Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veraaaaah

Berichten: 2336
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:38

Wow ik werd echt even onpasselijk van die foto met (ik geloof) de kaasschaaf :x

Wat een wonde zeg, voel me nu echt een aansteller, zulke grote wonden heb ik gelukkig nog nooit gehad!

PotjeMayo

Berichten: 575
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:43

moonfish13 schreef:
Gaan jullie lekker?! :')
Heb ik me dagen zitten vervelen komen jullie nu met blauwe plekken en wonden topics. _O-

Ik heb een gruwelijke.
Jullie mogen raden hoe een mens dit voor elkaar krijgt, niét voor zwakke magen!!!!
Mensen die het gezien hebben zeggen wel eens, oei, deze is écht niet voor zwakke magen. :=

Spoiler:
[ [url=m/RMmesh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spoiler:
[ [url=m/4TGSAq.jpg]Afbeelding[/url] ]




deze voelde ik wel in mn maag... de foto van de hondenpoot erboven kan ik wel beter tegen dan andere foto's...
of komt dat omdat ik paravet assistente opleiding doe? :')

kaasschaaf hier ook vaak zat gehad... maar nooit zo diep brrr.
maak zelf nooit foto's van een wond. mn pa had laatst wel 1 wond in zn knie. vond het best leuk om te zien. idk why maar irl vind ik t leuker om te zien dan een foto :o
Laatst bijgewerkt door PotjeMayo op 19-05-20 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:44

MirandaFuego schreef:
Mijn splinter is eruit! *\o/*
Heb nog zitten pulken maar kreeg hem niet te pakken, vanavond zat er inmiddels wel wat vocht bij, ik drukte hard op mijn nagel en de splinter schoot zo naar voren. +:)+

*\o/* Fijn! Splinters kunnen gemeen zeer doen, zeker als ze weigeren het lichaam weer te verlaten. -O-

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:46

Wat een smérig, maar interessant topic! Ik heb net een scooter gekocht maar ik weet nou niet of ik nog wel durf nu _O-

Mijn ergste wond is *klopt af* een sneetje in mijn vingertop toen ik een bevroren broodje wilde snijden :+ Bloedde als een rund en wel dik 3 weken last van gehad. Plek is nog altijd gevoelig, zeker in de kou op de fiets!

Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik nog altijd een bult op mijn linkerbeen. Mijn paard wilde een hapje uit mijn been nemen. Heb een maand rondgestrompeld met een dik en zwart-paars-blauw been. Is inmiddels anderhalf jaar geleden maar de bult zit er nog steeds.

Afbeelding

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:13

Heerlijk meelezen hier :D ik word niet snel meer onpasselijk van dingen, zie het regelmatig op werk en ik word er juist enthousiast van, haha.

Ik moet zeggen, ik heb ook vaker voor en na foto’s gemaakt van wonden die ik had gehecht, maar ik zou die echt nooit hier plaatsen. Ik vind dat ook echt absoluut not done, of de patiënt nou herkenbaar is of niet. Is gewoon echt niet professioneel.

tirzasarah10

Berichten: 1838
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:15

MirandaFuego schreef:
tirzasarah10 schreef:
Na het lezen van dit topic spijt dat ik geen foto heb van mijn klapper.
Is heel lang terug maar soms nog last van. Het was 3 dagen voor de zomer vakantie en ik was op de buurpony aan het rijden tot er iets knapte en beestje met macht 6 door het land ging. Was net als nu lang droog dus het land kneppel hard. Ik ben er afgevallen en mijn arm was goed kapot! Die stond bijna haaks op mijn arm... Na 4 weken gips stond het weer scheef en zijn er pas pennen in gegaan(nadat moeders uit haar dak ging want ziekenhuis zelf dacht dat het nog wel bij trok), die er na 8 weken zonder verdoving werden uitgehaald. Ik was zo een 9 jaar oud :+
Het ziekenhuis waar ik heen ging had als bij naam de hel, en toen begrepen we precies waarom!


Dat moet Zaandam zijn. :D


De spoilers zijn wel leuk toch, extra spannend! :D

Mijn splinter is eruit! *\o/*
Heb nog zitten pulken maar kreeg hem niet te pakken, vanavond zat er inmiddels wel wat vocht bij, ik drukte hard op mijn nagel en de splinter schoot zo naar voren. +:)+

Boedha, enorm zeg en klote dat het nog steeds niet goed is.

7249787 heb je met messen gespeeld? :oo


Je mag door voor de koelkast!!

MirandaMalik

Berichten: 9901
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:18

tirzasarah10 schreef:
Je mag door voor de koelkast!!

Zelf ben ik bevallen daar en dat is wel goed bevallen! :D
Ik woonde toen daar aan de overkant.
Serenity350 schreef:
*\o/* Fijn! Splinters kunnen gemeen zeer doen, zeker als ze weigeren het lichaam weer te verlaten. -O-

Vanmiddag zat hij er nog in en toen ik mijn pasje wilde pakken uit het bakje van de auto, ging het pasje precies onder die nagel ertegenaan, dat was niet zo fijn nee. :')

Pepper wel knap zo, meestal is het niet zo recht van boven! :D

Jojoju

Berichten: 3795
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:43

Ik had een keer een abces in de klier van bartholin. Da's het kliertje wat down there het vocht regelt. Zo groot als een pingpong bal en nog te diep om uit zichzelf open te knappen, maar dusdanig pijnlijk dat er een noodingreep nodig was.

Zonder verdoving werd de boel open gesneden. Het hele ziekenhuis heeft me gehoord en álles was rood. Helaasch geen foto van het bloedbad. Ik weet wel dat ik liever beval dan dat nog een keer moeten doen.

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:05

Even scheren
Afbeelding
Even paardrijden Afbeelding

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:40

Afbeelding

Afbeelding
Even een schaap omdraaien die op haar rug lag. Bleek een ram bij te lopen die mij op de horens nam

Jojoju

Berichten: 3795
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:29

Auw morrie! Niks gebroken?

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:31

Jojoju schreef:
Auw morrie! Niks gebroken?

Misschien wel, maar ik moest door. Mantelzorg voor m’n moeder en m’n beestjes verzorgen.
Maar ik draai nooit meer een schaap om, ik laat ze op hun rug liggen en ga op ziek naar de bijbehorende boer.

Neon

Berichten: 4944
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:03

Morrie schreef:
[ [url=m/fAflb5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/G6uU7a.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even een schaap omdraaien die op haar rug lag. Bleek een ram bij te lopen die mij op de horens nam

Jeetje traumatiserend... en je was nog wel zo goed bezig om een schaapje te helpen :(

Beterschap

marimba

Berichten: 676
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hoofdstad van overijssel

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:52

"heerlijk" topic.

voor de mobiele telefoon ooit door een pony van de ponsclub overlopen beest duwde me omver en een achterhoef lande op de binnenkant van mn bovenbeen waar al een oud litteken zat, is 6 maand blauw geweest

kosseh

Berichten: 2615
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:55

Ik hou van dit topic! Op m'n werk vind ik ook alles goed als het om wonden gaat enzo. Open bot breuken prima, kom maar door. Werk als radiodiagnostisch laborant, maar de Röntgenfoto's en CT scans op de SEH en poli.

Nu ook een keertje zelf iets. Ziet er niet zo naar uit, maar voelt onwijs naar.
Schaafwonden over m'n gehele linker zij. :(. Het loopt vanaf m'n bh rand tot onder de rand van m'n onderbroek :(.
Afbeelding

Net met een bruitenritje in een dornstruik gevallen..
De ruiter achter mij, kon haar paard niet meer houden. Haar paard sprong in galop op de mijne terwijl ik in stap zat. Resultaat was een giga bok en gekke sprong. En toen lag ik in de struik.

De terug weg reed niet zo lekker meer. Allemaal prikkende dorns in m'n broek, een t-shirt tegen de schaafwonden aan op m'n zij en allemaal schrammen op m'n arm. Maar vooral een gedeukt ego...

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:14

Gemeen he zulke schrammen?
Ik heb een keer in het prikkeldraad gehangen op een sadistische manier.
Ik vóór het prikkeldraad en mijn paraglider áchter het prikkeldraad met windkracht 4.
Ofwel ik werd door 23 m2 het prikkeldraad in getrokken, ik heb de strepen nog op mijn benen.
Oh en mijn integraalhelm heeft een diepe dikke kras van 40 cm op het gezichtsdeel.
Ik ben over het draad getrokken met mijn helm en de stoffen voering heeft een haal bij mijn voorhoofd.
Dat had geheid zonder goede helm niet gebleven bij lelijke krassen op mijn benen.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 00:04

Prikkeldraad is sowieso levensgevaarlijk vindt ik.

Tijdens de ingreep bij de huisarts toenstraks, zat ik nog aan dit topic te denken :') Ivm de operatie 3 juni moesten mijn microdermals er uit gehaald worden. 1 in mijn hals en 1 boven m’n borsten. Heb uitgebreid via een spiegeltje meegekeken hoe die sieraadjes eruit werden gesneden en hoe het was gehecht. Zal morgen foto’s plaatsen van de wondjes.

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 00:23

Dat prikkeldraad staat er ook omdat ze niet willen dat je in de duinen komt. :')
Wij hebben dan de tactiek starten vóór het prikkeldraad, maar dat is oefenen.
Ik heb 1x geoefend toen was ik er klaar mee. :')
Krijg de klere met je prikkeldraad, ik ga wel ergens anders heen.

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 01:36

Ik gister: welke gek snijdt zich nou aan een mes in de vaatwasser?
Net: *mes prikt tegen mijn vinger*
Nou misschien is dat toch zo gebeurt. :+

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 03:17

Oehh fascinerend topic :o
Ik heb zelf nooit echt hele erge wondes gehad, wel aparte :+

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding


Bij de eerste foto had er een hengst aan de hand gesteigerd, waarbij hij zijn lichaam draaide en zijn hoef op mijn hoofd zette. Gelukkig in mijn haren. Wel echt verschrikkelijk dat je, je haren niet kan wassen als het onder het bloed zit, dat stinkt zo erg :') Het verdoven wilde maar niet lukken (er was een stagaire die ik toestemming had gegeven om mij te laten hechten) en ze hebben 8 keer geprikt, tot dat ons mam boos werd en zei dat ze het maar zonder moesten verdoven en ze me een goede pijnstilling moesten geven:') (op de foto was de wond al gehecht)

Bij de tweede foto heb ik door ongeluk van mijn collega de frituurmand bij de mac donalds op mijn arm gekregen...

Mijn broer heeft een bedrijfsongeval gehad en mist twee vingers. Die wond heb ik toen gezien, maar daar werd ik echt niet lekker van, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat het mijn broer is. 1 vinger was er al af en de ander was zo plat als een dubbeltje. Zijn er uiteindelijk beide afgehaald waarvan 1 nog voor ongeveer de helft erop zit.

Onali

Berichten: 18497
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 05:21

Piuni schreef:
Spoiler:
[ [url=m/c7iaaS.png]Afbeelding[/url] ]




Bij de tweede foto heb ik door ongeluk van mijn collega de frituurmand bij de mac donalds op mijn arm gekregen...


Herkenbaar.
Friet down was te moeilijk voor sommige mensen :x

Heb ook meerdere brandwondjes van de frituurmandjes en opspattend vet op mn armen.
Zelfs een keer het hele rooster, maar gelukkig bleef het altijd bij eerstegraads en kan ik zelf de littekens niet eens meer terugvinden.


Friet down was, in mijn tijdperk, wat je zou moeten roepen als je met hete mandjes aan kwam zetten. Maar niet iedereen riep dat en dan sta je friet te scheppen en werd je gebrandmerkt door je collega.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 09:59

Afbeelding

Afbeelding

Kleine wondjes zonder piercing haha.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:19

Kunnen ze er na de tijd wel weer in?

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:28

Mijn dochter van toen bijna 2 jaar ging net voor het slapen gaan op de bank lopen, ik riep nog pas op straks val je nog en probeerde haar te grijpen maar ze viel al met haar hoofd op de rand van de salontafel.

Beetje wazige foto maar ze kreeg 5 hechtingen. Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102070
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:41

Wilde net mijn benen scheren....dat doe ik dus altijd te snel. :=

Afbeelding

Binnen een minuut had ik een rood spoor tot aan mijn enkel. _O-
Dat bloed altijd zo erg!!