Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:37

Over emo-snaaien gesproken. Afgelopen dagen waren even wat minder. Zoon werd geopereerd (neusamandel en buisjes). Zo sneu, zo'n klein mannetje, zo verdrietig ;(

Gelukkig herstelt hij heel erg goed en lijkt het nu al alsof er helemaal niks gebeurd is *\o/* vandaag dus echt wel een goede dag gehad. Alhoewel ik begon met een ontbijtje van gebak :'), maar ik had dus ook niet ontbeten. Verder weinig bijzonders gegeten vandaag, fijn.

Ook nog lekker 11km hardgelopen vandaag, dus dat maakt het wel een klein beetje goed :P

tiwi1969

Berichten: 7657
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:48

Ach MuSLi dat is ook wel heel erg sneu zo’n kleintje, maar gelukkig zijn ze ook heel veerkrachtig en als je dan van de ellende van steeds een ziek kind af bent is het zo de moeite waard.
Spreek uit ervaring, zoon had als kleintje om de 14 dagen oorontsteking, kuurtje, een goede week en dan begon het weer. Nuesamandel eruit en bijna nooit meer ziek. Inmiddels een lummel van 26 en nog bijna nooit ziek.
Logisch dat jouw eten even wat minder gaat. En een gebakje is niet zo heel erg als je er ook heel erg van geniet en het geen gewoonte is.

11 km hardlopen, ik doe je dat echt niet na en zal ik ook nooit doen. Daar heb ik echt bewondering voor.

prompter

Berichten: 11191
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:56

Fijn dat het weer beter gaat met je zoon MuSLi! En een gebakje mag dan wel :))

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:01

prompter schreef:
Hoi Pallatin, wat fijn dat het bij je paard mee lijkt te vallen!

Ik ben geen emo-eter, maar Marjena Moll praat daar wel veel over in haar gratis podcasts op https://www.etenslessen.com . Zij geeft altijd aan niet het eten beperken met een dieet, maar de oorzaak voor dat eten wegnemen. Misschien heb je er wat aan :)


Bedankt voor de tip! Ik zal de podcast eens opzoeken. Misschien heb ik er wat aan….ik merk gewoon dat als er teveel tegen zit het overdag nog wel goed gaat als ik bezig ben maar dan ‘s avonds ik van alles in m’n mond stop en het stomme is dat ik dan in een soort ‘bubbel’ zit en het niet eens echt registreer.

@Monique dat van die thermosfles is best een goed idee! :)* Als ik naar stal ga met de fiets en dan ook nog ga rijden moet ik echt wat drinken maar ook niet teveel (ik ga liever niet op stal naar de wc… :') )

@Musli, sterkte met je mannetje! Gelukkig is hij aan de beterende hand! Snap helemaal dat je dan even minder gefocust bent op gezond eten/ dieet…

Hier langzaam weer wat bewuster nadenken over wat ik in m’n mond stop en dat is al heel wat. Aan beweging geen gebrek: bijna 16.000 stappen vandaag, 25 km op de fiets en nog 40 minuutjes dressuur gereden. Dus als ik t vanavond netjes houd qua snoeperij dan is t een goede dag… :D

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:05

@musli sterkte met de kleine! Gelukkig gaat het alweer wat beter

Pallatin: dat is een hoop beweging ook!

Ik merk dat het langzame afvallen mij wel goed doet. Ik mag dus hier en daar echt wel wat snaaien van mijzelf, zolang ik het binnen de perken houdt. Hardloopteller zit na flinke blessure nu op 6km. (met kitesurfen heb ik tijdens een sprong mij board uitgeschopt en ben erbovenop geland. Dat was van 2,5 meter op de zijkant van mijn knie := )

Monique1963

Berichten: 8660
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:18

Klinkt pijnlijk Wingerd. Maar als je langzaam maar zeker afvalt, dan is het goed.

Palatin, wat knap dat je zo actief bent geweest! Dat doe ik je niet na. Dat geldt ook voor Musli, fijn dat het met je zoontje beter gaat en knap dat je zoveel kunt rennen!

Ik ben een week stabiel geweest, niets erbij niets eraf en gisteren weer een beetje eraf. Ik hoop dat het gestaag blijft doorgaan. Nog ruim drie kilo.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 23:29

Hopelijk zet het dan weer rustig door monique! Sowieso fijn dat er niks is bijgekomen.

Ik heb een nieuwe 'snack': volkorencracker met smeerkaas. Sowieso smeerkaas. Jaren niet gegeten, maar wat is dat eigenlijk ideaal spul :+

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:03

goedemorgen iedereen! Ik meld mij hier ook weer na een maand gereisd te hebben door zuid amerika! Hoewel we daar flink bewogen hebben is er niks af, maar dat was ook niet de verwachting met elke dag uit eten gaan :')

Dus thuis weer aan de slag! Vanaf volgende week begin ik ook weer met PT en ik heb een doel gesteld dat ik een panterbroek mag kopen onder een bepaald gewicht. Dus daar gaan we voor!

Hoe gaat het met iedereen hier verder?

Monique1963

Berichten: 8660
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:26

Wat gaaf een maand door zuid am gereisd te hebben. Nog knap dat er niets bijgekomen is en mooi dat het hetzelfde is gebleven.

Vandaag weer ietsjes eraf en we waren voor broeken voor mijn vriend en ik dacht zal ik. De winkeljuffrouw gaf me eerst een maatje kleiner dat prima ging, maar ze vond het mooier als ik een maatje hoger nam. Had ze wel gelijk in, maar eigenlijk jammer want ik wil er nog 3 kilo af en dan is een maatje kleiner mooier. Maar goed, toch de grotere gekocht.

VogeltjeM

Berichten: 3755
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:58

Aight schreef:
goedemorgen iedereen! Ik meld mij hier ook weer na een maand gereisd te hebben door zuid amerika! Hoewel we daar flink bewogen hebben is er niks af, maar dat was ook niet de verwachting met elke dag uit eten gaan :')

Dus thuis weer aan de slag! Vanaf volgende week begin ik ook weer met PT en ik heb een doel gesteld dat ik een panterbroek mag kopen onder een bepaald gewicht. Dus daar gaan we voor!

Hoe gaat het met iedereen hier verder?


Wat gaaf zeg, en nu weer met goede moed verder! Welk boek wil je kopen?

Hier gaat het wel lekker. Merk dat mijn lijf het zeer moeilijk heeft met onder mijn setpoint-gewicht komen (lees: cravings!!) maar ik ben erop voorbereid en kan het managen. Heb vd week mijn eerste truien in maat 36/38 gekocht *\o/* *\o/* *\o/*

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 13:04

Monique1963 schreef:
Wat gaaf een maand door zuid am gereisd te hebben. Nog knap dat er niets bijgekomen is en mooi dat het hetzelfde is gebleven.

Vandaag weer ietsjes eraf en we waren voor broeken voor mijn vriend en ik dacht zal ik. De winkeljuffrouw gaf me eerst een maatje kleiner dat prima ging, maar ze vond het mooier als ik een maatje hoger nam. Had ze wel gelijk in, maar eigenlijk jammer want ik wil er nog 3 kilo af en dan is een maatje kleiner mooier. Maar goed, toch de grotere gekocht.


Ik ben altijd wel voorstander van kleren kopen die je nú mooi passen. Heb zelf iets te vaak de fout gemaakt door een maatje kleiner te kopen (want dan past ie mooi als die laatste kilo's er nog af zijn), en dat hem helaas nooit pak omdat het toch nét niet is. En ook wel fijn om een mooie broek te hebben mocht je je doel hebben bereikt en dat als je een maandje schommelt die je ook geweldig staat! :) verder snap ik je gevoel helemaal

@vogeltje deze https://www.debijenkorf.nl/cocouture-le ... lsrc=aw.ds geen boek dus :')

en wat goed zeg! zo fijn als dat dan kan!

tiwi1969

Berichten: 7657
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 13:36

Nieuwe kleding kopen vind ik eigenlijk wel lastig nu. Zo jammer als het na een paar weken te groot is.
Eigenlijk zou je het moeten doen als beloning, maar aan de andere kant ben ik er te zuinig voor. Maar iets van mijn oude kleding weer passen is ook fijn.
Dat heb ik met een winterjas, die kan nu weer dicht. Daar wordt ik ook blij van.

Net voor het eerst aangedurfd om met mijn pony te gaan grondwerken voor de fysio-fit. Ik ben heel benieuwd hoe het straks gaat, of ik het merk dat ik al in beweging ben geweest.

Voor nu zit ik met een big smile op de bank. Pony gaat zo fijn.

Monique1963

Berichten: 8660
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:01

Vogeltje M dat zijn mooie berichten! Goed gedaan. Heb je nu je streef dan gehaald?

Aight, ik begrijp mezelf ook, ahhahaa, maar de winkeljuf weet wel wat het beste staat. Ik probeerde ook nog div kleuren en soorten pluistruien van dat nep-angora zeg maar. Dat is nu hip in Frankrijk. Maar ze hebben gelijk, dat soort dingen moet ik niet dragen, het tekent niet fijn af zullen we maar zeggen.

En Tiwi lekker dat je winterjas weer dichtkan en je pony zo goed gaat. Houd die flow vast! Ik wacht met smart op het moment dat ik voor een bepaalde broek weer een riem nodig heb ...

VogeltjeM

Berichten: 3755
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:28

Aight schreef:
Monique1963 schreef:
Wat gaaf een maand door zuid am gereisd te hebben. Nog knap dat er niets bijgekomen is en mooi dat het hetzelfde is gebleven.

Vandaag weer ietsjes eraf en we waren voor broeken voor mijn vriend en ik dacht zal ik. De winkeljuffrouw gaf me eerst een maatje kleiner dat prima ging, maar ze vond het mooier als ik een maatje hoger nam. Had ze wel gelijk in, maar eigenlijk jammer want ik wil er nog 3 kilo af en dan is een maatje kleiner mooier. Maar goed, toch de grotere gekocht.


Ik ben altijd wel voorstander van kleren kopen die je nú mooi passen. Heb zelf iets te vaak de fout gemaakt door een maatje kleiner te kopen (want dan past ie mooi als die laatste kilo's er nog af zijn), en dat hem helaas nooit pak omdat het toch nét niet is. En ook wel fijn om een mooie broek te hebben mocht je je doel hebben bereikt en dat als je een maandje schommelt die je ook geweldig staat! :) verder snap ik je gevoel helemaal

@vogeltje deze https://www.debijenkorf.nl/cocouture-le ... lsrc=aw.ds geen boek dus :')

en wat goed zeg! zo fijn als dat dan kan!


Hahaha oeps!! Ik las echt paardenboek :+ waar het hart vol van is...

@Monique1963 ik ben er bijna, nog een kilo of 3... maar deze gaan echt veel moeilijker dan de 19 hiervoor... :=

Monique1963

Berichten: 8660
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:27

Nou petje af hoor met 19 kilo, supergoed!

Zolala

Berichten: 78
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 17:15

Winged schreef:
Ik heb een nieuwe 'snack': volkorencracker met smeerkaas. Sowieso smeerkaas. Jaren niet gegeten, maar wat is dat eigenlijk ideaal spul :+


Hier ook (weer) een smeerkaas fan! Elke ochtend ontbijt met een maïswafel met smeerkaas :9
(van die 2x zo lange kuipjes van Lidl, doe je ook lekker lang mee)

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:56

ja wauw 19 kilo! Echt een prestatie!!

smeerkaas is idd goeie. Heeft iemand nog tips voor een laag kcal hartig warm ontbijt? Met koude ochtenden heb ik daar zo'n behoefte aan, maar het wordt nu vaak uit gemak een pita kaas. Eieren eet ik smiddags al vaker

M'n vriend gaat nu ook meedoen, dus ik heb er goed vertrouwen in dat dat ons gaat helpen :D

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:08

Warm ontbijt: iets met havermout? Zo, of in de vorm van een taartjes/pannenkoek?

Ik eet elke ochtend een bak Skyr met fruit en gepofte spelt, dus bij mij moet je verder niet zijn bij tips over hoe je dat het beste klaar kunt maken ofzo :')

Verder ben ik een beetje aan het struggelen de afgelopen dagen. Ben ziek geweest en voelde me daardoor zielig en heb mezelf erg veel toegestaan. Nu voel ik me gelukkig weer helemaal beter en ben ik ook weer lekker volop aan het sporten, maar sta ik mezelf nog een beetje teveel toe.

Maandag en dinsdag waren ok-ish. Kon beter, maar niet zo erg als de dagen ervoor, zegmaar :P vandaag is tot nu toe prima. Dat wil ik graag doorzetten :j dus let's go!

Sodera

Berichten: 5307
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:13


Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:17

tik hem aan met ziek zijn. Beste buikgriep te pakken -O- (dus het gewicht wat er nu staat is nogal uit proportie :+ )

Ontbijtje: Bananenpannekoekjes met ei en havermout?

Laatste kilo's zijn altijd het lastigst. Maar 19 kilo is echt wel heel veel!

tiwi1969

Berichten: 7657
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:03

Beterschap voor alle zieken!

Hartig ontbijt kan ik niet mee helpen. Ik ben vrij standaard met ontbijt. Halfvolle yoghurt, fruit (vaak een banaan, maar ook bessen, of mango) met een handje zaden en pitten.


Gisteren hen ik de eerst zitting GLI gehad, dat is best lastig met NAH. Zit een ouder stel in de groep waarvan de man doof is dus mevrouw praat heel hard en veel.
Verder wel oké mensen.
Ik ben nu bek af van de mentale inspanning, dan ga ik liever een uur sporten of met mijn pony bezig. Lichamelijke inspanning herstel ik toch sneller van.

Zijn hier meer mensen die GLI doen?
Wij hadden als opdracht om een nieuwe goede gewoonte te gaan inpassen en daar een beloning bij te bedenken voor over 6 weken.

Mijn nieuwe gewoonte wordt ‘s morgens na de koffie het avondeten voor te bereiden zodat ik als ik moe ben weinig werk meer heb.
De beloning is een sessie op mechanisch paard Otto, de eerste stap naar terug in het zadel.

VogeltjeM

Berichten: 3755
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:29

Aight schreef:
ja wauw 19 kilo! Echt een prestatie!!

smeerkaas is idd goeie. Heeft iemand nog tips voor een laag kcal hartig warm ontbijt? Met koude ochtenden heb ik daar zo'n behoefte aan, maar het wordt nu vaak uit gemak een pita kaas. Eieren eet ik smiddags al vaker

M'n vriend gaat nu ook meedoen, dus ik heb er goed vertrouwen in dat dat ons gaat helpen :D


Ik heb hartige pompoenmuffins gemaakt met amandelmeel. Die gooi ik in de vriezer en als ik er één wil dan is het een kwestie van pakken en opwarmen in de magnetron. Supersnel 's ochtends en ook lekker warm :)

Wat ik ook vaak eet als klein ontbijt is 2 gekookte eieren met rauwkost.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:44

Hoe gaat het hier?

Van de operatie(ik durf niet meer te zeggen wie, sorry) alles weer goed?

Hier nog steeds zelfde gewicht wat betekend niet aangekomen en dus positief :)

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 12:50

Hier was de schade gelukkig minder erg dan ik in gedachten had. Dacht zelf dat het 2kg meer zou zijn :x een meevaller dus. Maar nog steeds mag het zeker iets naar beneden.

Dus focus op gezond en genoeg eten. Dan is er minder ruimte voor ongezonde dingen en snaaidrang :j

Fijn dat je niet bent aangekomen @tirza. Positief bekijken inderdaad. Gelijk blijven is beter dan aankomen!

tiwi1969

Berichten: 7657
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 16:06

Veel afvallen is een lange weg dus af en toe een “pauze“ en zorgen dat je niet aankomt is prima om de lange weg vol te houden.

Heeft iemand nog tips voor lekker hartig broodbeleg wat anders is dan humus met ei en avocado of 35+ kaas?
Tip van veel websites is kipfilet, maar die plakjes uit de supermarkt vind ik echt niet lekker.