Veranderd door Corona jij ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Veranderd door Corona jij ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 15:48

Zijn er ook positieve zaken te melden op het gebied van werk en inkomsten sinds Corona in het land is, heb jij veranderingen door gemaakt? Ik werk al jaren voor mezelf en sinds Corona in het land is heb ik geen werk en dus ook geen inkomsten.

Dan heb je dus alle tijd om na te denken, de huiselijke honden opvang, uitlaatservice en dieren verzorging aan huis ligt stil. Dus ga ik verder met mijn andere passie, bloemen en planten. Ik ga in ons dorp 1 keer per week met een kraam op een plein staan waar meerdere ondernemers staan. Ik sta daar van april tot oktober, dus dit jaar zal ik daar niet zo lang staan omdat een vergunning aanvraag 2 maanden duurt. Het kan zelfs zo zijn dat ze voor eind juli helemaal geen vergunningen verstrekken.

Het geeft me weer positieve energie om met andere zaken bezig te zijn.

Destination

Re: Veranderd door Corona jij ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:49

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:52

Het doet mij goed om even bezig te zijn voor anderen. Je bent zo vaak bezig met je zelf en ikke ikke ikke. Nu gewoon even kaartjes schrijven voor de ander in deze eenzame tijd voor sommige. Even extra appen naar mensen van je eigen leeftijd die het moeilijk kunnen hebben of zich alleen voelen. Lekker veel videobellen en even naar de ander vragen. Niet dat ik niet naar de ander vraag, maar ik merk wel dat ik in deze corona tijd bewuster bezig ben met de ander op het oog stellen. En even bewust worden van genieten van de dag en de natuur die normaal zo gewoon is.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:54

Ja, ik ben meer gaan denken wat er echt toe doet in het leven. Ik ben weer begonnen met lezen. En heb voor mijzelf een belangrijke stap gezet, die ik mogelijk anders niet gezet had.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:00

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:02

Nope heb niets positiefs te melden over deze ellende. Ben er helemaal klaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:07

Voor nu merk ik wel rust, je kan niks, je kan nergens heen, dus je hoeft daar ook niet mee bezig te zijn.. Voorheen voelde ik me wel eens schuldig als ik een heel weekend helemaal niks nuttigs had gedaan en nu kan je niet anders :+
Maar ik vind het tegelijk ook helemaal niks aan. Ik zie buiten mijn werk om helemaal niemand. Ik woon alleen, kan niks leuks doen, niet daten, niet uitgaan.. Vorige week is een vriendin op bezoek geweest en morgen komt ook een vriendin langs, dat is gewoon 1 op 1 en dat vinden we nu wel prima. Ik heb dat steeds wel afgehouden, maar ik merk dus wel dat ik er al makkelijker in word.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:13

Alles is inefficienter (werk gaat door, kind thuis) dus ik heb absoluut niet meer tijd om te reflecteren of weet ik veel wat. Sterker nog, de 2019 boekhouding was echt hopeloos traag hierdoor zodat de avonden daar onder andere aan op gingen. Ik voel me nu juist rot dat een hoop achterstallige dingen nu extra blijven liggen.
Voor mij is dadelijk gewoon mijn routine hopelijk weer terug zoals hij was.
Ik hoop dat ik volgende week weer schoenen kan kopen zodat ik niet met ieder buitje zijknatte sokken heb :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:09

Ik verplaats dit topic van Het leven zonder paarden naar Corona Vragen, daar hoort dit thuis. :)