Wie doet er met mij mee met elke dag te stretchen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xIrlijn schreef:Leuk! Ik ben een 30 dagen yoga challenge aan het doen samen met een vriendinnetje, en mijn doel is om aan het eind dubbelgevouwen te kunnen staan met gestrekte benen (geen idee hoe die pose heet) en me in een fatsoenlijke downward dog te kunnen vouwen. Daarbij zou iets soepeler in de liezen ook geen overbodige luxe zijn. Ik kom van ver, dus misschien moet ik er een 60 of 90 dagen challenge van makenMaar we gaan het zien!
Waar en wanneer stretchen jullie meestal?
Annick75 schreef:xIrlijn schreef:Leuk! Ik ben een 30 dagen yoga challenge aan het doen samen met een vriendinnetje, en mijn doel is om aan het eind dubbelgevouwen te kunnen staan met gestrekte benen (geen idee hoe die pose heet) en me in een fatsoenlijke downward dog te kunnen vouwen. Daarbij zou iets soepeler in de liezen ook geen overbodige luxe zijn. Ik kom van ver, dus misschien moet ik er een 60 of 90 dagen challenge van makenMaar we gaan het zien!
Waar en wanneer stretchen jullie meestal?
Denk dat jij de forward fold bedoelt.
Ik heb vanwege mijn ms en hms 2 keer in de week fysio via zoom en kan via de sportschool ook filmpjes van fitsnacks.tv gebruiken. Bij die laatste zitten ook de nodige yoga en stretch filmpjes. Beetje jammer alleen dat ik een knie en een pols heb die niet heel erg belastbaar zijn, waardoor er echt dingen zijn die ik niet kan doen, geen down dog niet van hoge plank omlaag de kleine cobra in en eigenlijk alles waarbij ik met mijn handen plat op de grond moet steunen. En alles waarbij mijn knie voorbij de 90 graden moet buigen.
Van een vriendin kreeg ik een filmpje met handsfree yoga en inmiddels heb ik er zelf nog een paar meer gevonden, dus zo kan ik toch nog wat aan mijn lenigheid werken. Door de hms ben ik van mezelf al wat (te) flexibel links en recht, dus yoga/pilates is wel een mooie manier op goed controle over de spieren en balans te houden.