Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9537
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:05

Doe ik ook inderdaad vaak :j

kosseh

Berichten: 2601
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:10

Hoihoi,

Ik kom weer wat actiever meelezen en (soms) ook posten.

Ik ben een hele tijd gelijk gebleven (terwijl ik eigenlijk wilde afvallen). Nu ik in een revalidatie van een operatie zit, die niet zo gaat als ik wil zijn er aardig wat kilo's aangekomen.
Zou na 12 weken weer alles kunnen kwa sport, nu 19,5 week en ik kan nog niet rennen/springen. Ook wandelen kan ik maar beperkt. Nu is het de hoop dat ik dat ooit weer kan..
Ik ben een echte emotie eter in combinatie met veel minder bewegen zie ik de kilo's er dus aan vliegen |( voordat de 20kilo die ik in 2019 af ben gevallen er weer helemaal aanzitten wil ik op de rem trappen. Graag weer terug naar waar ik toen was, een gezond bmi.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:24

Ah kosseh :(:). Snap dat dat hele vervelend is, zeker als het het gevoelsmatig ook gewoon heel lang duurt. Lekker meelezen en kletsen!

Ik hals dus wel eens snack worteltjes voor de konijnen… konijnen krijgen er 1 per stuk en ik eet de rest op :') .
Sorry Flappies :=

Ryder
Berichten: 1492
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:09

Balen Kosseh!!! Wat voor operatie was het? Kan misschien met je meedenken, ik ben 6 weken geleden geopereerd en word nu begeleid bij het opbouwen.

Haha Esther, konijnenvoer :P

gaucho

Berichten: 9537
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:17

@Kosseh allereerst sterkte :(:) goed dat je herkent dat dit tot emotie eten leidt. Klinkt uiteraard makkelijk, maar als een gedacht wat je kan doen ipv eten op zo'n moment? Lekker theetje / bad /...? Het is vaak makkelijker om iets anders te doen ipv alleen maar denken ik mag niets snoepen...

Ik ben na een enkeloperatie na fysiotherapie bij een heel goede sportschool terecht gekomen om heel bewust belastbaarheid te vergroten. Die werken met veel fysiek beperkte mensen om ze toch weer op de rit te krijgen. 2x per week krachttraining onder begeleiding met specifieke oefeningen voor mijn situatie hebben mij geholpen om bijvoorbeeld te kunnen gaan hardlopen, wat ik zelfs voor de operatie niet kon.

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:54

Veel sterkte Kosseh!!

Vertrouwen in je lichaam kan wel even duren. Ik heb heel wat jaren geleden een flinke knieblessure gehad en ik krijg nu pas vertrouwen in mijn lijf. Af en toe doet ie zeer dan heb ik weer flinke paniek.

Zo te zien zetten we met zijn allen de schouders er weer onder. Dat kunnen we.

Zegt ze. Met twee bbq's op de planning dit weekend. :+

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 12:17

Ah ja. Ik was maandag boulderen en ik durfde gewoon dingen niet :') . Bang om te vallen en weer pijn te hebben…

Pallatin

Berichten: 2514
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 12:36

@ Kosseh, sterkte! :(:) Geef jezelf de tijd, het is heel frustrerend als je zo graag wil maar het lijf ‘nee’ zegt, maar in mijn geval heeft het daardoor alleen maar langer geduurd voor het echt beter ging. Nog steeds vind ik het lastig om naar m’n lijf te luisteren…
Focus op wat je wel alweer kan en houd in je achterhoofd dat je soms weer een stapje achteruit moet doen….heb je een operatie aan ‘je onderstel’ gehad?

Pallatin

Berichten: 2514
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 12:41

Es_ther schreef:
Ah ja. Ik was maandag boulderen en ik durfde gewoon dingen niet :') . Bang om te vallen en weer pijn te hebben…


Heel herkenbaar!! Heb destijds bij een knullige valpartij van m’n paard minimaal 9 ribbreuken opgelopen en dat blijft een zwak punt. Angst om te vallen zit bij mij nu heel diep. Jij hebt toch zo’n soort landingskussen voor het klimmen? Ik rijd met airvest….zonder durf ik niet en zelfs nu nog worstel ik wel eens met die angst om te vallen (daarom schaats ik ook niet meer) hopelijk slijt dat wel weer Esther!!

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:14

Ik heb dat dus met trappen. Nadat ik 6 jaar geleden bont en blauw ben geworden toen ik van de trap af viel heb ik sindsdien een beetje angst voor trappen. Zijn ze smal en stijl dan durf ik er niet op

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:16

Trappenangst heb ik ook,maar dat komt niet voort uit een incident.

Die angst zal nog even aanduren Esther, ik heb er nu ruim 11 jaar na dato nog last van dat ik m'n knie niet vertrouw. Ik heb dus eigenlijk vertrouwensissues met mijn knie. Moet niet gekker worden. :+

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:19

Ook hier herkenbaar. Na mijn heupblessure ben ik heel bang om dingen te doen waarvan ik verwacht dat ik er de volgende dagen last van ga hebben, en dan ben ik vooral bang dat het niet meer over gaat en ik weer opnieuw kan beginnen met revalideren. Is niet zo, maar goed, kom daar maar eens overheen. Dat duurt lang. Goed om te lezen dat meer mensen dit hebben, ik voel me vaak een enorme miepdoos. :o Mijn fysio heeft me hier een heel eind mee geholpen, maar die heeft het nu losgelaten en ik moet het zelf verder uitbouwen. -O-

Ik leef even onder een steen. Megadruk op mn werk, nog een paar weken knallen en dan hopelijk vakantie.

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:38

Kosseh: Ik wil jou alvast veel succes en sterkte wensen. Hopelijk gaat het stappen snel wat beter. Ik snap dat je onder zo omstandigheden gaat emo eten. Helaas geen tips…

Hier ook iemand met angst voor blessures. Sinds een val tijdens het paardrijden toen ik 11 was is mijn kraakbeen in mijn linkerknie kapot. Door een late diagnose en daardoor te lang mijn rechterbeen verkeerd belast te hebben heb ik ook problemen aan mijn rechterknie. Elke verkeerde beweging zorgt voor een fikse ontsteking links. Dat wil ik dus ten alle tijden vermijden. Vorige week kampte ik nog flink met een ontsteking. Ik was gevallen op mijn knieën en het was dus helaas weer zo ver. Ik let dus wel op wat ik doe qua sporten. Joggen bv is hierdoor al uit den boze.

gaucho

Berichten: 9537
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 15:05

Dat is heel herkenbaar en heb ik ook altijd gehad, na verkeerd geheelde breuk in knieschijf en diverse malen enkelbanden gescheurd te hebben, allemaal door struikelen :( Afgelopen jaar met krachttraining vooral gewerkt aan meer stabiliteit vanuit mijn heupen. Dat heeft meer effect dan ik ooit had verwacht. Met hardlopen, met bergwandelen en gewoon van de fiets stappen voel ik me veel stabieler en ben ik veel minder bang om te vallen.

kosseh

Berichten: 2601
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:09

Wat een lief ontvangst <3.

Veel blessure leed hier zo te lezen. Altijd balen hé een blessure of bang om het weer terug te krijgen.

Es_ther, arme konijnen haha. Ik zou het zelfde doen, wortels zijn ook gewoon lekker om te snacken.
Bolderen is klimmen zonder touw toch? Daar zou ik ook bang zijn om te vallen, zo geen held met klimmen :P

Ryder, ik heb een enkelbandplastiek gehad. Ze hebben m'n eigen enkelband ingekort en een kunst enkelband er bij gezet. Stabiliteit heb ik nu weer genoeg, zelfs wat te veel. Alles er om heen is alleen geïrriteerd, ontstoken en dat soort dingen.
Wat voor operatie heb jij gehad?
Met de fysio ben ik ook aan het opbouwen, alleen blijf ik al weer een aantal weken hangen op het zelfde punt door de klachten.

Gaucho, dat geeft mijn hoop. Dat je toch na een operatie verder kan komen!

Haha Roosch, ook bij een BBQ kan je soort van verantwoord eten toch? En genieten mag soms ook.

Pallatin, volgens mij blijft het altijd lastig om naar je lijf te luisteren. Zeker omdat ik de operatie heb gedaan om juist weer fanatieker te kunnen sporten, zonder constant door m'n enkel te gaan.
Auww, gebrokken ribben lijken mij altijd zo pijnlijk! Snap dat je nog steeds bang bent om te vallen.

Imre, jij ook succes met het vertrouwen weer terug krijgen! Succes op je werk, hopelijk snel tijd voor vakantie!

Moestuin, beterschap! Hoop dat de ontsteking weer snel wegtrekt.


Het scheelt dat ik niet bang ben om te vallen. Ik ben heel onhandig dus lig vaak zat, haha. Van het paard of met basketbal ben de tel al lang kwijt. Tot nu toe daar nog nooit een blessure opgelopen. Maar een scheve stoeptegel in een tuincentrum was genoeg om een operatie nodig te laten zijn...

Pallatin

Berichten: 2514
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:26

Auwch Kosseh, stom he dat zoiets knulligs als een losse tegel zoveel gevolgen kan hebben…zo belde een vriendin me vanuit het ziekenhuis dat ze door een val een hernia had opgelopen dus ik dacht dat ze van dr paard was gevallen maar nee; ze was uitgegleden over modder op stal… |o

Ik ben gister na t werk in de stromende regen lopend naar de supermarkt gegaan onder het genot van een podcast en dat deed me goed, gaf me energie! Pijn was ook mooi gezakt dus heb ‘s avonds paardlief in de bak getraind. Wilde eigenlijk naar het bos, maar ja die regen! Of t door de inspanning van gister kwam en het gezondere eten van de laatste dagen: maar de weegschaal liet weer een daling zien. Maar neveneffect van die inspanning is wel dat ik vandaag beduidend meer behoefte heb aan eten…. -O- tja…..zo maar weer wandelen naar de supermarkt en verder maar vooral niet aan t snaaien slaan… :+

gaucho

Berichten: 9537
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:57

Hier ook alleen maar zin aan eten, heb toch het idee dat dat bij mij vaak samen hangt met het koudere weer. Eet dan toch maar wat extra's gezond, om te voorkomen dat ik ga snaaien.

Ik ben gisteren netjes naar de sportschool gefietst, zelfs met regen en ga proberen vanavond weer naar stal te fietsen.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:12

Ik ga vanavond uit eten. Zit nu aan de komkommer

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:37

purny schreef:
Ik ga vanavond uit eten. Zit nu aan de komkommer

Lekker zeg!


Afbeelding
De eieren moesten op, dus maar een stevige lunch. Zit er bijna 3 uur later nog vol van :')

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:13

Dat is zooo lekker!

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:42

Afbeelding
Mijn heerlijke lasagna van de Italiaan

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:55

purny schreef:
[ [url=m/JTW5PE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn heerlijke lasagna van de Italiaan

<3 heerlijk! Geniet ervan...

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:14

Dat zal gesmaakt hebben!

Ik zit nu in de sportschool. Ik merk dat de gewichten me steeds beter afgaan en dat ik het ook steeds zwaarder kan zetten, dus ongetwijfeld zit er verbetering in.

Zometeen even lekker onder de zonnebank en dan nog even de sauna in. Toch blij met zo een luxe sportschool. :j

gaucho

Berichten: 9537
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 06:33

Lekker Roosch :j

Hier ineens een halve kilo erbij :oo Geen idee waar dat vandaan komt.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 06:45

Hoi allemaal!!
Ik kom weer even om het hoekje kijken....
De afgelopen maanden zijn niet goed gegaan.
Combinatie van overlijden van mijn vader en in een nieuwe relatie zitten.

Nu ben ik mijn best aan het doen weer in het ritme te komen, maar ik heb het er heel moeilijk mee. Het lukt niet om van de zoetigheid af te komen.
Hopenlijk is vandaag een start... ik kan op dit moment mijn bed niet uitkomen ivm een barstende koppijn zodra ik me teveel beweeg (spierspanningshoofdpijn).
Ik hoop dat het zo oukt om te gaan werken. Ben vandaag alleen op de afdeling |o

Ander bijkomend probleem is dat mijn vriend een eetstoornis heeft en daarvoor onder behandeling is. Hij moet dus een voorgesteld dieet volgen dat compleet anders is dan de kha die ik volg :+


Maar we komen er wel haha. Voor nu maar weer eens hier melden.

Planning voor vandaag is uit bed komen :+ en er ligt een salade voor vanmiddag klaar.