Extreme jeuk aan onderbenen!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Extreme jeuk aan onderbenen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 07:54

Hoi bokkers,

Ik heb eigenlijk sinds een paar jaar al last van jeuk aan mijn onderbenen, nooit heb ik er iets aangezien van bultjes of wat dan ook. Deze jeuk was onder controle te houden door mijn benen na het douchen in te smeren met babyzalf van Zwitsal!

Echter is sinds de laatste week de jeuk gewoon niet te doen! Ook heb ik tegen woordig hele kleine bultjes op mijn benen die ik snachts met mijn tenen bond en blauw en tot bloedend toe los krab. Deze bultjes had ik eerder niet.

Overigens komt dit niet door benen scheren, ik heb namelijk de hele winter bewust niet geschoren en had toen ook jeuk. De laatste weken heb ik mijn benen ook niet meer geschoren voor de zekerheid en dus last van extreme jeuk.

Ik heb dit echt alleen op mijn onderbenen vanaf de zijkant van mijn knieën naar beneden.

Is er iemand die deze jeuk herkend en is er een zalf op de markt die mij kan helpen?

De jeuk komt voornamelijk voor als ik in relax modus ben, misschien ook omdat ik er dan onbewust meer aan denk..

Afbeelding

Afbeelding

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:07

Zijn dat bultjes of blauwe plekjes?
Zitten spataders in de familie? Zeker met het warme weer kan je daar extra laat van hebben en ze kunnen jeuk geven. Spataders kunnen in heel je been zitten. Ik moet er in september bij beide benen laten weghalen die in de zijkant en voorkant van m'n been zitten.

Een andere verklaring voor bultjes kan een allergie zijn. Allergieën kunnen komen en gaan.

Maar er zijn natuurlijk nog mogelijkheden. Als je je zorgen maakt, zou ik een afspraak maken bij een dermatoloog.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:11

Hoe oud is je matras? Er kan ook iets inzitten wat dit soort klachten geeft. Zou daar eens naar kijken, een nieuwe matras halen of stomen is ook altijd goed om te doen.

shilady

Re: Extreme jeuk aan onderbenen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:25

Bedbugs

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:29

Ik zou beginnen met al je beddengoed op 60 graden te wassen met Neutral ook je molton. Dan alles heet strijken. Als er iets in zit is dan in ieder geval dood
Dan je matras: ken je iemand met een grote vriezer? Restaurant, slager of zo? Stop daar je matras 48 uur in bij -18. Of stoom met met een stoom apparaat. Desnoods strijken met je stoomstrijkijzer.
Kijk dan eens hoe je benen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:03

Juist omdat het eerder met zalf wel onder controle te houden was denk ik dat je last hebt van de droogte. het was natuurlijk extreem droog met lage luchtvochtigheid de laatste tijd. Ik zou eens proberen om je benen niet 1x maar 2-3x per dag met de zalf in te smeren waar je eerder goed op reageerde.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:08

Ik had er al jaren last van geen idee wat het was. Twee jaar geleden kreeg ik de diagnose coeliaki en de ziekte van duhring dus ..glutenallergie.....wil niet zegggen dat jij het hebt maar mijn klachten waren eensgelijks.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:14

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 18:53

Het zijn huidskleurige bultjes die bloederig zijn van het open krabben, de blauwe plekken komen ook van het krabben.

Dit bed heb ik nog niet zo heel lang en in mijn oude bed met oude beddengoed had ik ook last.

Ik eet omdat ik een erg opgeblazen gevoel krijg van gluten en lactose deze producten al bijna niet, helaas toch gewoon jeuk.

Vandaag heb ik bij de tuinen een tube anti jeuk zalf gekocht, hopelijk gaat het werken!

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:01

Huisdieren in huis? Misschien dat het vlooienbeten zijn?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 19:03

Nee, geen dieren in huis..

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:31

Ik krijg overal jeuk als ik te veel suiker binnen krijg. Misschien zou je eens kunnen proberen of dat bij jou ook het geval is door een dag of 2 helemaal geen suikers te eten. Ook opletten op fruit met veel suikers of ingrediënten als glucosestroop of moutstroop.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:44

Als ik mijn benen niet goed insmeer heb ik het ook.
Heb nu bakjes water aan de radiatoren en gebruik de potten crème uit Spanje met olijfolie en heb geen last meer.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 21:01

Hm net met zalf van de tuinen ingesmeerd en nog geen jeuk gehad, terwijl ik nu toch echt wel jeuk zou moeten hebben. :+

runnerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:30

Google ook eens op Dermatitis Herpetiformis of de ziekte van Dühring, helemaal nu ik lees dat je gevoelig bent voor gluten en lactose. Heel veel sterkte in ieder geval. Liever pijn dan jeuk :(:)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:32

Kan goed zijn dat je last hebt door warmte/droogte. Ik heb het jaren aan mijn polsen gehad. Eczeem, jeuk en krabben tot bloedens toe tot mijn huisarts aankwam met een crème met urea ipv vette crèmes.
Sindsdien smeer ik op alles wat jeukt en er droog uit ziet urea (momenteel van dr Swaab) en wat een verademing. Prikt wel, maar daar moet je echt een aantal dagen doorheen.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:12

Bij mij kan het liggen aan:

- dat de handdoek 'vuil' is. Ik moet handdoeken regelmatig op 60/90 graden wassen. Ik heb in het verleden gemerkt dat als ze altijd op een lage temperatuur werden gewassen, ik daar dus jeuk van krijg. Ze zijn dan gewoon niet schoon genoeg. (Ik heb het ook als ik een zwembad heb gelegen waar geen goede filter in zit, dus als het water niet echt schoon is.)
- te heet douchen
- bepaalde douchgels/spul, bodylotions. Als er echt iets op moet gebruik ik de SOS bodycreme van Nivea of uierzalf. Maar ik moet wel mijn huid laten drogen anders alsnog risico op jeuk.
- douchegel gebruiken terwijl ik niet vies ben/gezweet heb. Dus dan gewoon afspoelen.
- koude huid. Beetje gek, maar als ik koud ben, heb ik sneller last van jeuk. Dan ga ik altijd maar even bewegen om warmte te creeren.
- bepaalde kledingstukken. Na het douchen een spijkerbroek aan of iets dat strak zit, is geen succes. Net als sommige joggingbroeken, iets aan de binnenkant jeukt.

Toen ik in de tropen woonde had ik zelden last van jeuk, behalve als mijn handdoek 'vies' was. Door het zweten, wat vetere huid en de warmte had ik nergens last van. Ook niet na het douchen.

Lottehorse27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:59

Ik herken dit wel, tijdje terug had ik ook ontzettend veel jeuk en werd s’ochtends vaak wakker met plekjes. Wat bij mij heel goed hielp waren de hooikoortstabletjes van de Kruidvat (werkzame stof loratadine). Ik heb verder geen hooikoorts maar dit is een anti histaminica wat ervoor zorgt dat de jeuk weggaat. Er stond volgens mij ook op dat het tegen jeuk is. Misschien het proberen waard :)