Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Butterfly
Berichten: 2860
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 21:01

Halloooo lieve mensen :wave: TS meldt zich in eigen topic _O-
Ik was wel met reden afwezig en ik weet niet eens of ik dat wel gemeld heb zelfs. Nu dan alsnog: ik was zwanger en omdat dat wat onverwacht kwam en ik daardoor enorm moest omschakelen wat afvallen en dergelijke betrof, heb ik me even teruggetrokken. Ook kreeg ik (weer) enorm veel last van bekkeninstabiliteit. Nog veel heftiger dan bij de oudste helaas, daardoor kon ik vrijwel niets meer en momenteel kan ik een hele kilometer wandelen. Gaat dus vooruit, maar ik kan eigenlijk nog niets qua meer bewegen.
Inmiddels is de oorzaak van bovenstaande alweer een maand oud en ga ik alvast weer wat meer opletten, want ik kan weer van voren af aan beginnen zeg maar := in de eerste week van januari ben ik 6 weken na de bevalling en mag ik weer wat strenger worden van mezelf. Ik geef geen borstvoeding, dus dat maakt dat ik dit soort dingen weer kan oppakken :j

Zo, en nu ga ik weer meelezen en meeposten. Kijken wie er nog hangen hier, wie er nieuw zijn en wie er (weer) bij komen :D

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:13

Welkom terug in je eigen topic! We hebben 'm goed warm gehouden voor je :D

Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 23:53

Gefeliciteerd met de kleine *\o/*

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:09

Gefeliciteerd *\o/* lekker van genieten :j

Zo, gisteravond nog lekker 9 kilometer gelopen in het donker en regen. Vriend was mee en dan loop je dat toch makkelijk weg. 2 kleine stukjes kaas bij terugkomst, goede balans dag. Kijken of we dat vandaag zo kunnen voortzetten. Vanavond iig even hardlopen.

_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 08:12

Gefeliciteerd met de kleine! *\o/*
BI is zwaar kl*te, heb ik ook maar is gelukkig stabiel nu. Ga je ervoor wel naar een bekkenfysio? Die heeft mij namelijk goed geholpen de laatste jaren.

Hier gaat het ook even niet zo geweldig, maar ga het volgende week weer oppakken :7

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:22

Welkom terug!! Gefeliciteerd met de kleine!

Hier gaat het nog steeds niet goed. Ik wil wel, want ik heb veel last van mijn lichaam (maagzuurlast,buikpijn, beweging last, moe).
Maar echt doorzetten wil niet.
Mijn vriend helpt ook niet echt daarin mee (die vind dat alleen maar kha te heftig is).

Ik vind het echt afvallen met een vriend in huis wel echt heel lastig....

Ik blijf toch maar weer pogingen wagen totdat het lukt.
Van de week maar weer eens beginnen. Ik mis mijn eigen doorzettingsvermogen soms.....

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:24

Butterfly welkom terug en gefeliciteerd met jullie kleine <3

Ik meld me ook weer.
Hier moet er ook nog steeds gewoon heel veel af.
Sinds gister weet ik dat ik een vitamine D tekort heb.
Ik hoop er een heel klein beetje op dat als ik dat wat omhoog krijg, dat ik dan iets minder last van mijn lijf heb en dat mijn energieniveau iets beter is.

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:40

arabella2000 schreef:
Welkom terug!! Gefeliciteerd met de kleine!

Hier gaat het nog steeds niet goed. Ik wil wel, want ik heb veel last van mijn lichaam (maagzuurlast,buikpijn, beweging last, moe).
Maar echt doorzetten wil niet.
Mijn vriend helpt ook niet echt daarin mee (die vind dat alleen maar kha te heftig is).

Ik vind het echt afvallen met een vriend in huis wel echt heel lastig....

Ik blijf toch maar weer pogingen wagen totdat het lukt.
Van de week maar weer eens beginnen. Ik mis mijn eigen doorzettingsvermogen soms.....


Klinkt voor mij alsof je te weinig vezels binnenkrijgt. Dat is wel een downside van koolhydraatarm.. Toen ik zelf meer koolhydraten ging eten (130 - 140 gram per dag) werden mijn darmen een heel stuk blijer. en zat ik zelf ook meteen een stuk beter in mijn vel. Misschien iets om over na te denken? Met goede koolhydraten als volkorenproducten, pleulvruchten etc blijft je bloedsuiker stabiel. Je zou eens kunnen googlen op Glycemische Index. Daar zie je welke producten je suikers stabiel houden en welke niet :)

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:11

Dat werkt voor mij inderdaad ook echt veel beter, zeker in combinatie met veel duursport.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:33

Meer vezels zijn bij juist de reden voor buikpijjn. Dat ik nu buikpijn heb, komt door het eten van brood en andere producten buiten kharm.

Zodra ik kh arm ga eten, is na 2 dagen de buikpijn voorbij.
Dat is de reden dat ik dit volg.
Maar voor mijn vriend werkt het niet. En om erin te komen, daar heb ik nu grote moeite mee.

Ben nu weer even een half uurtje lopen tijdens de pauze op het werk. Het is wel niet zo'n mooi weer -O-

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:37

Zou dat dan niet met bijvoorbeeld gluten te maken kunnen hebben? Mijn lichaam vind gluten ook niet per se grappig als het om grotere hoeveelheden gaat :) Misschien ook nog het proberen waard?

Ik probeer een beetje met je mee te denken vanuit mijn eigen ervaring. Je moet natuurlijk niks!

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 06:55

Ik durfde voor het eerst sinds Kerst op de weegschaal te staan, 70.6, bijna 2 kilo afgevallen sinds voor de Kerst :') Blijkbaar toch iets goed gedaan. Ik ben 1.74, dus heel veel moet er dan niet meer af, onder de 70 zou mooi zijn

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 08:04

Super netjes Gaucho!

Ik negeer de weegschaal nog eventjes :') .

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 08:54

Ik legde het meetlint over mijn taille vanmorgen, omdat ik de weegschaal nog niet durfde, en het meetlint vroeg of ik lekker gegeten had :')

Echt heel knap gaucho dat je zo de feestdagen uitgekomen bent! Als ik zo lees hoe je het hebt aangepakt deze dagen mag je ook echt trots zijn :j

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:32

Snippergroen schreef:
Ik legde het meetlint over mijn taille vanmorgen, omdat ik de weegschaal nog niet durfde, en het meetlint vroeg of ik lekker gegeten had :')


_O-

Wat een mooi resultaat gaucho! Super gedaan.

Ik ben voor de kerst bij mijn personal coach geweest en sinds september ben ik 4 kilo kwijt. Blij mee. 10 januari moet ik weer heen en hoop ik niet aangekomen te zijn van mijn vakantie en de feestdagen. Vind het wel moeilijk om het succes niet te vieren met eten. Dat blijft een strijd.

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:45

De truc is om iets anders te vinden om het mee te vieren. Lekker theetje, bad, massage, dagje welness, ander cadeautje voor jezelf... En af en toe iets lekkers mag natuurlijk ook, maar het helpt echt enorm om eten niet als beloning te zien.

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:53

Netjes hoor @Gaucho. Toch altijd fijn om zo de kerstdagen uit te komen!

Hier niks eraf, maar ook niks erbij. Helemaal prima dus. Voor het fijne (mijn gevoel) mag er wel een kilootje af. Verder heb ik niks te klagen ;)

Zodirect buiten trainen. Gisterenavond een hardloop intervaltraining gedaan. Eerste kerstdag hardgelopen, tweede kerstdag een uurtje bokszaktraining. De beweging is dus on point :D

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:59

Vooral een lekkere thee helpt mij enorm :j zeker bij zoete trek is verse thee met een sterkere smaak echt heerlijk! Plus dat het even duurt voordat je hete thee op hebt natuurlijk, waardoor je je daarna tevreden voelt. Ik ben zelf ook veel bezig met mijn mentale gezondheid en dan is het voor mij logisch om ook goed voor mijn lichaam te zorgen.

Voor mij zit het vooral in patronen doorbreken. In mijn wekelijkse ritme zit ik er altijd lekker in en gaat het allemaal vanzelf. De moeilijkheid zit voor mij meer in bijvoorbeeld die feestdagen, een buffet, lekkers bij een vriendin etc. Die komen natuurlijk minder vaak voor dus duurt het wat langer daar een weg in te vinden. Ik merk dat omdat ik mezelf vroeger niks gunde en veel restricties oplegde, ik daar een soort overcompensatie gedrag voor heb gecreƫerd zodra de mogelijkheid tot 'slecht eten' er wel is. Ofwel, een soort 'pakken wat je pakken kan' :o Daarnaast ben ik ook opgevoed met 'je bord leeg moeten eten' dus dat vraagt her en der om aanpassingen. Zo vraag ik met uit eten gaan bijvoorbeeld altijd een halve portie patat. Want die patat moet op :j Ik kan steeds beter met bovenstaande omgaan. Dat is ook zeker omdat ik me dagelijks richt op een hoge eiwit inname en ik daardoor sneller voor eiwitten dan voor koolhydraten zal kiezen.

Vanmorgen liep ik al om 7:00 buiten voor een wandeling van 5km. Goede basis voor de stappen van vandaag :D

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:06

Heel herkenbaar Snippergroen, vooral die buffetten gaan bij mij nog niet altijd goed :o Meestal helpt het mij als ik vooraf bedenk wat ik nu echt lekker vind, en alleen dat neem. En kleine porties met veel tijd tussendoor.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:08

Vandaag goed begonnen.
Ben weer begonnen om alles wat ik eet in te geven in de myfitnesspall app. Even weer wat bewustzijn kweken.

Afbeelding
Met drinken heb ik geen probleem.... eerder een probleem dat ik teveel drink O:) ik heb nu al 3 van deze mokken van 600ml met kruidenthee op. En eigenlijk wil ik er best nog wel 1. Maar ik moet van mezelf wachten tot na de pauze.
Zometeen even wandelen om het zitten te doorbreken.

Bewegen heb ik echt een probleem mee de laatste tijd. Wandelen in de kou en het donker vind ik maar niets. En na het werk ben ik altijd gaar. Eerder opstaan lukt ook niet echt. En daarbij heb ik veel hoofdpijn door de spanning in mijn schouders.
Voor nu maar even een half uurtje lopen tijdens mijn middagpauze, maar moet er toch nog ergens iets bijdoen. En de kou en donkerheid troseren. Of thuis iets actiefs gaan doen.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 23:26

De allerbeste wensen voor iedereen hier!

Iedereen veilig en vrolijk het nieuwe jaar ingekomen?

Hier een nieuw jaar, en nieuwe moed om weer beter op te letten. De feestdagen heb ik het even niet meer over, die waren vooral gezellig. :D .

Nu doe ik mee aan Dry January, dat scheelt dus al alcohol + verleiding van lekkere dingen bij een drankje. Voor de rest weer braaf yoghurt als lunch in plaats van boterhammen en de rest ook terug naar 'normaal'. Met onze pup van nu 3 1/2 maand kom ik in ieder geval genoeg buiten. Heel veel stappen levert dat niet op, want hij mag natuurlijk nog niet echt kilometers maken, maar alle beetjes helpen.

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:00

Met mij gaat het effe wat minder. Ik zit echt in een dip nu de sportschool dicht is en zit helemaal niet lekker in mijn vel :\ hoop zo dat ze volgende week goed nieuws geven daarover.

Voeding pak ik vandaag weer op en ik doe ook mee met dry january :j

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:02

Hier weer de schade inhalen van de feestdagen.. ben gewoon misselijk van al dat gesnoep :') .

Hoop ook op goed nieuws va sporten. Mogen wel buiten klimmen, maar gezien het weer is dat niet de beste optie :')

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:13

Hier ook het jaar weer goed begonnen. Gisteren op de mountainbike gestapt en 40km door bos/duin afgelegd. Niet zo heel best gegeten, maar dat komt vandaag wel weer :')

Ik hoop ook op goed nieuws op sportschool gebied binnenkort, maar stiekem heb ik er wel een hard hoofd in hoor -O- we gaan het zien. Hoe eerder hoe beter...

_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:25

Ik duim mee voor de sportscholen! Inmiddels is alles op het werk gepoetst en opgeruimd dus mag het voor mij weer voorbij zijn met de lockdown :')
Bij ons kun je wel reserveren om buiten vrij te sporten of een lesje in te plannen, misschien is dat bij jullie sportscholen ook zo? Wij doen het in de parkeergarage, wel zo fijn met dit weer haha.

Hier ga ik weer op het eten letten, ben helemaal klaar met te veel eten, sinds ik steeds minder en minder vet eet merk ik het als ik weer eens te veel/slecht heb gegeten, is m'n hele lijf van slag, dus we gaan er weer voor :D M'n doel is ook dit jaar om 2x per week te gaan sporten! En heb nog wat fitness doelen gevonden ter versteviging van m'n bekken en handig voor op het paard dus die wil ik behalen, meteen gedeeld met m'n collega die mij wel wil helpen dat te behalen :D