Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9771
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:47

Voor de liefhebbers nog ( stelt niet zoveel voor)

Spoiler:
Afbeelding



Velletje durf ik er niet af te halen zit een nu nog op.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101773
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:48

Stelt idd niet zoveel voor maar het doet misschien wel pijn? :(:)

Zebrastreep

Berichten: 9771
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:51

Nee ook niet zo :') het moment wel maar voor de rest valt het mee.

Heb er wel continue een pleister om omdat ik nogal met veel 'vieze rommel' in aanraking kom. Maar zal het nu maar wat in laten drogen.

Het is wel dom, ik zag het gewoon aankomen ik dacht nog moet ik dit wel doen :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101773
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:06

Naar jezelf luisteren volgende keer. :')

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 14:21

Gisteren ongelukje gehad met de wagen en pony. Geen idee waarom maar hij had paniek en ik liep er net naast, iemand nog op de wagen en ik greep hem. Door de paniek werd ik omver gelopen en ben ik op mijn rechter knie gevallen, linker been is de zijkant met 3 pracht blauwe plekken. Links had ik weinig tot geen last maar is wel dus met 3 behoorlijke blauwe plekken geëindigd. Ik verwacht in de loop van de week dat mijn rechterknie wel blauw word. Ben zelf niet heel stabiel dus word al snel omver gelopen :') pony had daarna de bibbers dus hoop dat arme dier geen angst heeft. Zonde want ik kocht hem vorig jaar met angst en alles leek net helemaal goed te gaan :(
Had geen geduld voor meer of betere foto's dus maar 1 beschikbaar :+

Afbeelding

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:50

Amado schreef:
Vannacht de eerste nacht gehad van onze managers 3 daagse met werk, ik ben met blote voeten volledig in een kapot gevallen fles wijn gaan staan.

Was een heerlijk bloedbad wat niet meer stopte, 2 volle ehbo kisten er doorheen gewerkt, dus dat was een tripje naar de seh
7 hechtingen verder en 2 krukken rijker zijn we weer terug

[ [url=m/Ln4Gr8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het was hier voor 2 seconde gestopt met bloeden


Inmiddels zijn we 3 weken verder, de hechtingen zijn er een week geleden uit gehaald en gisteren avond zijn de hechtstrips los gegaan.
Tot mijn verbazing staat de wond nog compleet open, maandag dan toch maar even de huisarts bellen.

Als ik wat druk op de huid eromheen zet dan staat hij nog verder open :’)
Afbeelding

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 12:18

Amado, komt dat niet doordat het eelt is? Eelt groeit niet dicht zoals normale huid wel doet.

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 16:15

Na drie weken kan je hier verder niet zo heel veel meer mee. Is het wel droog? Geen vocht of bloed? Huid groeit van binnenuit omhoog.

kiki1976

Berichten: 16858
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 09:19

Was bij mijn man ook, enkel in zijn vinger. Huid was netjes dicht enkel stukje eelt stond wat open.
Dat duurt een stukje langer om weer terug te groeien

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 11:36

Spoiler:
Afbeelding


Duim geraspt -O-

juval

Berichten: 13214
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 18:42

auwch Dancyy, dat doet gemeen zeer :(:)

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 19:43

Nou ik moet zeggen dat het eigenlijk geen pijn doet. Bij het raspen dacht ik oh, volgens mij ging dat niet helemaal goed. Meer ook niet. Eerst maar onder de kraan gehouden en het deed alleen even echt zeer toen ik hem onder de kraan weghaalde.

Spoiler:
Afbeelding

Siggislief

Berichten: 13995
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 20:03

Auwtsj! Ziet er pijnlijk uit.

Ik heb ooit mijn nagel eraf geraspt en dat deed mij toch een partijtje pijn..pfff
Heb er een tijdje last van gehad.

Suliko

Berichten: 4321
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:16

Door een hond gebeten tijdens het hardlopen. Echt belachelijk, want ik stond al stil. Liep 2 vrouwen met 2 honden tegemoet, de ene hond kwam blaffend op me af rennen, dus ik stond gelijk stil. Meestal helpt dat het beste. Toen kwam opeens de 2e op me af, niet eens heel agressief, hing hij zomaar in mijn kuit. Zo bizar. 8)7

In het begin viel het wel mee, voelde wel gelijk erg beurs. Ben erop doorgelopen, wilde niet mijn trailrondje door een stomme hond laten verpesten, maar inmiddels is het flink dik en blauw (dat was het denk ik zonder het rennen ook wel geworden) en kan ik er niet meer goed op staan. Gelijk tetanus injectie gehaald. Ik ben er nog steeds zo boos om. Vooral omdat de eigenaren de beet wel vonden meevallen, hoe kan een hondenbeet überhaupt meevallen? :roll:

Toen het net gebeurd was en eenmaal thuis, 2 uur later
Afbeelding
Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6928
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:24

Zo dan.. :wow:
Dat ziet er echt niet fijn uit.. lekker ook wel als je zelf al stilstaat. Sowieso, waarom bijt die? Fijne hond ook wel dan >;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101773
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:39

:oo
Dat is heftig zeg. Een hondenbeet is nooit normaal en valt nooit mee.

Sterkte. :(:)

moonsparkle
Berichten: 21721
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:45

Oei zou het wel goed in de gaten houden, een hondenbeet kan snel gaan ontsteken(hoeft niet altijd). Weet ook niet of je de afgelopen tien jaar een tetanusprik hebt gehad anders zou ik die voor de zekerheid wel halen. De wondjes kijken wel vrij oppervlakkig maar het is toch wel open geweest dan lijkt me.

Suliko

Berichten: 4321
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:53

Was echt absurd, een kalm stilstaand persoon bijten is een hele rare reactie. Ik denk dat hij reageerde door de andere hond die blafte en om me heen bleef cirkelen, maar dan alsnog. Stel ik was een rennend kind geweest?

Het was een nova scotia retriever-achtige hond, ook niet echt een hond waar ik het van verwacht.

moonsparkle, ik heb deze avond gelijk een tetanus injectie gehaald, mijn vorige was inderdaad van te lang geleden. En klopt, de bijtwonden zijn gelukkig niet diep, maar er is wel veel druk opgekomen, als ik voel hoe beurs het is en dik. Alleen zijn juist dichte bijtwonden en krassen infectiegevoelig, dus dat ga ik zeker goed in de gaten houden.

moonsparkle
Berichten: 21721
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 23:03

Sorry ik lees net dat je gelijk tetanus had gehaald :o . Ben wel benieuwd of je er nog contact over hebt gehad met de eigenaar, maar dat is wel een beetje off topic :P

Suliko

Berichten: 4321
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 23:12

Helaas niet. Ik werd eerst heel boos, zei dat ik het absoluut belachelijk vond. En toen opeens kwam de schrik en kon ik niets zinnigs meer uitbrengen, dus er niet aan gedacht om een nummer te vragen, was zo perplex. Al vind ik het eigenlijk ook absurd dat een eigenaar daar zelf niet aan denkt, om contactgegevens uit te wisselen. Waren wel vriendelijke mensen hoor, maar ook een beetje nonchalant. Heel erg excuses aan het aanbieden, maar ondertussen zeggen dat het 'gelukkig mee valt'. >;)

Wel geprobeerd om via een oproep in een buurtapp ze te achterhalen, voor als ik er toch kosten mee krijg, maar ook om te benadrukken hoe bizar het is dat die hond losloopt als hij bij zoiets minimaals aanvalt. Alleen dat heeft nog niets opgeleverd.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 00:01

Probeer ook een klacht in te dienen bij de politie. Dat soort honden hoort gewoon echt niet los te lopen. Hoop dat die mensen er grote miserie mee krijgen als er nog wat meldingen binnenkomen.

snorkel1986

Berichten: 3018
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 03:31

Effe zicht baar een a4 op hangen dat je de eigenaar zoekt van ... hond met voorval op .... om ...
wie weet krijg je netjes bericht.....
Of via uitlaat of hondenschool in de buurt

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:52

Bellatrix schreef:
:oo
Dat is heftig zeg. Een hondenbeet is nooit normaal en valt nooit mee.

Sterkte. :(:)


De beet valt wel mee. Geloof me dit kan echt veel erger

En waarom is een hondenbeet niet normaal?

Honden zijn roofdieren zoals een paard een vlucht dier is. Honden hebben vaak neiging om achter iets aan te gaan wat snel beweegt, een jogger die rent kan voor een hond een begreiging zijn, rent op hem en baasje af...

Ik wil de beet niet goed praten hoor! De eigenaar hoort de hond onder controle te hebben, zoals een ruiter zijn paard. Heb je je hond niet onder controle dan mag deze in mijn ogen niet los lopen!

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:03

ThreeFingers schreef:
Bellatrix schreef:
:oo
Dat is heftig zeg. Een hondenbeet is nooit normaal en valt nooit mee.

Sterkte. :(:)


De beet valt wel mee. Geloof me dit kan echt veel erger

En waarom is een hondenbeet niet normaal?

Honden zijn roofdieren zoals een paard een vlucht dier is. Honden hebben vaak neiging om achter iets aan te gaan wat snel beweegt, een jogger die rent kan voor een hond een begreiging zijn, rent op hem en baasje af...

Ik wil de beet niet goed praten hoor! De eigenaar hoort de hond onder controle te hebben, zoals een ruiter zijn paard. Heb je je hond niet onder controle dan mag deze in mijn ogen niet los lopen!


Ongeacht wat in dat dier zijn kop omgaat… een hond die een random jogger bijt is echt NIET normaal er hoort ook NOOIT te gebeuren. Als je dat normaal vindt is er toch een steekje los hoor.
Overigens stond de persoon in kwestie stil toen er gebeten werd.

Suliko

Berichten: 4321
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:10

ThreeFingers, natuurlijk kan het erger, wat een rare opmerking, daar hoef ik jou niet voor te geloven hoor. :roll: Ik ben ook 'blij' dat het hierbij gebleven is en het niet een hond was die mijn hele been aan gort heeft gescheurd, maar dat de eigenaren het mee vinden vallen, nee, dat slaat echt nergens op. Dat een (overigens gedomesticeerd) dier een jager is, wil helemaal niet zeggen dat het een logische reactie is om te bijten. Blaffen, ophef maken, tot daaraan toe, maar het is aan de baas om ervoor te zorgen dat een dier niet agressief hoeft te reageren en zich veilig voelt in de menselijke wereld. Ik rende niet snel, ik stond direct stil bij de eerste blaffende reactie van de andere hond. Deze hond kwam pas later op me af. Dus dat ik dreigend overkwam, valt zeer mee.

Ik heb ervaring met verschillende honden, ook met honden met 'rugzakjes' en dit was echt een onlogische, overdreven en opgefokte reactie van de hond. Wat mijns inziens vooral iets zegt over de eigenaren, niet de hond.