Als eerste weet ik dat er talloze topics zijn die over diëten gaan. Maar ik open toch een nieuw topic omdat dit wel echt persoonsgebonden is en ik gewoon echt even mijn verhaal kwijt wil. In huiskamer topics voel ik mij niet thuis omdat er al snel over heen wordt gelezen en ik juist nu echt even tips nodig heb.
Zo'n 10 jaar geleden ben ik na altijd een goed gewicht te hebben gehad zo'n 35 kilo aangekomen door medicijnen en stress. Op dat moment woog ik 110 kilo en dat is dus op een lengte van 1.78m echt veel te zwaar. Op een dag ging de knop om en besloot ik dat alles er af moest. Echter begon ik lijnen al snel leuk te vinden waardoor ik gigantisch ging doorslaan en ik ging leven op 3 shakes per dag en wat fruit. Je snapt wel dat het afvallen heel snel ging en ik in een mum van tijd 84 kilo woog en ik dus een redelijk 'goed' gewicht had.
Echter werd ik opeens s'avonds heel erg ziek, ik dacht dat ik dood ging. De ambulance is 2 keer geweest en bij de 2e keer hebben ze mij meegenomen. Na wat onderzoeken bleek dat mijn hele gal vol zat met galstenen in zo'n mate had de arts het nog nooit gezien. Er werd gelijk gevraagd of ik veel eiwitten at want dat kon een mogelijke oorzaak zijn. Dus komt het aapje uit de mouw want ik leefde grotendeels op eiwitten.
Daarna ben ik niet meer verder gegaan met diëten omdat mijn motivatie toch wel weg was. Gelukkig ben ik niet direct aangekomen en voelde ik mij best happy met mijn 84 kilo, tuurlijk ik was nog wel te zwaar maar niet overdreven veel.
4 jaar na mijn dieet kwam ik toch weer enkele kilo's aan omdat lekker eten toch wel een foute hobby van mij blijkt te zijn.

Op dit moment eet ik netjes 3 keer per dag en 1 keer per dag eet ik fruit. Ik probeer rond de 1500kcal te zitten en eet van het hele rijtje wat. Daarnaast heb ik werk waarin ik elke dag zeker 10.000 stappen zet en rij ik zo'n 3 keer per week paard en probeer ook 3 keer per week een uur te wandelen.
Hier onder een globaal lijstje van wat ik zoal eet:
O: brood met kaas en een ei
T: fruit
M: brood met kaas en 2 beschuiten met slankie.
T: alleen als ik honger heb iets van volkoren ontbijtkoek, granenreep etc.
A: vlees aardappels en groente.
Verder drink ik veel koude thee met munt gember en limoen en ook wel 2 koppen warme thee. Alles zonder suiker. Dus aan mijn vocht kom ik ook wel.
Hopelijk hebben jullie gerichte tips aan mij.