Stekende hoofdpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Stekende hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 20:45

Ik heb hier even een dringende vraag.

Sinds deze middag heb ik plots stekende hoofdpijn, ik kan de pijn niet goed omschrijven maar het is een beetje angstaanjagend. Het is een plotse pijnscheut die onmiddellijk terug verdwijnt in mijn voorhoofd boven mijn rechteroog. Het voelt een beetje als een schok. Het komt ook heel plots, er is geen directe aanleiding maar moet wel altijd even gaan stilstaan van het verschieten/pijn. Verder voel ik me goed, deze middag was ik wel wat misselijk van de pijn.

Ik heb migraine, maar dit is echt wel een totaal ander soort hoofdpijn. Sinds deze avond komen de schokken ook vaker voor. Ik heb dit ook nog nooit eerder gehad. Als de schokken er niet zijn voel ik ook geen pijn.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Als dit morgen nog zo is bel ik sowieso wel even de huisarts.

PotjeMayo

Re: Stekende hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:53

Pfoe ik zou het niet weten... ik heb zelf wel een soortgelijks gehad. ( steken in hoofd die ineens opkwamen en zo weer weg waren. maar het voelde niet als een schok ofzo en het kwam langzaam dus ik voelde het al aankomen. was 1 dagje gelukkig )

huisarts zou ik bellen als het aanhoud of wanneer het vaker komt dat het bijna nie meer te verdragen is.
beterschap :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:55

Ik herken dit ook wel! Maar ik ben chronisch hoofdpijn patient dus ik ga er niet meer voor naar de huisarts.. Zelf ook geen idee waar ‘t vandaan komt helaas :(

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 23:26

Wie weet is het inderdaad niks en is het morgen weer volledig verdwenen. Maar heb zelf niet het gevoel dat het onder klassieke hoofdpijn valt, ik heb dit echt nog nooit gehad terwijl ik regelmatig last heb van een migraine aanval. Ik heb het gevoel alsof dit meer zenuw/spier/bloedbaan gebonden is. De pijn komt echt in 1 ader heb ik het gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:29

Dit kan ook zeker een vorm van migraine zijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 23:36

DeMolenhoek schreef:

Nee, migraine is het zeker niet. Als je weet hoe migraine voelt en wat migraine is dan snap je dat wel. Zeker als je een migraine patiënt bent, ik heb het al jaren en ik weet wat mijn triggers zijn. Dit sluit helemaal niet aan met hoe mijn aanvallen gaan, die veranderen ook plots niet.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:40

Het klinkt alsof het lijkt op clusterhoofdpijn.

Er bestaan verschillende vormen van hoofdpijn, welke ook nog eens heel individueel verschillend zijn hoe ze tot uiting komen. Er zijn wel bepaalde algemene kenmerken, maar verder is de ervaring van pijn heel persoonsgebonden. Ik zou het met de huisarts bespreken als het nog een keer gebeurt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 23:51

Ine23 schreef:
Het klinkt alsof het lijkt op clusterhoofdpijn.

Er bestaan verschillende vormen van hoofdpijn, welke ook nog eens heel individueel verschillend zijn hoe ze tot uiting komen. Er zijn wel bepaalde algemene kenmerken, maar verder is de ervaring van pijn heel persoonsgebonden. Ik zou het met de huisarts bespreken als het nog een keer gebeurt.

Het is nu nog steeds aan de gang. Het lijkt inderdaad wel een beetje op clusters, maar die duren meestal (denk ik) zeker toch wel enkele minuten. Dit is echt een heel harde steek van amper 3 seconden, soms komen er meerdere steken na elkaar en is het weer een half uurtje niks, en dan terug. Soms is het ook maar 1x en dan pas 15 minuten later nog een schok.

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 00:02

Hoofdpijn met pijnscheuten KAN bij covid passen. Heb je ook andere klachten als keelpijn, snotneus, smaakverlies, diarree en of koorts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 00:07

CalipsoLover schreef:
DeMolenhoek schreef:

Nee, migraine is het zeker niet. Als je weet hoe migraine voelt en wat migraine is dan snap je dat wel. Zeker als je een migraine patiënt bent, ik heb het al jaren en ik weet wat mijn triggers zijn. Dit sluit helemaal niet aan met hoe mijn aanvallen gaan, die veranderen ook plots niet.

Ik ben migraine patiënt hoor ;) Je weet dat migraine altijd kan evolueren, jou triggers kunnen veranderen en ook het verloop? Bij mij is dit bv vaak het begin van migraine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 00:12

Heb je genoeg gedronken? Veel suikers gegeten of juist helemaal geen suikers? Voorbije dagen veel in de zon gezeten?

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 07:01

PLK schreef:
Hoofdpijn met pijnscheuten KAN bij covid passen. Heb je ook andere klachten als keelpijn, snotneus, smaakverlies, diarree en of koorts?

Daar dacht ik ook al aan zo ja dan kan de hoofdpijn wel een paard weken blijven helaas..

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 07:11

Ik zou gewoon de huisarts maandag bellen als het aanhoudt. En als het echt heel erg wordt huisartsenpost :) Helpt paracetamol?

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:07

Ik herken dit ook! Bij mij komt het door mijn allergie voor pollen (vooral eiken). Ik heb verder nooit typische allergie/hooikoorts klachten behalve die vreselijke hoofdpijn, moeheid, slapeloosheid, misselijk/draaierig en concentratieproblemen.

Nu is het bij mij al een anderhalve week op zijn hefstigst (eiken komen in blad). Dan neem ik ‘s ochtends en ‘s avonds een allergiepil, douche ‘s avonds alle stuifmeel van me af, ‘s ochtends hele gezicht en neus uitgebreid spoelen en overdag labello in mijn neusgaten smeren. Dan gaat het best wel goed.
Vergeet ik ook maar 1 van die dingen dan bingo.. weer die scherpe stekende pijn te pakken.

Edit; Ik ben overigens ook enorm migraine patient.
Laatst bijgewerkt door Shettepret op 25-04-20 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:08

Naast wat er al genoemd is: is het met je zicht nog goed? Ik draag bijv een bril en krijg ook heftige pijnen die naar mijn oog lijken te trekken als ik iets te lang zonder heb gelopen of als Mn huidige bril niet goed meer is.

Je noemt ook dat het meer voelt als een schok? Voelt het echt als een elektrische stroompje in je hoofd en anders dan een spiersamentrekking?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 08:49

00000000 schreef:
PLK schreef:

Daar dacht ik ook al aan zo ja dan kan de hoofdpijn wel een paard weken blijven helaas..

Nee, ik heb geen van bovenstaande en ook geen koorts... in mijn omgeving is er ook nog steeds niemand ziek, gelukkig maar, maar ja je weet maar nooit.

Net opgestaan en het is er nog steeds. Ik draag inderdaad een bril maar niet regelmatig. Om dat uit te sluiten heb ik die gisteren op gehad, maar met of zonder bril maakte ook geen verschil. Mijn migraine komt vaker in kloppende hoofdpijn die constant is en ook over een groter gebied, meestal ook enkel links of rechts. Als ik een migraine aanval krijg dan voel ik dat meestal ook al in de ochtend en voelen mijn ogen ook heel zwaar, bij deze hoofdpijn heb ik dat niet. Medicatie (heb zolmitriptan en excedrine) helpen beide niet en een migraine aanval duurt ook nooit langer dan 24u bij mij. Is eigenlijk van zodra ik iets neem verdwenen. Ik heb de afgelopen dagen niks aan mijn dieet veranderd en ook niet extreem in de zon gezeten.

Misschien moet ik wel vermelden dat ik rugpatiënt ben en scoliose heb. Ik heb ook al gedacht of dit niet in het kader van een geklemde zenuw past?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:55

Dat zou heel goed kunnen dat het aan je rug ligt! Ik heb vaak last van spieren die vast zitten en dat trekt ook door naar mijn nek en hoofd. Zou dat zeker aangeven :j

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 09:18

Pepperrr schreef:
Dat zou heel goed kunnen dat het aan je rug ligt! Ik heb vaak last van spieren die vast zitten en dat trekt ook door naar mijn nek en hoofd. Zou dat zeker aangeven :j

Ik heb zelf ook eerder het gevoel dat de pijn vanuit mijn nek komt en naar boven schiet, maar dat is maar een gevoel, want mijn nek zelf doet geen pijn en voelt ook niet stijf... Heb een paar dagen geleden wel een enorm stijve nek gehad.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 18:44

Pijn is nog steeds heel frequent aanwezig, deze middag was het iets beter en nu is het weer heel heftig. Pijnstillers helpen een klein beetje tegen de pijn maar niet tegen schokken. Als het blijft duren bel ik maandag de HA, heb eens dokter google gebruikt en het lijkt heel erg hier op;
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... hoofd.html
Alleen staat hier ook geen oorzaak bij, vooral mensen die er vaker last van hebben en anders zou het een onderliggende oorzaak kunnen hebben als je er niet regelmatig last van hebt.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:12

CalipsoLover schreef:
Pepperrr schreef:

Ik heb zelf ook eerder het gevoel dat de pijn vanuit mijn nek komt en naar boven schiet, maar dat is maar een gevoel, want mijn nek zelf doet geen pijn en voelt ook niet stijf... Heb een paar dagen geleden wel een enorm stijve nek gehad.

Hoofdpijn KAN inderdaad van je nek komen, ook zonder dat je pijn hebt in je nek. Of dat het is, kunnen wij natuurlijk niet zeggen. Ik zou persoonlijk als ik jou was niet te veel gaan googlen oid. Je huisarts is het best geplaatst om je vragen te beantwoorden.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 21:43

Probleem is dat je nu natuurlijk niet gewoon naar de HA kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:45

Bellen kan altijd ;)
Je bedoelt ivm weekend niet zomaar langs kunnen gaan, of ivm corona?
Bij dat laatste kunnen de assistenten/telegonisten het prima inschatten :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 21:47

Bubblewrap schreef:
Bellen kan altijd ;)
Je bedoelt ivm weekend niet zomaar langs kunnen gaan, of ivm corona?
Bij dat laatste kunnen de assistenten/telegonisten het prima inschatten :)

Kan nu idd niet bellen, maandag wel, maar langs gaan mag sowieso niet ivm corona (BE)
We zien maandag wel, het is er helaas nog steeds -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:48

Och, ik had niet gezien dat je in BE woonachtig was -O- Lastig!

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 08:34

Bij mijn HA (ook BE) is het zo dat je eerst belt met de HA en ze dan een inschatting maken van het probleem en of het nodig is of niet om langs te gaan. Je kan prima je verhaal doen, ze kunnen je advies geven op afstand en als het nodig is, kan je echt wel langsgaan hoor.
Ook al van meerdere collega's gehoord dat ze met familie of voor zichzelf naar de HA zijn gegaan en heb zelf ook een afspraak staan voor consultatie in de praktijk.
Het is niet de bedoeling dat je door corona te lang wacht met spreken met een dokter voor andere klachten. Je mag echt nog steeds contact opnemen met je huisarts of in spoedgevallen naar de spoed gaan. Wordt ook heel regelmatig op het nieuws gezegd dat mensen te lang wachten nu met corona en dat dat eigenlijk niet moet.