Temeraire schreef:Tja nu blijkt dat het niet alleen in het zadel is maar je eigenlijk überhaupt last hebt, geldt mijn eerdere reactie over zitles niet meer. Het echte probleem was in de openingspost nog niet vermeld.
Dan lijkt zitles me niet zo nuttig momenteel, en ik zou inderdaad ook voorzichtig zijn met fietsen. Zwemmen of wandelen zou ik dan eerder doen, en misschien kan je eens raad vragen aan een fysio? Misschien kan je bepaalde oefeningen doen om uiteindelijk weer wat meer 'zitvlees' te krijgen.
Oh sorry, had ik geweten dat het ook belangrijk was om te vermelden dat mijn zitvlak ook pijn doet in een zetel en tijdens een autorit, dan had ik het zeker in de op vermeld.
Iemand zegt hier een bbp. Had er 1,maar mijn paard is heel flexibel volgens mijn osteopaat en zij raadt me af om met een bbp te rijden, omdat er dan te veel druk komt op 1 punt. Advies is wel gegeven toen ik nog niet aan het afvallen was, kan zijn dat het nu wel een optie is.
Zwemmen doe/deed ik heel graag. Een paar jaar geleden ben ik idd op aanraden van de kine gaan zwemmen. Ik heb toen mijn 10 beurtenkaart niet opgebruikt, omdat ik na een paar keer steeds wenend naar huis reed. Ik heb mezelf verbrand met kokend water toen ik 9 maand jong was en sta vol littekens. Als ik ga zwemmen, word ik nagekeken en na gewezen, sommige mensen lachen me zelfs gewoon uit. Ben bijna 48 en je zou denken dat ik het ondertussen wel gewoon ben en er hard in geworden ben. Om 1 of andere reden gebeurd bij mij het omgekeerde. Ik begin me meer te bedekken en probeer zwemmen te vermijden omdat ik niet in zwemkleding gezien wil worden.
Heb ondertussen wel mijn oud springtouw terug gevonden. Geen idee of je daar stevige billen van krijgt, kan het alleen maar proberen. En wandelen staat ook op het programma. We hebben er net een wandel weekendje op zitten trouwens.