Buik/rugklachten. Iemand die dit herkent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Buik/rugklachten. Iemand die dit herkent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 15:02

Hallo bokkers,

Allereerst: ik plaats dit topic niet om het onderzoek bij een arts oid te vervangen, dat wordt allemaal al gedaan en ik ben puur op zoek naar en of mensen deze klachten herkennen.
En ik wil het graag ook van me af schrijven. ;)

Goed.
Eind maart kreeg ik last van m'n buik en onderrug, het gevoel alsof je ongesteld moet worden maar er gebeurd niks.
Ook was ik erg vermoeid, regelmatig misselijk en bleven m'n darmen een beetje rommelen.
Ik schreef het toen zelf af als stress, drukte op werk en onzekerheid doordat we thuis zaten door corona maatregelen.
Een week of 3 later begon m'n buik echter meer op te zetten, eerst alleen onderin en later ook het deel boven m'n navel. Ik heb normaal al wat buikvet, maar die deuk bij je navel begon te verdwijnen en in plaats van dat het rondom m'n buik zat (dus ook aan de zijkant) verplaatste het naar de voorkant. Ook voelde het steviger aan dan normaal. Verder geen last van lucht in m'n darmen of veranderde stoelgang.
Ik kan m'n buik ook niet meer intrekken. Als ik langer dan een uur à anderhalf sta of wandel krijg ik pijn in m'n onderrug die uitstraalt naar beneden als ik dan doorloop.
Op aanraden van een vriendin een zwangerschapstest gedaan (waar ik zelf nog niet echt bij stil had gedaan ivm dat ik de pil slik). Buik ziet er ook echt zo uit (foto kan evt via pb).
Die was eerst positief en daarna negatief. De bloedtest bij de huisarts was negatief. De huisarts was hier zelf verbaasd over, omdat de klachten er volledig op lijken en ook na fysiek onderzoek ze de kans erg groot achtte. Schijnzwangerschap is het volgens haar niet, omdat ik de gedachte pas had nadat ik erop gewezen werd door iemand anders nadat ik al een tijd klachten had. De klachten verdwijnen dus ook niet na het uitsluiten ervan.

Nu is er een algemeen bloedonderzoek gedaan, daarvan heb ik de uitslag nog niet.
Uiteraard wacht ik die uitslag af en ik vertrouw ook op de kunde van de huisarts, maar ze heeft ook al benoemd dat het misschien maar vanzelf moet overgaan. Ik zou zelf graag een echo willen om te kijken of er niet iets zit dat er niet hoort.

In het kort op een rijtje:

* Vermoeidheid
* Misselijk (ook bij geuren e.d die normaal prima zijn)
* Buik die van vorm verandert, boller wordt en steviger aanvoelt
* Ongemak/pijn onderrug
* Niet langer dan max anderhalf uur kunnen staan/lopen
* Geen lucht in darmen etc (dus niet daardoor opgezet)

Nu was mijn vraag, herkent iemand toevallig deze klachten?
Nogmaals, ik zie bokt niet voor een arts aan - maar ik wilde het sowieso even van me afschrijven (want het houdt me best wel bezig :o ) en wie weet klinkt het iemand bekend in de oren. :)

zonnebloem18

Re: Buik/rugklachten. Iemand die dit herkent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:22

Ik zou aandringen op een echo, klinkt toch wel als een zwangerschap. Gebeurt wel vaker dat er negatief getest wordt, zowel via urine als bloed. Echo maken is dan de snelste oplossing om het zeker te weten.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:35

Dit klinkt als bij mij. Lange zelfde klachten als jij gehad. Er voor bij huisarts enz geweest. Konden niets vinden. Bloed alles niets.

Bij toeval uitgekomen door het erbij ontstaan van een acute blinde darm ontsteking welke werdt verwijderd. Deze is op kweek gezet omdat ze iets raars zagen. Mijn geluk geweest met wakkere arts.

Dacht probleem opgelost maar mocht niet naar huis. Bleek ik een zware darmbacterie enchinostoma ( darmparasiet) te hebben.

Arts en bioloog in ziekenhuis vroegen zich af hoe ik daar toch aangekomen ben. Ik zelf ook nog altijd. Deze moest dus ook behandeld worden. Dit heeft me een week ziekenhuis opname met behandeling opgeleverd.

Inmiddels onder controle. Maar met gevolgen dat ik anders moet gaan eten. Goed op voedsel moet letten. Bepaalde dingen mijden. Dat laatste als ik verkeerd doe weet ik opgezwollen buik en last dikke darm.

Wel blij want inmiddels veel activeer en geen pijnen meer of bolle buik.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 15:52

Ik heb net de uitslag van het algemene bloedonderzoek gehad, die zijn allemaal prima in orde.
Vrijdag belafspraak met de huisarts om te kijken hoe verder.

zonnebloem18 schreef:
Ik zou aandringen op een echo, klinkt toch wel als een zwangerschap. Gebeurt wel vaker dat er negatief getest wordt, zowel via urine als bloed. Echo maken is dan de snelste oplossing om het zeker te weten.

Kan dat met een heel lage hcg waarde uit een bloedtest? Dan zou het toch afgebroken moeten zijn?

Almighty schreef:
Dit klinkt als bij mij. Lange zelfde klachten als jij gehad. Er voor bij huisarts enz geweest. Konden niets vinden. Bloed alles niets.

Bij toeval uitgekomen door het erbij ontstaan van een acute blinde darm ontsteking welke werdt verwijderd. Deze is op kweek gezet omdat ze iets raars zagen. Mijn geluk geweest met wakkere arts.

Dacht probleem opgelost maar mocht niet naar huis. Bleek ik een zware darmbacterie enchinostoma ( darmparasiet) te hebben.

Arts en bioloog in ziekenhuis vroegen zich af hoe ik daar toch aangekomen ben. Ik zelf ook nog altijd. Deze moest dus ook behandeld worden. Dit heeft me een week ziekenhuis opname met behandeling opgeleverd.

Inmiddels onder controle. Maar met gevolgen dat ik anders moet gaan eten. Goed op voedsel moet letten. Bepaalde dingen mijden. Dat laatste als ik verkeerd doe weet ik opgezwollen buik en last dikke darm.

Wel blij want inmiddels veel activeer en geen pijnen meer of bolle buik.

Klinkt heftig! Ik heb het even gegoogeld, maar kan er niks over vinden. Heeft dat specifiek zulke symptomen?

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:15

Dit kan ook van de pil komen.
Bij mij werd het weggezet als spastische darm, na een tijd besloot ik te stoppen met de pil en na een paar weken voelde ik mij echt 100x beter.
Voor mij nooit geen hormonen meer.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:37

Ik moet ook gelijk aan de pil denken, een vriendin van mij kreeg namelijk dezelfde klachten.

Heb je de afgelopen tijd misschien de dosering aangepast? Of ben je van pil gewisselt?

Heb je voor deze klachten tijdens je menstruatie ooit klachten gehad die niet "normaal" waren? Onregelmatig ongesteld, heel veel bloeden, extreem veel pijn?

Klinkt wel heel naar overigens, sterkte!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:02

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:17

Ik herken je klachten, begin dit jaar beetje zelfde meegemaakt.
Na 2 maanden krijg ik daarbovenop ook nog eens menstruatie die niet meer stopte. Na 10dgn naar de HA gegaan omdat én de gekke pijn én de bloeding mij wel erge zorgen baarde!

Bij mij bleek het toch een spontane abortus.
Ik was dus zwanger, maar mijn lichaam heeft het zelf afgebroken.
De bloeding bleek daar ook bij te horen, maar heeft niet iedereen!
Hangt er vanaf hoeveel slijmvlies ed je opbouwt bijvoorbeeld en hoever de vruchtzetting al in gang was.

Ik neem ook de pil en had dus ook geen vermoeden voor zwangerschap, ben nooit misselijk geweest of andere typische dingen.

Wel dus ook die buikklachten en uitstralende pijn naar de rug.
En uiteindelijk dus de bloeding in mijn geval.

Een afgebroken zwangerschap of schijnzwangerschap zou dus kunnen, gezien je wél positief testte eerst.

Ik heb overigens ook nooit echt last van bvb menstruatiekrampen of .. dus dit was ook 'raar' voor mij.

Ik ben ook veranderd naar een andere vorm van anticonceptie hierna op aanraden van de HA. Gebruik nu de Nuvaring (nóg minder hormonenafgifte). Hiervoor de Evrapleister. Tegen een spiraaltje kan ik helaas niet.