Hardlopen en schuurplekken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Votti

Hardlopen en schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 09:51

Ik loop graag hard, winter en zomer, en in de winter is dat geen probleem. Nu het wat warmer wordt, loop ik graag in tanktops, maar hier krijg ik enorme schuurplekken van op mijn bovenarmen, net boven mijn oksel. Ik vind gewone korte mouwen niet prettig lopen, deze helpen niet tegen het schuren. Ik ben eigenlijk op zoek naar een strakke top (fitted zeg maar), met strakke mouwen ongeveer halverwege mijn bovenarm. Probleem is dat is deze niet kan vinden, het zijn dan allemaal losse mouwen of losse tops.

Iemand ervaring met deze schuurplekken en met het soort tops dat ik zoek?

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:58

En als je een tanktop neemt die bij de oksel wat dieper uitgesneden is?

Zoals dit ongeveer:

Afbeelding

Aight

Re: Hardlopen en schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:25

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:53

Een rash vest? Eigenlijk gemaakt voor surfen, daarom bestand tegen vocht en zweet, maar niet warm. Vanwege het natworden hebben deze vaak aansluitende mouwen.

Voor mij een extra voordeel; ze zijn vaak uv-werend

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 10:57

Bedankt voor jullie reacties!
Serenity, ik heb geprobeerd te lopen met laag uitgesneden mouwtjes, maar huid op huid schuurt juist extra bij mij. Heb nu ook aardige plekken zitten van afgelopen zondag, toen met lekker zonnetje en tanktop gelopen... Helaas :(

Aight, de mouwen komen aardig in de buurt! Ik heb ze graag nog wat strakker maar neem je top zeker mee in gedachten..

Mirriezz, ik denk niet dat deze geschikt zijn om in hard te lopen maar ik ga er zeker even naar kijken.

Dit komt het dichtst bij wat ik zoek:
Afbeelding

Hij is van HM, maar is een plaatje bij een broek en kan dit shirt verder nergens vinden. Heb een jaar of 6 geleden daar ook het enige shirtje gekocht met deze mouw die ik heb, heb het daarna nergens meer kunnen vinden...

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:06

Votti schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Serenity, ik heb geprobeerd te lopen met laag uitgesneden mouwtjes, maar huid op huid schuurt juist extra bij mij. Heb nu ook aardige plekken zitten van afgelopen zondag, toen met lekker zonnetje en tanktop gelopen... Helaas :(

Dit komt het dichtst bij wat ik zoek:
[ [url=m/8HryqZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is van HM, maar is een plaatje bij een broek en kan dit shirt verder nergens vinden. Heb een jaar of 6 geleden daar ook het enige shirtje gekocht met deze mouw die ik heb, heb het daarna nergens meer kunnen vinden...

Ah! Ik dacht dat je schuurplekken had van de rand van de top. Excuses!

Zulke shirts als op het plaatje zie je geloof ik vaak bij juist de goedkopere simpele aanbieders. Nu kom ik bijna nooit in kledingwinkels enkel als ik gericht iets zoek en nodig heb. Maar wat ik me meen te herinneren is dat het juist de zaken waren als Henk ten Hoor (bestaat dat nog?) Scapino of Bristol die dit soort simpele truitjes hadden hangen.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:16

Ik heb daar ook last van als ik langere afstanden loop dan 5 km. Ik smeer dan voor het lopen vaseline op die plekken. Dat doen veel hardlopers, en helpt mij goed.
Dan glijdt de huid makkelijker over elkaar.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:17

Kijk eens naar van die 'ondershirts' voor heren! Ik heb deze: https://www.decathlon.nl/p/ademend-hardloopshirt-voor-heren-kiprun-skincare/_/R-p-307869?mc=8553281&c=ZWART

De mouwen komen bij mij tot halverwege mijn bovenarmen. Ik gebruik ze ook tegen het schuren, maar dan het schuren van de (enorm grote) wedstrijdshirts die je krijgt bij survivalrun. Dan schuurt het op dezelfde plek als wat jij aangeeft.

Ik draag damesmaat 34/36 en de herenmaat S sluit mooi aan bij mij!

Vaseline smeren is ook een goede tip.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:21

Herkenbaar probleem, mijn tip is ook vaseline :j

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:25

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 19:09

Ik heb ook al grote klodders vaseline geprobeerd inderdaad, dat is de tip die online ook veel gegeven wordt, maar op een of andere manier gaat daar op de lange afstanden er weer af of werkt het niet lang genoeg.. of ik zweet het eraf }:)

Ik ga het shirt bij de Decathlon bekijken, vind het een interessante optie! Een fietsshirt vind ik persoonlijk niet lekker zitten met hardlopen jammer genoeg..

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:58

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:02

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:14

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 19:45

Ik heb het shirt van de Decathlon en dat bevalt heel erg goed. Het nadeel is dat je, ook met warm weer, met halve mouwen loopt, maar gelukkig is het een heel dun shirt waardoor je dat bijna niet merkt qua warmte. Ik loop er nu al twee maanden in en ben echt super blij! Geen schuurplekken meer voor mij..

Persoonlijk vind ik dat ook fijner dan iets wat je altijd moet smeren oid, een shirt geeft mij een meer consistent effect.

Thanks voor al jullie goede tips!!

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:33