Scheren rode bultjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Scheren rode bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 20:59

Hoi bokkers! Misschien weten jullie raad. Op internet vind ik alleen maar reclame voor allerlei producten die maar zouden moeten helpen.

Ik heb altijd van die rode bultjes op mijn onderbenen. Of ik nou scheer of niet. Zelfs na een poos niet scheren in de zomer. Meestal wordt het in de zomer gelukkig minder als je een bruinere huid krijgt waardoor het niet meer zo opvalt. Maar het is echt zo minder mooi en je ziet het op afstand. Ik scheer met mesjes , heb ook met apparaat gedaan maar dat hielp sowieso niet. Harsen ga ik niet doen :+ Ik ben niet van plan om veel geld te gaan besteden aan behandelingen oid. Dus ik dacht misschien hebben jullie tips?

Heb al tips van internet geprobeerd. Met scheerschuim scheer ik eigenlijk altijd, koud water waardoor de poriën sluiten. Ach het werkt allemaal niet :') iemand hier die dit ook erg had en nu iets gedaan heeft en nu mooie benen heeft? :D

chamion
Huisheks

Re: Scheren rode bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:01

Scheerschuim van een sexshop. Geen idee waarom maar vanaf het moment dat ik dit spul gebruik heb ik geen rode bultjes meer...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:08

Ja Avoyd helpt hier tegen. Maar je hebt het ook als je niet scheert? Is het een zonneallergie of zoiets?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:11

Met cremespoeling of dunne bodylotion scheren..

Als je ligbad hebt in bad in warme water

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 21:14

Suzanne F. schreef:
Ja Avoyd helpt hier tegen. Maar je hebt het ook als je niet scheert? Is het een zonneallergie of zoiets?

Ik heb het wel sinds dat ik mijn benen scheer. Dus heb het echt al wel heel lang. En het is wel ietsjes minder als ik een poos niet scheer maar het is nooit weg.

Het zijn wel de bekende scheerbultjes denk ik. Zal even een foto op Google zoeken. Denk niet dat het zonneallergie is.

Ik ga eens kijken naar avoyd!

Echwel: Ik scheer ook wel in warm water bad. Maar ook dat helpt niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:22

Ik heb dit ook vooral op mn boven benen, heeft volgens mij inderdaad niks met scheren te maken want als ik in de winter niks doe heb ik het ook. Het trekt inderdaad met zon wel een beetje weg.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 21:33

Ik ga morgen eens dat avoyd halen. Heb nog genoeg DA bonnen liggen :)

Ik heb het op mijn bovenbenen veel minder omdat ik die minder scheer. Dus het komt wel degelijk door het scheren alleen gaat het dus nooit helemaal weg.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:37

Ik heb het ook heel erg, probleem is bij mij ingegroeide haartjes, heb daar ook nog geen oplossing voor gevonden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:41

Ik gebruik de producten van Ylonn en sindsdien is 'scheren' weer een feestje. Geen extreme jeuk, als ik maar smeer en goed 'behandel' :) Ook als ik niet geschoren heb maar wel rode bultjes of jeuk of iets heb smeer ik de Nain er gewoon op en dat is zo heerlijk verlichtend! Ik ben er erg blij mee en ze geven ook goed en persoonlijk advies.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:44

Ik lees in je OP dat je het ook hebt als je niet scheert, maar het komt wel echt door scheren? Ik heb het op mijn boven benen, niet op mijn onderbenen terwijl ik m'n onderbenen meer scheer, maar misschien is het dan toch iets anders? Ben wel benieuwd naar een foto van Google hoe het er dan uitziet.

Ps heb zelf eens gegoogled en heb net ontdekt dat ik denk ik keratosis pilares heb, niks ernstig :')
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 08-04-20 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 21:46

Precies wat ik zeg :) Ik scheer vooral mijn onderbenen, en daar heb ik ze. Dus het komt door het scheren. Maar als ik een poos in de winter bijv nirt scheer, hou ik ze nog steeds op mijn onderbenen. En je leest niet goed, ik heb het juist wel op mijn onderbenen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:50

Amado7 schreef:
Precies wat ik zeg :) Ik scheer vooral mijn onderbenen, en daar heb ik ze. Dus het komt door het scheren. Maar als ik een poos in de winter bijv nirt scheer, hou ik ze nog steeds op mijn onderbenen. En je leest niet goed, ik heb het juist wel op mijn onderbenen.

Sorry ik probeer alleen mee te denken omdat het overkwam op iets wat ik heb. Heb ook nergens gezegd dat het bij jou niet op de onderbenen zit, daar had ik het over mijn benen :o of misschien interpreteerde je mijn eerste bericht zo omdat ik zei dat ik het ook op mijn boven benen had waarmee ik bedoelde dat ik ook bultjes heb. Maar ik hoop oprecht dat je er iets op kunt vinden :)
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 08-04-20 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 21:51

Sorry ik dacht dat je het over mijn verhaal had!

Ja ik zag die term ook al _O- Maar dat heb je geloof ik op meerdere plekken :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:54

Ik heb het enkel op m'n benen, nooit geweten maar dankzij je topic was het voor mij wel gelijk een moment van krijg nou wat, dit is het :')

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:59

Ik ben helemaal verkocht aan ontharingsspray! Sprayen, 5 minuten wachten en met een spateltje eroverheen en weg is het! De spuitbus is alleen wel redelijk snel leeg als je je hele benen ermee inspuit maar ik vind het ideaal! Vooral m'n bikinilijn! Geen ingegroeide haartjes, geen bultjes niks!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 22:01

Ik hoor daar alleen maar dat dat verschrikkelijk stinkt en dat je dat een paar dagen later nog ruikt. Maar dat is wel wat dus ?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:14

Amado7 schreef:
Ik hoor daar alleen maar dat dat verschrikkelijk stinkt en dat je dat een paar dagen later nog ruikt. Maar dat is wel wat dus ?

Ik leef op ontharingscrème, voor mannen, gevoelige huid.

Tegen de stank: olie. Olie neutraliseert.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:19

Ik weet niet of het op onderbenen ook werkt, maar bij mij werkt sudocreme echt heel goed na het scheren van mijn bikinilijn.

Eerst altijd rode geïrriteerde bultjes die verschrikkelijk jeuken en nu direct na het scheren en douchen met een beetje sudocreme insmeren en geen rode jeukende bultjes meer *\%/*

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:21

Ik volg even.
Ik heb zulke lichte benen dat elk haarzakje en adertje te zien is :+
Enigste wat werkt tot nu toe is voor het scheren srubben met de koffiescrub van de kruidvat. Ook gebruik ik een simpel wegwerp mesje (geen creme stukje erop zegmaar) en scheerschuim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:42

ontharingscrème lijkt me ook wel wat, maar ik vind dat zo eng ben echt bang dat het mijn benen opvreet of zo, hoe lang ben je er dan vanaf als je het gebruikt hebt? Van de haartjes dan bedoel ik hè

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:48

Zijn het echt bultjes? Ik heb net zoals boterbloem90 een hele lichte huid en je ziet altijd lichte ' vlekjes ' maar dat zijn gewoon de haarzakjes. Ik gebruik de ontharingsspray van de kruidvat, bevalt me prima, soms scheer of epileer ik maar alleen met epileren worden de rode vlekken erger omdat je natuurlijk het haartje uit het zakje sleurt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:52

Is het niet keratosis pilaris? Ik heb daar helaas ook last van en behalve dat het er niet mooi uit ziet heb ik nergens last van.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:51

Amado7 schreef:

Ik hoorde dat ook altijd maar degene die ik heb (gewoon simpel kruitvat merk) en ik vind het helemaal niet zo vies ruiken! Tuurlijk er zit een luchtje aan maar ik ruik het zeker geen dagen, ik douch daarna en dam merk ik er niks meer van

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:59

Ik lees ook even mee. Ik heb het alleen in me bikinilijn en dan ook echt ingegroeide haartjes (en onderhuidse onstekingen) Ik hars nu, dat helpt wel maar het nadeel daarvan is dat je het zolang weer moet laten groeien

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 00:20

Ik had hetzelfde probleem,inmiddels eenvoudig opgelost. Het beste helpt tea tree oil en daarmee dan insmeren na het scheren.

Je kunt evt. ook een flinke hand goed kwaliteit bodylotion gebruiken voor je benen, en baby olie voor de bikini lijn.