Walk-in nagelsalon (handen en voeten)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Walk-in nagelsalon (handen en voeten)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 12:44

Ik vraag me af of er in Nederland van die salons bestaan die ik alleen uit Australie ken: waar zo'n rij stoelen staat met waterbakken ervoor, manicure tafeltjes, soms zit er nog meer bij aan massage, of waxen. En dan vooral waar ze met de hand werken, ipv die apparaatjes om je nagels te vijlen en eelt te verwijderen.

Sinds ik in Australie naar zulke salons ben geweest, ben ik niet meer tevreden met het resultaat met vijl- en freesapparaatjes, er zit duidelijk verschil in.

Enig idee? En dan nog het liefste aan de oostkant van Nederland :j

zonnebloem18

Re: Walk-in nagelsalon (handen en voeten)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:21

Waar je zonder afspraak naar binnen kan lopen heb je hier vast niet echt. De salon waar ik heen ga werkt eigenlijk alleen maar met de hand, dus misschien even rondbellen of mailen naar wat salons in de buurt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:42

Ik zie het hier in de stad best veel, weet niet of ze ook massages doen, maar vooral manicures volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:43

moonsparkle schreef:
Ik zie het hier in de stad best veel, weet niet of ze ook massages doen, maar vooral manicures volgens mij.

En nu moet TS maar uitzoeken waar jij woont :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:46

Genoeg Chinese salons, echter zonder afspraak mag nu niet ivm de corona maatregelen.
Zou er zelf nooit heel gaan, te veel kapotte nagels gezien en de hygiëne is vaak ook zo-zo

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:47

Let er wel op dat in de meeste* (dus niet allemaal)...walk-in dingen de Hygiene over het algemeen niet het beste is. Hoe vaak je wel geen vijlen ziet liggen die bij iedere klant weer opnieuw gebruikt wordt (i.p.v. 1 vijl per klant aanhouden, en dan weggooien, of voor de klant apart houden). Zeker op het moment dat je ook nog pedicure wil laten doen, zou ik er goed op letten dat wat ze pakken, nieuw uit de verpakking komt en niet al bij 10 klanten gebruikt is zonder te desinfteren. Voor je het weet heb je schimmelnagels of erger....

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:58

Het Chinese deel van de Zwarte Markt in Beverwijk staat er stijf van, je meurt die hal uit van de lijm en nagellak walmen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 21:08

zonnebloem18 schreef:
Waar je zonder afspraak naar binnen kan lopen heb je hier vast niet echt. De salon waar ik heen ga werkt eigenlijk alleen maar met de hand, dus misschien even rondbellen of mailen naar wat salons in de buurt.

Hier dus geen enkele die met de hand werken... daarom dit topic.

moonsparkle schreef:

En welke stad is dat dan?

Relaxed schreef:
moonsparkle schreef:

En nu moet TS maar uitzoeken waar jij woont :')

Dat dus :D

LadyMadonna schreef:
Genoeg Chinese salons, echter zonder afspraak mag nu niet ivm de corona maatregelen.
Zou er zelf nooit heel gaan, te veel kapotte nagels gezien en de hygiëne is vaak ook zo-zo

Dat is me bekend. Het was meer voor het idee, die omschrijving, zodat men weet wat ik bedoel.

Hm, die in Australie zijn super schoon, dat moeten ze volgens mij ook. Jammer dat dat dan hier niet altijd het geval is.

marleen_88 schreef:
Het Chinese deel van de Zwarte Markt in Beverwijk staat er stijf van, je meurt die hal uit van de lijm en nagellak walmen.

Het gaat vooral om voetverzorging. Beverwijk is me iets te ver weg om high te worden :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-05-20 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:12

Bij mij in de buurt genoeg chinese nagelsalons.. alleen vraag ik me altijd af of die dames wel legaal werken... zelfde met de massage salons. Als ik wil kan ik zo binnenlopen maar ik durf niet...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:14

Naar mijn idee zou er geen verschil moeten zitten in handwerk of freeswerk trouwens. Ligt aan de persoon die het doet.
Vraag me ook af in hoeverre die massa salons ook pedicure trainingen gevolgd hebben.

Probleem met Aziatische salons is ook vaak uitbuiting, tot mensensmokkel aan toe

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:15

Breda is ook niet echt oost he? Daar zit er ééntje tegenover de uitgang van de parkeergarage De Barones. Zelf nu 2x geweest en ik vind het heerlijk, massagestoel, kopje koffie erbij. Ultieme me-time :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 21:40

purny schreef:
Bij mij in de buurt genoeg chinese nagelsalons.. alleen vraag ik me altijd af of die dames wel legaal werken... zelfde met de massage salons. Als ik wil kan ik zo binnenlopen maar ik durf niet...

Je zou toch denken dat er anno 2020 niet meer zo open en bloot illegaal gewerkt wordt?

LadyMadonna schreef:
Naar mijn idee zou er geen verschil moeten zitten in handwerk of freeswerk trouwens. Ligt aan de persoon die het doet.
Vraag me ook af in hoeverre die massa salons ook pedicure trainingen gevolgd hebben.

Probleem met Aziatische salons is ook vaak uitbuiting, tot mensensmokkel aan toe

Er zit absoluut verschil in! Heb in Australie verschillende salons gehad (met 4000 km ertussen, dus best verschillend) en hier in de omgeving al heel wat verschillende met freesmachientje gehad, op zoek naar hetzelfde resultaat... maar nee, niet hetzelfde :(

boeflover schreef:
Breda is ook niet echt oost he? Daar zit er ééntje tegenover de uitgang van de parkeergarage De Barones. Zelf nu 2x geweest en ik vind het heerlijk, massagestoel, kopje koffie erbij. Ultieme me-time :)

Jaaaa, dat gevoel inderdaad! En achteraf zachte babyvoetjes... zo fijn!

Breda is ook best uit de richting. Maar als straks het grote gevaar wat betreft corona voorbij is, misschien te combineren met wat anders :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-05-20 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:16

GamblersCup schreef:
purny schreef:

Je zou toch denken dat er anno 2020 niet meer zo open en bloot illegaal gewerkt wordt?

Volgens mij zul je daar best wel van schrikken...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:26

boeflover schreef:

Excellent nails?
Zodra ze solar aanbieden (Wat hun doen): Run!

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:37

Ik woon in het westen van het land, dus niet in jouw richting, maar ken hier alleen volgens dat concept de Chinese salons. Hygiene is daar dramatisch. Individuele salons met goede kwaliteit zijn er natuurlijk wel gewoon.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:57

GamblersCup schreef:
moonsparkle schreef:

En welke stad is dat dan?

Volgens mij Almere

Maar heeft niet elke grote stad dit soort zaken??

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 23:00

Sky_As schreef:
Let er wel op dat in de meeste* (dus niet allemaal)...walk-in dingen de Hygiene over het algemeen niet het beste is. Hoe vaak je wel geen vijlen ziet liggen die bij iedere klant weer opnieuw gebruikt wordt (i.p.v. 1 vijl per klant aanhouden, en dan weggooien, of voor de klant apart houden). Zeker op het moment dat je ook nog pedicure wil laten doen, zou ik er goed op letten dat wat ze pakken, nieuw uit de verpakking komt en niet al bij 10 klanten gebruikt is zonder te desinfteren. Voor je het weet heb je schimmelnagels of erger....

Wat zou je verder op kunnen lopen denk je?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:15

Theoretisch alle besmettelijke ziektes, daarnaast is vooral pseudomonas een groot probleem wat je baan ziet in dergelijke salons

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 22:30

Ok... heel anders dan verwacht dus, jammer!