Welk product voor mijn haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Welk product voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 15:33

Ik zit met mijn handen in mijn haar... letterlijk.

Het lukt mij maar niet om mijn haar mooi te krijgen en de juiste producten te vinden. Ik heb vanaf mijn haarwortel tot de helft ongeveer stijl haar en de onderkant bestaat uit rare golven/krullen. Mijn haar is snel vet, pluizig en dun. Ik heb lange tijd mijn haren gewassen met andrelon oil and care shampoo en verder niks aan verzorgingsproducten gebruikt. Korte tijd geleden kwam ik de curly girl methode tegen en ik denk dat als ik de juiste producten zou kunnen vinden, mijn haar best fatsoenlijke krullen/golven zou kunnen krijgen.

Na wat onderzoek heb ik een paar producten van de Shea Moisture coconut lijn aangeschaft. In totaal was dit best een prijzige aankoop, alleen werd mijn haar er alleen vet van -O- Na een final wash heb ik een haarmasker van andrelon kokosolie in mijn haar gedaan en een aantal dagen gewassen met de Shea Moisture coconut conditioner.

Ik wil geen honderd euro uitgeven aan producten om uiteindelijk voor een teleurstelling te komen staan, dus ik wilde graag om jullie advies vragen. Ik heb zowat het hele internet uitgespit, bokt topics over curly girl methode lezen en youtube filmpjes bekeken, maar ik ben niet wijzer geworden.

Thats_Me

Re: Welk product voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 15:44

Hoe vaak was je, je haar? Van veel wassen wordt het namelijk vet. Zelf was ik mij haar maximaal 1x per week met een shampoo bar van Lush. Haar ziet er altijd mooi uit, glanst en is niet vet. Overige dagen spoel ik het hooguit uit met water.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 16:49

Thats_Me schreef:
Hoe vaak was je, je haar? Van veel wassen wordt het namelijk vet. Zelf was ik mij haar maximaal 1x per week met een shampoo bar van Lush. Haar ziet er altijd mooi uit, glanst en is niet vet. Overige dagen spoel ik het hooguit uit met water.

Als ik het met Shea Moisture was is het vet zodra het droog is. Met andrelon oil en care kon ik 2 dagen niet wassen zonder dat het vet werd, maar dan was mijn haar wel pluizig en blijven de golven heel lelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:56

Weet niet of je haar beschadigd is door verf oid?

Ik had ook erg pluizig en weerbarstig haar. Ben er toen achter gekomen dat heel veel producten het juist erger maakten (zoals kokosolie of conditioner) ik was nu om de dag met petal fresh en verder doe ik helemaal niks. Het is glanzend en soepel en het is lang niet altijd zo geweest.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:59

ja ik volg de methode ook op fb, en had daar ook al voorbij zien komen dat cocos niet altijd geweldig is

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 16:59

brokjes schreef:
Weet niet of je haar beschadigd is door verf oid?

Ik had ook erg pluizig en weerbarstig haar. Ben er toen achter gekomen dat heel veel producten het juist erger maakten (zoals kokosolie of conditioner) ik was nu om de dag met petal fresh en verder doe ik helemaal niks. Het is glanzend en soepel en het is lang niet altijd zo geweest.

Ik heb mijn haar nooit geverfd en maar een paar keer in mijn leven gestijld of geföhnd. Bedankt voor de tip!

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:08

Cocos producten werken beter op High porosity haar, dus dat betekend haar dat is geprocedeerd of met hitte word behandeld.

Als je nog nooit je haar behandeld hebt met bleek, en hitte dan heb je over het algemeen medium of laag porosity. Dus heeft het moeite met water en vocht opnemen. Dan zul je opzoek moeten gaan naar producten specifiek hiervoor. Waarschijnlijk is de Cocos te zwaar en blijft het op je haar liggen en maakt het dus vet.

Weet niet hoe goed je Engels is maar manesbymell heeft een fantastisch kanaal met veel bruikbare tips wat betreft high and low porosity en de vocht proteïne balance.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:39

Toen ik er ook een beetje moe van werd en nooit het juiste product kon vinden, ben ik op aanraden van mijn zus begonnen met wassen zonder parabenen en siliconen. Daarin merk ik een enorm verschil! Meestal is mijn hoofdhuid/haar de dag van wassen een beetje aan de droge kant, daarna kan ik zeker 4/5 dagen prima rondlopen met mijn haar en op dag 6 wordt het weer vettig, dus dan was ik weer.
Ik gebruik verschillende merken, net naar welke geur ik wil of wat ik tegen kom, maar ben begonnen met dr. Organic van de Tuinen. Die is relatief goedkoop en heeft verschillende soorten voor verschillende typen haar.

Het is misschien niet volledig hoe hoort bij de Curly girl method, maar voor mij werkt het goed.

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:42

Je kunt een verzorgende en niet zwaarder makende leave in gebruiken tegen de pluizigheid.
Je zou kunnen kijken naar een product uit de Wella lijn, of Lanza?

Deze voeden het haar en maken het minder droog, zonder het vettig en zwaar te maken, waardoor het ook direct voller lijkt.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:43

Cantu werkt op mijn haar perfect. Ook bovenop stijl en naar onder gekke krullen

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:59

Ik heb ook last van snel pluizend haar... 1 deel golft/krult ander deel is stijl. Ik ben weg van t product curl defining Cream van This is it. Die koop ik bij de action (2 of 3€ per tube) niet teveel Van gebruiken maar mn pluis is weg en mn haar valt mooi met dit product.wie weet is t ook wat voor jou

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:10

Ik gebruik sinds kort geen parabenen en siliconen meer in mijn shampoo, en ben gestopt met allerlei zooi in mijn haar na het wassen/voor het stylen. Mijn haar was pluizig, mat en wist niet welke kant het op moest krullen. Ook waren de wortels na een dag al vet.
Ik ben erg tevreden, ik heb zo'n wasblokje van NAE ofzo, gewoon van het kruidvat, en conditioner zonder zooi gewoon bij de action vandaan.
Zelfs mijn moeder viel het op hoe mooi mijn haar was.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 19:34

Bedankt voor alle tips!

@Horseloverl : Wat voor soort product gebruik je van Cantu? Shampoo of conditioner? Ik had gelezen dat de curly girl methode shampoos mijdt en zich focust op conditioners.

@Storm: Welk wasblokje van NAE gebruik jij? De daily shampoo bar of de repairing shampoo bar?

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:37

_Femkeeex schreef:
Bedankt voor alle tips!

@Horseloverl : Wat voor soort product gebruik je van Cantu? Shampoo of conditioner? Ik had gelezen dat de curly girl methode shampoos mijdt en zich focust op conditioners.

@Storm: Welk wasblokje van NAE gebruik jij? De daily shampoo bar of de repairing shampoo bar?

Ik volg de curly girl methode voor mijn krullen maar was mijn haar zeker nog wel met shampoo! Wel shampoo die curly girl approved is dan. Ik vind de facebook pagina The curls cult erg fijn om te volgen voor tips en duidelijke uitleg van de methode.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:54

Ik krijg alleen al zwaar haar van het lezen van je openingspost, en ik heb krullen. Ook moet je olie shampoos super goed uitspoelen anders heb je inderdaad vettig haar naderhand. Probeer van de siliconen en sulfaten weg te blijven, deze maken je haar zwaar en vallen het aan. Curly girl methode is vooral voor krullend haar, ik zou eens naar de kapper gaan voor een deep treatment en een makkelijk te onderhouden kapsel voor jouw haartype.

Ook is vaak wassen funest voor dun haar, probeer het terug te schroeven naar 1 of 2 keer per week als dit niet het geval is. (Dit kan een tijd duren) Met droogshampoo kan je het al vaak een paar dagen rekken. Verzorging nooit op je hoofdhuid aanbrengen bij dun haar altijd van de punten tot de helft.

Verder ga ik geen producten aanraden want ieders haar is uniek dus voor de één kan een product top zijn maar niet werken voor een ander. Maar zoals al gezegd voor mij is een bezoek aan een goede kapper het begin.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:56

_Femkeeex schreef:
Bedankt voor alle tips!

De shampoo en conditioner zonder siliconen en die rommel. Curly girl volg ik niet. Maar merk wel dat mijn haar hier een stuk mooier van word. Ik was elke 3 dagen mn haar en 3 dagen daarna met conditioner wassen. Gaat perfect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:59

Ik heb een bos krullen en was mijn haar met keune shampoo en conditioner, meestal om de dag en daarna pure argan olie. Ik borstel het enkel voor het wassen, verder kam ik het met mijn vingers.
Vaak als je je haar in 1 lengte hebt, zitten de krullen enkel onderin, omdat je haar te zwaar wordt, trekt het boven steil. Dus je haar in lagen knippen kan ook nog een oplossing zijn.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:10

Heb je al gekeken/getest welk krulpatroon je hebt? En je porositeit/elasticiteit? Dan kun je op basis daarvan producten kiezen die goed bij je haar passen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:23

Heb je een foto van je haar ts? Kan ook zijn dat je krullen hebt maar die niet uitkomen, ook niet met Curly girl producten! Daarvoor is een goede knipbeurt van een krullen kapper nodig. Zoek dat maar eens op, en kijk naar voor en na foto's.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:37

hier ook heel lang gesukkeld met mijn haar,vlug vet of net weer gewoon heel droog met momenten.
hier licht golvend haar.

toen overgestapt naar shampoo van de bodyshop(zonder silicones ed),en heeft enkele wasbeurten geduurd,maar nu is mijn haar licht,makkelijk en zacht.
ze hebben verschillende shampoo's en was even zoeken,maar nu 2 shampoo's die mijn haar goed doen.
ze hebben bv ook een aarbei shampoo die ik heerlijk ruiken vind, maar dan kan ik het elke dag wassen en krijg ik jeuk van,dus die is het dan weer niet.
gebruik of de gember of de aloe vera shampoo,nu al jaren en wil geen andere meer.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 21:10

brokjes schreef:
Heb je een foto van je haar ts? Kan ook zijn dat je krullen hebt maar die niet uitkomen, ook niet met Curly girl producten! Daarvoor is een goede knipbeurt van een krullen kapper nodig. Zoek dat maar eens op, en kijk naar voor en na foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Niet de duidelijkste foto's :o Hier zijn ze nog wat nat van het wassen. Dit is na 2x wassen met Shea Moisture. Mijn haren zijn in laagjes geknipt en dat heb ik zo al best lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 00:19

Ik zie de laagjes niet? Mijn eerste laag komt tot mijn neus, de tweede tot mijn kin etc etc. Ik zie bij jou alles langer dan kin lengte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 00:39

Het enige wat bij mij écht heeft geholpen is investeren in een goede fohn en een ronde keramische borstel. Voorheen altijd vettig, pluizend, onverzorgd haar wat maar een beetje hing. Na die fohn is 't helemaal veranderd.

Voor de fohn (en dit waren dan dagen dat het "goed" zat):

Afbeelding
Afbeelding

Na de aanschaf van mijn levensveranderende fohn:

Afbeelding
Afbeelding

Ik moest er aan de hand van tutorials even mee om leren gaan en handig worden, maar echt, het is het zo ongelofelijk waard. Nu doet 't er overigens niet meer echt toe omdat ik inmiddels heel kort haar had, maar voorheen fohnde ik het dan eens in de drie dagen na het haar wassen (het werd ook minder snel vet omdat het luchtiger was, mooier viel en minder tegen m'n hoofd geplakt zat - je polijst als het ware je haren waardoor ze glad worden), en dan zat het ook echt drie dagen goed. Behalve als je door een regenbui fietst natuurlijk.

Geen enkel product wat hier tegenop kan. Fohn was overigens niet duurder dan 60 euro. Ik hou zelf van grote krullen, maar als je kleinere krullen wil neem je gewoon een kleinere ronde borstel. Het enige waarvan ik spijt heb is dat ik die fohn niet eerder heb gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:56

Vergeten: betreffende fohn is de Remington AC8820 Keratin Protect. :)

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:10

Een product aanraden is heel erg lastig, omdat ieders haar uiteraard anders is. Wel zou ik voor een minder rijke shampoo gaan dan dat je had. Ik moet ook echt wegblijven van shampoos met (kokosnoot)olie en dergelijke.
Daarnaast is een goede föhn met diffuser écht een aanrader. Ook een keramische (!!) krulborstel/stijltang/krultang zijn echt heel handig. Keramische producten zijn een stukje duurder, maar werken echt ontzettend veel beter op haar dat snel pluist.