Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
twinducklin schreef:Als ze nog neusverkouden is, is ze niet klachtenvrij. Dus contact is dan niet handig.
Risico voor jou naar je collega's en klanten is er (nog) niet. Hij kan jou pas besmetten als hij klachten heeft. Je vriend zou nu zelf wel officieel 14 dagen in quarantaine moeten.
Citaat:Kan iemand zonder symptomen het nieuwe coronavirus (COVID-19) overdragen?
Het nieuwe coronavirus wordt overgedragen door hoesten en niezen. Via kleine druppeltjes komt het virus zo in de lucht. Als andere mensen die druppeltjes inademen, of bijvoorbeeld via de handen in de mond, neus of ogen krijgen, kunnen zij besmet raken met het virus. Hoe zieker iemand is, hoe meer hij hoest en/of niest en hoe meer virus hij kan verspreiden. Er zijn aanwijzingen dat iemand zonder symptomen besmettelijk kan zijn. Maar het is onduidelijk in hoeverre zij bijdragen aan de totale verspreiding van het virus. Onderzoek moet dit verder uitwijzen.
Bron: RIVM
Sky_As schreef:Tja, wij kunnen van alles vinden, maar hier zul je samen met je vriend uit moeten komen.
Ik zou het ook niet tof vinden, en aangeven dat hij dan maar mooi even tijdelijk daar gaat wonen.
Als hij geen rekening met jou houdt terwijl hij weet hoe je er over denkt.... Maar dat ben ik
Ik zou hem dus de keuze geven. Of je komt er in ieder geval 2 weken niet, of je gaat maar even daar zitten zodat ik gewoon mijn dingen kan doen zonder verder gevaar te lopen.
tijger22 schreef:Je overdrijft zeker niet en hebt helemaal gelijk! Mijn vriend en zoontje vertoonde een week geleden een aantal symptomen, ze gingen dit niet testen volgens de dokter maar wij zitten als voorzorg nu in quarantaine . Wij willen het toch echt niet op ons geweten hebben dat we iemand eventueel aansteken.. en daarbij dacht ik dat zowiezo positief geteste mensen 14 dagen in quarantaine moeten?
raket schreef:tijger22 schreef:Je overdrijft zeker niet en hebt helemaal gelijk! Mijn vriend en zoontje vertoonde een week geleden een aantal symptomen, ze gingen dit niet testen volgens de dokter maar wij zitten als voorzorg nu in quarantaine . Wij willen het toch echt niet op ons geweten hebben dat we iemand eventueel aansteken.. en daarbij dacht ik dat zowiezo positief geteste mensen 14 dagen in quarantaine moeten?
Nee voor zorgpersoneel geldt: 24 uur klachtenvrij, dan mag je weer werken. En dus naar buiten en dergelijke.
JoyCiej007 schreef:Sky_As schreef:Tja, wij kunnen van alles vinden, maar hier zul je samen met je vriend uit moeten komen.
Ik zou het ook niet tof vinden, en aangeven dat hij dan maar mooi even tijdelijk daar gaat wonen.
Als hij geen rekening met jou houdt terwijl hij weet hoe je er over denkt.... Maar dat ben ik
Ik zou hem dus de keuze geven. Of je komt er in ieder geval 2 weken niet, of je gaat maar even daar zitten zodat ik gewoon mijn dingen kan doen zonder verder gevaar te lopen.
Eens met alle bovenstaande reacties, en met deze in het bijzonder.
Kanttekening; het contact is al geweest, daar is niets meer aan te veranderen. Geen keuze dus; dan gaat hij maar bij z'n moeder zitten, of helemaal solitaire isolatie.
Hierbij neem ik aan dat jij en je vriend samenwonen?
minimaal 2 weken geen lichamelijk contact, en de 1,5 meter maatregel doorvoeren. Hij heeft zelf moedwillig zichzelf (en dus jou!!!) blootgesteld aan iemand waarvan bekend is dat ze positief is getest.
Heel erg dom van hem, zeker omdat hij astma heeft. Maar nog l*lliger om dat niet met jou te overleggen, en jou daar dus ook aan bloot te stellen.
Was het mijn vriend en woonden we samen, mocht hij handschoenen en mondkapje dragen, snel z'n belangrijkste spullen pakken, en, hoe vervelend ook, tijdelijk even vertrekken.