Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:10

Beterschap MuSli!

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 18:06

Beterschap!

Voor de dippers: de knop gaat vast binnenkort weer helemaal om. Komt goed!

Monique fijn dat er een steady kilo af is!

Hier vandaag een dag extern..uitgebreide lunch. En allerlei chocolade op de tafels. En koekjes. En andere dingen..
Ik ben erg trots op mijzelf dat ik niks van de chocolade heb genomen. Nu heb ik het bakje dat voor mijn neus stond ook achter het plantje dat ernaast stond geparkeerd. Uit het oog helpt bij mij enorm. Boterkoekje en Kroketje vanmiddag dan weer wel genomen O:) maar al met al netjes gegeten vandaag ondanks de vele verleidingen.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:24

Goed Winged! Idd alle truukjes mag je uit de kast halen om sterk te blijven. Hou vol!

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:34

MuSLi schreef:
Fijn resultaat @prompter :j

Goed bezig @Monique.

Ik ben momenteel een beetje ziekjes. Weer last van mijn keel, hoesten, blegh.
Eten doet weer zeer en smaakt ook allemaal net niet. Dus dat helpt niet mee.
Had gehoopt er nu eventjes van verlost te zijn, maar helaas :x
Hopelijk is dat gauw weer voorbij.

Beterschap!
Het heerst ook weer zo lekker he. Wij zijn ook al een hele poos aan het kwakkelen. Ik kijk uit naar m'n zonweekje binnenkort.

Voor degenen met een dip: dat mag, lijntje kan niet altijd gespannen zijn.

Hier derde dag op rij dat het goed gaat met eten én sporten. Ik had gedacht dat ik veel aangekomen was zo rond kerst maar de band die ik gebruik voor rond m'n middel met sporten doet me anders vermoeden. Nouja, er moet nog flink wat af verder dus gewoon doorgaan. Het weekend wordt weer lastig gok ik maar ga er aan toegeven.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:37

Jammer dat je kwakkelt, maar kennelijk ga je binnenkort er even lekker tussen uit Roosch, dus dat is wel lekker. En als je riem niet strakker zit, dan is het een goed teken toch?

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:42

Ja, al snap ik niet helemaal hoe dat nou kan. :)) of misschien heeft iemand aan m'n band gezeten en die versteld, haha. :D

Ja, binnenkort ga ik even een weekje lekker opladen in Egypte. Hoognodig, kijk ernaar uit. Tot die tijd schade maar beperkt houden qua eten en sporten en proberen de positieve flow qua eten en sporten erna vol te houden.

Mijn tips qua eten nu:
- warm eten tussen de middag bevalt heel goed! Ik zit lang vol en heb in de avond dusdanig weinig trek dat ik enkele van m'n vooringevulde eetdingen vaak kan wegstrepen.
- lekkere dingen voor "lunch" (bij mij dus avond :)) ): Optimel yoghurt met 20 gram schuddebuikjes, gebakken ei, beschuit met kalkoenham, gebakken ei en Remia friteslijn, panini AH met 20 gram creme de brie president, ham, honingmosterd dressing 0% van Remia, kwark, knackebrod/crackers met gebraden gehakt en beetje curry..

Ik varieer wat af zo, dan eet ik me minder snel tegen.

MuSLi

Berichten: 5275
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 20:16

Goed bezig @Roosch en fijn vooruitzicht een weekje Egypte :j

Ik hoop hier dat het kwakkelen gauw over is. Man, wat ben ik een slechte ziek-zijner. Ik kan dat gewoon echt niet. Frustreer me om alles en wil gewoon m'n ding kunnen doen, zonder dat blegh gevoel dat me tegenhoudt :x

Ik voelde me serieus net weer een paar dagen helemaal fit na een corona besmetting ergens halverwege december...

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 21:20

Er gaan/gingen een paar aardig hardnekkige virussen rond inderdaad ! Sinds sinterklaas lopen we hier al te klooien. Eerst corona begin december maar daar geen last van gehad. En sindsdien rond kerst iets van een lelijke irritante griep van 2 weken gehad allebei, en erom heen alleen wat snotterig en hangerig maar eigenlijk blijft het maar sluimeren. Hopelijk kan immuunsysteem resetten met wat vitamine d. :')

Hopelijk voel jij je snel helemaal weer goed, niks an!

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:08

Heerlijk een naar Egypte! Mag ik in je koffer?

Kwa eten gaat het prima, lukt me goed om niet te snoepen of snacken.
Lastig was dat gisteren ons warm eten mislukt was, vlees uit de vriezer rook voor het bereiden prima, eenmaal klaar was de eerste hap meteen :r :r en natuurlijk een wokgerecht dus alles richting kliko.

En dan heb je een peuter met honger die eigenlijk ook naar bed moet dus snel patat gehaald. Dat was wel een gevalletje jammer.
Snack smaakte mij niet echt dus die heb ik niet helemaal opgegeten.

Mijn dochter moet ook wennen aan mijn nieuwe eetpatroon. Had gevraagd om lekkere broodjes van de bakker te halen, van die bruine/volkoren met zaden en pitten.
Die waren op dus heeft ze een hele zak met vette kaasbroodjes en croissants meegenomen. Ik ben dus maar voor gewone boterhammen gegaan. Had me zo op de bolletjes verheugd.

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:35

Ja hoor, kruip maar in m'n koffer. :))

Dat soort momenten zijn lastig he. Het is dan de vraag of het je de kcal waard zijn. Als het antwoord nee is, dan maak je de goeie keuze om iets anders te nemen.

Sommige dingen zijn mij niet de moeite waard.

Die proteïnecrisps van AH zijn trouwens lekker, goedgekeurd. :j

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:39

En ineens enorme trek, blijkbaar zijn snijbonen /aardappel/struisvogel steak niet echt verzadigend.

Nu dus toch nog aan een bak yoghurt/kwark met verse mango.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 08:54

Goed om jullie ervaringen allemaal te lezen. Interessante visie over warm eten tussen de middag.

Voor hen waar het lastig voor is om de honger te bedwingen, ik maak nu iedere ochtend een schaal vol dingen die ik tussendoor mag nemen. Dat vind ik geweldig goed lukken. Ik moet nog naar de winkels weer, maar ik leg er gepelde mandarijnen op, babywortels, stukjes rijstcrackers en courgettenplakjes. De schaal zet ik midden in het loopverkeer van het huis, dus snaaien mag nu weer.

Want bij het snaaien is het bij mij vooral het pak en prop mechanisme. Dit mag ik de hele dag door proppen ;-)

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:39

Ik eet ook tussen de middag vaak mijn grootste maaltijd. Bevalt heel goed :) verder probeer ik iedere maaltijd groentes (vezels) met eiwitten te combineren.

En ik heb een challenge met mezelf dat ik heel 2024 geen chocola ga eten :))

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:40

Mwohhh jij durft. :')

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:41

Tot nu toe lukt het _O-

prompter

Berichten: 11255
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:44

Oh dat lukt mij geen dag :D. Elke avond na het eten neem ik een klein stukje.

Ik eet trouwens niets tussen mijn maaltijden door, behalve een stuk fruit. Ik eet alleen wanneer ik echt honger heb, niet wanneer iets me wel lekker lijkt :). Ik was vandaag bij de huisarts en die was erg blij met mijn gewichtsverlies, hij wilde weten hoe ik dat voor elkaar had gekregen :j

Cubone

Berichten: 6238
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 22:32

Ik heb echt een slechte week gehad. Totaal niet op mijn voeding gelet wegens vakantie, wel veel bewogen (minimaal 15 kilometer per dag gewandeld), maar uiteindelijk dus geen gram afgevallen.

Goed, niet aangekomen ook dus dat is positief haha. Nu weer terug in het gareel. Beweging blijven volhouden en het lokale eten ken ik hier wel dus geen excuus om ongezond te eten hier :P

Daarbij ook nu 10 dagen zonder roken. Dieet en stoppen met roken is geen ideale combinatie dus niet aankomen is dubbel yay :D Nu naar het volgend doel!

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:10

Knap ook om te stoppen met roken.

Mijn kilo is er nog steeds af, en het was al meer, maar gisteren een heel erg foute dag gehad, dus vandaag keek de weegschaal boos. Gezellig shoppen, broodje hier, eind van de dag pizzaatje daar, twee zoete wijntjes, zooo lekker fout, hahahaha. Vandaag weer netjes doen.

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:48

Monique, zo’n dag heb je af en toe nodig om het op lange termijn vol te houden. Helemaal niet erg als je hebt genoten.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:13

Klopt Tiwi, het was heerlijk. Vandaag weer mijn best doen. Is niet moeilijk trouwens, alles wat ik eet is heerlijk, maar om mezelf te beschermen heb ik bijv geen chocola in huis gehaald. En zo nog een hele lijst, hahaha maar wel veel rauwe groenten. Ik zit nu aan de thee met mandarijnen ;-)

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:58

Goed bezig hoor!

Hier gisteren flink gesnaaid. Wel in balans met de rest vam de week dus de schade is minimaal. Blijkt dus ook dat het prima is om soms even te snaaien. Als je de boel daarna maar weer oppakt. Inmiddels op -2 kilo, nog 3,5 te gaan.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:12

Oeh jij gaat goed Winged. is dat ook vanaf 1 januari?

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:27

Ja kan jezelf ook best wel gezond verwennen, ik ben nu zalm aan het roken en maak er zelf cocktailsaus bij van yoghurt en kwark.
Yoghurt met kwark is sowieso een goede basis voor sausjes, eventueel met mayonaise erdoor, alles 1/3.
Ik koop sausjes nooit in de supermarkt.

Mijn zelf gemaakte huzarensalade heb ik verrijkt door er ook gekookt ei doorheen te doen en de mayonaise te verdunnen met augurkennat.

Die rookoven is echt ideaal en het resultaat veel lekkerder dan uit de supermarkt. Nadeel, hij kan niet op inductie, dus op campinggas.

Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 16:24

Ik maak ook erg lekkere dingen, ik eet heel kleurig altijd en 99% plantaardig (behalve eieren) Het is het snacken en snaaien, wat mij nekt. Nu zet ik borden her en der met gezonde snaaiers. Maar eigenlijk moet ik afleren te snaaien.

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:17

Dat zei je al eerder, dat snaaien van goede dingen, dat is natuurlijk altijd beter dan koek, snoep en chips. Uiteindelijk wil je een gedragsverandering maar dat is een stuk lastiger.

Ik probeer zo puur mogelijk te eten, geen zakjes en pakjes. Dan vallen alle( bewerkte) vleesvervangers al af.
Dierlijke producten zoveel mogelijk biologisch, dat is wat duurder, maar aan het einde van de dag is bij appie veel afgeprijsd te vinden.

Overigens kan je tofu ook heel erg lekker roken. Heeft veel meer smaak.