The Ordinary

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:35

Sowieso moet je die maar 1 of 2 keer per week gebruiken. Ik weet niet meer precies wat de ingrediënten van lrp zijn, ik dacht daar dat ook iets exfoilierends in zat? Want dan krijg je echt een over dosis en kan je acne ook erger maken samen met de andere klachten

Ik zou dus sowieso iets om te kalmeren en hydrateren bij voegen, vooral omdat je aangeeft jeuk, uitslag en roodheid te krijgen eigenlijk is dat huid die schreeuwt dat barrière niet goed is. Van TO vind ik de meeste hydraterende en kalmerende dingen niet geweldig, maar kan wel even opzoeken wat ik gebruikt heb.

veneri
Berichten: 886
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:48


MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:58

Dat zijn dus al exfoilierende ingrediënten die je elke dag gebruikt. Best kans dat je huid daarom nog erg van slag is. Daar moet je dus zeker niet nog de Pc bij gaan gebruiken en eigenlijk ook flink terug gaan schakelen qua gebruik van die andere producten. Er zit overal salicylzuur in en dat is een bha namelijk. Best heftig, helemaal icm elkaar en elke dag. De bha vind ik wel veel fijner, maar die is niet geschikt in deze combinatie.

Ik zou dus eigenlijk juist op zoek gaan naar herstellende producten en die tonic sowieso niet elke dag gebruiken. De crème heeft dat er ook al inzitten, dus is ook erg heftig alles bij elkaar.

Ik denk dat aantal van de dingen die jij beschrijft dus ook komen doordat je te veel exfoilieert.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:14

Ik heb The Ordinary via messenger een bericht gestuurd en zo kreeg ik een regime van ze. Misschien is dat voor jou ook een optie?

_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:16

Plan anders eens een consult met een huidtherapeut, Veneri. Cosmeceuticals of thuisproducten zijn super waardevol, maar als je net een verkeerde combi inzet bij een al gevoelig huidtype, dan kan het ook averechts werken. Laat eens een persoonlijk plan voor je opstellen.

Evt. mag je me een PB sturen in welke regio zit, wellicht kan ik je iemand aanbevelen.

veneri
Berichten: 886
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 07:43

Ik heb het denk ik niet goed beschreven. Ik bedoel dat ik snel last heb van een gevoelige, rode en jeukende huid,maar ik heb daar nu geen last van sinds ik lrp effaclar gebruik, dus dat gaat goed en de acne en vette huid is ook onder controle. Ik gebruik de reinigingsgel en de duo creme 2x per dag, de misccelair water 1x per dag, de peelinggel 1x per week.
Zoek dus echt vn nog iets voor wat meer hydratatie nu het weer kouder wordt, en tegen de rosacea (rode neus en kin)
Het zou ook fijn zijn als het de huid/littekens wat gladder of minder zichtbaar kan maken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:54

Niacinamide is voor dagelijks gebruik en dat heeft mijn acne gevoelige huid er na een half jaar helemaal doorheen geholpen. :j Ik gebruik in de avond Salicylic acid en vind dat beide mooie producten.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:57

Maar salicylzuur is niet bedoeld om elke dag te gebruiken, daar moet je echt op letten. 1 tot 2 keer per week is veel beter. Wel de goede effecten, maar dan niet het over exfoilieren en daarna huid barrière stuk maken. Niacinamide is goed, maar dat zit al in 1 van de lrp producten. Ik zou dus echt inzetten op hydrateren en herstellen op de dagen dat er geen exfoiliant gebruikt wordt.

Zoek bijvoorbeeld eens op skin cycling.

veneri
Berichten: 886
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:23

Ik ga mij even inlezen, dank je wel.
Welke producten zijn aan te raden voor hydratatie en herstel? Ik overweeg eventueel over te stappen naar de calm lijn van PC (of iets anders,tips zijn welkom), maar heb nog voor een paar maanden LRP in huis, wat op zich goed bevalt,dus wat ik wel op wil gebruiken. Zoek voor nu dus echt iets ter aanvulling op LRP.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:26

Volledig overstappen is ook niet nodig. En ik zie nooit het voordeel in een hele lijn ergens van te gebruiken. Pc vind ik met sommige producten fijn, zoals de bha, retinol en nog 1 of 2 andere. Maar verder zijn er fijnere producten voor hetzelfde geld of minder. Zal vanmiddag eens kijken voor wat aanbevelingen.

Maar volledig overstappen op nieuwe producten is ook niet nodig, als je maar rekening houdt met de hoeveelheid actieve ingrediënten die je tegelijk aan brengt. Het kan dus zijn dat je de lrp gewoon kan blijven gebruiken, maar bijvoorbeeld 3 avonden wat anders gebruikt ipv die producten.

Maar moet even de informatie zoeken, kom erop terug

veneri
Berichten: 886
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:55

Super,alvast heel erg bedankt,ik heb er echt geen drol verstand van dus ben er heel erg mee geholpen.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:00

om je huid barrière te herstellen kan ik heel erg de cicaplast baume b5 aanraden van LRP. Die is echt herstellend, wel een wat dikkere crème, dus ik gebruik hem een paar keer per week 's avonds als ik extra lief wil zijn voor mijn huid.

Ik gebruik hem ook op mijn lippen als ik daar velletjes krijg en droge plekjes op mijn voorhoofd. Die zijn dan na 2x gebruik weg.

En ik heb het idee dat mijn acne er juist rustiger van word. Ik gebruik daarnaast een paar keer per week PC 2%BHA

Ashleytjuhh

Berichten: 6690
Geregistreerd: 24-06-08

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:01

ik heb ook nu iets, maar vind het vooral moeilijk om te kijken welke producten bij je passen

veneri
Berichten: 886
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:24

ik heb nog even gekeken naar de LRP producten die ik gebruik.
dit is de reinigingsgel:
AQUA / WATER • SODIUM LAURETH SULFATE • PEG-8 • COCO-BETAINE • HEXYLENE GLYCOL • SODIUM CHLORIDE • PEG-120 METHYL GLUCOSE DIOLEATE • ZINC PCA • SODIUM HYDROXIDE • CAPRYLYL GLYCOL • CITRIC ACID • SODIUM BENZOATE • PHENOXYETHANOL • PARFUM / FRAGRANCE

dit het micellair reinigingswater:
AQUA / WATER • PEG-7 CAPRYLIC/CAPRIC GLYCERIDES • POLOXAMER 124 • POLOXAMER 184 • PEG-6 CAPRYLIC/CAPRIC GLYCERIDES • GLYCERIN • POLYSORBATE 80 • ZINC PCA • SODIUM HYDROXIDE • DISODIUM EDTA • BHT • MYRTRIMONIUM BROMIDE • PARFUM / FRAGRANCE.

en dit de duo creme:
AQUA / WATER • GLYCERIN • DIMETHICONE • ISOCETYL STEARATE • NIACINAMIDE • ISOPROPYL LAUROYL SARCOSINATE • SI L I CA • AMMONIUM POLYACRYLOYLDIMETHYL TAURATE • METHYL METHACRYLATE CROSSPOLYMER • POTASSIUM CETYL PHOSPHATE • SORBITAN OLEATE • ZINC PCA • G LY C ERY L STEARAT E S E • ISOHEXADECANE • SODIUM HYDROXIDE • M Y R I S T Y L M Y R I S T A T E • 2-OLEAMIDO-1,3-OCTADECANEDIOL • ALUMINUM STARCH OCTENYLSUCCINATE • MANNOSE • POLOXAMER 338 • DISODIUM EDTA • CAPRYLOYL SALICYLIC ACID • CAPRYLYL G LYCOL • V ITREOSCILLA F E R M E N T • X A N T H A N G UM • POLYSORBATE 80 • ACRYLAMIDE/SODIUM ACRYLOYLDIMETHYLTAURATE COPOLYMER • SALICYLIC ACID • PIROCTONE OLAMINE • PARFUM / FRAGRANCE.

welke ingredienten in deze producten zijn dan juist wel/niet goed?

Wat is overigens je mening over de producten van H&B/de tuinen? Gaat om de lijn met dode zeezout (facewash, milk, lotion, dag en nachtreme)
Ik heb deze lijn een tijd gebruikt toen mijn huid enorm gevoelig was (dit was lang voordat ik LRP gebruikte overigens,oorzaak onbekend) en dat kreeg mijn huid toen onder controle.

Ik heb daar nog producten van in huis, zou ik die bijvoorbeeld kunnen gebruikem ter afwisseling met LRP?
Dus bijv. Sochtends LRP, en savonds de dodezeezout lijn van H&B?

veneri
Berichten: 886
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:02

Aight schreef:
om je huid barrière te herstellen kan ik heel erg de cicaplast baume b5 aanraden van LRP. Die is echt herstellend, wel een wat dikkere crème, dus ik gebruik hem een paar keer per week 's avonds als ik extra lief wil zijn voor mijn huid.

Ik gebruik hem ook op mijn lippen als ik daar velletjes krijg en droge plekjes op mijn voorhoofd. Die zijn dan na 2x gebruik weg.

En ik heb het idee dat mijn acne er juist rustiger van word. Ik gebruik daarnaast een paar keer per week PC 2%BHA


Ik vind een gel en creme van die cicaplast baume. Heb je een li kje welke het is? Ik zag dat deze ook met spf te krijgen is,maar weet niet of die geschikt is voor het gezicht.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:25

Is meer voorkeur of je gel of crème wilt. Die spf is veel minder, plus dat je te weinig gebruikt qua spf als je de hoeveelheid van dagcrème gebruikt en als je genoeg gebruikt zodat je wat aan de spf hebt is het veel te veel crème haha.

Ik heb hem ook, de crème en gebruik hem paar keer per week lm huid te herstellen s avonds. Overdag gebruik ik wat anders.

veneri
Berichten: 886
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:18

Dank, dan ga ik even kijken naar de creme.zonder SPF dus?

En wat vind je van de producten van H&B, kan ik die ter afwisseling met LRP gebruiken? En hoe kan ik mijn huidverzorgingsroutine er dan het beste uit laten zien?

Gaat om deze productlijn, de dode zeezout producten van H&B

https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... Ade-tuinen

veneri
Berichten: 886
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:34

De dodezeezout creme vanochtend even gebruikt. Deze voel ik op mijn huid liggen lijkt het.mijn huid voelt zacht,maar ook iets plakkerig en wat trekkerig.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:00

veneri schreef:
Aight schreef:
om je huid barrière te herstellen kan ik heel erg de cicaplast baume b5 aanraden van LRP. Die is echt herstellend, wel een wat dikkere crème, dus ik gebruik hem een paar keer per week 's avonds als ik extra lief wil zijn voor mijn huid.

Ik gebruik hem ook op mijn lippen als ik daar velletjes krijg en droge plekjes op mijn voorhoofd. Die zijn dan na 2x gebruik weg.

En ik heb het idee dat mijn acne er juist rustiger van word. Ik gebruik daarnaast een paar keer per week PC 2%BHA


Ik vind een gel en creme van die cicaplast baume. Heb je een li kje welke het is? Ik zag dat deze ook met spf te krijgen is,maar weet niet of die geschikt is voor het gezicht.


Oh ik wist niet dat er ook een gel te krijgen was! Ik ga daar eens naar kijken, gebruik nu idd net zoals Mywishmax de creme 's avonds (dus geen SPF) als mijn huid dat nodig heeft. Dus als ik merk dat het kriebelig wordt of trekkerig gevoel na het douchen.

Hebben jullie tips voor een fijne SPF die goed te lagen is over dagcreme? Dus vooral niet gaat pillen/te vet is. Een gel-substantie zou ideaal zijn.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:16

Ik gebruik koreaanse of japanse. Die zijn vele malen fijner als de Europese. Heb verschillende merken en dat zijn de 1e waar ik geen puistjes van krijg, die niet te vet zijn en niet pillen. Vooral de biore (blauwe tube) vind ik enorm fijn.

Sommige Eu spfs gingen nog wel als je te weinig op deed, die k beauty merken kan ik gewoon de aanbevolen hoeveelheid zonder probleem.

Ben niet thuis, dus weet de precieze namen niet,maar heb het ooit wel eerder op bokt geschreven

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 10:22

MyWishMax schreef:
Ik gebruik koreaanse of japanse. Die zijn vele malen fijner als de Europese. Heb verschillende merken en dat zijn de 1e waar ik geen puistjes van krijg, die niet te vet zijn en niet pillen. Vooral de biore (blauwe tube) vind ik enorm fijn.

Sommige Eu spfs gingen nog wel als je te weinig op deed, die k beauty merken kan ik gewoon de aanbevolen hoeveelheid zonder probleem.

Ben niet thuis, dus weet de precieze namen niet,maar heb het ooit wel eerder op bokt geschreven

Aanvulling voor fijne SPF (ook Koreaans)
Isntree Hyaluronic SPF (iets vetter, top voor wat drogere huid of zonder moisturizer)
Missha Aqua Sun Gel (hele lichte spf om te dragen)

Eapy

Berichten: 1744
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:35

Meelezer hier — als je een non-chemische SPF zoekt is de Shadedrops van Summer Fridays echt een aanrader!

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:51

linoleum schreef:
MyWishMax schreef:
Ik gebruik koreaanse of japanse. Die zijn vele malen fijner als de Europese. Heb verschillende merken en dat zijn de 1e waar ik geen puistjes van krijg, die niet te vet zijn en niet pillen. Vooral de biore (blauwe tube) vind ik enorm fijn.

Sommige Eu spfs gingen nog wel als je te weinig op deed, die k beauty merken kan ik gewoon de aanbevolen hoeveelheid zonder probleem.

Ben niet thuis, dus weet de precieze namen niet,maar heb het ooit wel eerder op bokt geschreven

Aanvulling voor fijne SPF (ook Koreaans)
Isntree Hyaluronic SPF (iets vetter, top voor wat drogere huid of zonder moisturizer)
Missha Aqua Sun Gel (hele lichte spf om te dragen)


Helemaal mee eens, missha is 1 van de andere :D isntree nog niet geprobeerd. Leek mij te vet in de zomer maar in de winter wel een optie

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:53

Misschien is het handig om dit topic over the Ordinary te houden. :)

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:54

Oke, sowieso niet de spf van TO proberen. Dat is echt 10 keer niks :D