Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:56

Dat gevoelsmatig goed genoeg gaat voor mij wel een dingetje zijn, denk ik. Ik heb ook altijd geworsteld met mijn gewicht toen ik in de gezonde bmi’s zat. Voor nu heb ik in eerste instantie gezegd 20 kg eraf, maar heb het nu bijgesteld naar gezond bmi. Dat is maar 3 kilo extra dus moet te doen zijn. Uiteindelijk is alles wat er af is mooi meegenomen, en voel ik mij nu zoveel fitter en beter in mijn vel.

MuSLi

Berichten: 5279
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:22

Vooral dat laatste is natuurlijk van belang, maar ik ken de struggle, ook in gezonde BMI's.
Wanneer is goed, goed genoeg? Wanneer stop je? En hoe bepaal je dat?

Waar ik nu ben is goed, maar ook ik wil eigenlijk nog even beter dan dat :Y)
Mijn lichaam wil dat alleen niet, dus ik denk dat daar de grens dan ligt :')

Snippergroen

Berichten: 6698
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:07

Bizar he, dat je soms niet kan zien wat je al bereikt hebt en alleen maar kijkt naar wat je nog wil.. En we mogen allemaal zo trots zijn! Zelfs al blijft de weegschaal soms wat achter, we zijn ons bewust van wat nodig is, we zijn bereid stappen te ondernemen, we maken keuzes en we willen gezonder leven. Dat is al zo knap vergeleken met een slachtoffer rol of je kop in het zand steken!

Ik heb vandaag echt zo ontzettend veel trek in chocoladecroissantjes joh. Echt heeeeel irritant :')

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 22:47

Goedenavond, jullie hebben flink gekletst dus aardig wat bij gelezen.

Snipper groen. Leuk om te lezen hoe jij met experimenteren, discipline, geduld en goede reflectie een goed en doordacht dieet voor jezelf hebt weten samen te stellen. Ik merk ook dat ik niet zo goed op suikers enzo ga dus probeer zo veel mogelijk koolhydraat beperkt te eten. Mijn grote valkuil was dat ik als ik snaaitrek kreeg om dan maar te vullen mezelf op de yoghurt en kaas stortte waardoor ik uiteindelijk niet afviel. Volgens de diëtiste kon ik dat als ik me aan haar adviezen hield niet krijgen maar ik kreeg het toch voor mekaar.
Nu met de saxenda bij vlagen nog misselijk en sla daardoor nog soms een maaltijd over dus lukt me nog niet perfect om me eraan te houden maar wil dit als ik deze fase voorbij ben weer helemaal op gaan pakken. En goed plannen wat ik wanneer eet en vooral hoeveel.

Knap van de dames die hun streef gewicht gehaald hebben dit ook zo netjes vast kunnen houden. Helaas vind ik dat nog moeilijker dan afvallen en had ik 10 jaar geleden m’n streef gewicht bereikt om er vervolgens alles plus nog zo’n 20 kg weer aan te eten dus hoop vooral dat wat dat aangaat de begeleiding met de saxenda gaat werken.
Behalve streef gewicht zie ik ook andere mooie resultaten. Goed bezig!!


Ik weeg meestal dagelijks behalve als t niet goed voelt doordat ik uit eten ben geweest oid. Dan sla ik gewoon een paar daagjes over. Afgelopen weekend ook gedaan en vanochtend de mooie verrassing dat er weer 1/2 kg af is.
Hier m’n streef gewicht op zo’n 70 kg. Misschien dat als ik zo ver ben dat ik er nog een paar af wil maar stel liever realistische doelen dan dat ik eigenlijk al weet dat ik nooit zover kom. Met nascholingen bij dieet begeleiding voor dieren ook geleerd. Kan beter een iets te hoog doel hebben dat je later bijstelt dan de frustratie omdat het maar niet lukt om dat laatste beetje eraf te krijgen terwijl het eigenlijk al goed is. Belangrijkste is om motivatie te behouden en dat lukt vaak niet bij te lage doelen om vervolgens alles weer los te laten en terug naar af te gaan.

Hier een slechte week qua bewegen. M’n man zit voor z’n werk in het buitenland dus in de avond nog een blokje om wandelen met de pony zit er niet in en om de beweeg ellende compleet te maken is onze dochter ook nog ziek geworden waardoor ik vandaag op m’n vrije dag die helemaal vol stond met opruimen, fietsen, met de pony wandelen en shoppen in verplicht op de bank zitten veranderd is. Vrijdag is hij gelukkig weer terug en hoop ik in het weekend toch nog wat schade in te halen want merk toch dat ik inmiddels onrustig word als ik niet echt kan bewegen.

tirzasarah10

Berichten: 1842
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:40

Ik weet even niet meer wie het mij adviseerde maar ps of sweden is een broeken EN shirten match <3
Buiten dat het past kleed het echt enorm af, enorm is gewoon zacht uitgedrukt.
Oke ik sta ook gunstig, we hebben nog geen pas spiegel dus ik sta in een bocht gewrongen.
Afbeelding

Helaas zit ik nog boven de 100kg, ik had gehoopt daar toch al onder te zitten... ik hoop gewoon dat het straks in ene een beetje vlot gaat. De eerste keer dat ik begon met afvallen(zonder de medicijnen van nu) kwam ik van verder en viel ik iedere week wel een kilo af.

Snippergroen

Berichten: 6698
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:59

Tirzasarah10, woooowww wat staat dit je fantastisch! Je zegt nog boven de 100kg te wegen maar dat zie ik er in de verste verte niet aan af joh. Ik wilde je zelfs vragen 'wat maakt dat je nog wil afvallen want je figuur ziet er fantastisch uit' _O- De kleur staat je ook prachtig!

Je ziet ook weer dat een getal op de weegschaal echt zo vrij weinig zegt. Keep up the good work, je ziet er echt fantastisch uit!

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:21

Dat staat je echt goed Thirzasarah! En helemaal eens met Snippergroen over je gewicht en figuur.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:35

tirzasarah10 schreef:
Ik weet even niet meer wie het mij adviseerde maar ps of sweden is een broeken EN shirten match <3
Buiten dat het past kleed het echt enorm af, enorm is gewoon zacht uitgedrukt.
Oke ik sta ook gunstig, we hebben nog geen pas spiegel dus ik sta in een bocht gewrongen.
[ [url=m/bUWrPe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas zit ik nog boven de 100kg, ik had gehoopt daar toch al onder te zitten... ik hoop gewoon dat het straks in ene een beetje vlot gaat. De eerste keer dat ik begon met afvallen(zonder de medicijnen van nu) kwam ik van verder en viel ik iedere week wel een kilo af.


Volgens mij was ik dat, in ieder geval had ik gepost dat PS of Sweden echt precies goed op de juiste maat valt (bij mij).

Het staat je echt super!

tirzasarah10

Berichten: 1842
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:19

Haha dankjulliewel! Helaas moet er toch echt 25 kg af wil ik op mijn paard kunnen en zit ik weer op gezond gewicht. Ik kan wel zeggen dat ik gezegend ben met een mooi figuur ondanks de kilo's. :D
En voordat iedereen denkt, wat een aansteller valt toch hartstikke mee?
Dit geeft beter beeld :+
Afbeelding

Des te gelukkiger ik ben met hoe de kleding zit <3
Geeft toch weer extra motivatie om te zeggen van ja maar ,zo wil ik mij weer voelen :D

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:29

Nou inderdaad zeg, zou niet zeggen dat je boven de 100 weegt.

Hier afgelopen weekend een lekker slecht weekend gehad :D .
Was het hele weekend in Rijswijk (edelstenen en mineralen beurs) .
Zelf wel redelijk gezonde broodjes en drinken mee, maar daar alsnog een bruin stokbroodje gezond gehaald, savonds een Mac menu.
En op de hotelkamer samen met vriendin een fles wijn achterover getikt en een stokbroodje met wat lekkers erop <<)
De zondag iets minder gezonde broodjes mee en daar nog een saucijzenbroodje gehaald.
Afgelopen maandag en woensdag wel weer netjes 1.5u naar de sportschool geweest, dus denk dat het uiteindelijk allemaal wel meevalt.
We hebben ook flink gelopen het weekend.
Over 3 weken weer wegen in de sportschool.

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:58

Wow Tirzasarah waar heb jij al die kilo’s verstopt? Je ziet echt niet dat je zoveel reserves bij je draagt.

Claudia ik vind het ook altijd lastig om als ik ergens ben vast te houden aan m’n dieet.
Je hebt het er in ieder geval wel af gelopen zo te zien.
Vorige week uit eten geweest bij zo’n all you can eat Chinees. Van te voren voorgenomen vooral voor de salade te gaan. Hadden ze letterlijk alleen maar sla, geen andere groentes en toppings om het op te leuken oid maar alleen sla -O- . uiteindelijk toch maar mee gegeten met de rest. Wel netjes maar 3x wat gehaald waarbij er steeds maar heel weinig op m’n bord lag en het ook makkelijk in 1x paste maar dan was ik wel heel erg snel klaar tov de rest :+


Hier vanochtend 6 kg kwijt sinds in met de saxenda begon dus goed begin van de dag *\%/* Heb als streef gewicht als ik half augustus op vakantie ga om onder de 100 kg te zitten. Hopelijk kan ik dat doel nog wat bij stellen als het zo door gaat.

Snippergroen

Berichten: 6698
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 00:35

Vandaag was een grote uitdaging in mijn 'dit eetpatroon gaat lekker' modus. Afscheid van een collega d.m.v. een wijnproeverij en daarna een etentje. Zeer netjes gedragen :) op de dag mijn calorie inname beperkt en vooral eiwitten, groente en fruit gegeten. Bij de wijn proeverij van de 6 soorten overal 2 slokjes van genomen, alleen van de 2 die ik echt lekker vond de overige 2 a 3 slokjes ook genomen. Uiteten ipv een 3 gangen menu zoals de rest, gekozen voor 2 voorgerechten. Wel lekker een paar patatjes met truffelmayo meegepikt. Ik heb een heerlijke avond gehad, heb voor mijn gevoel niks moeten laten en heb ook heerlijk gegeten :) ben dan nu heel benieuwd wat het effect is op morgen. Ongetwijfeld toch iets aan suikers binnengekregen natuurlijk, dus eens zien wat mijn lichaam daar van vindt :)

Ben in ieder geval erg tevreden met hoe ik vandaag gehandeld heb!

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:36

Lekker SG, af en toe genieten moet ook kunnen he.

Ik ben ff blij hoor. *\o/*
23 mei alle lichaamsdelen eens opgemeten en opgeschreven.
Net nog een keer alles gemeten en ben in totaal 16.5 cm aan omvang kwijt *\%/* *\%/* *\%/*
Waaronder bv buik 3 cm en taille 3 cm. Heupomvang 3 cm woehoeoe

Vjestagirl

Berichten: 26666
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:24

"ja, in het begin is het altijd gemakkelijk/snel"

Ik hoor dit continue van mensen als ik zeg dat ik al best veel afgevallen ben, maar ook nog best veel moet. Echt, iedereen zegt dit tegen me. WTF moet ik hiermee?

Naar mijn idee gaat dit erover dat mensen als ze beginnen met een dieet de eerste twee weken veel afvallen, of de eerste maand super gemotiveerd zijn om het vol te houden. Maar ik ben nu 3 maanden bezig, en hoewel het super simpel is, is het op geen enkel moment gemakkelijk te noemen.

Snippergroen

Berichten: 6698
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 23:09

Vjestagirl schreef:
"ja, in het begin is het altijd gemakkelijk/snel"

Ik hoor dit continue van mensen als ik zeg dat ik al best veel afgevallen ben, maar ook nog best veel moet. Echt, iedereen zegt dit tegen me. WTF moet ik hiermee?

Naar mijn idee gaat dit erover dat mensen als ze beginnen met een dieet de eerste twee weken veel afvallen, of de eerste maand super gemotiveerd zijn om het vol te houden. Maar ik ben nu 3 maanden bezig, en hoewel het super simpel is, is het op geen enkel moment gemakkelijk te noemen.


Die mensen moeten wel een crashdieet doen waarbij ze snel resultaat zien ofzo want nee het is echt niet makkelijk :') ik vind het begin juist het moeilijkst, waarbij je je draai nog moet vinden. Pas als ik resultaat zie komt de echte motivatie want dan wil ik meer van dat :=

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 08:40

Ik vind afvallen nooit makkelijk ^) Of ik nu een crashdieet volgde of met de diëtiste met gezonde voeding af wilde vallen. Afvallen betekende HONGER!!
Met de crashdieten ging het in het begin dan nog wel ok omdat er resultaat zichtbaar was maar daarna was het niet te houden
Met gezond eten ging het wat langer goed maar omdat er eigenlijk niets af ging (diëtiste dacht dat ik insuline resistent was wat heel goed kan met diabetes in de familie en net geen zwangerschapsdiabetes) werd het op het laatst toch moeilijker vol te houden waarna t op een gegeven moment een frustratie werd en helemaal niet meer lukt en ik uiteindelijk weer in m’n oude patroon verviel.

Nu met saxenda val ik wel af en nog snel ook. Aan de ene kant voelt t nu als valsspelen aan de andere kant gaat ook niet geheel zonder slag of stoot en is het echt niet alleen maar lekker makkelijk afvallen. Ik moet nog even met de huisarts overleggen maar denk dat ik voorlopig ook niet verder op ga bouwen. Val af en van mij hoeft t eigenlijk niet sneller dan dat t nu gaat.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 09:33

:wave:

ik lees hier nog steeds mee maar vorig jaar wel wat berichten geplaatst en wilde even update geven.

Ik woog toen 130 kilo en nu 95 en sinds 2 dagen heb ik nu een verzorg/ bijrijdpaard en ga vandaag dan ook nieuwe paardrijdkleding shoppen.

Voel mij zoveeeel beter en ga natuurlijk nog even door. Ben van maat 50/52 nu naar 46 gegaan en die begint al te groot te worden.
Zo blij mee met de stap om vorig jaar te stoppen met de pil. Dat heeft zoveel geholpen

gaucho

Berichten: 9576
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:18

Fijn bericht :j

Hier terug van vakantie. Voor de verandering me eens niet helemaal te buiten gegaan :o vooral veel minder alcohol. Uiteraard wel wat meer gesnoept en ook wat vetter gegeten als normaal. Merk dat mijn lijf daar toch minder goed op reageert, dus volop motivatie om weer anders te gaan eten.

Dat wordt hier ook een heel stuk minderen met toegevoegde suikers en bewerkte producten in het algemeen, en tussendoortjes worden voorlopig ook alleen groente en fruit. Even goed kijken hoe ik het allemaal combineer met ook nog verhuizen volgende week :') wordt goed plannen, en dat kan ik :j

MuSLi

Berichten: 5279
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:28

Iloveiswan schreef:
:wave:

ik lees hier nog steeds mee maar vorig jaar wel wat berichten geplaatst en wilde even update geven.

Ik woog toen 130 kilo en nu 95 en sinds 2 dagen heb ik nu een verzorg/ bijrijdpaard en ga vandaag dan ook nieuwe paardrijdkleding shoppen.

Voel mij zoveeeel beter en ga natuurlijk nog even door. Ben van maat 50/52 nu naar 46 gegaan en die begint al te groot te worden.
Zo blij mee met de stap om vorig jaar te stoppen met de pil. Dat heeft zoveel geholpen

Wauw. Mooie stappen gezet! :)
Ben je geslaagd voor nieuwe paardrijkleding?

MuSLi

Berichten: 5279
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:32

gaucho schreef:
Fijn bericht :j

Hier terug van vakantie. Voor de verandering me eens niet helemaal te buiten gegaan :o vooral veel minder alcohol. Uiteraard wel wat meer gesnoept en ook wat vetter gegeten als normaal. Merk dat mijn lijf daar toch minder goed op reageert, dus volop motivatie om weer anders te gaan eten.

Dat wordt hier ook een heel stuk minderen met toegevoegde suikers en bewerkte producten in het algemeen, en tussendoortjes worden voorlopig ook alleen groente en fruit. Even goed kijken hoe ik het allemaal combineer met ook nog verhuizen volgende week :') wordt goed plannen, en dat kan ik :j

Welkom terug. Vakantie is ook gewoon anders dan thuis natuurlijk. En daarom is het fijn dat vakantie over het algemeen geen maand duurt :P

Hier ook even back to basic. De afgelopen tijd even teveel ja gezegd. Vandaag in ieder geval gebak afgeslagen. Geen vette hap genomen met lunch (waren bij Ballorig), maar een bruine rustieke tosti met kaas en vanavond een AVG'tje. En daarna niks meer. Geeft toch altijd een goed gevoel dan :j

Ook een beetje om de balans weer terug te brengen na gisteren echt een giga eetbui -O- oeps.

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 23:23

@Iloveiswan wat een goed resultaat!!

@Gaucho heerlijk toch vakantie? Dan mag je ook wel genieten toch.

@musli goed bezig weer na je eetbui. Soms zijn die nu eenmaal niet te voorkomen maar wel goed als het daarna weer lukt om de draad weer op te pakken.

Hier heel het weekend feest en kermis enz in ons dorp gehad met op elke hoek van elke straat wel een vreettentje. De totale schade is 3 plakjes kaas geproefd op de braderie bij de kaasboer die heel veel bijzondere kaasjes bij zich had. Had er nog veel meer kunnen proeven maar me netjes beperkt tot de kaasjes die me echt heel lekker leken. Ben hier heel blij mee. Voorheen had ik in deze dagen elke dag wel iets te eten gekocht. Nu niet eens behoefte aan. Helaas zie ik dit goede gedrag nog niet terug op de weegschaal. T maandelijkse feestje komt er weer aan dus ik houd lekker veel vocht vast -O- .

MuSLi

Berichten: 5279
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:15

Toch vind ik het wel stom @Moi22 dat ik toch nog steeds zo nu en dan in die valkuil stap :=
Maar goed, vandaag weer een nieuwe dag om gezonde keuzes te maken...

Wat knap dat je het weekend en de festiviteiten zo goed doorgekomen bent _/-\o_
Dat zijn de stappen waar je echt profijt van hebt op lange termijn!

Volte
Berichten: 93
Geregistreerd: 09-05-17

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 11:04

Vraagje, heeft de pil echt invloed op je gewicht? Omdat ik er nu iets over voorbij zie komen vroeg ik het me toch af.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 11:41

Ik heb wel meer eetbuien sinds de pil… dus in dat opzicht heeft het meer invloed

gaucho

Berichten: 9576
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 12:30

Het blijft keuzes maken. Heb me er al bij neergelegd dat vanzelf op gewicht blijven m bij mij niet gaat worden :')

Ik begin wel mijn weg te vinden in welk eetpatroon het voor mij makkelijker maakt om die keuzes te maken. Voorlopig hier dus weer even geen vlees, zo weinig mogelijk toegevoegde suikers en veel groente, fruit en vezels. Alweer een dagje na mijn vakantie onderweg :D en het voelt tot nu toe weer erg goed. Morgen wat extra uitdaging met buffet met werk 's avonds. Wel vega opties als het goed is. Voor vanavond maakt mijn vriend een lekkere garnalen curry met veel groente.

Mijn eten van de afgelopen 24 uur :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik word er blij van.

Nu ook nog kijken of ik vanavond stukje kan gaan hardlopen. Druk met werken en klussen / verhuizen, dus beweging is wat lastiger in te passen als normaal.