Ik heb al zeker een jaar of 15, als het al niet langer is, een voetwrat. In de afgelopen paar jaar voelde hij zich blijkbaar eenzaam, en heeft hij voor gezinsuitbreiding gezorgd.
Een gezellige kolonie van 8 dicht op elkaar, en nog 6 nieuwe "buurtgenoten" onder diezelfde voet. Gezellige boel, maar inmiddels wat te dichtbevolkt en pijnlijk.
Van alles hebben we al geprobeerd. Huismiddeltjes van de drogist, tot aanstippen en een of ander harnekkige zalf.
- Het zelf aanstippen gaf 0 resultaat.
- Behandeling bij de pedicure hielp helaas ook niet.
- Het aanstippen met stikstof bij de HA zorgde voor zoveel pijn, dat ik er letterlijk ziek van ben geworden.
- Een speciale zalf gebruiken (geen idee meer wat de naam was). Was in ieder geval een vrij nieuw iets bij de HA, en zou de lagen er af weken. Wekelijks behandelen was nodig.
Het heeft alles weggeweekt behalve de wratten. De zalf ging onder de pleisters door, en maakte mijn complete huid kapot. Sindsdien heb ik tevens ook die "buurtgenoten" erbij, en de huisarts besloot per direct te stoppen met die behandeling.
Ik heb me een beetje ingelezen over bleomycine, en die ga ik maar niet doen. Ik heb er veel voor over, maar die voelt voor mij als een stap te ver.
Lasertherapie zou een optie zijn...maar heb ik die kosten er ook voor over? Geen idee hoe duur het is, maar ik denk dat ik mijn eigen risico er zo doorheen heb dan.
Maar nu zit ik dus nog steeds met voetwratten die aan het plannen zijn om te zien hoeveel er onder mijn voet passen. Langzaam maar zeker verwelkomen ze weer een nieuw lid in de bende van ellende, en mijn voet wordt gevoeliger.
Zijn er nog opties die ik over het hoofd zie, of moet ik me maar gewoon voorbereiden op nog meer gezinsuitbreiding onder mijn voet?
Bedankt voor het meedenken alvast