Nekhernia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjira

Nekhernia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 11:09

Aaargg ik moet dit even kwijt! Sinds begin december heb ik mega veel last van mijn arm. Pijnsteken, tintelingen, krachtverlies. De molen in gegaan en begin maart kwam uit een MRI scan dat ik zowel links als rechts een hernia heb in mijn nek (C6/C7). Puzzelstukjes vielen op zijn plek, aha daar komt dus ook die ellendige pijn aan mijn nek/schouder en hoofdpijn/migraine vandaan waar ik al maanden mee kamp. Meteen behandeling gehad bij pijnpoli maar helaas zonder resultaat. En nu, afwachten.. pijn onderdrukken met ziekmakende pijnstillers. Het is kiezen of delen, heftige pijn door de hernia of de nare bijwerkingen van de pijnmedicatie. Ik ging voor keuze 1 maar daar ben ik snel weer op teruggekomen. Niet te harden die pijn, en slapeloze nachten zijn echt te erg. Dan maar wazig en misselijk. Enfin, kan er wat aan worden gedaan? Ja. Maar ‘ergens’ in de toekomst. Er is namelijk een planstop. Ik sta op een wachtlijst maar wie weet hoe lang die is. Het kan nog wel maanden duren.. Erger nog, ik was al in behandeling bij de kliniek maar vanwege de Corona maatregelen ben ik terugverwezen naar de HA en nu dus weer opnieuw op de wachtlijst gezet. Ja, ik heb zeker respect voor de Corona maatregelen en ik heb heel veel begrip voor de zorg. Maar kan alsjeblieft de reguliere zorg weer worden opgepakt? Test me maar, ik heb geen Corona. Ik wil gewoon van de pijn af… Zijn er meer die in hetzelfde schuitje zitten?

Daarnaast zou ik heel graag ervaringen horen van mensen die zijn genezen van hun nekhernia. En dan natuurlijk hoe! Ik vraag dit overigens echt voor de nek niet voor de rug. Die heb ik in 2013 ook gehad en na een operatie ben ik daar best snel goed vanaf gekomen. Met deze ervaring kan ik nu wel zeggen dat de rug- en nekhernia echt niet te vergelijken zijn..

Edit: OMG kliniek net gebeld en verhaal uitgelegd en ik hoef niet achteraan op wachtlijst!! 7 mei gelukkig weer een afspraak met neuroloog :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:52

Bij welke kliniek loop je?
Ik loop al jaren bij de Rugpoli ( zit o.a. in Velp). Zeer kundige artsen die veelal zonder operatie je van de pijn af kunnen helpen of evt. kunnen werken met pijnstillende/ ontstekingsremmende injecties die in veel gevallen ook op de lange duur de klachten verminderen/ verhelpen. Ik heb een oud Whiplash trauma ( wat ook een lichte nekhernia heeft veroorzaakt met alle klachten die je hierboven beschrijft) , skoliose en een lichte hernia in mijn onderrug. Die laatste is door hun behandeling, zowel manueel als injecties, vrijwel weg.
Door het whiplash trauma heb ik nog wat last van nek en bovenrug, maar de behandelingen helpen me van de pijn af. Ik kom daar nu ca. 4 x per jaar.

Ik heb gemerkt dat in de reguliere zorg, ziekenhuis/ huisarts, etc., er weinig aan gedaan kan worden.

Bij de rugpoli werken neurologen, bewegingstherapeuten, Musculo skeletale artsen samen en hebben ze hun eigen MRI en Rontgen apparatuur. Voordeel is dat je daar dus op 1 dag door de hele molen heen gaat, MRI, neuroloog, bewegingstherapeur en MSK arts.

In 1e instantie ben ik voor deze klachten ook bij de reguliere artsen terecht gekomen die inderdaad klaarstonden met pijnmedicatie ( ik wordt al ziek van een paar paracetamol), halskragen, operaties, etc. Godzijdank is dat allemaal niet ( meer) nodig.

Ik ken overigens meerdere mensen die van diverse klachten zijn afgeholpen door de Rugpoli. Zij werken dus ook in deze tijd en hun wachtlijsten zijn veel korter dan die van ziekenhuizen. https://www.rugpoli.nl/

lique68

Re: Nekhernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:35

mijn man heeft een nekhernia gehad, met een mri door de neuroloog vastgesteld, veel pijn, uitstralingspijn/zenuwpijn, die heeft 6 weken op de bank gezeten bij wijze van, kon echt niets van de pijn. met oxycodon, door rust is het hersteld gelukkig. Mijn schoonzus heeft ook een nekhernia gehad, die liep er blijkbaar al heel lang mee, de pijn werd steeds erger, ook mri gehad toen, ook door rust overgegaan, maar zij is er nog steeds niet helemaal van af helaas. mijn man was zowat in staat zijn arm eraf te hakken om maar van de pijn af te zijn gelukkig met oxi was het redelijk dragelijk
sterkte ermee, hoop dat ze wat voor je kunnen doen!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:43

Sterkte!
Ik heb geen hernia, was eerst wel het vermoeden,
Ik heb atrosse in mijn nek bij c5, c6 en c7. En ervaar dezelfde ellendige klachten als jij. Zou 1 april een tijdelijke zenuwblokkade krijgen en sta op de wachtlijst bij de chirurg voor een operatie.
Slik geen pijnstillers, maar wel spierverslappers en daar werd de hoofdpijn/migraine beter van, de rest niet...

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 08:45

Hoi
Ik ben nu 2 jaar geleden aan een nekhernia geopereerd. Had al een aantal maanden klachten, maar dacht met paracetamol en wat rust zal het wel over gaan. Helaas was dat niet zo na een mri scan zagen ze een flinke hernia zitten . Twee weken daar op geopereerd. Ben bijna van de pijn klachten af helemaal konden zij ook niet garanderen. Ik heb een cage gekregen tussen de wervels.
Als je meer vragen hebt pb me dan .

nayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:18

Hoi, ik heb ook 2 hernias, 1 op c6-c7 met uitstulping naar links en 1 op t2-t3 maar die valt wel mee.
Ik had al een tijdje lichte klachten als spierpijn in mijn bovenarm en tintelende vingers in bepaalde houdingen, vermoeide arm. Na een week of 4 kon ik van de ene dag op de andere nog amper iets, spierpijn, nekpijn, geen kracht, niet kunnen slapen,...
Ik ga regelmatig naar de kine dus eerst eens aan hem gevraagd of hij iets kon doen, maar hij zei ook van een nmr te laten maken.
Huisarts zei hetzelfde dus nmr laten maken.
Ik kreeg direct een kuur ontstekingsremmers/pijnstillers, kine om de spieren los te maken en ik moest vitamine b en magnesium bijnemen.
Verder rustig proberen te bewegen.
Ik had een afspraak bij de neurochirurg maar door corona is die afspraak toen herzet naar deze week.
Ondertussen zijn we 10 a 11 weken verder , is het al veel beter maar niet weg en moet ik 26 mei voor een eerste infiltratie gaan, 2 juni opnieuw en dat zou dan voldoende moeten zijn in combinatie met kine.
Ik denk dat het bij mij al bij al meevalt, hopelijk krijg je ook snel verbetering!

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 15:11

Afgelopen donderdag een telefonisch consult gehad met de neuroloog. En andere dan die ik eerst had (op mijn verzoek 2nd opinion). Ten eerste blijk ik geen hernia te hebben maar een 'wervelkanaalvernauwing'. Ten tweede heeft de zenuwblokkade bij de pijnpoli wel degelijk resultaat gehad, nl de diagnose dat de pijn uit de zenuw komt (ik was nl bijna een dag pijnvrij na de blok). Dat, samen met de MRI en mijn klachten, gaven hem genoeg redenen om mij door te verwijzen naar de neurochirurg om operatieve opties te bespreken. Ik heb aanstaande donderdag al een afspraak! Ik ben benieuwd wat hier uitkomt...