Allereerst: ik plaats dit topic niet om het onderzoek bij een arts oid te vervangen, dat wordt allemaal al gedaan en ik ben puur op zoek naar en of mensen deze klachten herkennen.
En ik wil het graag ook van me af schrijven.

Goed.
Eind maart kreeg ik last van m'n buik en onderrug, het gevoel alsof je ongesteld moet worden maar er gebeurd niks.
Ook was ik erg vermoeid, regelmatig misselijk en bleven m'n darmen een beetje rommelen.
Ik schreef het toen zelf af als stress, drukte op werk en onzekerheid doordat we thuis zaten door corona maatregelen.
Een week of 3 later begon m'n buik echter meer op te zetten, eerst alleen onderin en later ook het deel boven m'n navel. Ik heb normaal al wat buikvet, maar die deuk bij je navel begon te verdwijnen en in plaats van dat het rondom m'n buik zat (dus ook aan de zijkant) verplaatste het naar de voorkant. Ook voelde het steviger aan dan normaal. Verder geen last van lucht in m'n darmen of veranderde stoelgang.
Ik kan m'n buik ook niet meer intrekken. Als ik langer dan een uur à anderhalf sta of wandel krijg ik pijn in m'n onderrug die uitstraalt naar beneden als ik dan doorloop.
Op aanraden van een vriendin een zwangerschapstest gedaan (waar ik zelf nog niet echt bij stil had gedaan ivm dat ik de pil slik). Buik ziet er ook echt zo uit (foto kan evt via pb).
Die was eerst positief en daarna negatief. De bloedtest bij de huisarts was negatief. De huisarts was hier zelf verbaasd over, omdat de klachten er volledig op lijken en ook na fysiek onderzoek ze de kans erg groot achtte. Schijnzwangerschap is het volgens haar niet, omdat ik de gedachte pas had nadat ik erop gewezen werd door iemand anders nadat ik al een tijd klachten had. De klachten verdwijnen dus ook niet na het uitsluiten ervan.
Nu is er een algemeen bloedonderzoek gedaan, daarvan heb ik de uitslag nog niet.
Uiteraard wacht ik die uitslag af en ik vertrouw ook op de kunde van de huisarts, maar ze heeft ook al benoemd dat het misschien maar vanzelf moet overgaan. Ik zou zelf graag een echo willen om te kijken of er niet iets zit dat er niet hoort.
In het kort op een rijtje:
* Vermoeidheid
* Misselijk (ook bij geuren e.d die normaal prima zijn)
* Buik die van vorm verandert, boller wordt en steviger aanvoelt
* Ongemak/pijn onderrug
* Niet langer dan max anderhalf uur kunnen staan/lopen
* Geen lucht in darmen etc (dus niet daardoor opgezet)
Nu was mijn vraag, herkent iemand toevallig deze klachten?
Nogmaals, ik zie bokt niet voor een arts aan - maar ik wilde het sowieso even van me afschrijven (want het houdt me best wel bezig