Willen jullie eens meedenken met mij?
Dit is de situatie, een half jaartje terug had mijn dochter muggenbulten. Ze jeukten en ze had ze wat open gekrabt maar het zag er niet erg uit. Na een lang weekend bij haar vader kwam ze thuis en de plekken waren heel erg groot geworden met extra plekken eromheen. Ik ben direct naar de huisarts gegaan en daar kreeg ze antibiotica omdat het heel heftig was en ze er zelfs wat koortsig bij was. Plekken waren ook heel groot, grootste was 10 cm doorsnede. De plekken trokken daarna snel weg. Dokter zei dat het krentenbaard was.
Nu is ze vorige week weer geprikt. Wederom heeft ze deze 2 plekjes open gekrabt maar ook dit zag er niet vreemd uit. Ook hierna is ze weer een paar dagen naar haar vader gegaan en thuis gekomen waren de plekken groot en nattig. Ik heb direct contact opgenomen met de huisarts en foto's doorgestuurd. Het was veel minder erg dan vorige keer, daarom nu Fusidinezuur gekregen en gaan smeren. Huisarts dacht dat ze weer krentenbaard had.
Maar in plaats dat de zalf helpt, wordt het erger. Ze krijgt weer extra plekjes erbij. Bij de foto's kun je dat goed zien. Plekjes zijn zo'n 3 cm doorsnee.
Kan dit iets anders zijn dan krentenbaard? Krentenbaard krijgen ze toch van iemand anders? Ze komt nagenoeg niet met andere kinderen in aanraking. En de paar kinderen die ze ziet, hebben geen krentenbaard.
Kan het bijvoorbeeld allergie zijn voor muggenprikken? Kan ze dan van die 'uitzaaiingen' krijgen?
Natuurlijk ga ik morgen naar de huisarts met haar, maar ik hoop dat ze niet weer antibiotica hoeft, mijn dochter is nog geen 6 jaar en het is niet zo goed voor haar lijfje.
Dit zijn de plekken: