Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:07

Ik blijf dit topic met volle fascinatie volgen :') Wel oprecht mijn medeleven voor iedereen zijn klunzige en heftigere auw momenten!

Ik had op de 2e pagina mijn brandwonden gedeeld, gelukkig ben ik sindsdien op wat stomme dingetjes na niet meer echt fotowaardig gewond geraakt.
Alleen laatst 2 stomme momenten achter elkaar, niet heel erg pijnlijk, wel van die irritante rotplekken die bloeden als een rund. :Y)

Tijdens de afwas een glas vastpakken die blijkbaar gebroken was
Afbeelding

Een iet wat taai geworden pitabroodje open proberen te snijden en vol in je duim hakken -O- heeft wel erg lang geduurd voordat mijn duimtop niet meer gespleten was :+
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:25

aaaauuuwww die duim Y;( |(

Kookaburra

Berichten: 5408
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:32

Thioro schreef:
Ow, mogen dierenwonden ook?

Mijn merrie vorig jaar. Don't ask how.
[ [url=m/XyVtX4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je ziet er nu bijna niets meer van. Paar witte haren in wintervacht en een dun littekentje in zomervacht.

Van mezelf geen foto's. Ben nochtans niet zuinig op mezelf en niet geschikt voor scherp materiaal :') .

:wow:
Volgensmij schrik je je ook naar als je je paard zo aantreft..


Suliko schreef:
Ik blijf dit topic met volle fascinatie volgen :') Wel oprecht mijn medeleven voor iedereen zijn klunzige en heftigere auw momenten!

Ik had op de 2e pagina mijn brandwonden gedeeld, gelukkig ben ik sindsdien op wat stomme dingetjes na niet meer echt fotowaardig gewond geraakt.
Alleen laatst 2 stomme momenten achter elkaar, niet heel erg pijnlijk, wel van die irritante rotplekken die bloeden als een rund. :Y)

Tijdens de afwas een glas vastpakken die blijkbaar gebroken was
[ [url=m/o8LTBG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een iet wat taai geworden pitabroodje open proberen te snijden en vol in je duim hakken -O- heeft wel erg lang geduurd voordat mijn duimtop niet meer gespleten was :+
[ [url=m/ZkbI19.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die duim. Auw! Dan merk je ook pas hoe vaak je je duim gebruikt. Bij alles wat je vast pakt voel je die wond denk :=

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:57

Ja, die duim was echt bloedirritant. :') Gelukkig was het mijn linkerduim.
Had er eigenlijk direct zo'n zwaluwstaartje op moeten plakken, maar die had ik niet. Pleisters leken me ook niet handig, omdat het dan vochtig blijft en al helemaal niet dichtgaat. Dus heb er een paar keer twijfelachtig naar zitten staren of mijn duim ooit nog rond zou worden _O- want zodra het begon te helen werd het gat eigenlijk alleen maar groter.
Inmiddels is mijn duim weer rond, heeft wel 3 weken geduurd, je ziet alleen nog een litteken.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:31

Suliko schreef:
Ja, die duim was echt bloedirritant. :') Gelukkig was het mijn linkerduim.
Had er eigenlijk direct zo'n zwaluwstaartje op moeten plakken, maar die had ik niet. Pleisters leken me ook niet handig, omdat het dan vochtig blijft en al helemaal niet dichtgaat. Dus heb er een paar keer twijfelachtig naar zitten staren of mijn duim ooit nog rond zou worden _O- want zodra het begon te helen werd het gat eigenlijk alleen maar groter.
Inmiddels is mijn duim weer rond, heeft wel 3 weken geduurd, je ziet alleen nog een litteken.

Je kunt van een pleister ook een zwaluwstaartje knippen! Nou is dat met één hand niet zo ideaal, maar je kunt er altijd één of twee van te voren knippen en terug in het doosje doen.
Hier de instructie:
Afbeelding
Uit ervaring kan ik vertellen dat als je hem op plakt als in stap 2, hij het ook prima doet :D

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:48

Steeph schreef:
Suliko schreef:
Ja, die duim was echt bloedirritant. :') Gelukkig was het mijn linkerduim.
Had er eigenlijk direct zo'n zwaluwstaartje op moeten plakken, maar die had ik niet. Pleisters leken me ook niet handig, omdat het dan vochtig blijft en al helemaal niet dichtgaat. Dus heb er een paar keer twijfelachtig naar zitten staren of mijn duim ooit nog rond zou worden _O- want zodra het begon te helen werd het gat eigenlijk alleen maar groter.
Inmiddels is mijn duim weer rond, heeft wel 3 weken geduurd, je ziet alleen nog een litteken.

Je kunt van een pleister ook een zwaluwstaartje knippen! Nou is dat met één hand niet zo ideaal, maar je kunt er altijd één of twee van te voren knippen en terug in het doosje doen.
Hier de instructie:
[ Afbeelding ]
Uit ervaring kan ik vertellen dat als je hem op plakt als in stap 2, hij het ook prima doet :D


Dit was inderdaad wel een goed idee geweest, behalve dat ik echt hele smalle/kleine vingers heb, dus dat was wel heel erg pietluttig werk geweest om ervoor te zorgen dat de pleister dan alsnog niet te veel de wond bedenkt én goed blijft zitten. :')
Ik ga het wel onthouden voor een volgende keer!

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:55

Afbeelding

Voor al onze pechvogels.

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:00

Iris82 schreef:
[ [url=m/twyX5l.png]Afbeelding[/url] ]

Voor al onze pechvogels.


_/-\o_

Toch ben ik zelf geen fan van pleisters over een hele wond plakken. Zodra het afgesloten wordt blijft het ook vochtig en kan het niet helen. Ik snap wel dat het praktisch is hoor, vooral als je niet wilt dat het vies wordt en je je handen moet gebruiken. Maar ik zie pleisters dan wel als een tijdelijk hulpmiddel en niet iets wat je uren om moet houden.

Neon

Berichten: 4934
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:27

Mijn hemel dat witte in dat paard zijn wond... is dat bot? En what the hell heeft hij gedaan

Thioro

Berichten: 3998
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:38

Dat was inderdaad bot. En waarschijnlijk was er ergens een scherpe punt aan de schuilstal toen ze iets te enthousiast vliegen wegschudde.
Denken we, nergens bloed op de schuilstal gevonden en voor de zekerheid alles wat scherp leek daarna weggehaald.
Staleigenaar stond er toevallig bij, ze stond wat te lummelen naast de schuilstal en plots bam gat in de kop.

KittyDylan

Berichten: 8897
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:10

Onze hond is 2 weken geleden in een preirek gevlogen. Precies in zo'n vakje maar met een afwijking naar links.

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding


7 hechtingen en geluk gehad dat het net niet zijn oog had geraakt. Aan de andere kant en onder zijn kop 2 oppervlakkige wondjes, niet ernstig.
Was zijn dag niet die dag, diezelfde morgen ook tegen een glazen wand aan gelopen, want een paar dagen eerder zat er nog geen glas in :(:)

Neon

Berichten: 4934
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:04

Mijn hemel arm paard... en arme hond... gelukkig is het goed gekomen en zijn de ogen heel gebleven...

Dat zijn toch verwondingen waar je maag zich even bij omdraait als je het aantreft...

Wendy_Komen

Berichten: 6311
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:05

Jongste met volle snelheid van het paard gevallen tegen paaltje van de bakrand aan. Heeft heel veel engeltjes op der schouders gehad!! Niets gebroken, blauwe heup en bloeduitstorting boven het oog:

Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:11

Aaaaaww beterschap!

Ik had gisteren iets stoms, typisch ik :+ Een koord van een hooinet rond het kruiwagenwiel gedraaid. En toen ik trok om het eraf te krijgen, schoot het opeens los en sloeg ik met mijn hand tegen de grond. Is echt een mini schaafwondje, maar net op mijn knokkel en laat zich al heel de dag voelen -O-

Kookaburra

Berichten: 5408
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:02

Ik heb van het verhuizen wat papiersneetjes in mijn hand. Wie smeert desinfectiemiddel met alcohol op haar handen?.. Ik := Is nie aan te raden nie.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 07:32

Afbeelding
Paard hield even geen rekening met het paaltje toen we door het hek heen gingen. Uiteindelijk nog mooi bont en blauw geworden.

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 00:33

Vandaag geopereerd aan mijn heup (de voormalige “Appeltaart regenboog baby”) de Chirurg kwam nadien nog even kletsen en lieten een foto zien van wat ze er allemaal uit gehaald hebben. Echt te bizar voor woorden. Ik krijg de foto nog toegemaild, zal het dan wel delen. De heup is nu een paar maten kleiner en er zit een vacuüm harmonica drain in. Daar hoor ik een dag mee te kunnen doen, maar moet nu toch elke 2-3 uur geleegd worden, dus het bloed nog flink na.
Er mag zich geen nieuw hematoom vormen, vandaar de vacuüm.

Afbeelding

Afbeelding

Wendy_Komen

Berichten: 6311
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:16

Jeetje, weet je baby nog wel! Ben je ook al een tijd zoet mee zeg!! Hopen dat het snel stopt met bloeden en het goed gaat genezen!

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:32

Nou die kan ik me idd ook nog goed herinneren..heel veel beterschap

Neon

Berichten: 4934
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:57

Oehh die pijl ook *\o/* alsof nog niet duidelijk was waar de appeltaart regenboog baby zich bevond *\%/*

Beterschap en een voorspoedig herstel gewenst:D je zult wel blij zijn dat je er aan geholpen bent

Sintara

Berichten: 7420
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:36

Wowww, wat een kuil nu! Ik ben heel benieuwd naar de foto. Veel beterschap, ik hoop dat hij snel ophoudt met bloeden

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:47

Waarom staat die pijl daar?

Ik zag dat vd week in een tv programma ook.. Bij een meisje met een enorme hoofdwond.
Maar die had ook een pijl op dr arm.. En dr moeder okk.

Snapte er niets van waar dat voor is.

Bowo
Berichten: 2822
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:51

Jolliegirl schreef:
Waarom staat die pijl daar?

Ik zag dat vd week in een tv programma ook.. Bij een meisje met een enorme hoofdwond.
Maar die had ook een pijl op dr arm.. En dr moeder okk.

Snapte er niets van waar dat voor is.

Controle zodat de artsen het goede lichaamsdeel gaan opereren. Als je heb staan dat het linkerbeen moet worden geopereerd en er staat een pijl op het rechterbeen (of zelfs op een arm bijvoorbeeld), dan heb je of de verkeerde patiënt voor je, of in de administratie staat iets verkeerd of....
De pijl wordt ook gezet terwijl de patiënt bij bewustzijn is, dus die is ook extra controle dat de pijl goed wordt gezet.

En in sommige gevallen is het vrij duidelijk wat het goede lichaamsdeel is, maar regelmatig ook niet (bijvoorbeeld een dichtgeslibt bloedvat, dat zie je niet vanaf buiten), dus dat is het extra belangrijk.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:24

Ik ben aan m'n ogen geopereerd en daar werd ook echt door de verpleegkundige en door de arts zelf nog een pijl gezet bij het oog dat eerst gedaan werd en daarnaast vroegen ze t nog een keer voor ik onder zeil ging. Ik zei 'die ene met die pijlen' maar dat telde niet. :+

Kookaburra

Berichten: 5408
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:32

Zo hadden ze bij de eigenaar van de paarden een pijl naar boven gezet op het bovenbeen. Klopte niet... De pijl moest naar onderen. Hij werd aan zijn knie geopereerd. Niet aan de heup. Bij inderdaad de controle van 'been x, locatie y' was het een schaamrood op de kaken voor de verpleegkundige... Maar wel ruim voor op tijd voor de operatie en dus snel de fout 'herstelt'. In ziekenhuizen worden zulke dingen altijd dubbel gecheckt ;) Althans, naar mijn weten.