The Ordinary

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:41

PSvanLot schreef:
En dan heb ik alles wat ik nodig heb voor ochtend en avond?

En dan natuurlijk erna een lekkere dag en nacht creme :D

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:45

PSvanLot schreef:
En dan heb ik alles wat ik nodig heb voor ochtend en avond?

Natuurlijk ook nog tenminste cleanser ervoor, dan hyaluronic acid en ‘s avonds retinol. Erna moisturizer en ‘s morgens ook SPF (zeker extra belangrijk bij gebruik van retinol).

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:46

linoleum schreef:
PSvanLot schreef:
En dan heb ik alles wat ik nodig heb voor ochtend en avond?

Natuurlijk ook nog tenminste cleanser ervoor, dan hyaluronic acid en ‘s avonds retinol. Erna moisturizer en ‘s morgens ook SPF (zeker extra belangrijk bij gebruik van retinol).


Heb je daar adviezen in wbt merk?
Zie dat bij Douglas de Retinol uitverkocht is, waar kan ik het beste bestellen?

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:21

Op de site van Deciem zelf kan je ook bestellen, werd bij mij vanuit Brussel verzonden dus geen invoer kosten. En daar hebben ze veeel meer keuze! Verzenden duurde wel langer, ongeveer anderhalve week

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:03

O dat klinkt goed! Ik ga me er eens even in verdiepen

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:07

Retinol wordt mij nu ook aangeraden, vanwege die diepliggende puistjes. Maar ik wacht nog even een paar weken met iets veranderen.

Voor ik begon met huidverzorging had ik er meestal een, toen toevallig twee.

Nu heb ik er 5 :')

Creatas

Berichten: 2366
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Parel van het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:53

Mars schreef:
Creatas schreef:
Ik lees hier sinds een weekje mee en heb nu ook een potje van die bovengenoemde peeling. Ik was benieuwd of ik dit op zichzelf staand kan gebruiken (verder dag & nachtcrème Rituals, maar zoekende)?

Wil eerst swatchen (en wacht nog even weekje want heb nog een zonnebankje staan).

Maar het klinkt wat heftig dus vind het wel wat spannend :')


In Rituals cremes zit vaak parfum, zou kunnen dat dat net te heftig is naast een peeling. Beste is om altijd even patchtest te doen en te kijken hoe je huid reageert.



Patch test nu in progress, weinig bijzonders dus zo stap 2...

Edit, ik zie nu in een filmpje dat swatchen bedoelt is om te zien of het in 24hr nog reageert.. :') stap 2 wordt dus morgen.

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:36

Ik heb mijn Buffet op en ga nu over op Hyaluronic acid alleen hoe kan ik die het beste aanbrengen? Ik begreep namelijk dat die beter op een vochtige huid aangebracht kan worden. Hoe doen jullie dit?

Ik kan zo snel 2 opties bedenken:
Eerst de Nyacinamide/zinc en dan direct de Hyaluronic daarachteraan óf na het wassen mijn gezicht oppervlakkig droogdeppen, daarop de Hyaluronic en daarna de Nyacinamide/zinc.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:37

Ik hou m’n hand onder de kraan, haal m’n natte hand over m’n gezicht. Droog m’n hand af en vervolgens hyaluronic acid erop.

Wil eigenlijk nog een face mist, maar zo werkt het ook prima.

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:39

Óf gewoon een drupje water in je handpalm, hierop de druppels hyaluronzuur, handen kort wrijven en hop op je gezicht! Zo doe ik het altijd, je hebt maar klein beetje water nodig om het te mengen, dus zelf altijd ff m’n handpalm tegen de kraan aan aangezien ik toch net m’n gezicht heb gewassen: aan die twee druppels die daar nog afkomen heb ik al genoeg!

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:48

Oeh, beide goede tips. Dankjulliewel!
Zouden jullie deze wel voor de Nya.... doen?

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:54

Ja zeker ervoor. Andersom moet je de nyacinamide er weer afhalen. Dus dit is veel makkelijker.

Ik heb net geprobeerd met paar druppels water op hand en dan de hyaluronic acid. Maar dat is voor mij echt te weinig vocht. Dus blijf toch m’n gezicht vochtig maken.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:37

Iemand tips? Ik heb nogal een moeilijke huid. Vet met mee-eters (neus en kin), grote poriën, pigmentvlekjes, gerstekorrels, erg gevoelig en roodheid. De roodheid en gerstekorrels zijn wel verminderd en mijn huid is minder dof, maar mijn huid blijft heel vet. De laatste tijd is het weer erger geworden voor mijn gevoel.

Ik gebruik het volgende (volgorde van boven naar onder)
Ochtend:
Clinique toner
Niacinamide + Zinc
Buffet
Natural moisturizing factors + HA

Avond:
Gezicht wassen met Garnier en een gezichtsborstel (wil de Garnier vervangen voor de Tuinen Tea Tree maar het flesje is nog niet op)
Niacinamide + Zinc
Buffet
Natural Moisturizing + HA

1x per week in de avond AHA 30% + BHA 2%
Daarna smeer ik SPF 30 van Biodermal icm natural moisturizing + HA voor het slapen.

Iemand misschien een toevoeging of vervanger in gedachten?

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:47

Gerstekorrels komt vaak door vocht te kort en dan is veel vet ook weer logisch, want dat maakt je huid ook aan als het vocht te kort komt.

In die vichy toner zit alcohol volgens mij? Dan droog je dus extra uit. Ik zou dus ook oppassen met tea tree. Ook met gevoelige huid. En gezichtborstel eigenlijk ook schrappen, want dat is vaak toch hard voor huid. Eigenlijk ben je elke dag aan het scrubben. Niet heel handig met gevoelige huid en sowieso eigenlijk niet goed.

Ik zou eventueel kijken voor een bha die je dagelijks of om de dag kan gebruiken.

Ook misschien een 2e reiniger erbij, ik merk bijvoorbeeld dat ik spf er beter af krijg door 2 keer te reinigen en met 1 keer toch niet alles er af krijg. Net als make up.

Die moisturizer van TO werkt voor mij absoluut niet als ik wat vetter ben zoals in de zomer. Dan is die veelbte machtig om het maar zo te noemen.

Voor de roodheid en pigmentvlekken heb je weer andere dingen nodig. Moet even kijken hoe die heten, ik heb daar ook wat dingen voor staan (ook dingen die ik juist over zou slaan)

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:27

Thanks voor de reactie!

Daar heb ik wat aan. Ik was zelf ook al een beetje in de beleving dat mijn huid zo reageert vanwege te weinig vocht, maar ik vind het zo lastig om dan te bepalen wat ik moet skippen. |(

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:42

Beide toners skippen.
Kan je beter vervangen voor een zachte facemist. Of een hydraterende toner zonder alcohol.
Buffet en daarna nya gaan ook niet altijd lekker.
Hyaluronic met nya er achter weer beter.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:54

Ik zou inderdaad toner(s) skippen, behalve als dit een specifiek hydraterende is en meer naar een serum neigt. Persoonlijk zou ik ook niet elke dag een gezichtsborstel gebruiken en ook niet dagelijks tea tree oil. Dit zou ik dan eerder 2x per week doen bijv. Ik zou zelf proberen om mijn huid vooral te hydrateren en te kalmeren, en als je een sterkere en rustigere basis hebt daarna kijken naar exfolieren en behandelen. Succes!!

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:39

Idd... borstel zou ik ook skippen voor chemische exfoliant. Als je een lichte wil is de mandelic acid fijn van to.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 13:47

Ik gebruik alleen de lumispa icm met mijn reiniger. Niet met de peeling.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:48

Ja maar over het algemeen is elke fysieke exfoliant niet zo goed bij een droge huid. (Of überhaupt)

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:48

Even een vraagje tussendoor over de retinoid: hoevaak gebruiken jullie deze? Iedere avond, om de avond, 3 keer per week? Het is me niet helemaal duidelijk of het voor iedere avond geschikt is, wel dat je het moet opbouwen wanneer je ermee begint. Maar opbouwen naar wat? Dagelijks?

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:15

Ik gebruik die van paula's choice dagelijks, maar dat is ook het serum met lage dosering.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 06:48

Ik gisteren een nieuwe hyaluronic acid en niacinamide binnen gekregen. Potjes bijna leeg, dus vast backup. Ook AHA + BHA peeling meebesteld, die van weekend eens proberen.


MissWeenie schreef:
Even een vraagje tussendoor over de retinoid: hoevaak gebruiken jullie deze? Iedere avond, om de avond, 3 keer per week? Het is me niet helemaal duidelijk of het voor iedere avond geschikt is, wel dat je het moet opbouwen wanneer je ermee begint. Maar opbouwen naar wat? Dagelijks?

Volgens mij is die genoeg om 2/3 keer per week te gebruiken!

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:45

Na jullie tips over de hyaluronic spray ik eerst mijn gezicht in met water. Ik had nog een oud flesje van een Lush tonic staan dus die heb ik nu met water gevuld, ideaal!
Mijn huid lijkt er niet slecht op te reageren maar het zal weer eventjes tijd nodig hebben voor ik zichtbaar resultaat heb.

Ik heb nu ook 2x de AHA peeling gebruikt en die vind ik heel prettig. Ook een fijne bijkomstigheid vind ik dat hij soepel blijft en dat je hem er ook weer makkelijk afspoelt.
Ik doe nog weleens -hooguit 1x per week- een mechanische peeling met de goedkope scrub van Kruidvat als ik merk dat ik veel last van schilfertjes heb. Dat werkt dan toch net even extra om losse velletjes weg te krijgen.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:17

Ik scrub ook nooit meer mechanisch, heb vroeger die Clarisonic gehad maar dat was véél te heftig voor mijn huid. En alles met korreltjes etc ook, chemisch peelen bevalt me veel beter en ik heb minder irritatie. Alleen de BHA heb ik wel rustig moeten opbouwen voor mn huid eraan gewend was.