Futloos haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Futloos haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 18:12

Hoi allemaal,

Ik ben op een punt gekomen dat ik er genoeg van heb. Al jaren heb ik dun en futloos haar. En elke keer weer zie ik meiden voorbij komen met zo'n mooi en vol haar.. daar ben ik jaloers op. Uiteraard snap ik dat het ook deels genetisch bepaald is. Maar het maakt me steeds meer verdrietiger... ik wil ook levendig haar!

Anyways, heeft iemand tips zodat ik het toch iets meer energie kan geven? Ik was mijn haren twee keer per week met shampoo en conditioner. Merk dat deze shampoo (alle dag van andreolon) niet echt goed is, want na twee dagen is mijn haar weer super vet. Nu ik toch nergens kom was ik het niet, maar als dadelijk het leven weer normaal is wil ik niet met een vetkop rondlopen. Ik föhn mijn haren niet meer, maar zie eerlijk gezegd weinig verschil of ik ze wel of niet gefohnt heb.

Wat voor shampoo kan ik het beste gebruiken?
Haren wel of niet föhnen?
Haren wel of niet vast tijdens het slapen?

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:21

Hey! Ik herken dit zeker, ik heb zelf heel veel maar vooral heel dun haar wat de neiging heeft recht naar beneden te vallen, en toen ik naar een kapster ging en haar liet zien wat ik graag wilde, vertelde zij mij helaas dat dat hem voor mij nooit ging worden omdat het model in kwestie juist heel dik en volumeus haar had. Toch kon ik het mijne wel iets opfleuren.

Wat voor mij enorm heeft geholpen is mijn haar zo wassen met sulfaatvrije shampoo en inderdaad niet meer dan 2 hooguit 3x pw.
Daarnaast heb ik zo´n 20cm van de lengte ingeleverd en als ik het föhn zit er uiteraard veel meer volume in dan wanneer ik dat niet doe (maar ook zonder heb ik een redelijk speelse coupe)
Ik heb zelf mijn haar altijd los tijdens het slapen en doe het alleen vast als het echt warm is, ik weet dus niet of dat nog invloed heeft, maar ik denk als je het bv in een knot bovenop je hoofd doet dat je haar de volgende ochtend wel wat meer volume heeft omdat het de hele nacht omhoog heeft gezeten, maar ik kies hierin toch liever voor de praktische oplossing en lekker slapen :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:24

Niet föhnen en niet vast tijdens het slapen.
Conditioner maakt snel vet. Kan je beter een paar druppeltjes haarolie op de puntjes doen.

Maar wat misschien nog wel het belangrijkste is voor gezond haar, is je voeding. :)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:32

Probeer eens de volume shampoo van Maria Nila
2 x wassen met shampoo

Daarna conditioner maar alleen in je punten ( ook de volume van Maria Nila )

En dan goed stylen voor volume

Als je niet te vaak wilt wassen gebruikt dan deze

https://www.bol.com/nl/p/maria-nila-pow ... 122045993/

Dit geeft je haar volume en alleen aanbrengen bij je aanzet bij de hoofdhuid . Goed verdelen met je vingers en je hebt volume !

Wat ik fijn vind van Maria Nila is dat het vegan is , dierproefvrij , climate composating en parabenen en sulfaat vrij!

xChanelx

Re: Futloos haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:45

Herkenbaar helaas.
Bij mij werkt de Syoss Volume shampoo best goed! En inderdaad niet te lang laten worden. Een paar cm eraf en het lijkt dubbel zo vol.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:53

Biergist aan je eten toevoegen misschien?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:56

Ik zou gaan voor een wat natuurlijkere shampoo. Ik ben nu inmiddels zo ver dat ik mijn haar was met een blok aleppo zeep, en voor mijn dunne en futloze haar lijkt dat te werken. Er is wat meer volume en oogt gezonder. Bovendien is mijn hoofdhuid er ook een stuk rustiger van geworden. Geen jeuk of iets meer.
Daarnaast slik ik biotine bij tegen haaruitval en om haargroei te bevorderen.

Ik fohn mijn haar inmiddels al ruim een jaar niet meer en doe ook niet meer aan haarproducten. Bij hoge uitzondering een beetje haarlak als ik eens wat extra opgepimpt de stad in ga.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:26

Het enige dat voor mij geholpen heeft is volledig stoppen met alle producten, behalve een volledig natuurlijke shampoobar. En fohnen doe ik wel voor het volume, maar niet helemaal droog.

Ik had de moed jaren geleden opgegeven, maar nu heb ik eindelijk mooi haar. :D

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:37

Sunnda schreef:
Het enige dat voor mij geholpen heeft is volledig stoppen met alle producten, behalve een volledig natuurlijke shampoobar. En fohnen doe ik wel voor het volume, maar niet helemaal droog.

Ik had de moed jaren geleden opgegeven, maar nu heb ik eindelijk mooi haar. :D

Hier sluit ik mij bij aan, gisteren was mijn bar op en moest ik normale shampoo gebruiken die ik nog had staan.. Mijn haar is echt flut nu, voelt ook heel raar aan omdat er normaal echt volume in zit.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 20:09

Bedankt voor de reacties! :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:30

Misschien heel gek, maar ik kam mijn haar nooit na het douchen. Als het opdroogt haal ik de klitten van het drogen er uit mijn vingers en haal ik regelmatig een hand er doorheen. Als ik het kam dat gaat het juist plat liggen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 20:38

Bralindy schreef:
Misschien heel gek, maar ik kam mijn haar nooit na het douchen. Als het opdroogt haal ik de klitten van het drogen er uit mijn vingers en haal ik regelmatig een hand er doorheen. Als ik het kam dat gaat het juist plat liggen.

Ik kam ze ook nooit na het douchen.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:59

Ik heb redelijk dik haar van mezelf, maar wat ik doe om er nog meer volume in te krijgen:
Ik was 2/3 keer per week ongeveer (ligt eraan hoeveel ik zweet met sporten) met de Big shampoo van Lush (hier zit zeezout in). Ik gebruik geen conditioner, wel een beetje haarolie in de puntjes (heb nu van andrelon, daarvoor van Kruidvat huismerk).
Na het wassen spray ik een volumespray/zeezoutspray in mijn haar. Ook hier niet heel merkvast, heb nu een roze flesje van andrelon, daarvoor iets van de Action.
Die spray doe ik op mn wortels en dan ga ik even met mn handen door mijn haar om de spray een beetje te verspreiden. Daarna föhn ik het kort ondersteboven (voorover hangen), totdat de ergste nattigheid eraf is. Dan tijdens het opdrogen af en toe nog even op zijn kop mijn haar losschudden/er doorheen met mijn handen.

Mijn haar lijkt echt enorm vol, krijg er ook heel vaak opmerkingen en complimenten over, maar in werkelijkheid was het vroeger veel dikker. Echter door deze manier van volume creëren oogt het nog steeds heel dik, dus dit werkt voor mij goed! :D
Laatst bijgewerkt door Mereltje op 21-04-20 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:59

Ik heb voor mijn verjaardag gepersonaliseerde shampoo en conditioner van Rituals gekregen.
Vraag me stiekem wel af wat mijn broer qua haartype heeft vermeld - ik gok vet, dood en grijs :')
Maar, het wérkt! Eindelijk volume in mijn haar!

Ik ben ook zo iemand die haar heeft dat erg treurig hangt, en het lijkt vaak alsof ik met mijn haar in een frietketel heb gehangen. Triestig gewoon :+ Daar bovenop rij ik met de scooter, dus zet ik dagelijks meermaals een helm op mijn hoofd :+ Mijn haar is ook zo elastiekerig, je kijkt er naar en het springt in een knoop.

Ik gebruik nooit een haardroger, en kleur het ook nooit. Ik doe ook niet aan mutsen in de winter, ik draag in plaats daarvan een hoofdband.

Om te slapen doe ik het altijd vast, ik wordt anders compleet gestoord van dat gekriebel. Een vlecht, schuin langs mijn oor, 24 uur inhouden helpt ook wel een beetje om volume te krijgen.

Ik kam mijn haar voor het douchen haha. Om zo minder haar in het putje te krijgen :+
Na het douchen droog ik het gewoon met een handdoek, en kam ik het niet.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:00

Voor mij is conditioner echt een haar plat maker. Dat skip ik altijd. Heel af en toe als ik het met zilvershampoo (voor mn highlights) heb gewassen moet ik wel met conditioner, maar dan is het gelijk platter en sneller vet.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:18

Ik gebruik shampoo en conditioner van The authentic beauty concept en die vind ik echt heel erg fijn. Conditioner echt alleen in de punten doen.

Mocht niks werken kun je altijd nog haarextensions nemen, dat heb ik ook wel eens uit frustratie gedaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:24

Hoe is je haar geknipt? Blunt cut is het beste, geen lagen, niet te lang

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:25

Bij mij merk ik dat anti-conceptie ook een hoop verschil maak. Bij mijn vorige pil kreeg ik allemaal nieuwe haargroei, maar helaas ook pukkels. Toen ben ik terug geswitcht en hup, haaruitval. Dus ik wil nu weer wat anders proberen en ga na de Corona langs de ha om te bespreken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 21:27

Al jaren dezelfde pil, mijn haar is altijd al zo geweest sinds ik in de puberteit kwam.

Haar is normaal geknipt idd. Alleen de puntjes weer ik elke keer bij.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 08:52

Iemand ervaring met Zarqua shampoo?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:08

Ik volg, zoek ook nog de oplossing voor futloos haar.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:19

Zertab schreef:
Iemand ervaring met Zarqua shampoo?

De anti-roos is fijn. Heel zacht voor je hoofdhuid. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:33

Het enige wat bij mij écht heeft geholpen is investeren in een goede fohn en een ronde keramische borstel. Voorheen altijd futloos, pluizend, onverzorgd haar wat maar een beetje hing te hangen. Na die fohn is 't helemaal veranderd.

Voor de fohn (en dit waren dan dagen dat het "goed" zat):

Afbeelding
Afbeelding

Na de aanschaf van mijn levensveranderende fohn:

Afbeelding
Afbeelding

Ik moest er aan de hand van tutorials even mee om leren gaan en handig worden, maar echt, het is het zo ongelofelijk waard. Nu doet 't er overigens niet meer echt toe omdat ik inmiddels heel kort haar had, maar voorheen fohnde ik het dan eens in de drie dagen na het haar wassen (het werd ook minder snel vet omdat het luchtiger was, mooier viel en minder tegen m'n hoofd geplakt zat - je polijst als het ware je haren waardoor ze glad worden), en dan zat het ook echt drie dagen goed. Behalve als je door een regenbui fietst natuurlijk.

Geen enkel product wat hier tegenop kan. Fohn was overigens niet duurder dan 60 euro. Ik hou zelf van grote krullen, maar als je kleinere krullen wil neem je gewoon een kleinere ronde borstel. Het enige waarvan ik spijt heb is dat ik die fohn niet eerder heb gekocht.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 09:36

Ik heb ze jaren geföhnd met een normale föhn. Maakt het je haren niet juist kapot?

Maar je ziet wel duidelijk verschil, mooi! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:40

Als je een goede heat protector gebruikt en goede spullen dan kan het eigenlijk weinig kwaad! :) Toen ik na 3 maanden iedere drie dagen gefohnd te hebben bij de kapper kwam vroeg ik of het iets had aangetast maar hij zei dat dat niet het geval was. Fohn die ik gebruik is overigens de Remington AC8820.

Thanks! :)