Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oedi schreef:Hoi TiffanyJoy,
Wat een heftig bericht heb je gekregen! 'Gelukkig' ben je zeker niet de enige jonge persoon met Parkinson. Je kunt eens zoeken of er Yoppers-cafés bij jou in de buurt worden georganiseerd. Dit zijn bijeenkomsten speciaal voor mensen met Young Onset Parkinson. Ook is er vorig jaar een boek verschenen, geschreven door een Yopper, met ervaringen en tips van zowel patiënten als zorgverleners. Ik zal de titel eens voor je opzoeken. Misschien vind je het wel interessant om te lezen.
Ik doe zelf onderzoek op het gebied van parkinson. Mocht je meer willen weten of ergens vragen over hebben dan mag je me altijd pb'en
Edit: dit is de link naar het boek https://www.bol.com/nl/p/een-nieuwe-uitdaging-met-
parkinson/9200000104782683/?suggestionType=browse&bltgh=hPRnB4ABvr96vY7zdiRFsw.1_2.3.ProductImage
Olympia96 schreef:Potdikke zeg... mijn vader heeft ruim 10 jaar lang diezelfde rotziekte gehad. Ik wens je veel sterkte en ik hoop ontzettend voor jou dat jij het niet in dezelfde extreme mate krijgt.
Want dat is wel wat me opviel: Parkinson is voor iedereen anders. Mijn vaders hersenen zijn na zijn dood geanalyseerd voor Parkinson onderzoek. Ze onderscheiden (blijkbaar) naar ik meen 5 types binnen de zieke en dan ook nog verschillende gradaties. Van wat ik snapte is dat de meeste mensen binnen 1 of 2 types vallen. Mijn vader was een uitzondering. Alle vijf types en ook in ernstige mate.
Ik weet nog dat toen mijn vader in Maartenshof was, er een begin 40-er (mijn leeftijd) zat. Ik vond dat zó heftig.
Komt het bij jou in de familie voor? En hoe ben je erachter gekomen?
Nogmaals sterkte, ik zou zo graag willen dat deze k-ziekte uitgebannen was.
Oedi schreef:Hoi TiffanyJoy,
Wat een heftig bericht heb je gekregen! 'Gelukkig' ben je zeker niet de enige jonge persoon met Parkinson. Je kunt eens zoeken of er Yoppers-cafés bij jou in de buurt worden georganiseerd. Dit zijn bijeenkomsten speciaal voor mensen met Young Onset Parkinson. Ook is er vorig jaar een boek verschenen, geschreven door een Yopper, met ervaringen en tips van zowel patiënten als zorgverleners. Ik zal de titel eens voor je opzoeken. Misschien vind je het wel interessant om te lezen.
Ik doe zelf onderzoek op het gebied van parkinson. Mocht je meer willen weten of ergens vragen over hebben dan mag je me altijd pb'en
Edit: dit is de link naar het boek https://www.bol.com/nl/p/een-nieuwe-uit ... oductImage
Gelbrich schreef:Ook ik heb vorig jaar de diagnose Parkinson gekregen. Een rechterarm die niet mee zwaait bij het lopen, een tremor in mijn rechterarm en soms onrustige benen maar dat is vaak wanneer ik erg moe ben. Door een breuk (sleutelbeen) die niet wilde helen en een onrustige arm op advies van de chirurg door verwezen naar de neuroloog. MRI niets op te zien maar een DAT-scan gaf de diagnose.
De breuk is gezet met een plaat en nu, na bijna 8 manden, bijna genezen. Nu moet in de toekomst de plaat er weer uit maar dan is maar de vraag of de negen gaten van de schroeven dichtgroeien en hoelang dat weer gaat duren en of mijn arm nog slechter wordt of stabiel blijft.
Ik heb heel veel pijn door spierspanning, heb jij dat ook?
Wat voor medicatie heb jij?
TiffanyJoy schreef:Gelbrich schreef:Ook ik heb vorig jaar de diagnose Parkinson gekregen. Een rechterarm die niet mee zwaait bij het lopen, een tremor in mijn rechterarm en soms onrustige benen maar dat is vaak wanneer ik erg moe ben. Door een breuk (sleutelbeen) die niet wilde helen en een onrustige arm op advies van de chirurg door verwezen naar de neuroloog. MRI niets op te zien maar een DAT-scan gaf de diagnose.
De breuk is gezet met een plaat en nu, na bijna 8 manden, bijna genezen. Nu moet in de toekomst de plaat er weer uit maar dan is maar de vraag of de negen gaten van de schroeven dichtgroeien en hoelang dat weer gaat duren en of mijn arm nog slechter wordt of stabiel blijft.
Ik heb heel veel pijn door spierspanning, heb jij dat ook?
Wat voor medicatie heb jij?
Het is een rot diagnose maar 'gelukkig' zijn er nog wel medicijnen tegen. Ik gebruik nu Levodopa/carbidopa. Ga jij ook naar de fysio? En naar de parkinson verpleegkundige?
Ik heb inderdaad ook veel last van spierspanning en stijfheid. Probeer zoveel mogelijk te blijven bewegen, en gebruik magnesium en qinko biloba (of hoe schrijf je dat).
Ik wil je heel veel sterkte ook wensen en als je behoefte hebt om te praten mag dat gerust!