Ik heb al sinds mijn 16e last van flinke acne op mijn gezicht. Het zit ook enorm in de familie helaas. Ik ben inmiddels 26 en heb dankzij het nemen van de pil en het gebruik van Salicylzuur(2% BHA van Paula's Choice) de acne gelukkig flink kunnen reduceren. Ondanks dat de BHA wonderen heeft gedaan voor de rest van mijn gezicht heeft het bijna niks geholpen voor mijn kin en mijn neus. Mijn kin is altijd een bergoppervlak en de acne op mn neus zorgt ervoor dat ik een flink rode neus heb die erg opvalt omdat ik verder heel bleek ben. Ik heb overwogen om Benzac gel(te koop bij de drogist) te proberen maar ik wil hier niet aan ivm de blekende werking die het kan hebben op beddengoed en kleding.
Nu heb ik een paar jaar geleden Clindamycine(een antibioticum) voorgeschreven van de huisarts, voor de acne. Dit werkte erg goed maar ik heb toen ivm persoonlijke problemen de kuur nooit af kunnen maken. De acne op mijn kin is op dit moment dermate erg dat ik overweeg weer de huisarts te bellen. Nu zeggen ze zelf dat je vooral moet blijven bellen maar ik ben toch bang dat ik misschien op m'n donder krijg omdat ik bel voor zoiets triviaals...maar ze zeggen zelf wel dat je vooral moet blijven bellen. Dus ik zit een beetje in dubio. Wat moet ik doen? Ik weet ook niet of de huisarts op dit moment aan webcam consults doet. Verder hoef ik ook niet persé een herhaalkuur Clindamycine. Ik sta open voor alles wat werkt, maar wil liever niet aan de Benzoylperoxide ivm de blekende werking. Kan ik dit dan ook gewoon aangeven bij de huisarts?
Dankjewel voor het lezen van mijn post iig!