Mijn zoontje is vandaag 10 weken oud en gaat echt super!
Rond en gezond :p ! En ontwikkeld super goed.
Naast wat kleine dingetjes waar alle (nieuwe) ouders wel eens mee zitten (jeetje, ik maakte me voorheen nooit ergens zorgen over..), zitten we met een "probleem" die ik graag zou aanpakken, maar niet weet waar ik moet beginnen..
Mijn zoontje lijkt klok te kunnen kijken

We hebben verder geen problemen met slapen. Hij wordt meestal tussen half 3 en half 4 wakker voor een voeding en daarna tussen 6 en 7 weer (en slaapt daarna gerust ook nog 2 uur verder!).
Ook overdag slaapt ie goed, maar daarin lijken we geen regelmaat te hebben...
Ik geef borstvoeding op verzoek, dus dat is lastig te gebruiken als bedtijd routine dingetje. 's avonds is ie vaak dan ook te moe om rustig te drinken en is het vaak huilen (tot ongeveer half 10, dan lukt dat ineens wel en kan hij daarna slapen)
Ook ben ik erop tegen om hem zichzelf in slaap te laten huilen!
Wat hebben we geprobeerd:
- "gewoon" in bedleggen en hopen dat ie in slaap valt, met zowel zijn Ewan the dreamsheep aan, als met white noise van youtube of zonder geluid. Werkt niet..
- Knuffelen en zingen. Dit werkt een beetje, maar zodra je hem in bed legt is ie weer wakker..
- Een eind wandelen buiten, maar buiten is alles veel te interessant om bij in slaap te vallen
Ik overweeg zijn badtijd naar de avond te verplaatsen (momenteel bad ik hem iedere 2-3 dagen in de ochtend), om dit in zijn routine in te bouwen, maar dan lijkt het mij dat ik hem dagelijks in bad moet doen en dit lijkt me niet goed voor zijn huid...
Heeft er iemand tips?
Ps. Als niks lukt is het ook "prima", maar wat tijd voor onszelf in de avond en evt een keer zelf echt vroeg naar bed is toch ook wel fijn!!