Vage misselijkheidsklachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Vage misselijkheidsklachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 14:39

Hi!

Sinds ongeveer een week heb ik wat vage 'klachten' waar ik niet zo goed een vinger op kan leggen. Ik ben mij bewust van het feit dat Bokt geen medisch forum is, maar wellicht herkennen meer Bokkers zich in deze gekke tijd in de klachten en is het gewoon een 'kwaaltje' door alle veranderingen die er momenteel gaande zijn. Redelijk recent ben ik nog doorgelicht op medisch gebied en was er niks aan de hand.

Sowieso ben ik iemand die weinig medische problemen heeft over het algemeen, het enigste wat ik 'soms' neem is ibuproven of Feminax tegen menstruatiepijn, maar daar houdt het wel op met de 'gekke dingen'. Ik slaap sinds een weekje of 2/3 niet echt lekker, vaak s'nachts rond een uurtje of 4 wakker en wat moeite om in slaap te komen. Hier heb ik van de huisarts wat voorgeschreven voor gekregen maar daar blijf ik liever van af, aangezien ik m'n ritme daar niet op wil aanpassen. Er is best wel wat stress in mijn situatie gecreëerd door corona, wat niet echt mee werkt aan dit gegeven.

Nu heb ik echter sinds halverwege vorige week een beetje last van een aanhoudedende misselijkheid, voornamelijk s'ochtends maar het trekt soms door naar de gehele dag. Ik drink voldoende (2L water minimaal), eten gaat zodra ik het doe ook prima en heb weinig problemen verder, maar die misselijkheid is best vervelend. Voordat iedereen 'zwanger' roept: Dat is het niet :') Het is gewoon een beetje een onaangename misselijkheid die 'blijft hangen' om het zo maar uit te leggen. Ik heb geen verleden met dit soort klachten (enkel toen ik aan de pil zat, maar dat ben ik al een paar jaar niet meer).

Wellicht dat iemand hier wat goede tips heeft? Ik heb al wat zitten rondzoeken maar zoals iedereen weet is Google niet je beste raadgever en ik zie daar ook niet iets tussen wat het wellicht kan verklaren. Eetpatroon is hetzelfde gebleven, ik beweeg voldoende en verder zijn er geen veranderingen geweest in supplementen o.i.d.

Alvast bedankt :)

fenijro_tani

Re: Vage misselijkheidsklachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:41

Stress? Is bij mij vaak de oorzaak

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:44

Ik snap dat je zegt; zwanger zijn is het niet. Maar heb je dan getest of ben je simpelweg niet seksueel actief? Denk dat je die opmerking anders wel nog gaat krijgen. :+

Zwangere vrouwen slapen ook onregelmatig enzovoorts, dus vandaar.

Ik denk dat stress (rondom corona) best wel eens voor deze klachten kan zorgen. Mijn zusje had hier op haar vorige school bijvoorbeeld erg last van.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:50

Maagklachten? Misschien even geen ibuprofen etc nemen.
Ik heb een lichte chronische maagontsteling en die uit zich ook als een wat vage misselijkheid.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:51

Ik heb dit sinds de laatste weken ook, heb toen gelijk een zwangerschapstest gedaan, maar dat was het inderdaad ook niet :Y) Ik wordt ook heel snel misselijk als ik in de auto zit sinds de afgelopen weken.

Dus ik lees even mee!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 14:52

AlwaysH schreef:
Ik snap dat je zegt; zwanger zijn is het niet. Maar heb je dan getest of ben je simpelweg niet seksueel actief? Denk dat je die opmerking anders wel nog gaat krijgen. :+

Zwangere vrouwen slapen ook onregelmatig enzovoorts, dus vandaar.

Ik denk dat stress (rondom corona) best wel eens voor deze klachten kan zorgen. Mijn zusje had hier op haar vorige school bijvoorbeeld erg last van.

Dit is uitgesloten :j

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:53

Is je bloeddruk oke?
Stress?
Schildklier?
Maar ik ben geen arts, dus als je het zeker wil weten toch even naar de huisarts?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:55

mingming schreef:
Ik heb dit sinds de laatste weken ook, heb toen gelijk een zwangerschapstest gedaan, maar dat was het inderdaad ook niet :Y) Ik wordt ook heel snel misselijk als ik in de auto zit sinds de afgelopen weken.

Dus ik lees even mee!

Mogelijk door de warmte?
Ik kan daar zelf echt niet tegen in de overgang van koud naar warm. Vooral in een stedelijke omgeving. :j

@Courses, dus zoals ik al zeg :o Stress? Dat geeft echt wel flinke fysieke klachten hoor.
Ik heb zelf PTSS (hele andere soort stress, maar wel stress) en krijgt echt koppijn, buikpijn en wordt misselijk als er iets gebeurt dat hier mee te maken heeft.

Zelf ervaar ik geen 'stress' aan Corona, maar kan het me wel voorstellen.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:07

Hmm, een paar dingen die me zo direct invallen:
- Een tijdje vettig en scherp eten weglaten en kijken of dat helpt?
- Stress zou inderdaad een redelijk voor de hand liggende verklaring kunnen zijn.
- Vermoeidheid! Je zegt dat je al een aantal weken niet echt lekker slaapt. Als ik oververmoeid ben krijg ik steevast last van misselijkheid.

Heb je al geprobeerd om voor jezelf een ontspannend inslaapritueel te creëren? Ik spuit bijvoorbeeld altijd wat rustgevende kussenspray op mijn kussen voordat ik ga slapen, doe een paar yoga oefeningen en slaap daarna in met een podcast aan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:10

Beweeg/sport je juist meer sinds een week?

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:16

Ik ervaar de laatste twee weken ook misselijkheid, en heb eerder bij stress veel last gehad van mijn maag. Dit geeft bij mij een misselijk gevoel, nergens zin in, geen trek hebben en eenmaal gegeten dan blijft het gewoon binnen.

Ook slaap ik de laatste weken slecht, heel onrustig en vaak wakker. Dit had ik eerder nog niet.

Op mijn werk zijn we sinds eind maart een cohort afdeling gestart met veel veranderingen. En sinds dit is ervaar ik zelf deze lichamelijke klachten.

Scheelt het voor jou als je praat over de klachten??
Ik ervaar zelf wanneer ik er over kan praten dat het wat afneemt. Gister op het werk met een psycholoog gesproken, en met de manager. Nu meer rust gekregen en op een revalidatie afdeling ingepland zoals het eerder ook was op mijn werk. En merk ik meteen dat mijn lichaam meer rust heeft en de misselijkheid i.c.m. de maagpijn wegtrekt.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 16:40

prulletje schreef:
Hmm, een paar dingen die me zo direct invallen:
- Een tijdje vettig en scherp eten weglaten en kijken of dat helpt?
- Stress zou inderdaad een redelijk voor de hand liggende verklaring kunnen zijn.
- Vermoeidheid! Je zegt dat je al een aantal weken niet echt lekker slaapt. Als ik oververmoeid ben krijg ik steevast last van misselijkheid.

Heb je al geprobeerd om voor jezelf een ontspannend inslaapritueel te creëren? Ik spuit bijvoorbeeld altijd wat rustgevende kussenspray op mijn kussen voordat ik ga slapen, doe een paar yoga oefeningen en slaap daarna in met een podcast aan.

Stress en vermoeidheid klinken nu wel als de meest 'logische' oorzaken als ik zo de reacties een beetje lees. Het is zo raar dat ik dat eigenlijk niet echt zag als een oorzaak, want het voelt als zo'n 'oh zie mij er nou moeite mee hebben' :o Er is voor mij sinds eind februari extreem veel veranderd door corona, daar heb ik het ook met veel mensen gelukkig over gehad maar dat dat ook zulke sterke fysieke klachten teweeg kan brengen vind ik vrij heftig.

Inslaapritueel ben ik wel mee bezig, ik heb bepaalde muziek en podcasts die ik erg fijn vind voordat ik ga slapen. Maar het verschilt per dag een beetje waar ik behoefte aan heb merk ik :)

Gini schreef:
Beweeg/sport je juist meer sinds een week?

Ik sportte 'voor corona' 3 tot 4 keer per week (krachttraining). Die intensiteit en frequentie haal ik nu bij lange na niet maar ik probeer wel dagelijks/twee dagelijks een goed stuk te lopen en ongeveer 3x per week echt even te trainen.

Jintexx schreef:
Scheelt het voor jou als je praat over de klachten??
Ik ervaar zelf wanneer ik er over kan praten dat het wat afneemt. Gister op het werk met een psycholoog gesproken, en met de manager. Nu meer rust gekregen en op een revalidatie afdeling ingepland zoals het eerder ook was op mijn werk. En merk ik meteen dat mijn lichaam meer rust heeft en de misselijkheid i.c.m. de maagpijn wegtrekt.

Ik heb gelukkig een hele fijne kring mensen om mij heen waar ik al veel steun aan heb gehad. Echter is het ook voor veel dingen denk ik een enorme gevoelskwestie. Mijn werk snapt gelukkig dat dit buiten iedereen haar/hun macht ligt hoe iedereen hierop reageert, maar ik ben best wel 'geschrokken' van hoe erg ik uit m'n ritme gehaald ben in 3/4 weken tijd. Ik weet wel dat ik soms best heftig op privé gerelateerde zaken kan reageren (fysiek ziek van bepaalde aanvaringen zijn bijv). Maar niet over z'n langere tijd waarbij het eigenlijk voelt alsof ik net weer wat meer rust gevonden had, mentaal.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:37

Ik heb 1,5 jaar geleden ook zo iets gehad. Ik was elke ochtend misselijk en soms trok het ook gewoon door naar s' avonds. Kreeg toen ook gewoon bijna niks weg.
Heb ik een paar weken gehad, HA zei dat ik maar gewoon cola moest drinken in de ochtend maar dat hielp niks.
Was toen ook iets van 5/6 kilo afgevallen daardoor.
Is uiteindelijk weer overgegaan, maar weet niet waardoor het kwam.
Hopelijk kom je er snel achter of het een oorzaak heefr en kan het makkelijk verholpen worden!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:23

Wat drink je s'morgens? Ik heb hetzelfde gehad en toen bleek dat ik niet meer tegen koffie kon, doordat ik dat eerst niet doorhad bleef ik het drinken en werd er elke dag steeds misselijker van

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:43

Je geeft aan dit ook te hebben gehad toen je aan de pil was. Ik had dat ook, incl uiteindelijk ook andere zwangerschapsverschijnselen :+

Is het nu redelijk hetzelfde gevoel? Dan zou het mogelijk ook door hormonen kunnen komen (en die kunnen om heel veel redenen veranderen). Als het lang aan blijft houden of er komen andere klachten bij, dan zou ik de HA even bellen om te overleggen wat verstandig is om te doen. :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 14:05

TheNovelist schreef:
Ik heb 1,5 jaar geleden ook zo iets gehad. Ik was elke ochtend misselijk en soms trok het ook gewoon door naar s' avonds. Kreeg toen ook gewoon bijna niks weg.
Heb ik een paar weken gehad, HA zei dat ik maar gewoon cola moest drinken in de ochtend maar dat hielp niks.
Was toen ook iets van 5/6 kilo afgevallen daardoor.
Is uiteindelijk weer overgegaan, maar weet niet waardoor het kwam.
Hopelijk kom je er snel achter of het een oorzaak heefr en kan het makkelijk verholpen worden!

Ik ben zelf niet zo heel erg fan van koolzuur houdende dranken, ik ken het trucje met cola inderdaad maar daar ben ik nog nooit minder misselijk van geworden :j Wel erg fijn om te horen dat het bij jou over gegaan is en dat je er geen last meer van hebt!

luxx schreef:
Wat drink je s'morgens? Ik heb hetzelfde gehad en toen bleek dat ik niet meer tegen koffie kon, doordat ik dat eerst niet doorhad bleef ik het drinken en werd er elke dag steeds misselijker van

Enkel thee en door de dag heen in totaal 2L water. Ik drink sowieso geen koffie en eet vrij 'clean'. Ik zit erover te denken B-12 weer te gaan supplementeren, wellicht dat ik nu te weinig vitaminen binnen krijg maar het lijkt mij niet dat dat zo'n heftige impact kan hebben.

xIrlijn schreef:
Je geeft aan dit ook te hebben gehad toen je aan de pil was. Ik had dat ook, incl uiteindelijk ook andere zwangerschapsverschijnselen :+

Is het nu redelijk hetzelfde gevoel? Dan zou het mogelijk ook door hormonen kunnen komen (en die kunnen om heel veel redenen veranderen). Als het lang aan blijft houden of er komen andere klachten bij, dan zou ik de HA even bellen om te overleggen wat verstandig is om te doen. :)

Toen ik aan de pil zat kon ik niet meer normaal functioneren door de extreme maagklachten die ik kreeg ervan, daardoor dacht ik zelf ook al aan wellicht een verstoring in een bepaalde hormooncyclus of iets dergelijks. Ik heb alleen momenteel niet echt zaken waarvan ik zeg, dat zou het kunnen zijn dus daarom twijfel ik aan die co-relatie.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:23

Het 'waarom misselijk?' kan ik niet voor je beantwoorden, maar ik weet uit ervaring hoe vervelend het is.
Ik heb standaard okugest in huis, dat werkt als een trein. Tegen misselijkheid, maar ook een opgeblazen gevoel. En wat ook erg goed werkt is Nux Vomica. Ik heb het in druppel en pil vorm, en ook dat werkt erg goed.