Na wat rotte ervaringen merk ik dat ik mijn emoties niet goed kwijt kan.
Even een therapeut vinden zal niet gemakkelijk worden, ik heb er een maar deze is verhuisd en niet gedekt door de verzekering.
De lijsten voor GGZ zijn me te lang en de verwachting is dat ik met eea wat rust krijg wel weer mijn rust vind.
Maar ik wil er graag mee aan de slag op een ontspannen manier thuis.
Ik ben dus wel iemand die meestal veel baat had bij een dagboek bijhouden.
Alleen nu lukt me dat niet goed meer.
Weet iemand een fijn werkboek of methode waar je thuis mee aan de slag kunt?
Ik wil geen online curcus, echt een werkboek.
Welke vorm van therapie heb ik nog niet over nagedacht, ik ben puur aan het oriënteren.
Het is niet dramatisch allemaal maar het was allemaal wat teveel en mijn hoofd zit zo vol.
Een boek waarin naast mijn knelpunten ook de positieve dingen meegenomen worden vind ik wel belangrijk.
Het enige is ik ben niet van het zweverige met dit soort dingen, dus gewoon een beetje hollands met beide benen op de grond taalgebruik is fijn.
En losjes geschreven zonder dat ik het idee ben een oud wijf te zijn met al het u en weet ik wat vind ik ook héél fijn!!!
Wat zoek ik... Een boek wat zich richt op faalangst, perfectionisme, onzekerheid, wat mij weer vertrouwen geeft en tegelijk aan het denken zet om zo verder te komen qua verwerking.
Verder ben ik niet meer zo talentvol qua plannen van huishouden en snel concentratieproblemen.
Dus iets wat mij handvatten geeft om in babysteps meer grip te krijgen op dat laatste issue is ook zeker wel welkom.
Het mag NLP/hypnose achtig, het mag met schema’s zijn, ik sta redelijk overal voor open.
Wie weet komt er wat heel boeiends voorbij.
Een boek wat ook uitleg geeft over waarom sommige dingen gebeuren vind ik een bonus.
Online vind ik echt niks, ik wil kunnen old school kunnen schrijven en terug kunnen kijken.
Variatie vind ik ook wel leuk, als er eens een kleurplaat ofzo met opdracht tussen zit vind ik dat wel fijne afwisseling bijvoorbeeld.
Heeft iemand een fijne tip om mijn hoofd wat iets teveel wil en een lijf wat morrelt rustiger te krijgen?
Ik wil er geen godsvermogen aan uitgeven, willen wel hoor maar ik zie rustig cursussen op facebook passeren van €150+.
En ik werk niet graag online.
Dus ik hoor het graag, ik zoek dus een hersenpinsel braindump boek wat met slimme vragen en techniekjes mij verder helpt.
Mindfulness, muziekjes, yoga, naar buiten, af en toe emdr gebeurt al.
Het grootste probleem is weten met mijn verstand hoe het zit, maar mijn gevoel volgt niet.
Een boek wat dat gevoel kan laten volgen zou erg fijn zijn, al verwacht ik geen wonder in een week tijd natuurlijk.
Hopelijk zit er een gouden tip tussen!
Qua afleidingsmanouvres:
Kleuren op nummer heb ik al eens gedaan en vond ik vreselijk.
Ik heb ook handwerken overwogen maar er zit een chronische blessure in de weg.
En ik ben gewoon futloos en ongemotiveerd nu, dat wil ik graag ombuigen.
Nu stik ik ook van de hooikoorts, maar toch.
Wie heeft een goede ervaring met een goed oefen/werkboek?
Het doel is rust, overzicht, rotdingen verwerken.
Ik doe nu alles maar teveel op automatische piloot, en snel moe waardoor ik niet geniet.
Dat moet beter kunnen, en er zijn vást boeken waar ik wat aan heb, maar ik vind ervaringen ook wel fijn om te lezen!
Barst los.