Nu sinds een maand of 6 heb ik weer pijn op de plek waar de fjord op is gaan staan. Als ik gewoon zit of lig is er niks aan de hand, maar als ik na 5 minuten mijn voet ontlasten opsta doet het zeer. Als ik 's ochtends uit bed stap is het pijnlijk. En als ik druk op het middenvoetsbeentje, is het érg pijnlijk. Ook wanneer ik naar rechts een hoek omloop, dan doet de zijkant van mijn voet behoorlijk pijn. Toen dit een paar maanden geleden op begon te spelen, was het een beetje storend. Nu doet het echt wel flink zeer.

Nu is mijn vraag: ik ben nu 27, kun je na 15 jaar weer last krijgen van een kneuzing? Ik heb geen gekke bewegingen gemaakt, niks erop laten vallen, niet gestoten. En even speculerend: zou er toch iets gebroken zijn in die tijd? Ik weet dat er zoiets bestaat als posttraumatische dystrofie. Ik ben van de plan dinsdag de huisarts te bellen want het wordt steeds erger, maar ik verwacht niet dat ze me wil zien omdat ze door Corona alleen spoedgevallen doen geloof ik.
Daarom stel ik mijn vraag ook hier, of oud letsel weer op kan gaan spelen na jaren. Ik weet dat bokt geen dokter is, maar misschien zijn er mensen met soortgelijke ervaringen die ze willen delen!