Daar lig je dan...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElinaSK

Berichten: 2661
Geregistreerd: 07-07-10

Daar lig je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 13:22

sorry modjes als het hier niet goed staat :o

Omdat je op bokt altijd zo veel steun krijgt als je het nodig hebt, wilde ik ook mijn verhaal hier plaatsen, hopelijk lucht het wat op en voel ik me iets beter.

Eergisteren nacht werd ik wakker met enorme pijn, maar aangezien dit wel eens vaker voor kwam niks achter gezocht, weer in slaap gevallen en sochtends was er niks aan de hand.

Totdat ik smiddags opeens de deur uit stapte om een eind te gaan wandelen. Opeens uit het niets verging ik van de pijn alsof er in mijn buik getrapt was. Toch eigenwijs eindje gaan lopen, in de hoop het weg te lopen. Maar helaas... daarna met moeite lunch naar binnen gewerkt en naar boven gestrompeld, zetpil genomen en toen begon de hel...

De pijn werd steeds heviger en heviger totdat ik al gillend mijn man de dokter heb laten bellen. We konden direct terecht en geheel tegen mijn verwachtingen in moesten we met spoed naar het ziekenhuis. Bloed laten prikken en afspraak bij de gynaecoloog, in de eerste instantie werd gevreesd voor een baarmoeder ontsteking of buitenbaarmoederlijke zwangerschap..

Echter het oordeel van de gynaecoloog was anders een cyste en redelijk groot al, waarschijnlijk gaan draaien om de linker eierstok ik moest met spoed naar de O.K om de eierstok te redden. Eenmaal open bleek de situatie ernstiger dan geschat, de cyste was geknapt en mijn buik zat dus vol troep, dat was wat ik gevoeld had en die hevige pijn veroorzaakte..

En hier lig ik nu dan, in een ziekenhuisbed stoned van de morfine en restjes van de narcose... Ik ben zo bang dat ik straks onvruchtbaar blijk gezien er ook endometriose gezien was.. Ik hoop dat bokt me een beetje kan opvrolijken en met me mee duimt dat ik snel weer naar huis mag.

Respect voor het lezen, zo dat lucht even op.. :o

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:24

Ach meid, wat zul jij geschrokken zijn. Heel veel sterkte :(:)

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:26

Wat heftig zeg! Van harte beterschap en veel sterkte. Hopelijk voel je je snel weer beter en mag je naar huis.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:26

Wat een naar bericht, wat zullen jullie geschrokken zijn. Heel veel sterkte, hopelijk knap je snel weer op en ik duim heel erg dat je angst niet waarheid wordt.

Popstra
Berichten: 13796
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:27

Jemig wat heftig joh!
Probeer je niet te druk te maken om of je evt onvruchtbaar word hierdoor. Tijd zal het leren en de gynaecoloog zal je dat het beste kunnen vertellen.
Heel veel beterschap gewenst

maj0

Berichten: 6601
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:27

Jeetje dat is niet niets. Heel veel sterkte!

Probeer niet te veel te piekeren nu en probeer je te richten op het beter worden.

Ballard_L

Berichten: 2497
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:29

Oh wat heftig zeg! Zo ben je gezond en zo lig je in het ziekenhuis. Veel sterkte! :(:)

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Daar lig je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:33

wow heftig hoor

beterschap. hopelijk ben je gewoon vruchtbaar en mag je snel weer naar huis

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Daar lig je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:36

Wat heftig! Dit verwacht je niet meteen bij hevige buikpijn!

Heel veel beterschap, neem nu eerst de tijd om alles te laten genezen! Hopelijk kan de dokter jou nog wat meer uitleg geven wat betreft je vruchtbaarheid dat je niet blijft piekeren. Ik duim alvast!

Joltsje

Berichten: 9042
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:37

Jeetje, bikkel!

Heel veel sterkte. Probeer niet te veel te piekeren, je kam er wei ig aan veranderen. Lekker makkelijk gezegd

Danielleeee_
Berichten: 3178
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:39

Wat heftig om mee te maken, maar gelukkig ben je meteen naar de dokter en het ziekenhuis gegaan!

Heb je momenteel veel pijn of doet de morfine zijn werk goed? :P

Dikke knuffel en heel veel beterschap gewenst :(:)

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Daar lig je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:05

Oww dat is heel pijnlijk. Maar wees gerust, zelfs al zou een eierstok verloren gaan, dan ben je met nr 2 nog steeds vruchtbaar.

MarliesV

Berichten: 15213
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Daar lig je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:16

Och nee, wat heftig! Mag je man wel bij je op bezoek? Of zijn er nog veel beperkingen ivm Corona?

Heel veel sterkte en beterschap!

Loeky01
Berichten: 7317
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Daar lig je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:19

Oh jeetje wat heftig. Heel veel beterschap :(:). Fijn dat je man meteen gebeld heeft en dat ze hebben kunnen opereren. Sterkte met het herstellen, maak je nog niet te druk om de toekomst. Nu eerst even goed voor jezelf zorgen. Dikke knuffel

Suusjepluus

Berichten: 790
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Daar lig je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:21

Jeetje wat heftig, veel sterkte! Digitaal bloemetje voor jou Y;(

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:21

Dat is ontzettend schrikken ts.
Zo loop je rond en opeens lig je in het ZK.

Probeer niet teveel doem te denken, makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik.
Aan "wat als"? heb je niet veel.
Maar probeer de energie in je genezing te stoppen.

Hopelijk kan de gyn. jouw gauw duidelijkheid geven

ElinaSK

Berichten: 2661
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Daar lig je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 14:28

Dankjulliewel allemaal, doet me goed dit merk ik :).

Mijn man mag gelukkig op bezoek komen, maar er zijn wel allerlei regels ivm corona inderdaad.

Momenteel begint de pijnstilling iets uit te werken, maar het is nog goed te doen.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Daar lig je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:29

Jeetje wat schrikken zeg! Wat een pijn moet je gehad hebben.. Hopelijk valt het allemaal mee en ben je nog gewoon vruchtbaar.

ikkedus
Berichten: 3294
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Daar lig je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:35

Jeetje, heftig!
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en mijn hele buikholte moest gespoeld worden. Ik had een gebarsten blindedarm.
Dat was echt een mega operatie en ben er lang genoeg zoet mee geweest.
Heb jij ook een grote wond?
Heel veel sterkte! En gelukkig is 1 eierstok in principe genoeg om zwanger te kunnen worden.

Majabeestje
Berichten: 3809
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:41

Jeetje, wat heftig!
Mijn nichtje heeft dit ook gehad, haar eierstok moest worden verwijderd. Ze heeft daarna drie kinderen gekregen, met dus maar 1 eierstok.

Beterschap!

joyce83

Berichten: 5222
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:43

Hopelijk is de pijn snel weg en weet je ook snel of er gevolgen van zijn.

Zelf heb ik ook een keer echt vervelende pijn gehad, ook mee naar dokter gegaan en pijn ging niet helemaal weg. Na een paar dagen toch maar naar de eerste hulp gestuurd omdat ze een klein vermoeden van blinde darm ontsteking had. Echter bij het lange wachten op de eerste hulp ben ik ontzettend vaak naar het toilet moeten gaan om te plassen ondanks dat ik niks gegeten of gedronken had. Bij een echo bleek ik ook veel vocht in mijn buik te hebben en na een scan bleek er ook een cyste gesprongen te zijn. Ik was er eigenlijk na de onderzoeken ook weer vanaf van de pijn waarschijnlijk omdat mijn lichaam het zelf aan het afvoeren was. (nou ja dat is onze conclusie).

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132133
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Daar lig je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:50

He jakkes, wat ontzettend naar voor je. Jullie zullen allemaal vast heel erg geschrokken zijn. Nu hopen dat je snel herstelt en binnenkort weer naar huis mag. Over de rest zou ik me nu nog niet druk proberen te maken. Komt tijd, komt raad. Nu eerst dit. Veel sterkte!

Boras
Berichten: 9956
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:55

Beterschap voor jou, wat een nare ervaring.

Ik kan me je zorgen over je vruchtbaarheid voorstellen. En ze mogen er natuurlijk ook zijn. Krijg je op korte termijn meer informatie daarover van je arts of moet de tijd het gaan uitwijzen?

Heb je al eerder pijnklachten gehad door de endometriose? Of eigenlijk helemaal niet?

Bij mij is na onderzoek een andere vorm vastgesteld, adenomyose. Ik heb er alleen nooit de bijbehorende klachten van gehad. Wel problemen met de vruchtbaarheid (miskramen), maar uiteindelijk toch nog een dochter gekregen.

Ik hoop dat je snel enige duidelijkheid krijgt.

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Daar lig je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:58

Jeetje, wat onwijs schrikken! Beterschap de komende tijd en hopelijk knap je snel op...

Anoniem

Re: Daar lig je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:09

Goh, dat klinkt heftig, zeg. Ik hoop ook dat je gauw meer duidelijkheid krijgt. Veel beterschap!