Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EedihcrO schreef:@lein82, je komt alleen in de overgang als ze de eierstokken weg halen. De eileiders geven geen problemen gelukkig.
lein82 schreef:EedihcrO schreef:@lein82, je komt alleen in de overgang als ze de eierstokken weg halen. De eileiders geven geen problemen gelukkig.
Ja, je hebt gelijk ik was mis. Gelukkig ben ik geen arts![]()
Baarmoeder er in zijn geheel uithalen doen ze niet zomaar anjali. Dat is een veel zwaardere ingreep en daar moet echt wel noodzaak voor zijn.
cinniz123 schreef:je komt alleen in de overgang als ze je baarmoeder weghalen.
Bij alleen je eileiders is dit niet het geval en dat doen ze om eierstok kanker te voorkomen maar het verschilt per gyn ect.
Citaat:Verwijderen we uw eierstokken? Dan stopt de productie van de vrouwelijke hormonen (o.a. oestrogenen) meteen. Als u nog niet in de overgang bent, wordt u na de operatie nog een keer ongesteld. Daarna niet meer. U kunt al binnen een week overgangsklachten krijgen. Meestal zijn de klachten erger zijn dan bij een natuurlijke overgang.
Brainless schreef:cinniz123 schreef:je komt alleen in de overgang als ze je baarmoeder weghalen.
Bij alleen je eileiders is dit niet het geval en dat doen ze om eierstok kanker te voorkomen maar het verschilt per gyn ect.
De eileiders zorgen juist voor de hormonen.
Bij het verwijderen voor een bepaalde leeftijd (ik dacht 45 jaar) wordt aangeraden hormoonvervangers te gebruiken tegen een te vroege overgang.Citaat:Verwijderen we uw eierstokken? Dan stopt de productie van de vrouwelijke hormonen (o.a. oestrogenen) meteen. Als u nog niet in de overgang bent, wordt u na de operatie nog een keer ongesteld. Daarna niet meer. U kunt al binnen een week overgangsklachten krijgen. Meestal zijn de klachten erger zijn dan bij een natuurlijke overgang.
https://www.radboudumc.nl/patientenzorg ... e-gevolgen
Brainless schreef:Klopt.. ik vergiste mij..
Maar het is wel zo dat als je je baarmoeder verwijderd je niet in de overgang komt.
je wordt niet meer ongesteld (omdat je je BM mist) maar je hebt nog wel je hormonen.
Omdat TS het had over de hele eileiders, ging ik er van uit dat ook de eierstok mee eruit zou gaan.