Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29781
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:15

Ik kom weer ff topic schoppen.
https://www.jumbo.com/recepten/italiaan ... jes-505952

Zonder de krieltjes, of ja die heb ik wel maar voor mijn vriend :)
De tomaten tapenade heeft nog de meeste koolhydraten dus ook eens kijken die zelf te maken.

Maar makkelijk snel recept, en was lekker.
Dus dacht deel hem even met jullie.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:32

Mag ik mij ook melden? Na diverse afvalpogingen wil ik mij nu gaan oriënteren en gaan trachten om KHA beperkt/arm te gaan eten.
Eerste stap is gezet. Wederom naar de dokter om over mijn struggles te praten en door verwijzing te vragen voor een diëtiste.
Ik zit op dit moment op een GLI groep(gecombineerde leefstijl interventie) en daar kwam mijn metabolisme aan bod(ik was serieus de enige vandaag :') )
Ik heb zelf lipoedeem dus dat wordt nog moeilijker.
Mijn doel is om eerst 5 kilo af te vallen en uiteindelijk 35 kilo of misschien zelfs 40. Want zo zwaar ben ik.
En om weer te kunnen paardrijden. Want ik mis het zo...

Hoeveel gram KH mogen jullie? En hadden jullie veel opstartproblemen?

BloemBloem

Berichten: 16596
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:16

BloemBloem schreef:
Ik ben werkelijk 2 dagen bezig en ga totaal de mist in :+
Zal wel met mijn menstruatie te maken hebben, werkelijk dan ben ik een bodemloze
put, met echt gigantische vreetbuien tot gevolg. ....


Heb doorgepakt, en inmiddels 9 kilo lichter, het is goed zoals het nu is :)

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 07:03

Netjes hoor!!!

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:46

Ik ben gisteren begonnen, was mijn overgewicht helemaal zat. Heb al meerdere pogingen ondernomen, maar ik ga er nu echt voor! Gisteren een boodschappenlijstje gemaakt n.a.v. de producten die ik mag hebben.
Vandaag staat er gevulde paprika met gehakt, champignons, paprika, knoflook, kaas en lenteui op het menu. geserveerd met wat zure room en bloemkoolrijst. Rest van het gezin krijgt gewone rijst.

Afbeelding

Ik probeer het gelijkertijd te combineren met intermittent fasting en dat gaat me goed af.
Ik ben nu 1.54 en was gisteren nog 72 kilo. Zal volgende week een update doen

germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 06:34

HOe jullie het doen zonder rijst en pasta is mij een raadsel. Koken zonder deze ingredienten is gewoon niet lekker. Van tortillas alleen de vulling? Hoe maak je thaise curries zonder rijst?
Ik heb me ingelezen, maar zie niet hoe je koolhydraatarm kunt gaan eten zonder dat je echt alles moet aanpassen en het ook nog eens heel duur gaat worden.
Bij het gerecht hierboven ook, zure room, dat is dus niet lekker vind ik. Met kaas ofzo is het prima. Bloemkoolrijst is hier niet direct te koop. Ik vind het knap dat jullie het kunnen, maar voor mij houdt het op als ik alleen al lees wat allemaal niet mag. Brood heb je ook nodig immers.

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 07:57

Oke, goed verhaal!

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:53

germie schreef:
HOe jullie het doen zonder rijst en pasta is mij een raadsel. Koken zonder deze ingredienten is gewoon niet lekker. Van tortillas alleen de vulling? Hoe maak je thaise curries zonder rijst?
Ik heb me ingelezen, maar zie niet hoe je koolhydraatarm kunt gaan eten zonder dat je echt alles moet aanpassen en het ook nog eens heel duur gaat worden.
Bij het gerecht hierboven ook, zure room, dat is dus niet lekker vind ik. Met kaas ofzo is het prima. Bloemkoolrijst is hier niet direct te koop. Ik vind het knap dat jullie het kunnen, maar voor mij houdt het op als ik alleen al lees wat allemaal niet mag. Brood heb je ook nodig immers.

Ipv gewoon brood kh beperkt brood.
Ik eet altijd kip met wokgroente zonder rijst.
Er bestaan ook low carb crackers

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:12

germie schreef:
HOe jullie het doen zonder rijst en pasta is mij een raadsel. Koken zonder deze ingredienten is gewoon niet lekker. Van tortillas alleen de vulling? Hoe maak je thaise curries zonder rijst?
Ik heb me ingelezen, maar zie niet hoe je koolhydraatarm kunt gaan eten zonder dat je echt alles moet aanpassen en het ook nog eens heel duur gaat worden.
Bij het gerecht hierboven ook, zure room, dat is dus niet lekker vind ik. Met kaas ofzo is het prima. Bloemkoolrijst is hier niet direct te koop. Ik vind het knap dat jullie het kunnen, maar voor mij houdt het op als ik alleen al lees wat allemaal niet mag. Brood heb je ook nodig immers.


Bloemkoolrijst kun je ook zelf maken he. Gewoon even door de blender of in kleine stukjes hakken.
Zure room hoeft natuurlijk niet, doe je gewoon wat extra kaas. Ik vond het lekker.
Je moet echt even googlen op recepten of per product wat je mag eten.

Ik ben gisteren begonnen met een bak volle yoghurt met verse aardbeien. Daarna een groenteomelet (2 eieren, champignons, tomaatjes, plakjes katenspek, beetje kruiden)
In de middag later paar handjes ongezouten pinda's (google op welke noten je mag. Cashewnoten dus niet en die at ik eerst best vaak). Pinda's vult goed. En daarna mijn avondeten wat hierboven staat.

Ik werk nu thuis en dan is het een stuk makkelijker als wanneer ik naar kantoor ga. Maar dat is een kwestie van voorbereiding.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:36

Voorheen had ik optimel vanille yoghurt met muesli. Nu weet ik dat in de muesli kneiterveel kh zitten.

Afgelopen week overgestapt op optimel van yoghurt met fruit uit de vriezer.
Nu wil ik niks anders meer als ontbijt

DuoPenotti

Berichten: 29781
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:59

Bloemkoolrijst maak je zelf.
Veel goedkoper in de meeste gevallen.
Gewoon invriezen en pakken wanneer nodig.

Een wrap kun je bijvoorbeeld van ei maken.

Voor enorm veel dingen is een vervanger te zoeken.
En sommige dingen went ook gewoon zonder iets erbij

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 22:06

Vandaag nasi met kip, veel groenten, bloemkoolrijst, ei en satesaus. Mijn ouders aten ook mee en iedereen vond het heerlijk, misten echt de gewone rijst niet! :-)

Volgende week heb ik een drukke week op werk, dus ga van het weekend weer nieuwe kaas-notenbroodjes (van Oanh) maken voor in de vriezer en wat meals preppen voor de avond maaltijden. Voor ontbijt heb ik nog bloemkoolbrood in de vriezer, ideaal!

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:07

Setteli schreef:
Ik probeer het gelijkertijd te combineren met intermittent fasting en dat gaat me goed af.
Ik ben nu 1.54 en was gisteren nog 72 kilo. Zal volgende week een update doen


Ik zou nog even een update geven. Ik ben inmiddels 3 weken bezig en nu 68,9 kilo. Ik heb een paar keer gesmokkeld met een dikke Magnum (oh wat was ie lekker :j ). Maar omdat ik verder nagenoeg koolhydraatvrij doe, kan ik die wel hebben. Magnum is 33 gr. kh en je mag bij keto 20-50 gr. kh hebben.
Rest van de week weer even streng en dan komt het helemaal goed.

Ik moet zeggen, ik heb geen last meer van maagzuur en ik slaap veel vaster.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:20

Hier nu een paar weken bezig met minder kh. Geen brood meer maar low carb crackers met mager vleeswaren.
Geen muesli meer in de yoghurt maar fruit uit de vriezer. En sinds deze week volle yoghurt.
Vorige week gewoon een zak sla gekocht, tomaatjes, komkommer, augurkjes, kip en tonijn. En dit allemaal bij elkaar gegooid in een bak en zitten knagen. :D

Maar helaas was ik zondag mijn crackers vergeten dus moest wel boterhammen bij mijn ouders eten.

Ik heb me nog niet gewogen. Maar ben trots op de kleine stapjes die ik heb gemaakt.

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:22

purny schreef:
Hier nu een paar weken bezig met minder kh. Geen brood meer maar low carb crackers met mager vleeswaren.
Geen muesli meer in de yoghurt maar fruit uit de vriezer. En sinds deze week volle yoghurt.
Vorige week gewoon een zak sla gekocht, tomaatjes, komkommer, augurkjes, kip en tonijn. En dit allemaal bij elkaar gegooid in een bak en zitten knagen. :D

Maar helaas was ik zondag mijn crackers vergeten dus moest wel boterhammen bij mijn ouders eten.

Ik heb me nog niet gewogen. Maar ben trots op de kleine stapjes die ik heb gemaakt.


Daar mag je ook best trots op zijn!

MarliesV

Berichten: 15211
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:40

Netjes hoor Purny, je bent goed begonnen iig!

Germie, het is veel een mindset. Die van jou staat in ieder geval nog niet de juiste kant op om dit vol te houden. Dingen niet mogen is een verkeerde insteek.
Kijk naar wat wel mag en maak daar wat lekkers van.

Gisteren als lunch:
Rucolamix met aardbeien en feta, basalmico crema er over en 2 lichte crackers (5.5 per stuk dus niet keto) met kruiden.

En dan eet ik dus niet KHA arm of zo bewust.

Farmer salade zelf maken (project gezond) met vlees van de bbq, prima in dit dieet. Geen brood of aardappelen mis je daar niet bij. Omdenken is de grote truc.

Drinken jullie allemaal veel water? Of zijn er mensen die andere dingen drinken overdag?

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:46

Thnx beiden!
Het is ook gewoon een kwestie van bewust worden met wat je in je mond stopt. En dan gaat de rest vanzelf.
Ik ga ook met een diëtist aan de slag.
En ik merk dat ik ook minder loop op te boeren

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:16

Welke crackers eten jullie?

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:51

Ik heb de tasty basics van de ap. Zit ongeveer 3,7 gram kh per cracker in

Boras
Berichten: 9955
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:56

Gewoon Wasa Vezelrijk: 4,6 gr kh per cracker. Krijg je ook wat vezels binnen wat weer goed is tegen obstipatie.

BloemBloem

Berichten: 16596
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:15

MarliesV schreef:
Drinken jullie allemaal veel water? Of zijn er mensen die andere dingen drinken overdag?


Ja, maar ook zero Redbull en zero Cola :)

Heb toch nog even extra mijn best gedaan, nu inmiddels -10, nog 5 ons
dan ga ik met een gerust gevoel op vakantie :+ Slaat natuurlijk helemaal nergens
op, maar toch :))

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:57

Ik drink veel thee, ook wel water, maar zeker ook cola ligt of zero en 7-up zero.

Netjes BloemBloem!

Ik heb de Koolhydraatarme Bijbel gekocht. Mijn zus had hem al, maar omdat we niet dicht bij elkaar wonen, toch ook maar zelf besteld. Vanavond komt ie binnen.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:27

Ik drink cold brew ijsthee. Met name de zakjes van alka en jentshura zijn lekker. Koud water in een theekan, zakje erin en een nacht in de koelkast. Echt heerlijk! Water drink ik veel te weinig maar dit drink ik zo anderhalve liter van weg op een dag

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 18:42

purny schreef:
Ik heb de tasty basics van de ap. Zit ongeveer 3,7 gram kh per cracker in

Thanks voor de tip, merk kende ik niet. Hier niet voor het afvallen maar ivm diabetes zoontje.

Midoy
Berichten: 53
Geregistreerd: 22-09-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:55

In stilte heb ik dit topic het laatste half jaar doorgelezen. In die periode steeds minder koolhydraten gaan eten. Van 100 gram per dag naar 40 gram.

Sinds afgelopen maandag begonnen met de weekmenu’s van The New Food, omdat ik het bijhouden van macro’s in een app en steeds zelf menu’s plannen zat was.
Ik voel me al weken goed.
En ik heb meer dan 20 kilo die ik kwijt wil. Ik ben 1.60 en weeg meer dan 80 kilo.