Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 10:19

Hier lastige tijden, had er zo zwaar de pest in. Computer soort van crash, na een update van windows, en mijn tabel waar ik alles in bijhield wilde niet meer openen. Daarbij nog van alles wat mis ging en ik had er zo enorm de p in ... Tja, mr. weegschaal, zei fout!
Weet ik ook uiteraard.
En toen vond ik dit op fb en ga ik met nieuwe moed weer verder

Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5275
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 10:55

Monique1963 schreef:
Hier lastige tijden, had er zo zwaar de pest in. Computer soort van crash, na een update van windows, en mijn tabel waar ik alles in bijhield wilde niet meer openen. Daarbij nog van alles wat mis ging en ik had er zo enorm de p in ... Tja, mr. weegschaal, zei fout!
Weet ik ook uiteraard.
En toen vond ik dit op fb en ga ik met nieuwe moed weer verder

[ [url=m/6Qxzie.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oppakken en doorgaan. Dat zegt meer over hoe je bezig bent, dan dat het een keer mis gaat... :j

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 12:40

Een tegenslag is niet fijn, maar ik moet heel erg lachen om jouw plaatje.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 13:24

tiwi1969 schreef:
Een tegenslag is niet fijn, maar ik moet heel erg lachen om jouw plaatje.


ja vond hem ook leuk, daarom met jullie gedeeld *\o/*

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:14

Hoe gaat het met jullie? Ik heb mijn eerste doel niet gehaald. Ik wilde er in de 1e 2 weken van januari 1 kilo afhebben, maar nét niet gehaald. Toch heel tevreden over wat wel gelukt is en vooral dat ik weer een stuk actiever ben.

prompter

Berichten: 11255
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:04

Ik ben niet zo doelgericht. Ik weeg me vanavond weer, net als elke maandag, en dan zie ik het wel :). Hoe minder ik met mijn eten bezig ben in mijn hoofd, hoe makkelijker het gaat :j

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:07

prompter schreef:
Ik ben niet zo doelgericht. Ik weeg me vanavond weer, net als elke maandag, en dan zie ik het wel :). Hoe minder ik met mijn eten bezig ben in mijn hoofd, hoe makkelijker het gaat :j


Mooi is dat hoe iedereen verschillend lijnt. Mij helpt het weer als ik precies bijhoud wat ik eet en doe en wat de gevolgen daarvan de dag erna zijn.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:10

Liever rustig afvallen toch. En elk beetje is wat.

Ik heb een uitslag gekregen dat ik momenteel HPV heb en daarom nog langs de dokter moet. Dit is direct stress (medische angst..) dus dat gaat zo goed dat momenteel mijn menstruatie 'nope' zegt (voor de tweede maand op rij). Omdat ik ongesteld moet worden heb ik de afspraak op de 22ste gezet. Maarjah, moet dus wel voor die tijd mijn menstruatie door zijn. Dus stress om menstruatie en HPV uitslag. Effect is dus ook: Snaaien. Op het werk valt het gelukkig mee, want daar is niks te snaaien... maar thuis... Gelukkig beweeg ik voldoende. Maar hopelijk gaat die sluizen wel snel open.

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:21

Winged sterkte! Hopelijk werkt je lijf mee en heb je snel meer duidelijkheid.

Ik probeer niet te krampachtig met voeding om te gaan en me echt aan de aanpassingen van de fysio te houden. Avondeten gewoon met de familie mee en kleinzoon wilde pannenkoek dus ik heb gewoon meegegeten.
Straks maar extra goed mijn best doen met sporten.

Zaterdag keek ik in de spiegel en zag opeens dat ik weer een kaaklijn krijg ipv dat die verdwijnt in mijn onderkin. Dat zijn voor mij echt motivatie punten om vol te houden.

tirzasarah10

Berichten: 1838
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:25

Tiwi, vind het nog erg knap dat je ondanks je deels missende schildklier nog zo inzet voor het afvallen! Snap dan ook gelijk je eetpatroon, weet zeker dar je daarmee je doel gaat bereiken. Dankjewel ook!

Pattalin, dankjewel! Het is nog even afwachten of er daarna ook hulp voor is gezien het vrij onbekend gebied is voor artsen, ik hoop van wel. :)

Altijd mooi claudiahs dat de weegschaal niet tegen viel :D

Monique1963 moest erg lachen om je plaatje! Misschien je doel iets lager zetten zodat het nirt een demotiverend iets word? Je lichaam heeft misschien jet wat meer tijd nodig. Misschien dat een bepaald beweeg doel dagelijks neerzetten ook nog een motivatie oplevert?

Winged, sterkte Y;( hopelijk zit het allemaal mee.

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:47

@thirzasarah, ik zie dit als enige kans om nog een stuk van mijn oude leven terug te krijgen. Ik ben 55 en te jong om op te geven.

prompter

Berichten: 11255
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:01

Hè bah Winged, ik hoop dat het heel erg mee valt!

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:19

Ahh Winged, ik hoop dat het meevalt!

Ik heb mezelf bij elkaar geraapt en voor het eerst weer op Foxy gestaan. Het verbaast me a. Dat het pak me nog past. B. Dat foxy niet onder een enorme lading stof ligt en c. Dat ik er na 10 minuten nog niet hijgend naast sta. :+

Ik moet binnenkort ook echt gaan trainen met wandelen. M'n wandelschoenen zijn net binnengekomen en die moet ik nog inlopen, maar wil in juni ook goed voorbereid zijn. We gaan naar Canada en ik heb het al eerder over de lange stelten van m'n vent gehad. Ik wil die korte pootjes van me zo goed mogelijk voorbereiden. :7

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:33

Gaaf Roosch, zo’n reis is een mooie motivatie! Maar wie is Foxy?

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:34

Das m'n crosstrainer. :))

Ik sport met een Hypoxipak op de crosstrainer maar december met uitloop was rampzalig. Heb het ding even genegeerd. De keuken heb ik niet genegeerd helaas.

Doffe ellende dat het echt een neverending story is!

Pallatin

Berichten: 2522
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:45

Hi dames, ik heb echt een paar mindere dagen op t moment. Spelen wat dingen die maken dat ik niet goed in m’n vel zit. Het goed voor mezelf zorgen qua eten lukt even niet, hopelijk gaat dat snel weer de goede kant op.

Super dat jullie wel de lijn vasthouden en de moed er in houden!

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:52

Pallatin je pakt jezelf vast weer terug, het is fijn om je weer beter in je vel te voelen. Maar ik snap precies wat je zegt.

Verder voor iedereen, gewoon lekker op je eigen manier doorgaan en ermee bezig zijn!

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:12

Pallatin schreef:
Hi dames, ik heb echt een paar mindere dagen op t moment. Spelen wat dingen die maken dat ik niet goed in m’n vel zit. Het goed voor mezelf zorgen qua eten lukt even niet, hopelijk gaat dat snel weer de goede kant op.

Super dat jullie wel de lijn vasthouden en de moed er in houden!


Jij bent er een van de lange adem, je komt er wel!

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:50

Pallatin schreef:
Hi dames, ik heb echt een paar mindere dagen op t moment. Spelen wat dingen die maken dat ik niet goed in m’n vel zit. Het goed voor mezelf zorgen qua eten lukt even niet, hopelijk gaat dat snel weer de goede kant op.

Super dat jullie wel de lijn vasthouden en de moed er in houden!

:knuffel:

Eerst mentaal goed voor jezelf zorgen. Daarna komt het eten wel.

Ongesteld geworden, dus stresspunt 1 is tenminste weg. Maargoed, ongesteld is ook direct een hoger gewicht op de weegschaal :+ In ieder geval tussen startpunt en vanmorgen wel -1,5 kilo. Nog 3,5 te gaan.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 09:20

Hier lukt het ook even niet zo goed. Het loslaten in de vakantie icm de weekendjes weg maken dat het doordeweeks ook niet echt wil. Dit weekend ben ik jarig en heb ook met mijn vriend afgesproken dat het daarna wel weer gebeurt is en dat we dan weer in het regime gaan.
Gelukkig wel lekker aan het sporten 3x per week, dus dat scheelt wel op de weegschaal, ben al een paar weken stabiel. Heb het idee dat ik qua hormonen nu ook wat in de hobbel ben, ben echt wel meer aangekomen dan nodig was dit weekend :')

prompter

Berichten: 11255
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 09:30

Gisteren gezondheidscheck gehad op mijn werk. BMI, spier- en vetmassa allemaal in orde, dan weet je weer waarvoor je het doet. Alleen buikomvang mocht wat minder. Daar gaan we dan maar naar streven :)

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 10:26

Hi all, voor hen waarbij het goed en/of stabiel gaat, *\o/*
Voor hen waarbij het even wat tegen zit, blijf volhouden! Ineens gaat de knop in je hoofd om en lukt het wel. En dan is het zo lekker en gaaf en wil je het blijven doen.

Ik ben sinds 1 januari (met een tegenslagje) nu echt al 3 dagen 1 kilo kwijt. Ben ik heel blij mee en beweeg ook meer, nog blijer mee. Buikomvang slinkt nog niet alhoewel ik wel dat gevoel heb van wel in mijn kleding.

MuSLi

Berichten: 5275
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 10:29

Fijn resultaat @prompter :j

Goed bezig @Monique.

Ik ben momenteel een beetje ziekjes. Weer last van mijn keel, hoesten, blegh.
Eten doet weer zeer en smaakt ook allemaal net niet. Dus dat helpt niet mee.
Had gehoopt er nu eventjes van verlost te zijn, maar helaas :x
Hopelijk is dat gauw weer voorbij.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 10:32

Beterschap musli!

prompter

Berichten: 11255
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 10:37

Bah MuSLi, hopelijk knap je snel weer op!