Vraag aan ouders van kinderen (6-10 jaar)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta_

Vraag aan ouders van kinderen (6-10 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 12:51

Dag allemaal! *\o/*

Vraagje, voor mijn studie CMD aan de Hogeschool van Amsterdam ben ik op zoek naar ouders van kinderen in de leeftijdsgroep 6 tot 10 jaar, het momenteel best zwaar hebben met het managen van hun huishouden, werk, de kids, etc. Zouden jullie misschien een (engelstalige) survey voor mij in willen vullen?

-

Je kunt hier klikken en dan opent hij automatisch op een nieuw scherm.

-

Nog even wat extra context:
Met een groepje studenten hebben we een app bedacht, genaamd 'Cleaners Combat': een uitdagend spel voor kinderen om huishoudelijke activiteiten binnen hun gezin op zich te nemen. Als ouder zijnde zet je het op, je voegt je kind(eren) toe en zij kunnen dan huishoudelijke klusjes uitvoeren om punten te scoren om de winnaar van de familie te worden. Degene die wint krijgt leuke rewards (zowel in-app als real-life) en komt verder in het spel met steeds uitdagendere challenges etc. Ook kunnen families bijv. tegen elkaar strijden en de kinderen hun vriendjes toevoegen, het is een community-platform.

Mocht dit niet op het juiste forum staan, please let me know. :) Hartelijk dank!

Mer1980

Re: Vraag aan ouders van kinderen (6-10 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:00

Ja hoor doe ik, heb 2 kids 3 jaar en 7 jaar.

Moet wel aangeven dat de vraag met welke huishoudelijke klusjes ze helpen je niet meerdere antwoorden kunt kiezen. Mijn oudste helpt met wat kleine dingetjes, maar kan ze dus niet allemaal selecteren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:01

Ik had op een goede tip gehoopt, maar helaas. Ook wordt mij vanuit de enquete niet heel duidelijk wat de app in houdt. Voor mij reden om nee te zeggen. Vind trouwens dat de leeftijdsgroep erg laag is voor sommige klusjes die er in staan, zoals strijken en ramen wassen. Dat zijn geen klusjes voor kinderen onder de 10 imo. Buiten dat, de meeste kinderen onder de 10 hebben geen smartphone.

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 13:24

@Mer1980: Dankjewel, ontzettend fijn. En gek dat de meerdere keuze-mogelijkheid het niet deed. Heb het gelijk aangepast dus dat is vanaf nu wel mogelijk!

@SusanH: Heel erg bedankt voor je feedback, op wat voor tip had je gehoopt? We zitten momenteel nog in de conceptuele fase, lopen zelf ook met erg veel vragen rond en kunnen wel wat antwoorden delen.. maar het is inderdaad behoorlijk lastig om de balans te vinden tussen te veel en/of te weinig informatie tonen.

Ook de klusjes zelf zijn nog tot nader te bepalen, strijken en ramen wassen is inderdaad best uitdagend, 'iets wat papa en mama alleen doet' - maar juist dat aspect maakt het zo interessant voor de kinderen omdat ze graag klusjes uitvoeren die volwassenen ook doen. (Aanrader van meerdere docenten uit groep 4 en 5) Zoiets als strijken is natuurlijk alleen best wel gevaarlijk, maar een kind kan ook "meehelpen met strijken" en op die manier een stuk verlichting geven. :) En nee, het zou dan eventueel ook op de familie iPad of via mama of papa's smartphone kunnen gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:42

Ik had meer gehoopt op iets in de trant van, als je zus of zo doet vindt je kind het leuker om mee te helpen. Onze dochter vindt er iig niks aan. Maar wellicht dat het met een app wel leuker is.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:02

Ik heb de enquête ingevuld. Ben benieuwd wat de app inhoudt en hoe deze eruit ziet.

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 14:44

Al best wel wat antwoorden stromen binnen, dankjewel allemaal!

@SusanH: Ja, we maken er een spel van met interessante beloningen. Op die manier hopen we kinderen te kunnen motiveren om het meer/vaker te doen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:55

Ramen wassen helpt mijn dochter al mee sinds ze 4 is. Net als het vouwen van de handdoeken en haar eigen ondergoed, sokken en broeken. Soms moet ik wat overdoen of helpen, maar ik vind het juist goed dat ze dit soort klusjes leren te doen op een leeftijd dat ze juist graag willen helpen.

Ik miste het dekken van de tafel nog in het rijtje, of ik heb niet goed gekeken. Dat is ook iets waar onze dochter vrijwel dagelijks mee helpt.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:47

Tafel dekken miste ik inderdaad ook. Heb hem ingevuld.

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 11:21

Dag lieve mensen, allemaal hartelijk dank voor het invullen. :) De ouders die aangegeven hebben te willen participeren stuur ik zometeen een mailtje.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:35

Ontvangen wij gaan ermee aan de slag :)