Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:17

Ik ben niet meer heel erg fanatiek aan het keto'en, ik heb daarentegen Project Gezond gekocht om wat meer te transformeren naar 'gewoon' en suikervrij. Binnen Keto had ik onvoldoende inspiratie...

Maar nu heb ik vanavond een lekker recept gemaakt, die prima KHA gemaakt kan worden, dus die deel ik ff met jullie...

Voor twee personen:
- Halve knolselderij in blokjes snijden en koken met wat zout of aardappelkruid, of allebei...
- Hamblokjes (of in mijn geval gerookte kipblokjes) en cherry tomaatjes (ca. 100-150 gram) in partjes snijden even apart zetten
- 25 gram roomboter smelten in een pannetje, daaraan toevoegen een vervanger voor bloem (wellicht arrowroot?) even bakken en vervolgens 200ml amandelmelk toevoegen en weer aan de kook brengen
- Aan de saus voeg je toe een halve rode ui in ringen, gesneden basilicum en 40 gram geraspte kaas, dit verwarm je even mee.
- De gekookte knolselderij afgieten en in een ovenschaal doen, daar bovenop doe je de blokjes vlees en tomaatjes
- Je verdeelt de saus hierover en garneert met ca. 10 gram geraspte kaas.

Oven is voorverwarmd op 180 graden en daarin bak je 20 minuten af

Eet smakelijk!

Enneuh, ik blijf vrolijk meelezen, want Project Gezond gebruik ik vooral als leidraad om de maaltijden te verdelen over de dag en voor inspiratie. :) En ik hou gewoon echt niet van aardappelen :') tenzij ze gefrituurd zijn :+

veneri
Berichten: 879
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:39

Het onvoldoende insparatie merk ik ook al, en ik ben dan pas op dag 5 van het dieet en ook nog vegetarisch.
Ik volg dan wel het boekje en recepten van The new food, maar ik vind het vrij veel ei, avocado, kaas..... t begint me wat tegen te staan, nu al.
Af en toe wat misselijk,maar misschien is het nog wel even wennen.
De recepten zijn niet moeilijk temaken en op zich wel afwisselend,maar qua ingredienten wel veel hetzelfde.
Maar goed....ik bel wel al ruim een kilo gewicht kwijt....even volhouden.