Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Hoe komt je huisarts nou weer aan dystrofie?Dat is echt zeer onwaarschijnlijk na verstappen en zo kort op een trauma kan je echt niet spreken van dystrofie.
Ik zou dus echt nog even teruggaan, maar ook niet heel veel zorgen maken, want na verstappen is het op zich niet gek dat je been blauw en dik wordt![]()
Trombose ontwikkel je ook niet door verstappen, maar je kan het natuurlijk laten controleren. Misschien is het een samenloop van omstandigheden en toeval.
Ziet je been er ook echt uit als een trombosebeen? Dus helemaal paars en overal even paars en dik en niet alleen aan de verstapte kant? En een glimmende huid?
EvaLuna schreef:In week 38 van mijn zwangerschap resulteerde een trombosebeen bij mij in een longembolie, het afgeknelde gevoel wat je aangeeft had ik ook, het been voelde dik en pijnlijk aan, alleen met een kussen omhoog op de bank gaf verlichting. Het been was niet dik paars of glanzend.
Het is vast iets onschuldigs maar liever een keer te veel naar laten kijken dan te weinig hoor.
In het ziekenhuis kunnen ze een echo maken van je been en je bloed onderzoeken op trombose waarden.
Mijn huisarts stuurde mij naar huis met rek en strek oefeningen, het was de gynaecoloog die het niet vertrouwde en doorstuurde naar de eerste hulp.