Nieuw matras, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiskey1

Nieuw matras, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 18:15

Hallo bokt,

Ik slaap niet zo lekker op mijn matras en zit er dus aan te denken om een nieuwe aan te schaffen.

Ik heb een bed met lattenbodem, 120 x 200 cm. Groter gaat niet passen, kleiner wil ik niet. Ik zoek dus ook geen nieuw bed of lattenbodem, maar puur een nieuw matras. Mijn bed en lattenbodem zijn amper een jaar oud.

Maar welk matras is betaalbaar en fijn. Het EMMA matras had ik gezien, en lijkt heel fijn. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Of andere matrassen die heel fijn zijn?

Blue_Monday

Re: Nieuw matras, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:33

Denk dat dat vooral persoonlijk is, wat lekker ligt en wat niet. Normaal probeer je dat uit in de winkel toch, in Nederland zijn de meeste winkels nog open.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:37

Gewoon naar een winkel gaan.

Hoe zachter hoe duurder was het toen ik mijn matras kocht. Gelukkig heb ik de voorkeur voor stug. :Y)

Was 400 euro kwijt geloof ik, maar dan wel 140x220. Dus niet een heel standaard maat.

Maar dan heb ik wel het simpelste matras van Beter Bed. Mline is een wat ander verhaal :')

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 18:38

Blue_Monday schreef:
Denk dat dat vooral persoonlijk is, wat lekker ligt en wat niet. Normaal probeer je dat uit in de winkel toch, in Nederland zijn de meeste winkels nog open.

Klopt, maar er is nog steeds wel een advies wat zegt: als het niet nodig is, doe het niet. Ik vind dit geen noodzaak en kom door mn werk vrij veel onder mensen, dus doe dat liever niet nu.

Ben vooral op zoek naar ervaringen en of de beweringen die bepaalde merken doen ook enigszins kloppen

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 18:40

Janine1990 schreef:
Gewoon naar een winkel gaan.

Hoe zachter hoe duurder was het toen ik mijn matras kocht. Gelukkig heb ik de voorkeur voor stug. :Y)

Was 400 euro kwijt geloof ik, maar dan wel 140x220. Dus niet een heel standaard maat.

Maar dan heb ik wel het simpelste matras van Beter Bed. Mline is een wat ander verhaal :')

Mline lijkt super natuurlijk. Maar het is niet het idee dat ik mn hele leven thuis blijf wonen en zou als ik het huis uit ga wel graag een iets groter bed willen, dus dat is behoorlijk prijzig.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:43

Emma heeft een proefslaap-garantie ik ken de kleine lettertjes niet maar zou je kunnen bekijken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:44

Om die reden heb ik dus ook al 9 jaar hetzelfde matras, nouja ik wil geen nieuw bed kopen. Maar de prins op het witte paard komt maar niet langs :')
Gelukkig geen rugklachten en dus ook zeker geen nood voor een nieuw matras.

Ik begrijp ook je overweging (top!) ivm corona. Je zou eerst kunnen bellen hoe een winkel in jouw buurt er mee omgaat... En dan besluiten wat je doet...
Je hebt vast al heel veel geprobeerd, maar yoga voor het slapen gaan?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:46

Gisteren is ons matras eindelijk geleverd (na bijna 3 maanden op een luchtbed te hebben geslapen omdat de levertijd 2x is uitgesteld).

Wat een heerlijkheid!

Wij zijn gaan proefliggen bij diverse winkels en hebben uiteindelijk een matras gekocht bij een verkoper waarbij wij het idee hadden dat hij er verstand van had en begreep wat wij wilden (overigens zijn we eerder in dezelfde winkel geweest en gillend weer naar buiten gelopen omdat de verkoper ab-so-luut niet luisterde naar onze wensen en gewoon een riedeltje afdraaide).

Wij vonden slaapgarantie heel belangrijk, het kunnen proefslapen en kunnen retourneren als het toch niet bevalt. Je kunt in een winkel wel een beetje schiften qua wat fijn is, of niet, maar op een gegeven moment ligt alles “wel goed”.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 18:52

Janine1990 schreef:
Om die reden heb ik dus ook al 9 jaar hetzelfde matras, nouja ik wil geen nieuw bed kopen. Maar de prins op het witte paard komt maar niet langs :')
Gelukkig geen rugklachten en dus ook zeker geen nood voor een nieuw matras.

Ik begrijp ook je overweging (top!) ivm corona. Je zou eerst kunnen bellen hoe een winkel in jouw buurt er mee omgaat... En dan besluiten wat je doet...
Je hebt vast al heel veel geprobeerd, maar yoga voor het slapen gaan?

Het slapengaan is opzich het pribleem niet. Maar ik heb last van mn nek en spieren als ik wakker wordt. En kan mega lang slapen. Nu heb ik ook vitamine D tekort (waarbij ik nu supplementen heb om dat op te lossen via de arts) maar er zit ook een soort deuk in mn matras. Yoga vind ik vreselijk, wordt er eerder gefrustreerd dan rustig van.

Nadeel aan een winkel vind ik ook wel de verkopers. Ik heb dan nog steeds geen idee wat goed is vaak, omdat ze een aantal opties laten zien, dan ga je liggen. Ja ligt best lekker, maar geen idee of dat blijft voldoen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:57

nekpijn kan ook komen door een verkeerd en te dik of juist te dun kussen he.
maar ikea heeft hele goede betaalbare matrassen en Jysk ook.
zelf ben ik enorm fan van deze

https://jysk.nl/slaapkamer/matrassen/sp ... 0-plus-s25

maar ik slaap nu op een goedkoop sultan matras van ikea met daar op een topmatras.
wat tot nog toe ook erg goed bevalt.
maar beste is toch zelf even liggen en proberen :j

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 19:00

ellepel schreef:
nekpijn kan ook komen door een verkeerd en te dik of juist te dun kussen he.
maar ikea heeft hele goede betaalbare matrassen en Jysk ook.
zelf ben ik enorm fan van deze

https://jysk.nl/slaapkamer/matrassen/sp ... 0-plus-s25

maar ik slaap nu op een goedkoop sultan matras van ikea met daar op een topmatras.
wat tot nog toe ook erg goed bevalt.
maar beste is toch zelf even liggen en proberen :j

Klopt hoor, maar een deuk in je matras is ook niet echt goed voor de rug denk ik.

Zijn er meer merken waarbij je kan proefslapen?

Wederom, in een winkel ligt alles wel lekker, zacht, hard, etc. Plus dat het nu met corona niet heel erg handig is.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:28

Emma matras kun je simpel bestellen via de website, ze hebben op dit moment 35% korting, normaal gesproken 20 en 25% korting afgewisseld. Dat scheelt wel in prijs. Anders is er ook nog een budgetversie van het matras.
Je pakt het matras uit, gooit het op je lattenbodem, maakt je bed op en je kunt er 's avonds gewoon in slapen. Als het je na 100 dagen niet bevalt dan komen ze het matras ophalen. Staat allemaal op de site omschreven. Het is heel simpel eigenlijk.

Hier vlotte levering, hoe het matras ligt dat weet ik nog niet.

Het is dus het overwegen waard.
Laatst bijgewerkt door silverdapple op 09-04-20 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:29

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:30

Beste tip die ik heb gehad van een verkoper toen we gingen kijken voor een nieuw bed: kom een keer ‘s morgens als de winkel net open is ‘proef’ liggen. Hoe later op de dag, hoe vermoeider je al bent en hoe meer bedden er goed zullen liggen. Dan voel je geen tot weinig verschil. Dat was ook echt zo, is mijn beleving. Volgens de verkoper geldt dat eigenlijk al vanaf 12 uur.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 19:45

L1nda_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:52

Ik heb het Emma matras en ben er tevreden over.
Deze is inderdaad te proberen via Beter Bed.

Hij is voornamelijk geschikt voor zij of rugslapers. Maar ik lig er op mijn buik ook prima op. Al zakt die wel behoorlijk door aangezien hij zo zacht is.

Voordeel vind ik dat je de hoes van het matras kan uitwassen. Nadeel is dat het matras maar aan 1 kant te gebruiken is.

Bij mijn zoektocht veel positieve reacties gezien over de garantie van dit matras (de verpakking hoef je bijvoorbeeld niet te bewaren en ze komen hem ophalen).
Laatst bijgewerkt door L1nda_91 op 09-04-20 19:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:55

Mijn matras komt van IKEA, de vorige ook. Prima tevreden over :)

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:06

Ik heb het Emma-matras ook, al meer dan 2 jaar nu, en ben er heel tevreden over. Het bovenlaagje is zacht en verend, en het matras is daaronder stevig. Ik kan er zowel op mijn zij, buik als rug lekker op liggen (heb niet echt een vaste slaaphouding). Het is echt veruit het lekkerste matras dat ik ooit heb gehad.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 21:20

Hebben jullie een lattenbodem eronder? Of een boxspring? Of zou dat geen verschil maken?

L1nda_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:51

Wiskey1 schreef:
Hebben jullie een lattenbodem eronder? Of een boxspring? Of zou dat geen verschil maken?

Ik heb er een boxspring onder, maar het kan allebei. Het zou qua comfort niet uit moeten maken wat je eronder hebt :)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:54

Ik heb in mijn "volwassen leven" nu 3 matrassen versleten:

- Een Eastborn Mont Denis. Het beste matras wat ik ooit gehad heb, maar wel tyftandjesduur (€1200,- voor 140*210). Heb 'm toen weggegeven aan een collega toen ik ging samenwonen :o

- Een Ikea Hafslo. Prima matras voor het geld, ik had de stevige versie en vond het echt een lekker matrasje. Heb er dik 2.5 jaar plezier van gehad, maar omdat mijn vriend er niet lekker op lag zijn we over gegaan op nummero 3 :+

- MATT. I-de-aal! Ik lig het liefste op een plank met een beetje polstering en mijn vriend juist iets zachter. Na de kleine lettertjes goed gelezen te hebben hebben we een MATT aangeschaft. Het voordeel vonden wij dat er 2 apart te draaien kernen in liggen, waardoor je de ene kant hard kunt maken en de andere kant zacht. Met ons verschil in gewicht is het de perfecte oplossing om niet 2 aparte matrassen te moeten gebruiken :)

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 22:12

Dioxide schreef:
Ik heb in mijn "volwassen leven" nu 3 matrassen versleten:

- Een Eastborn Mont Denis. Het beste matras wat ik ooit gehad heb, maar wel tyftandjesduur (€1200,- voor 140*210). Heb 'm toen weggegeven aan een collega toen ik ging samenwonen :o

- Een Ikea Hafslo. Prima matras voor het geld, ik had de stevige versie en vond het echt een lekker matrasje. Heb er dik 2.5 jaar plezier van gehad, maar omdat mijn vriend er niet lekker op lag zijn we over gegaan op nummero 3 :+

- MATT. I-de-aal! Ik lig het liefste op een plank met een beetje polstering en mijn vriend juist iets zachter. Na de kleine lettertjes goed gelezen te hebben hebben we een MATT aangeschaft. Het voordeel vonden wij dat er 2 apart te draaien kernen in liggen, waardoor je de ene kant hard kunt maken en de andere kant zacht. Met ons verschil in gewicht is het de perfecte oplossing om niet 2 aparte matrassen te moeten gebruiken :)

Die matt klinkt ook heel fijn! Qua prijs beetje hetzelfde als emma, dat vind ik goed te doen. Ik ga eens overwegen wat het beste bij mij past van die 2 opties. Dank jullie wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:15

Omdat ik een wat afwijkende maat nodig had, heb ik mijn matras bij Opmaatmatras besteld.

Ik wilde per se een traagschuimmatras. Het was wel een gokje, want ik kon dus niet even uitproberen, maar ik ben heel tevreden. Over alles eigenlijk, het matras slaapt heerlijk, de bezorging, snelle levering.
Ik heb ook een lattenbodem trouwens. Ik heb het matras nu bijna anderhalf jaar, ben er heel blij mee.

Wat voor soort matras voor jou fijn ligt, dat is echt heel persoonlijk. Weet je dat wel al?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:16

Wij hebben de Emma matras, heerlijk!!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 22:17

Marie_Anne schreef:
Omdat ik een wat afwijkende maat nodig had, heb ik mijn matras bij Opmaatmatras besteld.

Ik wilde per se een traagschuimmatras. Het was wel een gokje, want ik kon dus niet even uitproberen, maar ik ben heel tevreden. Over alles eigenlijk, het matras slaapt heerlijk, de bezorging, snelle levering.
Ik heb ook een lattenbodem trouwens. Ik heb het matras nu bijna anderhalf jaar, ben er heel blij mee.

Wat voor soort matras voor jou fijn ligt, dat is echt heel persoonlijk. Weet je dat wel al?

Ik wil geen zacht matras, maar ook geen plank. Dus ertussenin. Wel zacht, maar niet te, dat vind ik even wel lekker, maar niet voor elke nacht. Dus denk dat een medium matras het beste past.