Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Imaginaerum schreef:Als je een traag werkende schildklier hebt en je bent niet correct ingesteld op hormonen, dan kan je metabolisme wat lager liggen. Ik merk dat zelf bijvoorbeeld aan dat ik het dan nog sneller koud heb en heel moe ben.
Als je goed bent ingesteld op schildklierhormonen, dan ben je inderdaad geen thermodynamisch wonder en kun je "gewoon" afvallen.
Ik kom ook makkelijker aan dan dat ik afval, maar ik houd m'n gewicht goed bij (ik val eigenlijk nog steeds af, maar dat mag ook nog wel een beetje). Bereken je calorieënbehoefte (google eens op BMR en TDEE, daar vind je ook wel berekeningen voor), installeer een app zoals MyFitnessPal en ga alles (letterlijk alles) afwegen wat je eet en drinkt en houd dat bij in je app. Wat je het beste inhoudelijk aan voeding doet qua macronutriënten verschilt per persoon, daar is geen eenduidig advies voor. Succes!
Zeedraakje schreef:@Evelyne: heb je zelf ervaring met project gezond? Ik heb in het verleden flink gedoe gehad met een online afslank programma van Richard Ridder. Kon je ook "op elk moment opzeggen" maar die grapjas bleef gewoon afschrijven. Pas toen ik dreigde met rechtsbijstand, was ik ervan af dus ben nu wat huiverig voor kreten als "2 weken gratis, stopt vanzelf". Dus als je een positieve ervaring ermee hebt, hoor ik het graag...
tirzasarah10 schreef:Koekie73 schreef:@Matheno Dat klopt. Helaas is het kiezen uit 2 kwaden met 3 dagen in de week migraine
Tijdje terug had ik je een pb gestuurd. Heb je die gelezen? Ivm mijn werk kan ik hier niet openbaar over praten en heb je daarom een pb gestuurd