Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 16:09

Elke dag wegen is niet goed voor mijn mentale gezondheid 8)7
Ik woog altijd maandagavond in de sportschool. Nu als ik nieuwsgierig ben maar zeker niet iedere week :)

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 16:11

Ik weeg iedere dag, op last van mijn PT. Zodra ik wakker word ga ik naar de wc, en dan wegen. Ik hou het ook bij, en de grafiek is extreem motiverend. Soms kom ik weer iets aan, soms blijf ik een poosje op hetzelfde gewicht, maar uiteindelijk zakt het altijd met een paar dagen weer, en dan is het weer goed. In het begin vond ik het heel erg naar, maar het helpt. Juist door iedere dag te wegen zijn ook die dagen dat het wat omhoog is niet erg. Als ik maar eens in de week zou wegen en dat is toevallig net op een piekdagje, dan is dat veel frustrerender omdat je dan denkt dat je niet zo veel afgevallen bent.

Ik tel kcal, en ik kook alleen voor mezelf. Dus ik kan wel totale hoeveelheden die de pan in gaan delen door het aantal keer dat ik ervan eet.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 16:14

Moi, ik ben nog niet op m'n streef hoor.
Ik wil naar 60-62kg en vetpercentage onder de 25%.
Ik ben maar 1.69m
Ooit was ik 53 kg haha.(maar toen wel te dun)

Ipv thuis wegen wil ik het nu dus via de sportschool gaan bijhouden.
1x p.m op dat ding en dan hopen dat het vet zakt en spier toeneemt.

Dit weekend hele weekend weg.
Geprobeerd enigzins gezonde dingen om mee te nemen te kopen en ik zag op de site van het hotel dat er gratis een fitness ruimte is.
Eens zien of ik daar tijd voor heb morgen :)

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 12:01

Ik ben eventjes happy! Het verschil op de weegschaal tussen gisteren en vandaag was 1,1kg, en dat betekent dat ik toch misschien nog deze maand mijn maand-streefgewicht van 90kg kan halen :D :D

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 12:21

Voor wie problemen met rijbroeken heeft, heb ik nog wel wat tips, als setjesfreak heb ik ook een kast vol rijbroeken.

Ik heb in gewone kleding maat 44/46

De “high waist” modellen van Montar vallen redelijk in de buurt van je maat. Montar rijbroeken draag ik op maat 48, dus maar 1 maat groter. Ik pas ook weer in mijn maat 46 Montar broek, maar die zit aan het eind van de dag niet meer lekker.
Montar heb je in heel veel kleuren, ze vallen wel redelijk lang, dus voor kleine mensen iets minder geschikt.

PS of Sweden valt (voor mij) precies aan de maat ik heb 2 broeken uit de “Curvy” collectie en de maat 48 moet ik nu echt met riem dragen, anders is die te groot. De maat 46 zit mij perfect.

De rijleggings van EJ eigen merk vallen ruim. Ik draag een maat 44 (met mijn normale maat 44/46)

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:06

Nou dames, weer even een reminder dat je de weegschaal niet al te serieus moet nemen :+

Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan want ik had een paar goede dagen gehad en was nieuwsgierig :o En zowaar toonde de weegschaal een magische grens waar ik graag onder wilde komen. De weegschaal toonde dan precies die grens. Op dat moment had ik mijn slaapshirt nog aan dus ik dacht ik ga er zo nog een keer op staan zonder shirt, misschien scheelt dat net die 100 gram die me dan onder die magische grens trekt. Dit herkennen jullie vast :D

Ging ik er 5 minuten na de eerste weging weer op staan, nu zonder slaapshirt, en toen gaf de weegschaal 800 gram meer aan dan in de eerste weging :+ Weegschaal was niet van plek verplaatst. Schiet mij maar lek. Heb me ook niet nog een keer gewogen, ik dacht ik blijf lekker in de waan van die magische grens! Stom ding.

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:43

Batterijtjes aan vervanging toe? Kan hier ook zomaar ineens wat schommelen dan...
Maar fiets dat ding, je bent goed bezig en hebt goede dagen achter de rug *\o/*

Hier gelukkig ook weer een beetje gedaald ten opzichte van vorige week.
Was wel nodig ook, was een beetje ongelukkig door wat ik zag en voelde -O-
Dus nu de focus weer even op mezelf en gezonde keuzes maken.
Dan voel ik me over het algemeen gewoon veel beter :j

Gisteren lekker nog even een kort rondje hardgelopen en wandelend van/naar afspraak.
Dat waren bijna 19.000 stappen. Geeft toch een fijn gevoel 8-)

tirzasarah10

Berichten: 1837
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:00

Snippergroen schreef:
Nou dames, weer even een reminder dat je de weegschaal niet al te serieus moet nemen :+

Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan want ik had een paar goede dagen gehad en was nieuwsgierig :o En zowaar toonde de weegschaal een magische grens waar ik graag onder wilde komen. De weegschaal toonde dan precies die grens. Op dat moment had ik mijn slaapshirt nog aan dus ik dacht ik ga er zo nog een keer op staan zonder shirt, misschien scheelt dat net die 100 gram die me dan onder die magische grens trekt. Dit herkennen jullie vast :D

Ging ik er 5 minuten na de eerste weging weer op staan, nu zonder slaapshirt, en toen gaf de weegschaal 800 gram meer aan dan in de eerste weging :+ Weegschaal was niet van plek verplaatst. Schiet mij maar lek. Heb me ook niet nog een keer gewogen, ik dacht ik blijf lekker in de waan van die magische grens! Stom ding.


Ik heb zoiets ook gehad en heb maar een nieuwe gekocht :+ Mijn weegschaal gaf in ene 15kg verschil aan haha. Zelfs met nieuwe batterijen. Nu staan ze naast elkaar en ga ik als ik het niet zie zitten op beide staan en denk aan het meest gunstige resultaat als stimulans. Geeft totaal geen realistisch beeld maar voelt wel goed :D

En dank voor de tips van broeken, er is een pakket onderweg met 2 nieuwe broeken en 2 shirts. Ik kan straks in setje hopelijk op de menwagen! Ik hoop volgende week een afspraak te kunnen maken bij de ha en mijn medicijnen te veranderen. Ik hoop zo dat deze ha wel wat wil proberen om mij beter te laten voelen. Ook heb ik een bureau fiets besteld zodat ik tijdens mijn werk kan fietsen.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:46

Ik heb echt een dipje. Ik heb echt niet het gevoel dat mijn werk ook maar enige vorm van verandering heeft gebracht :')
Dus misschien toch maar weer wat fanatieker aan de bak :+

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:45

Ik ben absoluut hartstikke tevreden met hoe het nu gaat :D Suikervrij lijkt bij mij toch wel echt de key te zijn. Het was vooral gewoon stom, dat ik dacht oke even een 'truukje' om de bevestiging te krijgen van die magische grens, en dat mijn weegschaal dan zegt 'oh nee, toch niet'. Morgenochtend weer even kijken wat ie dan zegt :) Zit in ieder geval echt veeeel beter in mijn vel en dat is het belangrijkst! Het goede nieuws is dat ik met die tweede weging van +800 gram ten opzichte van de eerste weging, ik 100 gram was afgevallen dus wat dat betreft waren beide wegingen prima :+

De uitdaging voor mij zit nu wel in de sociale gelegenheden. Ik zit nu zo lekker in de flow en voel me zo goed zo vrij van toegevoegde suikers, dat ik merk dat ik sociale gelegenheden die gepaard gaan met eten, wat uit de weg ga. Op zich echt niet erg om er voor nu voor te kiezen alle tijd aan mezelf te besteden en als ik meer rust voel door daar keuzes in te maken is dat echt wel oke. Maar het moet straks niet een soort obsessie worden. Daar ben ik me gelukkig van bewust, nu de uitvoering nog :+

@MuSli, goed dat je de draad weer opgepakt hebt! Voel je je nu ook beter in je vel? Vaak toch de kleine dingen als toch wandelen in plaats van met de auto etc., die het verschil kunnen maken :)

@tirzasarah10, dat is nog eens een lifehack _O- Ik wil nog wel een weegschaal die standaard 5 kilo minder aangeeft.

@princequillo, wat jammer dat je een dipje hebt :( Kunnen we je helpen met meedenken over hoe nu verder?

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:46

Ik ben op het moment blij, ik heb mijn maand streefgewicht gehaald, ben sinds 1 maart al bijna 14 kilo kwijt en ik hoef nog 'maar' 15 kilo af te vallen. Dus mijn weegschaal en ik zijn even vriendjes :D

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:51

Hier was de weegschaal ook echt niet lief. Zondag dacht ik nou dat gaat goed! maandag ineens wat aangekomen, gisteren gezond gegeten en vandaag op de weegschaal ineens weer 1,5 kilo erbij..

Vandaag dagje kantoor en ik heb het verloren van mijn verstand haha. Maja er is nog steeds 12/13 kilo af dus morgen gewoon weer terug in het gareel..

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:12

Lekker bezig @Vjestagirl & @Dunstinlover. Dat zijn mooie resultaten die jullie tot nu toe behaald hebben. Dat er soms even een dipje in zit, dat hoort bij het leven geloof ik ;)

@Snippergroen wat fijn dat suikervrij eten voor je werkt. Ik zou het denk ik wel lastig vinden. Echt overal zit suiker in/is suiker aan toegevoegd. Probeer je te beperken of echt zo minimaal mogelijk in te nemen. En hoe ziet een dag eten voor jou eruit dan? Nieuwsgierig hier :D

Ik voelde me gisteren zeker al een stuk beter door het hardlopen en het wandelen naar m'n afspraak. Vanochtend was de weegschaal gelukkig ook weer wat positiever. En vandaag weer netjes gegeten en kom net terug van een flinke rit op de racefiets *\o/*

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:46

MuSLi schreef:
@Snippergroen wat fijn dat suikervrij eten voor je werkt. Ik zou het denk ik wel lastig vinden. Echt overal zit suiker in/is suiker aan toegevoegd. Probeer je te beperken of echt zo minimaal mogelijk in te nemen. En hoe ziet een dag eten voor jou eruit dan? Nieuwsgierig hier :D

Ik voelde me gisteren zeker al een stuk beter door het hardlopen en het wandelen naar m'n afspraak. Vanochtend was de weegschaal gelukkig ook weer wat positiever. En vandaag weer netjes gegeten en kom net terug van een flinke rit op de racefiets *\o/*


Het is ook wel echt lastig inderdaad. Veel producten die ik normaal zou pakken en waar ik wegwijs mee ben in macro's, vallen nu af. Het is veel etiketten lezen en ik ben me nu heel bewust van wat ik binnenkrijg.

Mijn focus ligt op vrij van toegevoegde suikers, minimaal 140 gram eiwitten op een dag en minimaal 25 gram vezels op een dag binnenkrijgen. Ik eet gewoon koolhydraten (140-160 gram per dag), maar enkel de langzame koolhydraten.

Ik maak op zondag een menu voor door de weeks, waarbij ik dan zoveel mogelijk al klaar maak. Dat is dan allemaal 'from scratch'. Ik zorg daarbij ook voor volume in mijn eten en in ieder geval wekelijks goed gevarieerd. Weten wat ik die week eet, geeft me veel rust. In het weekend eet ik meer waar ik zin in heb, zolang vrij van toegevoegde suikers en hoog in eiwitten. Als ik ergens op visite ben wil ik gerust eens een cola zero drinken en als ik uit eten ga, ga ik ook niet zitten miepen want dan wil ik gewoon genieten, maar waar het kan hou ik er rekening mee :)

Voorbeeld menu van vandaag (of eigenlijk deze week door de weeks):
O: 500 gram lactosevrije magere kwark met een banaan, 200 gram aardbeien, lijnzaad, hennepzaad en collageen;
T: 2 cappuccino's met ongezoete amandelmelk
L: omelet van 3 eiwitten, heel ei, italiaanse roerbakgroente, beetje geraspte 30+ kaas en daarbij een snee stevig speltbrood van de AH (dat brood bevat geen suiker).
T: bakje cottagecheese gemixt met klein blikje edamame bonen en dat lekker scoopen met komkommer.
A: mix van gepelde tomaten, passata, rode en bruine bonenmix en mager rundergehakt (die van de Plus is suikervrij).

Behoorlijk wat volume zoals je ziet :) en dat terwijl dit nog geen 1700kcal is. Ik eet door de weeks wat minder ivm zittend beroep, zodat ik in het weekend iets meer ruimte heb :) Ik eet trouwens ook gewoon volkoren pasta etc als dat zo uitkomt. Nu toevallig vooral peulvruchten, maar dat is niet elke week zo :D

Nu is het behoorlijk strikt qua geen suiker, maar uiteindelijk wil ik in de basis geen suiker maar wel wat soepeler daar mee omgaan en kijken wat dat dan voor me doet. Het is een interessant experiment :D

Fijn te horen dat je je beter voelt zo! Je lichaam zal nu ook lekker van z'n glycogeen voorraad gesnoept hebben dus hopelijk scheelt dat dan ook voor je in vocht en gewicht :)

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:58

Knap hoor, dat je het op die manier aanpakt en doorzet. Het is een hoop werk wat je erin moet steken. Maar blijkbaar krijg je er ook een hoop voor terug :)

Ik ben helaas op eet/kookgebied best wel lui aangelegd en vind koken ook echt niet leuk om te doen :') ik zie mezelf daar nog niet mee aan de slag gaan. Maar wie weet ga ik er ooit ook nog eens in investeren. Het is sowieso echt veel beter voor je. Dat geloof ik meteen...

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:10

MuSLi schreef:
Knap hoor, dat je het op die manier aanpakt en doorzet. Het is een hoop werk wat je erin moet steken. Maar blijkbaar krijg je er ook een hoop voor terug :)

Ik ben helaas op eet/kookgebied best wel lui aangelegd en vind koken ook echt niet leuk om te doen :') ik zie mezelf daar nog niet mee aan de slag gaan. Maar wie weet ga ik er ooit ook nog eens in investeren. Het is sowieso echt veel beter voor je. Dat geloof ik meteen...


Ik vind koken vreselijk en ik heb er ook echt geen gevoel voor dus ik ben blij dat ik zo ver vooruit wat te eten heb _O- Ik baal bijna van de lichamelijke voordelen van zo eten. Ben niet meer opgeblazen, heb meer energie, slaap als een os, ik zet de ene PR na de andere in de sportschool, maar ik mis koekjes en Red Bull en pistoletjes en gewoon snel wat tussendoor kunnen pakken als dat nodig is :o

Ik banjer inmiddels al zo'n 1,5 jaar in dit topic rond en niks werkte tot dusver. Ook niet met mijn Orthomoleculaire diëtiste en dat terwijl ik echt wel veel van voeding weet. Ik ben eerder gewicht verloren dus ik wist dat dat gewoon kon. Recentelijk viel het kwartje wat ik toen anders deed. Toen at ik namelijk ook vrij van toegevoegde suikers, maar net iets minder bewust. Dit is eindelijk iets dat werkt :) ik denk dat ik last heb van een zekere mate van insulineresistentie en dat deze weg daardoor juist wel aanslaat.

Nirvana_

Berichten: 3204
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:28

Leuk om je zoektocht zo te lezen, Snippergroen! Zo blijkt maar weer hoe belangrijk het is om een voedingspatroon te vinden wat bij jouw lijf past :)

ivy_power89

Berichten: 5863
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:53

Staan jullie meerdere keren per week op de weegschaal?

Kmbrly

Berichten: 1847
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 23:06

Ik weeg 1x id maand, vorige maand was een domper… was maar 300 gram vanaf.
Vandaag - 4.3 *\o/*
Dat zet de teller op -14.8, maar had wel een andere mijlpaal bereikt.

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:34

Wauw @Kmbrly. Wat een verschil met vorige maand dan he... Waarschijnlijk zat je toen op een bepaald moment in je cyclus, of had je die dag ervoor iets gegeten waardoor je vocht vasthield ofzo, deze verandering zal niet alleen van deze maand zijn toch? ;) Top gedaan hoor!

Hier vanochtend -0.5kg op de weegschaal wat me weer bijna terugbrengt bij mijn comfortabele gewichtrange waarin ik wil zitten. Dus erg blij deze morgen :D

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:49

Nirvana_ schreef:
Leuk om je zoektocht zo te lezen, Snippergroen! Zo blijkt maar weer hoe belangrijk het is om een voedingspatroon te vinden wat bij jouw lijf past :)


Absoluut! Ik blijf erbij dat de standaard zou moeten zijn om te starten met een klein calorietekort, voedzaam te eten en te blijven genieten van wat je lekker vindt maar met mate. Ofwel, je kan alles eten zolang je de balans houdt en een klein calorietekort hanteert. Voor veel mensen werkt dit al effectief genoeg en kunnen op deze manier een nieuwe leefstijl aanwennen die goed vol te houden is.

Voor sommigen werkt het wat ingewikkelder, er zijn er meer met mij in dit topic, en zijn andere aanpassingen en experimenten nodig. Je hormonen kunnen je aardig in de weg zitten :D Ik heb bijvoorbeeld ook glutenvrij en lactosevrij geprobeerd op advies van mijn orthomoleculaire diëtist. Ik merkte dat ik hier inderdaad wat gevoelig voor kon zijn, maar hier zat niet het probleem.

Ik zou nooit iemand adviseren zelf in het diepe te springen in de wat meer 'extreme' leefstijl aanpassingen of diëten. Ik weet zelf veel van voeding en heb ook de samenwerking opgezocht met een diëtist om me te begeleiden daar waar mijn kennis onvoldoende was. Je wil natuurlijk niet bv. ondervoed raken of een jo-jo creëren doordat je te extreem bezig bent :)

@Kmbrly, wat lekker! Zo zie je weer dat consistentie en geduld de belangrijkste factoren blijven.. Maar dat geduld is altijd een uitdaging :+ Leuke verrassing zo voor je op de vroege morgen! Hoeveel wil je nog kwijt? Wat een prestatie heb je al behaald!

@MuSli, Go MuSli, Go MuSli *\o/* Ik vind het echt super knap hoe jij (en o.a. Gaucho) zo goed de balans kunnen houden! Op gewicht blijven is misschien nog wel lastiger dan afvallen.. Jezelf terugfluiten vraagt misschien nog wel meer discipline. Lekker bezig!

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:49

MuSLi: Vind het ook erg knap en motiverend om te lezen hoe jij en nog een paar anderen hun gewicht zo goed vast weten te houden door zichzelf toch steeds weer op het goede spoor te zetten.

Snippergroen: interessant om te lezen wat voor jou werkt. Goed op vezels en eiwitten letten werkt voor mij (en denk eigenlijk voor iedereen) ook goed. Maar zo’n ontbijt met 500 gr kwark :wow: zou ik nooit weg krijgen, die 200 gr aardbeien daarentegen zijn dan weer geen probleem :9. Maar het kost mij best moeite om aan genoeg eiwitten te komen omdat ik lactose intolerant ben, maar beperkt peulvruchten verdraag en vegetarische eet.

En wat een mooie resultaten worden er hier gehaald, echt goed bezig dames!

Hier was ik vanmorgen weer 0,5 kg afgevallen, het wordt bijna saai _O-, de totaal score is nu -15,4. Ik heb tot nu toe geen last van op en neer gaande weegschalen. Misschien een voordeel van geen hormonale schommelingen meer hebben door het ontbreken van de maandelijkse perikelen.

Hoe hebben jullie bepaald wat jullie streefgewicht is? Kijken jullie dan naar bmi, kleding maat, of een gewicht waar je je in het verleden goed bij voelde?

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:52

Wat lief @Sharani & @Snippergroen. Misschien mag ik zelf soms ook wel wat blijer zijn met wat ik allemaal bereikt heb en hoe ik dat onderhoud :)

Ik heb mijn streefgewicht in eerste instantie bepaald aan de hand van een gezond BMI dat ik wilde bereiken. Echter heb ik later mijn streefgewicht aangepast naar een gewicht in het verleden waar ik me goed bij voelde, aangezien ik nog ruimte zag om meer gewicht kwijt te raken.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:53

Argh, een gedeelte van wat ik van de week was afgevallen was vet met heimwee :(. Komt wel weer goed, maar het is toch altijd stom om te weegschaal weer omhoog te zien gaan.

Mijn streefgewicht is een mooi rond getal (75kg) waarvan ik nog weet dat ik me er vroeger lekker bij voelde. Mijn trainer is een beetje sceptisch, omdat hij denkt dat als ik dat gewicht heb en blijf trainen het richting ondergewicht gaat. Maar goed, we gaan het wel zien.

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:25

Sharani schreef:
MuSLi: Vind het ook erg knap en motiverend om te lezen hoe jij en nog een paar anderen hun gewicht zo goed vast weten te houden door zichzelf toch steeds weer op het goede spoor te zetten.

Snippergroen: interessant om te lezen wat voor jou werkt. Goed op vezels en eiwitten letten werkt voor mij (en denk eigenlijk voor iedereen) ook goed. Maar zo’n ontbijt met 500 gr kwark :wow: zou ik nooit weg krijgen, die 200 gr aardbeien daarentegen zijn dan weer geen probleem :9. Maar het kost mij best moeite om aan genoeg eiwitten te komen omdat ik lactose intolerant ben, maar beperkt peulvruchten verdraag en vegetarische eet.

En wat een mooie resultaten worden er hier gehaald, echt goed bezig dames!

Hier was ik vanmorgen weer 0,5 kg afgevallen, het wordt bijna saai _O-, de totaal score is nu -15,4. Ik heb tot nu toe geen last van op en neer gaande weegschalen. Misschien een voordeel van geen hormonale schommelingen meer hebben door het ontbreken van de maandelijkse perikelen.

Hoe hebben jullie bepaald wat jullie streefgewicht is? Kijken jullie dan naar bmi, kleding maat, of een gewicht waar je je in het verleden goed bij voelde?


Haha het is inderdaad een mega ontbijt _O- Mijn ontbijt is niet altijd zo groot. Hier kan ik wel de hele ochtend op teren en dat is wel prettig.

Qua streefgewicht heb ik gekeken naar een gezond BMI en dan met het idee 'en dan maar weer even zien'. Mijn streefgewicht ligt dus niet vastgepind :) Toch ben ik benieuwd hoe het is om daar dan straks te zijn. Of het gevoelsmatig ooit 'goed genoeg' is.