja ik had vandaag een salade met tonijn. Het vult genoeg, dat wel, maar heb gewoon zo''n drukkend gevoel en gigantische dorst. :+

Wellicht morgen iig een gekookt eitje mee voor tussendoor met wat zout erop! :J Volgens mij heb ik morgen weer eieren als ontbijt dus ik hoop dat dat morgen voldoende is. Lunch weet ik niet uit mijn hoofd. De dagen laatst die zo warm waren gingen overigens prima! Maar nu.. :n

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:31

LoveUggs schreef:
Iemand nog tips voor tijdens een hele warme dag..? Ik werk in een grote dierenzaak met oa reptielen dus de temperatuur loopt hier op warme dagen al snel op tot rond de 40 graden.. :Y)

Vanochtend als ontbijt had ik een flinke smoothie en als lunch een maaltijdsalade.
In de winkel leef ik overdag op water, dus ik drink heel veel water op deze dagen.
Vandaag loopt de temperatuur dus ook al aardig op en dit merk ik heel erg.. Ik voel me een beetje flauwig. Niet zovan ik ga straks van mijn stokkie, maar gewoon zo'n flauwig gevoel.. Begin ook wat hoofdpijn te krijgen en mis vandaag eigenlijk gewoon wat brandstof..

Ik gooi straks in mijn pauze in elk geval een beetje limo door mijn water, in de hoop dat dat iets helpt, maar vraag me af of jullie nog wat tips hebben voor de komende warmte. Ik ga in elk geval even kijken naar de weekschema's om te zorgen dat ik wat meer dan een salade als lunch heb en een smoothie als ontbijt, want daar ga ik het blijkbaar niet zo goed op redden.. :=


Wat doe je in je maaltijdsalade?

Ik heb avocado vla tussen de middag. Maar ik eet eerder minder dan meer bij warm weer :')
Kleine 400kcal, 5 gram kh. Vult goed vind ik.

Verder is de sojayoghurt van de AH wel vullend en laag in kh, dus die kan je ook ff tussendoor nemen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:35

Janine1990 schreef:
Wat doe je in je maaltijdsalade?

Ik heb avocado vla tussen de middag. Maar ik eet eerder minder dan meer bij warm weer :')
Kleine 400kcal, 5 gram kh. Vult goed vind ik.

Verder is de sojayoghurt van de AH wel vullend en laag in kh, dus die kan je ook ff tussendoor nemen.


Een simpele, sla, avocado en tonijn, met een sla saus van GY met wat mayo.
Smoothie van vanochtend was met avocado, kokosmelk en 3 aardbeien, met een scheutje aardbeien limo zonder suiker.

Ben goed genoeg gevuld, dat is het niet, maar ik denk dat deze combi, in combinatie met de warmte in de winkel gewoon niet zo handig is. Dan zou je beter een net wat steviger ontbijtje of lunch nodig hebben. (bijvoorbeeld een flinke ommelet).

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:44

Of je neemt een wrap mee die je vult met wat je lekker vindt?

Wat zouter/hartige, wel lekker met dit weer :)

Wrap van ei bedoel ik natuurlijk.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:51

Jaa goed idee! :j
Straks thuis ook even kijken wat ik morgen eigenlijk zou moeten eten en wat ik nog in huis heb :D

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:30

Ik doe geen keto meer, werd niet al te blij van het eten. Eet toch liever andere dingen plus vooral een boel fruit. Met gezond eten en juist meer koolhydraten en minder vet, val ik veel af en ook meer energie :j

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:50

Bouillon nemen tussendoor met warm weer helpt

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:52

LoveUggs, vul jij je mineralen wel aan die ze adviseren? Ook je zout goed aanvullen met warme dagen

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:11

Joanne1987 schreef:
Bouillon nemen tussendoor met warm weer helpt


Sowieso soep for the win met warm weer :D


BellaSharon1 schreef:
LoveUggs, vul jij je mineralen wel aan die ze adviseren? Ook je zout goed aanvullen met warme dagen


Doe jij nog extra zout eten?
Ik weet dat het wel wordt geadviseerd, maar ik ben niet zo van het heel zoute. Dus vraag me af wat ik nu echt nodig heb zeg maar. Lichamelijk lijk ik er ook nog geen last van te hebben...

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:38

Janine, ik neem in de ochtend mijn magnesium en vitamine d3 en k2 in met een glas water met 1/2 tl keltisch zeezout en 1/2 tl LoSalt rode variant.
Bij de lunch neem ik nog een magnesium pil in

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:09

BellaSharon1 schreef:
Janine, ik neem in de ochtend mijn magnesium en vitamine d3 en k2 in met een glas water met 1/2 tl keltisch zeezout en 1/2 tl LoSalt rode variant.
Bij de lunch neem ik nog een magnesium pil in


Oh dat is best wel veel zeg :j
Vitamine D neem ik wel, maar daar zit ik al een jaar aan door tekort wat zich niet zo ff oplost. K2 heb ik er een poosje bij gehad, maar ik merkte niet echt verschil.

Wat voor magnesium en hoeveel? Daar stuntel ik nogal mee momenteel. Al moet ik zeggen, ik kom niet meer zo stijf van bed als in het begin.

En wat merk je als je het een keer niet neemt?

En hoe zout maak jij je eten aan? Of hoeft dat hierdoor niet meer?

Ik weet het, veel vragen :') Maar ik leer graag bij, het gaat al 10 weken heel erg fijn en ik wil het graag zo houden :D

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:47

Janine1990 schreef:
BellaSharon1 schreef:
Janine, ik neem in de ochtend mijn magnesium en vitamine d3 en k2 in met een glas water met 1/2 tl keltisch zeezout en 1/2 tl LoSalt rode variant.
Bij de lunch neem ik nog een magnesium pil in


Oh dat is best wel veel zeg :j
Vitamine D neem ik wel, maar daar zit ik al een jaar aan door tekort wat zich niet zo ff oplost. K2 heb ik er een poosje bij gehad, maar ik merkte niet echt verschil.

Wat voor magnesium en hoeveel? Daar stuntel ik nogal mee momenteel. Al moet ik zeggen, ik kom niet meer zo stijf van bed als in het begin.

En wat merk je als je het een keer niet neemt?

En hoe zout maak jij je eten aan? Of hoeft dat hierdoor niet meer?

Ik weet het, veel vragen :') Maar ik leer graag bij, het gaat al 10 weken heel erg fijn en ik wil het graag zo houden :D



Vragen geeft niet hoor ik deel graag mijn ervaring

De vitamine D en K zijn samen, dus lekker makkelijk haha. Deze zijn van NOW
Ik heb de magnesium trio soft gels van ook NOW
Ik ben het 2x vergeten en toen merkte ik dat ik een stuk minder energie had.

Aan mijn eten voeg ik ook gewoon nog zout toe, staat ook wel aangegeven dat je dit gewoon moet blijven doen, ik kook alleen niet met heel veel zout daar houd ik niet zo van haha

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:09

Bij vermoeidheid kan je het beste magnesiummalaat nemen in de ochtend, als je slecht slaapt kan je nog magnesiumtauraat nemen in de avond

Magnesiumbisglycaat of citraat zijn ook goede vormen van magnesium. Die neem je doorgaans in de ochtend in.

Ik vind ze van Vitakruid erg fijn.

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 18:46

Bij the new food adviseren ze de supplementen van now, deze gebruik ik en ben ik ook tevreden over

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:41

BellaSharon1 schreef:
LoveUggs, vul jij je mineralen wel aan die ze adviseren? Ook je zout goed aanvullen met warme dagen



Ik heb de supplementen niet. Kon ze niet vinden in t boekje. Kwam gister tot de conclusie dat ze achterin het boekje stonden ipv voorin :=

Misschien een gekke vraag, maar kan je vertellen hoe groot die capsules/ tabletten zijn die ze op de site aanraden?
Ik heb nogal moeite met pillen innemen dus heb ze het liefst zo klein mogelijk, anders ben ik bang dat ik erin stik. (En dit gebeurd dus echt)

Ik werk elke dag tot 18.00 dus dan is het kruidvat al dicht, wil daar iig gaan kijken of ze er iets van hebben dat erbij aansluit.

Ik verweet mijn vermoeidheid aan mijn nieuwe baan.. Nieuwe info, kom van 3 maanden thuis zitten, flink actief, staand werk, maar misschien is het wel een combi van mijn baan en deze levensstijl.. Ik ben met beiden vrijwel tegelijk begonnen :+

Ik heb vandaag gesmokkeld.. :\
Op het werk is het zo gigantisch heet, dat er met dit weer standaard waterijsjes uitgedeeld worden aan het personeel. Super goed van de zaak vind ik, zo kan je personeel toch een klein beetje afkoelen, van de week zei ik netjes nee. Vandaag had ik het zo heet dat ik hem met beide handen heb aangegrepen! Oeps.. Morgen nieuwe dag. Verder niks gesnoept/ geen tussendoortje dus hoop dat het een beetje compenseert.

Wel goed nieuws gehad! Morgen laatste dag van mijn maand proeftijd op werk, ze zijn erg positief dus ik mag gelukkig blijven :+. Laten we maar zeggen dat ik dat ijsje verdiend had. :=

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:56

Bedankt voor de info BellaSharon en mooie toevoeging van Deau! Ik zal van het weekend even kijken naar die pillen van NOW. Ben bijna toe aan nieuwe magnesium en vitamine D :)

LoveUggs, gefeliciteerd met je aanstelling! *\o/*
Waterijsjes zijn toch niet zo heavy? Collega van mij wil morgen ook ijsjes meenemen geloof ik.
Nouja, maar ff kijken of het 'past' :P

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:04

Janine1990 schreef:
Bedankt voor de info BellaSharon en mooie toevoeging van Deau! Ik zal van het weekend even kijken naar die pillen van NOW. Ben bijna toe aan nieuwe magnesium en vitamine D :)

LoveUggs, gefeliciteerd met je aanstelling! *\o/*
Waterijsjes zijn toch niet zo heavy? Collega van mij wil morgen ook ijsjes meenemen geloof ik.
Nouja, maar ff kijken of het 'past' :P


Ja bedankt! Het was een raketje dus kan me zomaar voorstellen dat daar best wel wat inzit :+ Maar heb niet te kiezen :') alleen een ja of een nee haha

Edit; whoops :=

Afbeelding

Maar de teller gaat nogsteeds de goede kant op! *\o/* bijna 6 kilo eraf, nog 1 te gaan :j dan is mijn eerste mijlpaal bereikt :):)
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 06-08-20 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:05

LoveUggs, de vitamine pillen zijn niet zo groot, deze zou je eventueel ook open kunnen maken en oplossen in water. De magnesium pillen zijn wel groot, maar deze zijn wel heel glad, glijden zo weg zeg maar.

Ik heb ook altijd moeite met pillen slikken, paracetamol bijt ik sowieso stuk.
Ik heb ze online besteld bij koopjesdrogisterijnl waren in de aanbieding

Gefeliciteerd dat je door de proeftijd heen bent gekoment! En ach 1 waterijsje zal toch geen ramp zijn?

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:42

Je kan ook een pillen-maler kopen. Die vindt je bij de Kruidvat bij de hulpmiddelen. Ideaal als je grote pillen niet kan door slikken. Maar koop alsjeblieft geen supplementen bij de Kruidvat, daar zit veel onnodige ballast in voor je lichaam. En de vitamines zijn doorgaans niet in de juiste vorm voor je lichaam, die moeten dan nog eerst worden omgezet in je lichaam. Laat het daar nu vaak mis gaan.

judithM
Berichten: 1497
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:38

Kan iemand mij vertellen wat een simpel duidelijk beginners boek is? Zie door de bomen het bos niet op bol.com....

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:41

judithM schreef:
Kan iemand mij vertellen wat een simpel duidelijk beginners boek is? Zie door de bomen het bos niet op bol.com....


Kijk eens op gobento.nl hier kan je al heel veel basic info gratis vinden. Kan je dan bepalen welk boek je wat lijkt.

Ik heb zelf geen boeken.