5 weken terug heb ik mijn 5e middenvoetsbeentje gebroken. Precies op de plek waar de pees aanhecht. Ik zit nu dus al vanaf die tijd in het gips (tot aan mijn knie omdat de pees er anders aan blijft trekken).
Komende vrijdag heb ik de afspraak staan in het ziekenhuis om het gips eraf te halen en weer een foto te maken. Nu ben ik heel benieuwd hoe snel je alles dan weer kan (er vanuitgaande dat de breuk goed genezen is na 6 weken)... Natuurlijk zal ik dan vanzelf horen in het ziekenhuis, maar wie weet zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben en ik ben gewoon nieuwsgierig

Hoe snel kan je weer fatsoenlijk lopen? (als in: Zelfstandig paard uit de wei vissen en meenemen?)
En hoe snel kan je weer een beetje rijden? Paard is zelf ook geblesseerd (gescheurde slijmbeurswand) dus mag nu sowieso maar een halfuur stappen per dag (wel ohz) maar hopelijk mag dat over 2 weken uitgebouwd worden tot meer.
In mijn hoofd was ik al aan het plannen om de zaterdag (dag na ziekenhuis afspraak) al zelfstandig naar stal te rijden met de auto (wel automaat, maar heb mijn rechtervoet gebroken dus precies de verkeerde) en dan even op paardlief rond te stappen. Maar of dat ook realistisch is.. Geen idee. Het liefst kan ik natuurlijk zo snel mogelijk alles weer, maar ik kan mij voorstellen dat mijn hele onderbeen stijf zal zijn en weinig kracht zal hebben de eerste tijd.
Dus.. Wie oh wie heeft er ervaring mee?