Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:08

Ik wil me graag aansluiten bij dit topic. Ik ben ook veel te zwaar en er moet zeker 30 kilo af.

Ooit met het cambridge dieet heel erg flink afgevallen, maar helaas dit dat er nu wel dubbel weer bij. De eerste 5 kilo zijn er nu af. Ik eet zo veel mogelijk koolhydraatbeperkt en ik vermijd tarwe. Heb mij door een natuurgeneeskundige laten vertellen dat ik daar niet goed op reageer dus nu maar eens een poosje kijken of me het lukt zonder tarwe. Ik vind dat best lastig want ik ben gek op brood.

Ik wandel graag, maar verder heb ik best een hekel aan sporten. Chronische bekkeninstabiliteit en een voet met artrose maken het ook niet makkelijk om te sporten. Gelukkig sinds een paar weken weer fanatiek aan het paardrijden, op een stevig paard van 1,80 groot :+ Dat gaat denk ik ook wel helpen in het hele proces. (Oh en als ik m'n streefgewicht bereik, koop ik een paard heb ik mezelf beloofd :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:10

The_Cat, die informatie is online ook meer dan genoeg te vinden. De theorie is allemaal heel leuk en duidelijk en helder.. Maar daar gaat het hier dus helemaal niet om, de knop moet om om dit te kunnen en om dit vol te houden. En zo geforceerd alles maar afwegen gaat op de lange termijn echt niet helpen, voor mij niet tenminste.

Ik kan perfecte voedingsschema's maken, dat is makkelijk te vinden en je weet waar je zelf het goed op doet.. Maar het uitvoeren en je hieraan houden is het aller moeilijkste en dat is volgens mij precies de struggle van TS eva..

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:12

Het is daarom ook dat ik zeg, dat mentaal daar naar kijken de moeilijkste weg is. Ik kan/kon dat niet alleen en ik heb daarvoor echt professionele hulp gezocht, iemand waar ik elke maand naartoe moet. Maar je moet ergens starten want anders blijf je in die cirkel vastzitten. En weten wat je energiebehoefte is, is een goeie start. En het is inderdaad niet fijn om alles af te wegen, maar als je zoals mij de weg kwijt bent in wat een normale portie eten is moet je wel. Je kan 50gr pasta gokken, maar ik heb altijd standaard teveel gegokt. Ik probeer maar te helpen met wat ik ervaar en hoe ik het leer :)

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:18

Ervaringen delen is altijd goed toch.

Ik ben een aantal maanden terug bij een dietiste geweest. Ik vond dat dus helemaal niet helpen :+ Ze ging me vertellen wat gezond eten was. Ik weet dus zelf prima wat wel en niet gezond is. Mijn basis is ook best prima. T is meer wat ik verder nog opeet. Lekkere emotie-eter ook hier. Toen ik vroeg om meer gerichte weekmenu's, kreeg ik een paar standaard weekmenu's doorgestuurd. Dat was helemaal niet aangepast op mijn wensen en behoeftes. Toen ben ik gestopt.

Ik maak nu iedere week zelf een weekmenu. Heb zo'n meal planner die ik iedere week invul. Wat ik vooral ook lastig vind, is t combineren met m'n gezin. Onze zoon eet nogal slecht en lust erg weinig dus dan is t soms wel zoeken naar evenwicht.

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:23

Maaike, dat is idd ook mijn ervaring met een diëtiste.. :+

Cubone

Berichten: 6238
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:25

Relaxed schreef:
The_Cat, die informatie is online ook meer dan genoeg te vinden. De theorie is allemaal heel leuk en duidelijk en helder.. Maar daar gaat het hier dus helemaal niet om, de knop moet om om dit te kunnen en om dit vol te houden. En zo geforceerd alles maar afwegen gaat op de lange termijn echt niet helpen, voor mij niet tenminste.


De knop omzetten is inderdaad zo moeilijk. Ik zou willen dat mensen meer eerlijk tegen mekaar zouden durven zijn.

Voor mij ging de knop om toen een vriend van me in een dronken ondoordacht moment een dik noemde op een hele banketstaaf manier.. Dat was niet leuk en heb even heel hard gehuild maar dat was wel precies de push die ik nodig had. Iedereen om me heen zei constant dat ik echt niet te dik was en alles wel mee viel etc. Dat hij eerlijk tegen me was veranderde alles.

Iedere keer als ik wilde opgeven in mijn pad naar een gezond gewicht (en nu nog), haal ik mezelf die herinnering terug en denk ik: NOOIT WEER!

We zijn nog steeds vrienden overigens en heb 'm zelfs bedankt ;) Zonder die opmerking zou ik nog steeds aan het groeien zijn waarschijnlijk.
Laatst bijgewerkt door Cubone op 26-05-20 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:27

Opvallend is dat idd, ik heb een vriendin die heel dun is en zij krijgt alles naar dr oren gesmeten daarover. Iedereen meent daar iets over te kunnen zeggen of van vinden. Maar als je te dik bent zeggen ze het nooit :+

Cubone

Berichten: 6238
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:30

Relaxed schreef:
Opvallend is dat idd, ik heb een vriendin die heel dun is en zij krijgt alles naar dr oren gesmeten daarover. Iedereen meent daar iets over te kunnen zeggen of van vinden. Maar als je te dik bent zeggen ze het nooit :+


Nee, maar dat mag tegenwoordig ook niet meer want dat is fat shaming :D Stel je voor dat je een gezond gewicht zou promoten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:34

ruitje schreef:
Ik ben een jaar geleden voor een maagverkleining gegaan, het lukte gewoon niet, alles geprobeerd maar het was vechten tegen mijzelf.

Inmiddels ben ik 48 kilo lichter en zou ik willen dat ik dit 10 jaar eerder had gedaan. Heb nog nooit zo'n gezond eetpatroon gehad ipv dat eeuwige diëten :)


Mijn operatie is ondertussen al 8 jaar geleden en ben elke dag dankbaar dat ik die stap heb genomen.
Van 134 naar stabiel 71
Als ik jou verhaal zo lees TS herken ik veel van mezelf. Misschien een GBP of GS. Het is echt geen schande en ik denk zelfs had ik het maar eerder gedaan.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:38

Maar voor een gbp moet je wel kunnen aantonen dat je er alles aan gedaan hebt om af te vallen zonder resultaat toch?
Of je moet het zelf kunnen bekostigen?
Mijn oude buurvrouw heeft lypoedeem, zij kon met geen mogelijkheid zelf afvallen. Zij heeft ook een gbp gekregen vorig jaar en is nu prachtig slank.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:42

Cubone schreef:
Relaxed schreef:
The_Cat, die informatie is online ook meer dan genoeg te vinden. De theorie is allemaal heel leuk en duidelijk en helder.. Maar daar gaat het hier dus helemaal niet om, de knop moet om om dit te kunnen en om dit vol te houden. En zo geforceerd alles maar afwegen gaat op de lange termijn echt niet helpen, voor mij niet tenminste.


De knop omzetten is inderdaad zo moeilijk. Ik zou willen dat mensen meer eerlijk tegen mekaar zouden durven zijn.

Voor mij ging de knop om toen een vriend van me in een dronken ondoordacht moment een dik noemde op een hele banketstaaf manier.. Dat was niet leuk en heb even heel hard gehuild maar dat was wel precies de push die ik nodig had. Iedereen om me heen zei constant dat ik echt niet te dik was en alles wel mee viel etc. Dat hij eerlijk tegen me was veranderde alles.

Iedere keer als ik wilde opgeven in mijn pad naar een gezond gewicht (en nu nog), haal ik mezelf die herinnering terug en denk ik: NOOIT WEER!

We zijn nog steeds vrienden overigens en heb 'm zelfs bedankt ;) Zonder die opmerking zou ik nog steeds aan het groeien zijn waarschijnlijk.


Heel herkenbaar, ik was ook "ineens" 20 kilo zwaarder zonder dat ik het zelf echt door had. Vrienden hadden mij er na 10 kg echt wel op mogen aanspreken hoor. :')

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:48

Ik ga misschien als een ontzettende hippie klinken, maar ik ga nu naar een soort mental coach/voedingsdeskundige. Onze eerste afspraak ging wel over eten maar ook over hoeveel ik sliep, hoe ik me voelde, hoe ik me voelde tegenover voeding.

Het klinkt zo dom, maar kijk echt vooral dat je die 8u slaap haalt! Ik sliep per nacht ongeveer 4 a 5 uur. Buiten het feit dat men wallen wat weg zijn, merk ik wel dat het makkelijker is om niet te vreten met men 8u slaap.

Hetgeen voor mij wel de beste klik was is dat gedoe van gezond eten, ongezond eten, cheatmeal etc. Coach zei: Les 1 eten is eten. Ik kan iedereen laten afvallen op een dieet van pizza. Je moet stoppen met naar eten te kijken dat het goed of slecht is. Eten is brandstof, niet elke brandstof is even optimaal voor de machine, maar goed slecht hoeft niet voor je hoofd. Cheatmeals mogen zeker niet! En dan bedoelt ze niet dat je niet mag zondigen, maar dan heeft ze het puur over de benaming. Een cheat meal bestaat niet, als jij op die moment de beslissing maakt om even anders te eten, dan doe je dat. Ze zei het belangrijkste is dat je kijkt naar eten met wat het is, eten. Misschien de belangrijkste tip dat ik kan meegeven. Maar ik ben nu 7 maanden bezig, 17kg kwijt en ik zat in een goede flow. De laatste maand nu heb ik het zwaar gehad. Stress + ongelukkig + druk van het werk... Je mag het niet zeggen maar soms voelt het wel aan als een strijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:53

Bedankt Janneke

Vind tussen de 40 en 50 zeker redelijk voor wat je ervoor terug krijgt! Denk dat dit voor mij ook het beste zou werken.

Kimberley_

Berichten: 4914
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Op een mooie plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:30

Ook ik kom mij aanmelden :) te klein en te zwaar ;).
Ik weet dat ik meer moet eten op een dag maar vergeet dit steeds en kan ook nog niet echt een balans vinden tussen wat is nou goed en wat is nou niet goed (bijv. volkoren/tarwe). Maar hoe vind je nou een goede diëtiste?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:07

The_Cat schreef:
Ik ga misschien als een ontzettende hippie klinken, maar ik ga nu naar een soort mental coach/voedingsdeskundige. Onze eerste afspraak ging wel over eten maar ook over hoeveel ik sliep, hoe ik me voelde, hoe ik me voelde tegenover voeding.

Het klinkt zo dom, maar kijk echt vooral dat je die 8u slaap haalt! Ik sliep per nacht ongeveer 4 a 5 uur. Buiten het feit dat men wallen wat weg zijn, merk ik wel dat het makkelijker is om niet te vreten met men 8u slaap.

Hetgeen voor mij wel de beste klik was is dat gedoe van gezond eten, ongezond eten, cheatmeal etc. Coach zei: Les 1 eten is eten. Ik kan iedereen laten afvallen op een dieet van pizza. Je moet stoppen met naar eten te kijken dat het goed of slecht is. Eten is brandstof, niet elke brandstof is even optimaal voor de machine, maar goed slecht hoeft niet voor je hoofd. Cheatmeals mogen zeker niet! En dan bedoelt ze niet dat je niet mag zondigen, maar dan heeft ze het puur over de benaming. Een cheat meal bestaat niet, als jij op die moment de beslissing maakt om even anders te eten, dan doe je dat. Ze zei het belangrijkste is dat je kijkt naar eten met wat het is, eten. Misschien de belangrijkste tip dat ik kan meegeven. Maar ik ben nu 7 maanden bezig, 17kg kwijt en ik zat in een goede flow. De laatste maand nu heb ik het zwaar gehad. Stress + ongelukkig + druk van het werk... Je mag het niet zeggen maar soms voelt het wel aan als een strijd


Dit vind ik wel een fijne uitleg :D Ik word altijd zo moe van dit is niet goed en dat mag niet en dit moet juist wel.. De ene zegt vet is goed, de ander zegt nee is slecht.. Koolhydraten idem, zijn slecht, ander zegt weer dat ze nodig zijn. Ik ben al een moeilijke eter als ik dan ook nog vanalles niet mag of juist moet haak ik bij voorbaat al af :+

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:13

Ts, ik wens je heel veel succes maar je hebt dat eigenlijk niet nodig. Het gaat je lukken. Geloof daarin, hou je doel voor ogen. Ik kan je de hand schudden, ik ben zo'n 10 kilo lichter dan jij maar ook kleiner. Ook mijn man en ik gaan proberen dit jaar af te vallen. Dus ik wilde even zeggen dat het super van jou vind dat je voor jezelf kiest!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:15

Relaxed schreef:
The_Cat schreef:
Ik ga misschien als een ontzettende hippie klinken, maar ik ga nu naar een soort mental coach/voedingsdeskundige. Onze eerste afspraak ging wel over eten maar ook over hoeveel ik sliep, hoe ik me voelde, hoe ik me voelde tegenover voeding.

Het klinkt zo dom, maar kijk echt vooral dat je die 8u slaap haalt! Ik sliep per nacht ongeveer 4 a 5 uur. Buiten het feit dat men wallen wat weg zijn, merk ik wel dat het makkelijker is om niet te vreten met men 8u slaap.

Hetgeen voor mij wel de beste klik was is dat gedoe van gezond eten, ongezond eten, cheatmeal etc. Coach zei: Les 1 eten is eten. Ik kan iedereen laten afvallen op een dieet van pizza. Je moet stoppen met naar eten te kijken dat het goed of slecht is. Eten is brandstof, niet elke brandstof is even optimaal voor de machine, maar goed slecht hoeft niet voor je hoofd. Cheatmeals mogen zeker niet! En dan bedoelt ze niet dat je niet mag zondigen, maar dan heeft ze het puur over de benaming. Een cheat meal bestaat niet, als jij op die moment de beslissing maakt om even anders te eten, dan doe je dat. Ze zei het belangrijkste is dat je kijkt naar eten met wat het is, eten. Misschien de belangrijkste tip dat ik kan meegeven. Maar ik ben nu 7 maanden bezig, 17kg kwijt en ik zat in een goede flow. De laatste maand nu heb ik het zwaar gehad. Stress + ongelukkig + druk van het werk... Je mag het niet zeggen maar soms voelt het wel aan als een strijd


Dit vind ik wel een fijne uitleg :D Ik word altijd zo moe van dit is niet goed en dat mag niet en dit moet juist wel.. De ene zegt vet is goed, de ander zegt nee is slecht.. Koolhydraten idem, zijn slecht, ander zegt weer dat ze nodig zijn. Ik ben al een moeilijke eter als ik dan ook nog vanalles niet mag of juist moet haak ik bij voorbaat al af :+


Sowieso dat wel of niet mogen vind ik zo'n onzin. Pizza elke dag is natuurlijk geen aanrader als je af wil vallen, maar als je eens in de twee weken een pizza naar binnen wil werken moet je dat gewoon doen. Van 1 slechte maaltijd kom je niet kilo's aan, van 1 goede maaltijd van je niet kilo's af.

juval

Berichten: 13292
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:17

ik volg dit topic ook. Ik zou ook wel ongeveer 30 kg kwijt willen. Ik merk wel dat het lastiger wordt hoe ouder ik ben.. (47)... voorheen lukte het vrij makkelijk om even snel een kilo of 5/10 kwijt te raken, maar nu ben ik al heel lang op een zelfde gewicht (100+) en het lukt me maar niet om te minderen en ook de motivatie vinden is lastig.
Dat IM lijkt me wel vol te houden.
Ik ken van mezelf dat ik ingewikkelde dieten, of kalorieen tellen en sporten mij niet liggen. Dat ga ik niet volhouden.

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:19

Precies dat! Voor mij is chips echt een zwakte. Dus in het weekend mag ik een bakje chips van mezelf. Op die manier weet ik dat ik toch af en toe iets mag en is t beter vol te houden.
Scheelt dat we nu ook echt niks meer in huis hebben, gaan op zatrrdag speciaal voor de chips naar de winkel.

En verder doen wij ook af en toe gewoon iets lekkers laten bezorgen, maar wel met mate. Dat vind ik ook dat gewoon kan. Voor de rest van de week probeer ik zo min mogelijk koolhydraten te eten en zoveel mogelijk eiwitten. Dat is er bij mij echt ingebrand na mijn maagverkleining en vind ik ook fijn. Al mis ik af en toe het knauwelen op iets wel..

Misschien een beetje een andere vraag, maar ik gok dat we allemaal daar wel beetje meezitten. Mijn voorgevel is niet de kleinste, vind ik geen probleem, maar heb wel moeite met sportbh's vinden. Krijg nu erg last van mijn nek van mijn huidige. Maar wil er niet teveel aan uitgeven, want ik weet dat het bij mijn borsten snel eraf gaat.
Dus mijn vraag is heeft iemand van jullie de tip voor een fijne sportbh die ook nog beetje fatsoenlijk steun bied?

Cubone

Berichten: 6238
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:34

juval schreef:
ik volg dit topic ook. Ik zou ook wel ongeveer 30 kg kwijt willen. Ik merk wel dat het lastiger wordt hoe ouder ik ben.. (47)... voorheen lukte het vrij makkelijk om even snel een kilo of 5/10 kwijt te raken, maar nu ben ik al heel lang op een zelfde gewicht (100+) en het lukt me maar niet om te minderen en ook de motivatie vinden is lastig.
Dat IM lijkt me wel vol te houden.
Ik ken van mezelf dat ik ingewikkelde dieten, of kalorieen tellen en sporten mij niet liggen. Dat ga ik niet volhouden.


Kcal tellen kan ingewikkeld zijn. Echter enkele jaren terug ontdekte ik Myfitnesspal. Daarmee kun je de barcodes van producten scannen en op maaltijden zoeken en de app houd dan bij wat je hebt ingenomen en hoeveel kcal je nog mag nemen die dag :D Je kunt ook ingeven dat je bent wezen sporten en een indicatie krijgen van de kcal verbrand. De eerste maanden heb ik het heel actief bijgehouden, maar tegenwoordig kan ik dankzij de app een stuk beter inschatten hoeveel kcal een maaltijd bevat en gebruik ik het eigenlijk niet meer, behalve als tool om mijn gewicht bij te houden. Ik heb het ook altijd gebruikt als een richtlijn, dus niet afwegen maar inschatten.

Voor mij is het echt een lifesaver geweest. Weet niet of het me was gelukt zonder de app.
Laatst bijgewerkt door Cubone op 26-05-20 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Berichten: 22901
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:35

Citaat:
Lieve TS, het klinkt vaak zo makkelijk: die knop om! volhouden! als ik het kan, kan jij het ook!

helaas zit er vaak een ingesleten gedachtenpatroon achter het Waarom je eet

Zonder eten ga je dood.
Dus is honger een naar, akelig gevoel.

Wat helpt is eten. Niets mis mee.

Miljoenen jaren aten we vooral eiwitten en vetten en waren koolhydraten niet echt in overvloed beschikbaar - in de 21ste eeuw is het aanbod gigantisch.

En is de kennis mbt vetverbranding helaas in het vergeetboek geraakt,
en dan wordt het 'volhouden'
'mentaliteit' etc.

Koolhydraten zijn niet slecht.
Alleen: de meeste mensen eten op zo'n manier dat hun lichaam niet toekomt aan vetverbranding - of dat vetverbranding niet lukt.
Dan wordt het zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:46

Ik wil jullie ene hart onder de riem steken :) ik weet hoe het is om 30 kilo af te moeten vallen. Mij is het ook gelukt (van 97 naar nu 67) en voor het mooie mag er nog wat meer af. Ik ben door antidepressiva heel veel aangekomen na een postnatale depressie. Voor mijn zwangerschap kon ik alles eten en drinken en er gebeurde niks met mijn lijf. De AD heeft daar iets in aangepast waardoor het nu opletten geblazen is.

Ik vond het verbazingwekkend makkelijk om een aangepast eetpatroon vol te houden. Ik heb een aantal dingen aangepast waarvan ik dacht dat het heel moeilijk zou zijn:

Ipv frisdranken te kopen zijn we ze zelf gaan maken, dan maak je ze veel minder sterk en met veel minder suiker. (Hoe vaak ik het ook probeer, ik krijg puur water gewoon niet weg)

Ipv cappuchino's met alles erop en er aan ben ik overgegaan op zwarte koffie: espresso's, americano's en gewone koffie.

Ik ben gestopt met brood eten. Ik zorg voor ontbijt en lunch dat ik weinig tot geen koolhydraten binnenkrijg. Kwark bijv bij ontbijt en salade / veel groenten bij lunch. Dan kan ik bij het avondeten gewoon met mijn gezin mee eten. Zelfs als we eens naar McDo gaan bijvoorbeeld.

En omdat de avondmaaltijden gewoon bleven vond ik het erg goed vol te houden. :j

tootje71

Berichten: 5118
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:55

Ik ben diabeet en 25 kg te zwaar althans dat was ik tot de knop in januari om ging na een ziekenhuis bezoek waarbij werkelijk van alles mis was.
Ja ik hield van een wijntje een koekje bij de koffie en altijd wel een dropje in de buurt.
Ben niet meteen begonnen maar heb zo langzamer hand mijn leefwijze aangepast.
Inderdaad weinig koolhydraten , ontbijt met kwark en fruit tussendoor wat fruit of rijstwafel. Ik moet glutenvrij eten dus tussen de middag twee gv boterhammen met kipfilet of 20+ smeerkaas of iets waar weinig calorieën in zitten. in de middag weer fruit en in de avond veel groente mager vlees en weinig aardappelen , maaltijden waar veel calorieën in zitten sla ik over en maak dan een salade . in de avond weer wat kwark en dat was het dan.
Ik ben nu 5 maanden bezig en ben bijna 15 kg afgevallen, het gaat langzaam maar het gaat . ook veel bewegen iedere avond loop ik een uur tot anderhalf uur.
Echt niet aan verleidingen toegeven en denken och het is maar 1 keertje nee volhouden !
Ook heb ik af en toe contact met een diëtiste om te kijken of ik wel alle voedingsstoffen binnen krijg. verder doe ik het helemaal zelf.
Succes !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:37

Hebben jullie dat ook dat je ergens op bezoek gaat en ze standaard een extra schep eten geven? Of dat er een etentje is en ze zeggen: Geef maar aan DMH, die eet dat wel op.

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:41

Nee, dat zou ik echt super onbeschoft (kwetsend eigenlijk vooral) vinden ook :n Bij mijn ex deden ze het wel, maar die had 2 lintwormen en kon enorm veel eten zonder aan te komen :')