Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:39

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Mooi om al jullie goede voornemens te lezen. Tarzan: ik merk ook echt dat mijn lijf van slag is na al het lekkers rondom de feestdagen. Precies wat je zegt herken ik.

Hier ga ik dit jaar 3x per week wandelen/sporten. Focus op mijn voeding en hopelijk gaan we weer zo door met een dalende lijn op de weegschaal.

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:03

_Tarzan schreef:
Ik duim mee voor de sportscholen! Inmiddels is alles op het werk gepoetst en opgeruimd dus mag het voor mij weer voorbij zijn met de lockdown :')
Bij ons kun je wel reserveren om buiten vrij te sporten of een lesje in te plannen, misschien is dat bij jullie sportscholen ook zo? Wij doen het in de parkeergarage, wel zo fijn met dit weer haha.

Hier ga ik weer op het eten letten, ben helemaal klaar met te veel eten, sinds ik steeds minder en minder vet eet merk ik het als ik weer eens te veel/slecht heb gegeten, is m'n hele lijf van slag, dus we gaan er weer voor :D M'n doel is ook dit jaar om 2x per week te gaan sporten! En heb nog wat fitness doelen gevonden ter versteviging van m'n bekken en handig voor op het paard dus die wil ik behalen, meteen gedeeld met m'n collega die mij wel wil helpen dat te behalen :D

Hier zijn er inderdaad ook buiten lessen bij de sportschool, maar alleen overdag. Dus dat gaat doordeweeks niet lukken. In het weekend zou ik eventueel wel kunnen, maar ik vind die lessen die ze dan aanbieden niet leuk :Y) dan doe ik liever iets voor mezelf.

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:35

Mijn sportschool is helaas helemaal dicht :(

Goed te horen dat iedereen de draad weer oppakt!

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:49

Ik ben het nieuwe jaar in ieder geval actief begonnen, gisteren 12 kilometer gewandeld, vandaag 12 kilometer hardgelopen.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 15:16

Goed bezig *\o/* !

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:29

Hier ook een goede start gemaakt. Gisteren 8,5 km gelopen en vandaag 5km.
Nu het eten nog weer op de rit, maar dat komt morgen weer.

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:24

gaucho schreef:
Ik ben het nieuwe jaar in ieder geval actief begonnen, gisteren 12 kilometer gewandeld, vandaag 12 kilometer hardgelopen.

Lekker hoor! Hier 10km hardgelopen vandaag. Dus de eerste kilometers van 2022 zitten alweer in de benen *\o/*

Vanavond wel snack gegeten bij m'n schoonouders, maar alleen wat patatjes en één snackje erbij (normaal neem ik er twee 8-)) dus al met al, best ok. De rest van de dag supernetjes gegeten overigens...

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 08:07

Ik moet binnenkort ook weer aanhaken. Op dit moment heel veel andere, serieuze dingen gaande die flink heftig zijn. Ik word nogal geleefd op dit moment.

Voor nu: dames, hou vol!

In de loop der tijd sluit ik weer aan met geblaat over Foxy, geklaag over mensen die ogenschijnlijk alles kunnen eten zonder aan te komen en gezeur over mijn metabolisme!

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 08:32

Jij ook sterkte Roosch, klinkt alsof je het even nodig hebt.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:07

Dikke knuf roos!!!

Hier gaat het tot nu toe goed. Wel veel last van moeheid, maar ik heb het de afgelopen tijd ook heel druk gehad. Dus ik geef er maar aan toe.

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:46

Jammer musli en snippergroen, hier zijn de echte lessen via zoom en de 'lessen' op de sportschool is meer PT/circuit-training of vrije training.

Gisteren weer even mindere dag met eten, maar ga het vanaf vandaag weer oppakken, wil dit jaar écht een doel bereiken :D


Heel veel sterkte Roos :(:) klinkt niet fijn Y;(

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:43

Durft bijna niet meer hier te komen na 2x afgehaakt te zijn... Ik heb gewoon echt geen ruggengraat gehad de laatste maanden, maar nu nadat ik last kreeg van mijn hart(door stress met overlijden in de familie) toch maar echt besloten dat ook dit gewicht niet meer kan. Als ik echt weer een gezond BMI wil dan moet ik rond de 40/45 kilo afvallen, maar dan ben ik ook wel slank dus als er al 30 kilo af gaat ben ik al tevreden.

Hopelijk mag ik nog mee doen met jullie :)

Roosch heel veel sterkte!

Wat zijn jullie geweldig goed aan het sporten verder!

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:04

je mag zeker meedoen dustinlover!!

Hier blijft het ook heen en weergaan.
Dit is niet iets dat zomaar weg is, dat zal voor veel mensen een levenslange strijd blijven jammer genoeg.

Als ik een gezond bmi wil, dan moet ik nog iets meer dan jou afvallen. Maar ook ik ben blij als ik dit jaar 20 kilo afval (dat is voor mij geen onhaalbaar doel).
Eerste doel is onder de 100!

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:23

Nou arabella dat is ook zeker zo. Ik ben ooit eerder bijna 30 kilo afgevallen, maar op een verkeerde manier dus alles weer erbij. Ik ben gewoon heel gek op lekker en veel eten. 20 kilo moet mij ook zeker lukken en misschien 30 ook wel. Ik ben nogal lang, 182 en weeg zo'n 125/127 kilo (precieze getal moet ik morgen even wegen). Voor mij is het doel eerst onder de 120.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:44

Ik kom ook weer meepraten. Ook in het 2022 topic aangemeld maar ik denk dat ik mij hier meer op mijn plek voel dan bij mensen die er maar 4 kilo af hoeven. Dat is drie keer goed poepen en klaar. :') Zelf wil ik er minstens 20 kwijt, misschien zelfs 25 maar dat hangt er helemaal van af wat ik in de spiegel zie. Op het moment weeg ik 88 kilo. Sinds een paar weken actief aan het sporten in de sportschool (tot deze dicht moest) met het Stronger by the Day programma. Lekker krachttraining dus. Cardio vind ik om te janken. Daarnaast voor mezelf verschillende eetschemas gemaakt op basis van het aantal kcal die ik nodig heb, maar ook vooral gebaseerd op de macro's die ik binnen wil krijgen. Focussen op macro's werkt erg fijn voor mij, omdat ik zo praktisch "alles" kan eten wat ik lekker vind, zolang het maar in mijn dag past. Focus ligt uiteraard veel op eiwitten. Hierdoor zit ik lang vol en voel ik me voldaan na een maaltijd.

Let's do this!

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:47

Welkom Sannne. Met dat gewicht ben ik 2020 ook begonnen, en met een vergelijkbaar plan. Inmiddels kwalificeer ik niet helemaal meer voor dit topic, maar praat graag mee.

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 12:57

Gaucho jij bent gewoon erelid en ons ultieme motivatievoorbeeld :D Lekker blijven dus!

Welkom terug Dustinlover! Heb je al een plan de campagne? :)

Welkom Sanne! Ik werk op dezelfde manier als jij :j krachttraining en macro's. Na een jaar pielen met welke macro's werken heb ik ze eindelijk gevonden! Tot de sportschool dichtging en de feestdagen kwamen. Die gooiden wat roet in het eten :=

Ik zag ook dat afvaltopic voorbij komen en ik waardeerde ons topic des te meer. Klein clubje met een duidelijke missie en daarnaast vooral een hele fijne vertrouwde sfeer :)

Butterfly
Berichten: 2859
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 13:53

Roosch schreef:
Ik moet binnenkort ook weer aanhaken. Op dit moment heel veel andere, serieuze dingen gaande die flink heftig zijn. Ik word nogal geleefd op dit moment.

Voor nu: dames, hou vol!

In de loop der tijd sluit ik weer aan met geblaat over Foxy, geklaag over mensen die ogenschijnlijk alles kunnen eten zonder aan te komen en gezeur over mijn metabolisme!

Gaan we er samen weer tegenaan. Sterkte met alles meis :knuffel:

Ik zie dat er meer mensen terugkomen haha, wat gezellig! Zelf wacht ik nog heeeel even tot ik ook echt officieel 6 weken na de bevalling ben, dat is bijna :D en dan wil ik graag weer intermittend fasting doen :j

Enne: Gaucho moet blijven :)) of ze nu wil of niet :')

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:44

Ja Gaucho moet inderdaad blijven. Groot voorbeeld vind ik!

SNippergroen voor nu eerst een echt naar gezonder eten. Ik at me rond aan chocola, friet, koekjes, afhaal maaltijden enzovoort. Dus nu besloten om gewoon normale porties te gaan eten en 2 dagen in het weekend mag ik een frietje bijvoorbeeld en haal ik maar 1 reep chocola. Is die op dan heb ik pech.
Even kijken wat dat doet en dan kan ik alsnog verder kijken of ik nog meer moet minderen.

Heb voorheen khoolydraat arm gegeten maar dat heb ik niet vol gehouden dus ik hoop dat dit nu eens wel gaat lukken. Vandaag eerste dag dus ik ben benieuw :D

Voel mij inderdaad in dit topic ook wat fijner dan mensen die inderdaad maar 5 kilo kwijt moeten.

Welkom Sanne!

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:59

Dustinlover schreef:
Ja Gaucho moet inderdaad blijven. Groot voorbeeld vind ik!

SNippergroen voor nu eerst een echt naar gezonder eten. Ik at me rond aan chocola, friet, koekjes, afhaal maaltijden enzovoort. Dus nu besloten om gewoon normale porties te gaan eten en 2 dagen in het weekend mag ik een frietje bijvoorbeeld en haal ik maar 1 reep chocola. Is die op dan heb ik pech.
Even kijken wat dat doet en dan kan ik alsnog verder kijken of ik nog meer moet minderen.

Heb voorheen khoolydraat arm gegeten maar dat heb ik niet vol gehouden dus ik hoop dat dit nu eens wel gaat lukken. Vandaag eerste dag dus ik ben benieuw :D

Voel mij inderdaad in dit topic ook wat fijner dan mensen die inderdaad maar 5 kilo kwijt moeten.

Welkom Sanne!


Klinkt als een goed begin! Kleine stapjes werken goed en zorgt dat je het beter volhoudt :j Voordeel is ook dat je dan ook nog op de langere termijn mogelijkheden hebt om je voeding aan te passen. Zou koolhydraatarm dan nu niet wat te enthousiast zijn? Ik denk dat je zeker voor het begin al mooie resultaten kunt boeken met wat je in het begin van je post schrijft :j Zeker als je het combineert met wat beweging.

Zelf ben ik niet zo'n voorstander van koolhydraatarm omdat het iets is voor de korte termijn en als ik naar mezelf kijk, ik opzoek ben naar een blijvende leefstijl. Ik heb ook koolhydraatarm gedaan om te testen wat dat met me deed, maar ik merk dat ik veel beter in mijn vel zit met iets meer koolhydraten. Ik zit op de 130 - 150 gram khd per dag, afhankelijk van mijn beweging die dag. Mijn darmen zijn ook veel blijer nu ik meer vezels kan eten daardoor en ik ben minder opgeblazen. Ik moet dan wel weer oppassen met gluten.

Begrijp me niet verkeerd, iedereen moet doen wat voor hem of haar goed voelt en wat werkt! Ik deel hierin slechts mijn persoonlijke ervaring :) En als je je er niet in kan vinden moet je die gewoon overboord gooien :=

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:14

Eens hoor Snippergroen. Ik ga eerst stoppen met doordeweeks chocola,koekjes en slecht avond eten te eten. Denk dat daar al heel veel winst zit. Keer wat meer vis en groente eten.

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:20

Dustinlover schreef:
Ja Gaucho moet inderdaad blijven. Groot voorbeeld vind ik!

SNippergroen voor nu eerst een echt naar gezonder eten. Ik at me rond aan chocola, friet, koekjes, afhaal maaltijden enzovoort. Dus nu besloten om gewoon normale porties te gaan eten en 2 dagen in het weekend mag ik een frietje bijvoorbeeld en haal ik maar 1 reep chocola. Is die op dan heb ik pech.
Even kijken wat dat doet en dan kan ik alsnog verder kijken of ik nog meer moet minderen.


Heb voorheen khoolydraat arm gegeten maar dat heb ik niet vol gehouden dus ik hoop dat dit nu eens wel gaat lukken. Vandaag eerste dag dus ik ben benieuw :D

Voel mij inderdaad in dit topic ook wat fijner dan mensen die inderdaad maar 5 kilo kwijt moeten.

Welkom Sanne!

Dit is precies hoe ik het ook gedaan heb. Niet meer te grote porties eten en niet te gek doen met dingen die geen toevoeging zijn aan mijn gezondheid. Ik heb mezelf vanaf het moment dat ik begon met mijn nieuwe leefstijl de optie gegeven op 1 zak chips per week te eten (mijn crush). Hoe ik die eet (in één keer, elke dag een handje, in twee dagen, whatever..) dat is niet van belang. Dit hou ik al ruim 1,5 jaar vol.

Verder eet ik gewoon pasta, pizza, patat, rijstgerechten whatever. Maar met mate. En in een gewone portie voor één persoon en niet voor 1,5 of 2 personen :') Daarnaast sport ik zeer regelmatig en dat heeft me in die 1,5 jaar een verlies van -30kg opgeleverd (ok, met ongeveer 10kg late zwangerschapskilo's). Dus zeker -20kg.

Zet hem op :j *\o/*

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:39

Wat knap Musli! Dat is ook beetje wat ik wil gaan doen. 1 reep chocola en die is voor het weekend en 2 dagen een vette hap.
Ik haal op dinsdag vlakbij mijn werk altijd vietnamees. Dat is nasi met kip en saus. Ja niet het aller gezondste maar nog wel "normaal" (denk ik). Echter ging dan smiddags ook nog een italiaanse bol naar binnen met lekker beleg en mayonaise. Dan nog niet te praten over de dingen die er op kantoor nog eens rond gaan. Dus dat ga ik nu anders doen.
Ik schep ook graag veel op en ga nu qua friet ook proberen om dan 1 snack te doen ipv 2.

Hoelang heb je over die 30 kilo gedaan?

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:34

Dustinlover schreef:
Wat knap Musli! Dat is ook beetje wat ik wil gaan doen. 1 reep chocola en die is voor het weekend en 2 dagen een vette hap.
Ik haal op dinsdag vlakbij mijn werk altijd vietnamees. Dat is nasi met kip en saus. Ja niet het aller gezondste maar nog wel "normaal" (denk ik). Echter ging dan smiddags ook nog een italiaanse bol naar binnen met lekker beleg en mayonaise. Dan nog niet te praten over de dingen die er op kantoor nog eens rond gaan. Dus dat ga ik nu anders doen.
Ik schep ook graag veel op en ga nu qua friet ook proberen om dan 1 snack te doen ipv 2.

Hoelang heb je over die 30 kilo gedaan?

Het heeft me een jaar gekost. En sindsdien is het redelijk stabiel, soms 2kg meer, soms iets eronder :)

Je moet ook kunnen genieten van het leven. Het moet wel leefbaar zijn. Dus ik snap je helemaal.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:41

30 kg in een jaar is echt super knap!