Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:54

Hier vanavond ook weer lekker kickboksen in de sportschool *\o/* echt fijn dat dat weer kan. Morgen is m'n zoontje jarig (2). Dus het wordt een weekend met taart en lekkers ;) daarna zien we wel weer verder...

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:56

Super roos! alles op je eigen tempo hè <3 !

Alvast gefeliciteerd musli! En have fun in de sportschool :).

Ik ga vanavond weer touwtje klimmen, met spierpijn.. arme ik :') . Zaterdag gaan we naar een hele toffe hal, dus vanavond rustig aan doen en dan kan ik zaterdag knallen

_Tarzan

Berichten: 11200
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 13:58

Ah dat is wel echt flink balen Roos, maar wel heel begrijpelijk met alles wat gebeurd (is) :(:)
Maar je hebt al eerder laten zien dat je het kunt, dus je kunt het nu ook weer!!

Gefeliciteerd alvast Musli! Voor dinsdagavond uitgenodigd bij een vriendin op de verjaardag om een stuk vlaai te komen eten. Ik heb mij nu al voorgenomen dat ik gewoon niks ga pakken :Y)

Lekker bezig Esther! En onthoud, spierpijn is fijn _O-

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 08:28

Super Roosch, jij kan dit!

Gefeliciteerd Musli met je zoontje!

Esther succes haha

Tarzan knap hoor als je dat kunt! Bij mij ligt het eraan als ik het echt lekker vind dan probeer ik het te laten passen in mijn schema haha.

Nou hier 0,5 er af. Vorig weekend natuurlijk best slecht gegeten dus nog blij met een halve kilo eraf. Nog 0,6 tot mijn eerste doel namelijk onder de 120 :D

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 08:32

Ik heb ipv geklommen hardgelopen.
Oké, afwisselen met wandelen :') . 3.33 kilometer in 36 minuten :') .

Daihyo

Berichten: 88075
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:49

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb gister een intake gehad bij voedingsconsulent/mentalcoach. Ik wil(/moet) 20kg afvallen. Met als extra moeilijkheden dat ik lipoedeem heb en woensdag gediagnosticeerd ben met fibromyalgie.
Mijn partner doet ook mee, dus dat is fijn. Elke 1,5-2 weken op de weegschaal. Verder aangepast eten, beweging was goed (spiermassa was verrassend hoog, dus moest vooral zo doorgaan :D ).

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:15

Dustinlover schreef:
Super Roosch, jij kan dit!

Gefeliciteerd Musli met je zoontje!

Esther succes haha

Tarzan knap hoor als je dat kunt! Bij mij ligt het eraan als ik het echt lekker vind dan probeer ik het te laten passen in mijn schema haha.

Nou hier 0,5 er af. Vorig weekend natuurlijk best slecht gegeten dus nog blij met een halve kilo eraf. Nog 0,6 tot mijn eerste doel namelijk onder de 120 :D

Thanks <3 die kleine man weet wel hoe je taart eet...
Afbeelding

Fijn dat er weer wat af is bij je! En mooi dat je eerste doel in zicht komt...

Hier vandaag eigenlijk niet veel gegeten, wel slecht :') vanochtend geen tijd om te eten, dus alleen een eiwitreep genomen. Daarna een zakje smart popcorn (van body en fit, aanrader). Als lunch een tosti met kaas. Daarna kwam er visite. Nergens tijd voor natuurlijk, dus alleen twee kleine stukjes taart genomen (beide soorten een beetje). En we hebben gezellig met de visite patatjes met een snack gegeten. Was een fijne dag zo!

Net wel 6,5km hardgelopen, dus dat maakt het wel weer een beetje goed :Y) flink doorgelopen ook, dus was een effectieve workout denk ik zo...

purny

Berichten: 27535
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:19

Ik meld me ook weer na een lange tijd onder een steen geleefd te hebben.

Gister heb ik dan eindelijk sportschoenen gekocht...
Ik heb eindelijk een sportmaatje gevonden, mijn collega op het werk is heel fanatiek(zat eerst mij te pushen dat ik moest gaan sporten, maar nu is het voor mijn gevoel tijd geworden) en we gaan binnenkort elke vrijdag sporten.

Fitness op het werk is ook open :D maandag starten.

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:23

purny schreef:
Ik meld me ook weer na een lange tijd onder een steen geleefd te hebben.

Gister heb ik dan eindelijk sportschoenen gekocht...
Ik heb eindelijk een sportmaatje gevonden, mijn collega op het werk is heel fanatiek(zat eerst mij te pushen dat ik moest gaan sporten, maar nu is het voor mijn gevoel tijd geworden) en we gaan binnenkort elke vrijdag sporten.

Fitness op het werk is ook open :D maandag starten.

Leuk, samen sporten. Een stok achter de deur. Ik hou ervan :j

Anna_Dani

Berichten: 774
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Hillegom

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 23:17

Na een weekje ziek, heb ik de krachttraining deze week weer opgepakt. Dinsdag met m’n PT en vandaag zelf. Ik mag tijdens werktijd sporten en werk 2 dagen per week op kantoor, dus die 2 dagen pak ik sowieso mee. En het gewicht gaat gestaag omlaag, dus ik ga lekker zo door.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:59

Heerlijk Musli! Lekker taart eten haha.

Goed bezig Purny!

Fijn Anne dani!

Hier gisteren even een zwak moment en chocola op, maar gewoon weer door.

_Tarzan

Berichten: 11200
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:43

Dustinlover, ik zet mij er nu al op in, dan kom ik niet in de verleiding :D
0.5 is toch super netjes en nog maar 0.6 tot je doel, dat ga je zeker wel halen!
Netjes Esther, ik doe het je niet na :')
Daihyo, succes, al goed bezig dus!
MuSLi, hahaha heerlijk!
purny, wat goed, het begin is dus gemaakt! En een maatje kan wel stimuleren inderdaad!
Anna_Dani, ook al zo goed bezig, top!!

Hier nog 2,3kg tot m'n 2e doel *\o/*
Stoei wel nog enorm met m'n nieuwe schema, ik moet zo enorm veel eten dat ik nogal eens wat skip.
Maar sport daarnaast 4x in de week en gewicht gaat gewoon gestaag omlaag gelukkig :D

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:47

Dustinlover, kan gebeuren! Het kan niet alleen maar goed gaan.
Lekker bezig Tarzan!
Zo hebben wij gisteren pizza gegeten. Zo geen zin om te koken, druk en wilden even een uurtje niks doen. Geen excuus, maar ik had echt al een maand geen pizza meer gegeten ofzo.
Gisteren wezen klimmen, ik word eindelijk lenig merk ik :')

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:39

Ik had even een blij moment gisteren :D ik heb een jurkje die ik nèt niet paste. Op 1 punt miste ik een handje om 'm dicht te doen. En gisteren ging ie dicht :):) hij zit nog net even te strak om 'm comfortabel te dragen maar hij staat zo mooi :+: hoop 'm binnenkort met veel plezier te kunnen dragen :D

purny

Berichten: 27535
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:49

Snippergroen schreef:
Ik had even een blij moment gisteren :D ik heb een jurkje die ik nèt niet paste. Op 1 punt miste ik een handje om 'm dicht te doen. En gisteren ging ie dicht :):) hij zit nog net even te strak om 'm comfortabel te dragen maar hij staat zo mooi :+: hoop 'm binnenkort met veel plezier te kunnen dragen :D


*\o/*

Wat raden jullie aan om mee te beginnen in de sportschool morgen?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:41

Een programma. Ga vooral niet zomaar wat doen, dat is vragen om blessures!

gaucho

Berichten: 9540
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 07:15

Dat zijn de momenten Snippergroen *\o/*

purny

Berichten: 27535
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 07:30

__Sannne schreef:
Een programma. Ga vooral niet zomaar wat doen, dat is vragen om blessures!

Probleem is dus dat er nog geen begeleiding aanwezig is. We hebben wel fietsen en een loopband en een roei apparaat.
Fitness is dus zonder begeleiding open en die zijn er ook maar kort

Sowieso ga ik me ook inschrijven bij de reguliere sportschool. Alleen moet poezebeest vrijdag een behandeling ondergaan dat best wel veel centjes gaat kosten.
Aan de hand daarvan kan ik me of volgende week inschrijven of eind februari

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:56

Dan zou ik beginnen met fietsen of wandelen op de loopband :) zeker niet te gek maken voor jezelf en de tijd geven om in te slingeren.

_Tarzan

Berichten: 11200
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:29

Aaah dat zijn de leuke momenten Snippergroen! *\o/*
Hier beginnen m'n broeken te groot te worden!

Wat Sanne zegt inderdaad, volgens een programma en niet zelf wat gaan doen.
Loopband of fiets kun je wel mooi mee beginnen.

Hier alles prima, gisteren weer m'n rondje gesport en vanavond weer :D

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:50

Zo, even tijd voor een bijleespost nu het weer een werkdag is en ik achter mijn laptop zit _O-

@ Roos, LEKKER BEZIG! Hoe is het je de dagen de daarna vergaan? Blij je weer terug te zien en dat je wat lekkerder in je vel zit!

@ alle sporters, wat heerlijk om te zien hoe jullie allemaal bezig zijn! Ik sport zelf heel graag en zie wat dat vooral doet met mijn mentale gezondheid. Vooral leuk om te zien hoe iedereen bezig is met sporten die jullie zelf leuk vinden, je doet nog eens wat inspiratie op :D Hoe gaat het met ieders spierpijn? Ik merk dat die nu eindelijk wat minder begint te worden sinds de lockdown. Behalve die van mijn legday van zaterdag. Poe hee :+

@_Tarzan, hoe is de verjaardag van je vriendin vergaan? Gelukt om de vlaai en lekkers over te slaan? En meer eten en dan toch gewicht verliezen. Dat is toch een droom die uitkomt _O-

@ Dustinlover, wat heerlijk dat je zo dichtbij je eerste doel zit! Heb je voor jezelf een beloning in de planning? Misschien een leuk boek o.i.d.?

@Daihyo, welkom! Wat fijn dat je partner ook mee doet! Hoe zijn je eerste dagen je vergaan? Gaan jullie bij de consulent/coach op de weegschaal of doen jullie dat thuis? Mijn advies is om ook maandelijks met een meetlint de centimeters op te nemen. Zegt uiteindelijk toch meer dan die weegschaal :D Altijd zo flauw als je net vocht vasthoudt op de dag dat je op dat kreng moet staan. Een 'voor' foto is ook leuk om te maken, dan kunnen jullie straks de resultaten zien :D

@MuSli, de verjaardag van je zoontje is toch een prima geldige reden om een dag te hebben die wat anders loopt dan normaal :D Je bent je er bewust van en pakt de draad daarna weer op. Dat is toch super goed! We moeten niet vergeten ook gewoon te leven :):)

@purny, wat lekker dat je ook een sportmaatje hebt gevonden om mee te trainen! Helpt zeker in de motivatie :j

@Anna_Dani, dat klinkt lekker! Wat fijn dat je een PT hebt :) Hoe zien je trainingen eruit? Vind ik altijd leuk om te lezen :j Fijn zeg dat je tijdens werk mag sporten!

_Tarzan

Berichten: 11200
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:04

Hier begint de spierpijn ook langzaam minder te worden.
Verjaardag is morgenavond maar dat komt wel goed hoor, was nog nooit zo gemotiveerd als nu :')
En ja, ik moet zoveel eten, krijg het niet eens op, maar wel alles gezond en goed voor je dus daar zal het hem wel in zitten denk ik :+ Vrijdag wel gewoon frietjes gegeten en gisteren een pita broodje :=

Edit: Wat ik nog kwijt wilde, hoe vaker ik nu naar de sportschool ga, hoe leuker ik het begin te vinden, vooral nu ik het ook echt zie en voel dat ik slanker maar ook sterker word! Ik kan nu zelfs weer op 1 been staan, iets wat ik een paar maanden geleden nog niet kon ivm missende stabiliteit, ik ben dus mega blij dat ik de sportschool dus toch gevonden heb *\o/*

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:13

@Snippergroen, ik heb er gelukkig ook geen problemen mee hoor. Heb ondertussen wel redelijk die balans gevonden tussen soms wat meer en soms wat minder :) Voordeel is dat ik erg graag sport en dat ook als ontspanning zie. Dus daarin kan ik altijd wel wat calorieën kwijt.

Gisteren was ik even met de auto richting een eilandje verderop gereden. Daar met het pontje over en op het eiland een rondje hardgelopen. Eventjes tijd voor mezelf en genieten van een andere omgeving tijdens het maken van mijn kilometers. Haalde ook nog even twee Strava kroontjes binnen (snelste vrouw op dat rondje) 8-)

Afbeelding

Afbeelding

gaucho

Berichten: 9540
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:16

Dat veel meer eten is wel herkenbaar, maar werkt echt goed. Ik 'vergat' altijd te eten of at ongezonde dingen die niet echt vulden, en ging dan halverwege de middag of avond als een malle snoepen. Merkte de afgelopen weken door veel drukte en het ontbreken van een vast patroon qua dagindeling dat ik daar ook weer een beetje in ging vervallen dus daar maar weer even het roer om gegooid. Gisteren hele dag bezig geweest om mijn huis verkoopklaar te maken, maar tussendoor wel gezond gegeten en 's avonds nog even tijd gemaakt om lunch voor vandaag en morgen te maken. Het worden spelt-rode biet pannenkoekjes met zelf gemaakte eiersalade op basis van Griekse yoghurt. Gisterochtend ook nog even flink krachttraining gedaan met alles een stuk zwaarder dan de afgelopen tijd, kan de spierpijn nu al overal voelen :') Last van de enkel is helemaal weg, dus als het weer een beetje meevalt ga ik vanavond lekker naar de hardloop club.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:17

Wat een gave plaatjes MuSli! Ziet als een lekker rondje! Ik vind het altijd zo leuk dat die GPS horloges je rondje visueel maken. Word ik altijd zo blij van na het fietsen :=